[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

Data: 2013-04-17 22:58:27
Autor: suryga
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi
Witam
Jak przychodzi odpowiednia godzina mój syn ogląda bajki na youtubie na MOIM laptopie.
Za kilka dni wybieramy się w podróż 10 h samochodem i żeby mały się nie nudził pomyślałem o czymś bardziel mobilnym a jednocześnie pozwalającym uwolnić mój laptop od syna.
Najpierw pomyslałem o przenosnym DVD ale teraz zastanawiam się nad Tabletem.
Jest jakieś urządzenie które jest TANIE i DZIECIOODPORNE

Data: 2013-04-18 11:13:31
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-04-18 07:58, suryga@gmail.com pisze:
[...]

Chcesz tanie, to poszukaj odtwarzaczy firmy Manta. Troche szajsowate, ale dzialaja. Jak chcesz porzadne, to juz nie bedzie takie tanie. A kupisz smialo w pierwszym lepszym hipermarkecie.
Pisze zupelnie powaznie. Ja nie lubie takich sprzetow, ale moi rodzice chetnie kupuja takie rzeczy, wiec sie naogladalem. Widac, ze jakosc srednia, ale faktem jest, ze to dziala i jest niedrogie. A dziecku raczej wystarczy.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2013-04-18 16:43:09
Autor: ...:::WISKOLER:::...
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą suryga@gmail.com
naskrobał(a):

[...]

W Biedronce widziałem coś podobnego do tableta w cenie 499 zeteł polskich.
Oparte na Androidzie, 1GB pamięci, 1 GHz na procku. Tak więc odtwarzanie
filmu z Youtuba pociągnie.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz, spacerując zimą nad brzegiem jeziora, ujrzał na nim ludzi.

Data: 2013-04-18 17:02:44
Autor: 3d
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi
W ciemnym zaułku dnia Thu, 18 Apr 2013 16:43:09 +0200, " ....:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> wymamrotal:
[...]

Nie wiem czy to reprezentatywne, ale YT na moim tablecie ledwo działa, przerywa,
nie zasysa odpowiednio do przodu i robi przerwy... moim zdaniem YT na androidzie
jest niedopracowana technologią.

--
3d

Data: 2013-04-18 18:10:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"3d" almarsoft.7596732935163748385@news.task.gda.pl

Nie wiem czy to reprezentatywne, ale YT na moim tablecie ledwo działa, przerywa,

A na moim telefonie (Galaxy Ace) pracuje poprawnie.

nie zasysa odpowiednio do przodu i robi przerwy... moim
zdaniem YT na androidzie jest niedopracowana technologią.

Jedyne, co w tej aplikacji mi nie odpowiada to niemożliwość
zgaszenia ekranu bez przerwania odtwarzania. IMO jedna
z najlepszych aplikacji -- ino ekran nieduży. :)

Tablet rozsądnej wielkości (i o ekran mi chodzi, i interfejsy,
i moc obliczeniową) można kupić za mniej niż 200 pln w detalu,
choć nie będzie to Samsung. Taniej Omegi czy Manty chyba nie
żal dla dziecka, aby bezstresowo podrapało brudnymi pazurkami
niezniszczalne ponoć szkło czy jakoś inaczej popsuło...

Data: 2013-04-19 12:14:43
Autor: Wieslaw Kierbedz
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi
4/18/13 5:02 PM, 3d:
[...]

Na moim telefonie działa bez problemu.
Moim zdaniem masz gówniane połączenie lub gówniany sprzęt (sieciówka/modem w tablecie).
--
WK

Data: 2013-04-24 08:48:55
Autor: astro
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi
3d wrote in <news:almarsoft.7596732935163748385news.task.gda.pl>
Nie wiem czy to reprezentatywne, ale YT na moim tablecie ledwo działa, przerywa, nie zasysa odpowiednio do przodu i robi przerwy..

Dzis sprawdzilem na budrzetowym PENTAGRAM Eon PRIME 2 (procesor Allwinner
Tech A13 1.0 GHz, 512MB RAM): YT odtwarzane jest plynnie, nie przerywa.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-04-19 23:52:23
Autor: Padre
[...]

Ten z Biedronki ma dual core RockChip 3066 1,6 GHz (Cortex A9) więc jeden z najszybszych w tabletach poniżej 1000zł, 8000mAh akumulator - mało który ma tak duży, szklany ekran, aluminiową obudowę, HDMI i obsługuje 50p w fullHD, jedyny minus to ekran TN.

Data: 2013-04-20 10:40:20
Autor: BQB
W dniu 2013-04-19 23:52, Padre pisze:

[...]

Jeszcze jedna zaleta kupowania w biedronce - nie ma żadnych problemów przy reklamacjach i na wszystko jest 2 lata. Trzeba tylko mieć cały komplet z pudełkiem i fakturę/paragon.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-20 18:59:01
Autor: Padre
[...]

W zasadzie należy liczyć, że po 23 miesiącach trafi go szlag, przy postępie w tej dziedzinie za dwa lata na wymianę będzie wiele lepszy:)
Kupiłem zewnętrzny dysk usb Hitachi 3,5" 2TB 5400/16MB czarny plastikowy, teraz po blisko dwóch latach na wymianę dostałem 2TB usb/firewire400/800/e-sata 7200/64MB w pięknej pasywnej obudowie aluminiowej z designem do iMaca :)

Data: 2013-04-20 19:00:01
Autor: Padre
W dniu 2013-04-20 18:59, Padre pisze:

[...]

Warto dodać że ta miła niespodzianka pochodziła od redcoona

Data: 2013-04-20 19:52:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-04-20 19:00, Użytkownik Padre napisał:

[...]

Zastój w branży. Kiedyś nie do pomyślenia aby po dwu latach
wciskali dysk o tej samej pojemności.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-20 10:46:36
Autor: ...:::WISKOLER:::...
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Padre naskrobał(a):

[...]

A jak się sprawuje przy obsłudze np. netu z przeglądaniem wielu zakładek na
raz, można sobie dowolnie instalowac oprogramowanie?

Data: 2013-04-20 18:51:52
Autor: Padre
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

A jak się sprawuje przy obsłudze np. netu z przeglądaniem wielu zakładek na
raz, można sobie dowolnie instalowac oprogramowanie?

Więcej jak dziesięć zakładek chyba nie otwierałem, do tych 10 chodzi bez problemów, sklep google dostępny, gry które dają się zainstalować (współpracują sprzętowo) chodzą płynnie, gratis pięć ebooków (Kroniki Jakuba Wędrowycza, Kroniki Klary Shultz, Perska Narzeczona, Polskie Piekiełko, Przygody marka Piegusa), program e-kiosk a w nim gratis kilka numerów miesięczników (Murator, Podróże, Budujemy Dom, Czas na Wnętrze, Digital Camera Polska, M jak Mama, Sukces, T3) i miesiąc prenumerat: Rzeczpospolitej, Uważam Rze, Przekroju , gratis całkiem niezły program telewizyjny na chyba wszystkie kanały polskie i polskojęzyczne z fotosami i opisami firmowany przez Biedronkę, gratis program typu książka kucharska systematycznie uzupełniany też made in Biedronka. Akumulator na 4,5godziny grania w wymagającą gre 3D albo aż do ~12 godzin czytania ebooków na przyciemnionym ekranie. Na dziś chyba najsilniejszy sprzęt za 499zł. Od miesiąca jeden raz musiałem zresetować sprzętowo przy eksperymentach z programami spoza google play. Przy normalnym oglądaniu pdf ok. 200MB renderowanie stron na bieżąco, przy szybkim przewijaniu czy powiększaniu pełen render zazwyczaj poniżej sekundy.

Data: 2013-04-20 23:36:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"Padre" kkuhju$4ig$1@mx1.internetia.pl

problemów, sklep google dostępny, gry które dają się zainstalować

Czy są urządzenia oparte o Androida, które nie mają dostępu do tego sklepu?

I czy ten tablet ma modem 3G?
IMO w obecnych czasach (Aero2) warto
szukać tabletów z dualsimem, nie z dualcorem.

Data: 2013-04-21 00:38:45
Autor: Padre
[...]

Oczywiście, że nie ma, to jest tablet 10" za 499zł, wole mieć internet z telefonu w kieszeni albo modem 3G na kabelku niż kulejący tablet z 3G z akumulatorem na 2 godziny

Data: 2013-04-21 16:12:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"Padre" kkv5ub$61u$1@mx1.internetia.pl

[...]

Ale ten telefon nie wytrzyma dłużej niż 2 godziny.
A modem na kabelku to paranoja. No i co wówczas,
gdy telefon nie ma dualsima? Wówczas odpada
Aero2 -- i niemal na pewno odpada 3G od operatora
komórkowego, bo koszt tego 3G przekroczy wielokrotnie
koszt tabletu -- nie zakładam u oszczędnych ludzi
schizofrenii typu tablet tani, ale dostęp po 3G drogi...

[gdy bogaty jest chory na schizofrenię -- dużo traci;
gdy biedny zachoruje na schizofrenię -- umrze z głodu;
zatem nie ma biednych ludzi chorych na schizofrenię...]

Mój telefon w pełnym obciążeniu można rozładować w pół godziny.
Jako zwykła (bez GPS, bez WiFi, bez 3G, bez ciągłego oglądana
filmów) komórka -- być może pociągnąłby kilka tygodni bez ładowania.

Ogólnie smartfon jako HotSpot (naraz i WiFi, i 3G) nie ma sensu,
gdy ów smartfon zasilany jest tylko ze swojego  akumulatora.
Łączenie drutami (USB) jest co najmniej uciążliwe.

Data: 2013-04-21 21:01:01
Autor: Padre
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

Ale ten telefon nie wytrzyma dłużej niż 2 godziny.
A modem na kabelku to paranoja. No i co wówczas,

Ale to Ty potrzebujesz internetu po 3G, nie ja, mi starczy wifi i net z telefonu przez góra pół godziny dziennie nie dwie godziny czy jeszcze dłużej.

Data: 2013-04-22 00:42:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"Padre" kl1di4$bq9$1@mx1.internetia.pl

I tak właśnie napisałem:

   "Eneuel Leszek Ciszewski" kkv1td$1ke$1@speranza.aioe.org

   > IMO w obecnych czasach (Aero2) warto
   > szukać tabletów z dualsimem, nie z dualcorem.

mi starczy wifi i net z telefonu przez góra pół
godziny dziennie nie dwie godziny czy jeszcze dłużej.

-=-

Przeszedłem się obok Biedronki -- widzę tam za niecałe
5 stów plnów tablet Acera o przekątnej ekranu 7". Można
wiedzieć, o jakim tablecie teraz rozmawiamy, skoro
rozmawiamy o 10 calach?

Data: 2013-04-22 23:52:33
Autor: Padre

http://www.mytab.eu/tablet-mytab-10-dualcore/

Data: 2013-04-23 17:58:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"Padre" kl4bvr$s3p$1@mx1.internetia.pl

http://www.mytab.eu/tablet-mytab-10-dualcore/

IMO cena (niskością swą) nie poraża.
Czy ten tablet nie ma w ogóle BT?
IMO BT (na dodatek 3, nie 2) przydaje się.

Ja bym raczej kupił coś, co ma i GPS, i BT3, i 3/4G.
Szybkość procesora IMO nie zostanie wykorzystana,
a dziecko mogłoby uczyć się posługiwania mapami,
co może być atrakcyjniejsze od fascynacji bajkami.
Mapa to jakby bajka, ale IMO ciekawsza? Prawdziwa
bajka niesie przekaz, który dla dziecka zazwyczaj
jest zbyt trudny do rozumnego odebrania, zaś bajka
bez przekazu zazwyczaj jest nudniejsza niż mijana
właśnie okolica.

Do oglądania bajek wystarczy znacznie mniejsza moc obliczeniowa.

Ale nic mi do tego, co kto komu kupuje za swoje pieniądze.

Data: 2013-04-21 14:51:28
Autor: m4rkiz
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kkv1td$1ke$1speranza.aioe.org...
"Padre" kkuhju$4ig$1@mx1.internetia.pl
problemów, sklep google dostępny, gry które dają się zainstalować
Czy są urządzenia oparte o Androida, które nie mają dostępu do tego sklepu?

sa, zwlaszcza w przypadku starszych wersji systemu (2.3 i nizej) jest tego
sporo (chinczyki, czesc archosow itd. itp.)

Data: 2013-04-21 16:02:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"m4rkiz" kl0qni$3q7$1@dont-email.me

[...]

Nie mają dostępu do sklepu, nie czy nie mają dostępu do niektórych
aplikacji z tego sklepu? Bo jeśli tablet nie ma odbiornika GPS, to
raczej programy używające tego odbiornika nie będą funkcjonowały
poprawnie. ;)

I czy są w Polsce dostępne tablety produkowane poza Chinami?
Nawet jeśli są -- jest ich niewiele, a z całą pewnością można
powiedzieć/założyć, nieistnienie żadnego tabletu, który by od
początku do końca był produkowany poza Chinami.

Obecnie i Samsung (Korea), i HTC (Tajwan, czyli Chiny, ale
niekontynentalne -- ci sami ludzie, ale inna polityka) i Sony
(Japonia) i inni (na przykład Europejczycy) produkują właśnie
w Chinach -- Chińczyków jest bardzo dużo i raczej nie można
obyć się bez nich.

Data: 2013-04-23 23:28:40
Autor: m4rkiz
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kl0rqf$h6h$1speranza.aioe.org...
[...]

nie maja zainstalowanych google apps (trzeba zrootowac, zainstalowac
recovery, zaflashowac stosownego zipa, czesto pogrzebac tez w build.prop
wszystko jest do zrobienia ale czasem niezbyt latwo)

Bo jeśli tablet nie ma odbiornika GPS, to
raczej programy używające tego odbiornika nie będą funkcjonowały
poprawnie. ;)

ale zazwyczaj dadza sie zainstalowac, to czy dana apka sie wyswietli
w play store zalezy m.in. od zawartosci pliku build.prop na urzadzeniu

I czy są w Polsce dostępne tablety produkowane poza Chinami?

chodzilo mi o chinskie firmy garazowe, wypuszczajace jeden,
dwa modele i zwijajace interes oraz wszelakiego rodzaju tablety
noname bedace praktycznie prototypami czy produkowane na potrzeby
sprzedawcow takich jak focalprice, dx, pandawill, byuincoins, etc. etc.
nie o sam fakt produkcji w Chinach

jezeli pod tabletem podpisuje sie jakas mniej lub bardziej znana firma
to mozna zakladac ze soft jest *w miare* normalny, ale jezeli nic sie
nie da o niej znalezc to mozna skonczyc z jakims wynalazkiem na a13,
bez jakiegokolwiek wsparcia, z preinstalowanymi chinskimi aplikacjami
i cieszyc sie ze nie wykastrowali jezyka angielskiego z systemu

Data: 2013-04-24 01:14:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi

"m4rkiz" kl71p2$cls$1@dont-email.me

nie maja zainstalowanych google apps (trzeba zrootowac, zainstalowac
recovery, zaflashowac stosownego zipa, czesto pogrzebac tez w build.prop
wszystko jest do zrobienia ale czasem niezbyt latwo)

Gdy ja chcę coś zainstalować na smartfonie -- instaluję to z telewizora
lub notebooka. Ale znam ludzi instalujących celowo bez wiadomej aplikacji
googlowej -- najpierw ciągną pożądaną aplikację, później ją gdzieś składują
(bo kolejna wersja może być jakoś zła -- i bywa, że jest zła) i dopiero po
tym instalują ,,ręcznie'' na urządzeniu docelowym.

Data: 2013-04-18 17:06:41
Autor: Marcin N
[...]

ZAPOMNIJ.

Chyba, że chcesz mieć zarzygany samochód. Twój pomysł to prosta droga do choroby lokomocyjnej.

Chcesz zabawić dziecko, to mu nagraj bajki dźwiękowe.

--
MN

Data: 2013-04-19 06:42:10
Autor: Dominik & Co
Dnia 18.04.2013 suryga@gmail.com <suryga@gmail.com> napisał/a:
Jest jakieś urządzenie które jest TANIE i DZIECIOODPORNE

Takich nie ma. Z tanich: kupiłem ze trzy lata temu przenośne DVD Larka za 200 zł.
DVD już nie działa (młodsze rozwaliło), ale z pendrive czyta
do dziś.

Tablet pewnie każdy się nada, u nas swego czasu bajki były też
oglądane na nawigacji (również Lark).

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

[OT] Przenośny źródło bajek z Pendriva/WiFi