Przeniesienie własności pod warunkiem?

Data: 2010-06-28 21:39:45
Autor: wombi
Przeniesienie własności pod warunkiem?
W umowie sprzedaży strony postanawiają, że A sprzedaje B nieruchomość. W następnym paragrafie ustalają cenę oraz że B zapłaci cenę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. W następnym paragrafie A i B oświadczają, że wydanie lokalu B nastąpi w terminie trzech dni od dnia zapłaty całości ceny przez B.

Czy taki zapis może być potraktowany jako przeniesienie własności pod warunkiem i w związku z tym umowa będzie nieważna (art.157 k.c.)?

Data: 2010-06-28 22:06:54
Autor: .B:artek.
W dniu 28-06-2010 21:39, wombi pisze:
[...]

Nie. Najpierw dochodzi do bezwarunkowego przeniesienia własności. B staje się właścicielem, chociaż nie zapłacił jeszcze, ani nie jest posiadaczem nieruchomości. Potem ma zapłacić, a jak zapłaci to nastąpi wydanie (przeniesienie posiadania).

--
..B:artek.

Data: 2010-06-28 22:17:45
Autor: cef
..B:artek. wrote:

[...]

A jak nie zapłaci, to jak usuwa zajmujących jego lokal? :-)

Data: 2010-06-28 22:58:50
Autor: wombi
W dniu 2010-06-28 22:17, cef pisze:
A jak nie zapłaci, to jak usuwa zajmujących jego lokal? :-)

Powództwem o wydanie lokalu.

Data: 2010-06-29 09:17:20
Autor: Tapatik
Użytkownik wombi napisał:
W dniu 2010-06-28 22:17, cef pisze:
A jak nie zapłaci, to jak usuwa zajmujących jego lokal? :-)

Powództwem o wydanie lokalu.

Jeśli nie zapłaci, to też ma prawo zająć lokal????
Czyli jedyną metodą na zabezpieczenie się przed oszustwem jest gotówka przekazana u notariusza?

Tak się na wszelki wypadek pytam.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-06-29 09:26:27
Autor: Alek
Przeniesienie własności pod warunkiem?
Użytkownik "Tapatik" <tapatik@bez.spamu> napisał

A jak nie zapłaci, to jak usuwa zajmujących jego lokal? :-)

Powództwem o wydanie lokalu.

Jeśli nie zapłaci, to też ma prawo zająć lokal????

Tak, przeciez jest właścicielem.

Czyli jedyną metodą na zabezpieczenie się przed oszustwem jest gotówka przekazana u notariusza?

Nie jedyną. A płacenie dużych sum gotówką to ani wygodne ani bezpieczne. Dobry notariusz wie jak napisać umowę, może tez zaoferować pomoc przy rozliczeniach przez swoje konto depozytowe.

Data: 2010-06-29 13:41:01
Autor: .B:artek.
W dniu 29-06-2010 09:17, Tapatik pisze:
Jeśli nie zapłaci, to też ma prawo zająć lokal????

Tak, bo go kupił i jest właścicielem.

Czyli jedyną metodą na zabezpieczenie się przed oszustwem jest gotówka
przekazana u notariusza?

Nie. Jest depozyt notarialny, rachunek powierniczy, gwarancja bankowa zapłaty czy poddanie się egzekucji z aktu notarialnego. Sposobów jest kilka, wystarczy je odpowiednio użyć.

--
..B:artek.

Data: 2010-06-30 22:15:05
Autor: wombi
W dniu 2010-06-29 13:41, .B:artek. pisze:
[...]

Z tym poddaniem się egzekucji z aktu notarialnego co do wydania lokalu, w przypadku gdy termin wydania (a właściwie jego brak) w stanie faktycznym jaki opisałem chyba nie wchodzi w grę, bo poddanie się egzekucji z art. 777 § 1 pkt 4 możliwe jest tylko gdy termin jest ściśle oznaczony.

Data: 2010-06-30 23:45:18
Autor: .B:artek.
W dniu 30-06-2010 22:15, wombi pisze:
[...]

Ja miałem na myśli poddanie się egzekucji co do zapłaty ceny.

--
..B:artek.

Data: 2010-06-29 14:16:13
Autor: ąćęłńóśźż
Przeniesienie własności pod warunkiem?
Niektórzy notariusze nie chcą tak podpisywać, i żądają od stron podania konkretnych dat.

-- -- -