Przenośna pompka z manometrem

Data: 2017-04-11 17:20:19
Autor: Piotr aka dracorp
Przenośna pompka z manometrem
Witajcie
Aktualnie na stanie mam przenośną pompkę Beto Dual Valve z manometrem i wężykiem*. Jednak średnio ona się nadaje do pompowania. Powyżej 2 atmosfer jest już ciężko. Wcześniej miałem Sigmę Lambda Jet. Pompowała super opony, bez problemu do 8-9 atmosfer. Jednak wymagała w miarę twardego podłoża. Poprzednią albo oddałem albo mi pękła. A teraz nie widziałem jej w sklepach, ponoć firma się wycofała.
Może jesteście w stanie coś ciekawego polecić czym można by było pompować presty i schradera, aczkolwiek niedługo biorę się za rozwiercanie felg a szosówki aktualnie już nie mam, żeby można było nią pompować bez problemu w rękach. Bez potrzeby posiadania twardego podłoża. No i żeby rękoma dało się bez problemu docisnąć do 8 atmosfer ale to tak na przyszłość.
No i żeby uchwyty były w miarę przyjazne dla dłoni.
Np. ta Beto to zwykła rurka na całej długości. Z jednej strony tuż przy głowicy są ostre kawałki plastiku a z drugiej rura która wrzyna się w dłoń.

Z góry dzięki.

*) Nie pamiętam co to za model a na niej nic nie ma napisane ale podobna do tej:
https://www.endurorider.pl/wp-content/uploads/Beto-TH-003A-840x480.jpg

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-04-13 08:41:21
Autor: zbrochaty
[...]

wszystkie te rzeczy ma pompka na kazdej stacji Veturilo. Jest za darmo.

Data: 2017-04-13 17:28:43
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 13 Apr 2017 08:41:21 -0700, zbrochaty napisał(a):

wszystkie te rzeczy ma pompka na kazdej stacji Veturilo. Jest za darmo.
Ty chyba nie rozumiesz pojęcia przenośna? Znajdź mi proszę stację Veturilo w miejscu gdzie będę potrzebował pompki.

Data: 2017-04-13 16:47:42
Autor: zbrochaty
Przenośna pompka z manometrem
"Ty chyba nie rozumiesz pojęcia przenośna? Znajdź mi proszę stację Veturilo w miejscu gdzie będę potrzebował pompki."

rozumiem, rozumiem. Pompka przenosna to taka co mozesz sobie ja przeniesc z jednego kata garazu do drugiego, albo z garazu na podworko. Np. taka z podporka na obie stopy i uchwytem w ksztalcie litery T :)
To czego szukasz to pompka  p r z e w o ź n a, do przewozenia na rowerze. Tylko po co manometr, skoro i tak nie sa dokladne. Jak dobra pompka "stacjonarna" z manometrem napompujesz kolo do cisnienia nominalnego, to potem sciskajac kciukiem i palcem wskazujacym boki opony wiesz bez manometru czy jest dobre cisnienie...
Manometr jest tak potrzebny jak licznik kadencji, czyli w ogole.
Szukaj takiej z korpusem metalowym, wyjmowanym tlokiem skorzanym, ktory posmarujesz i jest jak nowy, a jak sie zuzyje to wymieniasz uszczelke na nową.
Wężyk wyprowadzony na bok i odchylany wichajster do przytrzymania stopa. Mam taka, czeską od ponad 25 lat, wymieniam tylko wężyki. A i nie używam zbyt czesto, bo sa stacje benzynowe, a teraz Veturilo ma pompke na Schredera i Presto na kazdej stacji. Nie martw sie na Twojej plazy nad morzem tez Ci zbudują... :)

Data: 2017-04-14 03:31:49
Autor: Rowerex
W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 01:47:44 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:

To czego szukasz to pompka  p r z e w o ź n a, do przewozenia na rowerze.

A konkretnie "ramo-rowerowo-przewoźna", bo zwykle wozi się ją na ramie roweru

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-04-13 22:43:24
Autor: Akarm
W dniu 2017-04-11 o 19:20, Piotr aka dracorp pisze:

*) Nie pamiętam co to za model a na niej nic nie ma napisane ale podobna
do tej:
https://www.endurorider.pl/wp-content/uploads/Beto-TH-003A-840x480.jpg

A dlaczego ta z linku się nie nadaje?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-04-13 21:19:35
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 13 Apr 2017 22:43:24 +0200, Akarm napisał(a):

[...]

1. Preferuję pompki z manometrem
2. Źle się nią, tą moją, pompuje, ciężko.

Ad2. Miałem kiedyś pompkę chyba SKS Pure Alu*, fajna mała. Ale nie dało się nią napompować koła szososowego. A na koniec się rozpadła w trakcie pompowania.

*) Nazwa w rzeczywistości mogła być inna, trochę czasu minęło.

Data: 2017-04-14 01:34:36
Autor: WS
On Thursday, April 13, 2017 at 11:22:42 PM UTC+2, Piotr aka dracorp wrote:

1. Preferuję pompki z manometrem
2. Źle się nią, tą moją, pompuje, ciężko.

Ja mam kilkuletnia crank brothers, modelu nie pamietam, ale sprzedawane obecnie sa podobne...
Manometr ma, ale i tak zawsze pompuje na czuja, uzywam tylko awaryjnie, bo normalnie to na stacjach (gdzie na manometr rowniez nie patrze)

Ma 2 tryby pompowania: duza objetosc, szybko idzie do cisnienia takiego, ze spokojnie da sie jechac, drugi widuze cisnienie - praktycznie nie uzywam.
Ale wg www do 7 bar pompuja tylko.

Data: 2017-04-14 15:54:46
Autor: Titus Atomicus
Przenośna pompka z manometrem
In article <42644e09-db79-4c4a-956b-05d3e465a06a@googlegroups.com>,
 WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

> [...]

Ma 2 tryby pompowania: duza objetosc, szybko idzie do cisnienia takiego, ze spokojnie da sie jechac, drugi widuze cisnienie - praktycznie nie uzywam.

Ja tez mam pompke Craknk Brossa - cos jak tutaj:
http://www.bikeradar.com/gear/category/tools/cycling-tools/frame-fit-pump
s/product/review-crankbrothers-power-alloy-pump-16287/
.... tylko chyba krotsza.
Podpisuje sie pod ta opinia.
Wykonanie b. ok, ale pompuje sie ciezko. Przydalby sie wezyk i wieksza pojemnosc.
Bez tego musze przed pompowaniem zdjac sakwy z roweru, a najlepiej i zdjac cale kolo. Ale i tak podpowuje detke na najblizszej stacji.
Nigdy nie udalo mi sie dopompowac detki do 6-7 bar.
--
TA

Data: 2017-04-14 17:31:50
Autor: Titus Atomicus
Przenośna pompka z manometrem
In article <Titus_Atomicus-CD97F6.15544614042017@node2.news.atman.pl>,

> [...]

> Manometr ma, ale i tak zawsze pompuje na czuja, uzywam tylko awaryjnie, bo > normalnie to na stacjach (gdzie na manometr rowniez nie patrze)

Ja tez mam pompke Crank Brossa - cos jak tutaj:
http://www.bikeradar.com/gear/category/tools/cycling-tools/frame-fit-pump
s/product/review-crankbrothers-power-alloy-pump-16287/
... tylko chyba krotsza.
A dokladniej ta:
<http://www.bikeradar.com/gear/category/tools/cycling-tools/mini-pump/pro
duct/review-crankbrothers-power-pro-pump-16304/>
Crank Brothers Power Pump Pro

.... podpowuje detke na najblizszej stacji.
PODPOMPOWUJE
--
TA

Data: 2017-04-14 12:01:41
Autor: Akarm
W dniu 2017-04-13 o 23:19, Piotr aka dracorp pisze:

1. Preferuję pompki z manometrem
2. Źle się nią, tą moją, pompuje, ciężko.

Ad2. Miałem kiedyś pompkę chyba SKS Pure Alu*, fajna mała. Ale nie dało
się nią napompować koła szososowego.

Nie powiem, że takie to tylko w Erze, ale faktem jest, że ręczna pompka z manometrem, którą napompujesz 8 atmosfer jest dość droga. Musisz się liczyć z wydatkiem ok. 200zł.
https://www.crankbrothers.com/product/view/705
W Cykloturze mają dołożyć zdjęcie wężyka z manometrem:
https://www.cyklotur.com/akcesoria/pompki-rowerowe/reczne/p,pompka-klic-hp-z-manometrem-crankbrothers,645379.html
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-04-16 20:06:22
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Fri, 14 Apr 2017 12:01:41 +0200, Akarm napisał(a):

Nie powiem, że takie to tylko w Erze, ale faktem jest, że ręczna pompka
z manometrem, którą napompujesz 8 atmosfer jest dość droga. Musisz się
liczyć z wydatkiem ok. 200zł.
iPompka :)
Tak jak pisałem Sigma Lambda Jet pompuje bez problemu 8-9 atmosfer. Ma jednak swoje wady.

Data: 2017-04-17 19:19:28
Autor: Pszemol
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
[...]

Czemu wiec o nich nie napiszesz?

Data: 2017-04-17 23:55:00
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 21:22:38 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Czemu wiec o nich nie napiszesz?
W skrócie na samym początku napisałem. A więc pompka jest rozkładana i tak naprawdę jest mniejszą wersją pompki stacjonarnej. Po rozłożeniu dolną część kładzie się na ziemi i przytrzymuje stopą a od góry pompuje się albo rękoma albo całym ciałem. Z racji tego lepiej pompuje się nią na twardym podłożu. No i chyba nie da się pompować w rękach. Ale to ostatnie sprawdzę bo dostałem tą pompkę. Muszę tylko znaleźć mechanizm który dociska pręcik w wentylu shradera. Bo w pompce którą dostałem jest ciut za krótki i nie dociska go dokładnie.
No i trochę waży pompka. To dla gryzi gramków.

--
Piotr

Data: 2017-04-19 01:19:19
Autor: mmateusz
> [...]
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
> Tak jak pisałem Sigma Lambda Jet pompuje bez problemu 8-9 atmosfer.. Ma > jednak swoje wady.

ja taka miałem. to taka "przewoźna" pompka stacjonarna.
wg. producenta zamysł był taki, żeby połączyć zalety pompki stacjonarnej i małej przenośnej.
wyszło jak zwykle: łączy wady obydwu rozwiązań: za cięzka na "przewoźną", nie da sie pompowac w rekach: trzeba przydepnac plytke i wtedy pompowac, ale jest do tego za krótka, wiec plecy bola. skomplikowana, i najlepsze na koniec: zeby jej uzyc trzeba było wykonac chyba z 15 czynności: wyciagnac i obrócić rączke, zdjąć gume, wyciagnąć i zablokować wężyk z obudowy, tu coś odgiać, tam przydepnąć, itp. W błocie/deszczu/zmeczeniu ciezko to ogarnac.
http://www.progres-shop.pl/img/rower/pompka%20alphajetmano%20%202.jpg
Jedna czesc sie złamała po 2-3 użyciu.

Data: 2017-04-19 20:00:01
Autor: Albert Stonoga
W dniu 17.04.2017 o 21:19, Pszemol pisze:
[...]

I ja podobną mam (z analogowym manometrem).

Dla mnie największa wadą jest dość pokaźnych rozmiarów główka. W jednym z rowerów muszę ją lekko wciskać między szprychy.
Jej nożność docenia się, gdy przychodzi kilka razy w ciągu dnia napompować dość grube opony w trekingu.
Pamiętam że była dość tania - około 20zł.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-04-20 07:37:58
Autor: ąćęłńóśźż
Przenośna pompka z manometrem
Stonogo, nie idź tą drogą!!!

-- -- -
gdy przychodzi kilka razy w ciągu dnia napompować dość grube opony w trekingu.

Data: 2017-04-18 11:03:12
Autor: Akarm
W dniu 2017-04-16 o 22:06, Piotr aka dracorp pisze:

Tak jak pisałem Sigma Lambda Jet pompuje bez problemu 8-9 atmosfer.

To nic nadzwyczajnego przy pompkach stacjonarnych. Wydawało mi się, że potrzebujesz ręcznej.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-04-18 02:11:32
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 11:04:05 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
W dniu 2017-04-16 o 22:06, Piotr aka dracorp pisze:

> Tak jak pisałem Sigma Lambda Jet pompuje bez problemu 8-9 atmosfer..

To nic nadzwyczajnego przy pompkach stacjonarnych. Wydawało mi się, że potrzebujesz ręcznej.
Bo tak bym wolał. Żałuję trochę że nie robiłem zdjęć ani żadnych notatek z pompek które dawno temu używałem. Bo miałem jedną Beto która spełniała ten warunek ale nie pamiętam modelu.
No i nie była droga.

http://bykom-stop.cba.pl/
Fajnie jakby autor strony poprawił błąd na niej :).

--
Piotr

Data: 2017-04-18 12:44:13
Autor: Akarm
[OT] Re: Przenośna pompka z manometrem
W dniu 2017-04-18 o 11:11, Piecia aka dracorp pisze:

http://bykom-stop.cba.pl/
Fajnie jakby autor strony poprawił błąd na niej :).

Pewnie tak.
Ale obawiam się, że od wielu lat na tę stronę nie zagląda.
A ja dopiero teraz zauważyłem zjedzona literkę. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-04-22 08:20:30
Autor: tadeklodz
Przenośna pompka z manometrem
 to ja też poproszę o propozycję pompki do trekinga takiej której wożenie nie było zbyt kłopotliwe a jednocześnie pompowanie nie było półgodzinną drogą przez mękę. Cena jest drugorzędną sprawą

Przenośna pompka z manometrem