Przenoszenie kontaktów z symbiana na androi da.

Data: 2013-03-25 10:08:12
Autor: Leszek
Przenoszenie kontaktów z symbiana na androi da.
Ponieważ walczyłem chwilę z tym tematem i wypróbowałem
kilka opcji może ktoś skorzysta.
Szczególnie istotne jak ktoś ma setki kontaktów i tysiące sms-ów.

Instrukcja jest skrócona.

Kontakty to najprostsza rzecz :

1. Zaznaczamy wszystkie lub wybrane kontakty w Nokii
2. Wybieramy Wyślij->Wizytówka->Bluetooth
3. Parujemy telefony na BT i poleciało
(Jeżeli nie pojawia się opcja Wyślij->Wizytówka to
najprawdopodobniej zaznaczyły się też grupy w kontaktach -
wystarczy odznaczyć)

SMS-y :
Potrzebny jest PC Suite w "starszej wersji" jeżeli jest tylko w najnowszej
to może pomoże sposób opisany na końcu ale nie sprawdzałem.
1. Eksportujemy wiadomości do plików csv.
2. Wysyłamy lub inaczej przenosimy pliki do androida
3. Odpalamy aplikacjÄ™ Athg2sms (To jest klucz do sukcesu)
4. Wskazujemy kolejne pliki i wczytujemy smsy.
Uwaga : W programie jest opcja, że można stworzyć sobie własny szablon
wiadomości zapisanej w csv i wciągać różne formaty.
Ja wybierałem format i nokia i prawie wystarczyło.
Problem był z godziną 12:00 (program przerabiał na 00:00), wykonałem edycję
ustawień dla Nokii i zmieniłem zapis .... hh:mm .... na .... HH:mm ..... - wtedy wciągnęło się dobrze.
W takcie konwersji nie pozwolić na uśpienie telefonu, gmerać palcem po ekranie,
u mnie po uśpieniu i wybudzeniu wykonywał drugi raz konwersje tego samego pliku i wszystko się dublowało.

Co do najnowszej wersji PCSuite to generuje plik csv chyba w innym formacie niż starsza wersja
i u mnie Athg2sms nie potrafił przekonwertować pliku.
Można podejrzeć plik csv i wyedytować ustawienia w programie, może wystarczy jakiś przecinek.

Przepraszam za mały bałagan ale piszę z głowy.

Pozdrawiam,
L.

Data: 2013-03-25 11:14:04
Autor: AL
W dniu 2013-03-25 10:08, Leszek pisze:
Ponieważ walczyłem chwilę z tym tematem i wypróbowałem
kilka opcji może ktoś skorzysta.
Szczególnie istotne jak ktoś ma setki kontaktów i tysiące sms-ów.

Instrukcja jest skrócona.

(...)

w zeszlym tygodniu przenosilem zonie kontakty oraz sms'y (i inne wazne dla niej info)
z Nokii e66 (symbian) na HTC DesireX (android).

Caly import odbywal sie od strony telefonu z androidem - byla dolaczona aplikacja importu.
Polegala on na: 1/ sparowaniu urzadzen, 2/ od strony androida odpaleniu aplikacji 3/wybranie rodzaju urzadzenia (Nokia), 4/ wybraniu co sie chce importowac (kontakty, sms'y, historia, i cos tam jeszcze) 5/ nacisnieciu OK i pojsce zrobienia sobie kawy (lub po piwo do lodowki).
Po paru minutach telefon z androidem zameldowal sie z kopiami wszystkich kontaktow, sms'o i historii z Nokii.
Zero wspoldzialania z komputerem czy aplikacjami zewnetrznymi.
Az sam bylem zdziwiony jak latwo przeszlo.

Data: 2013-03-25 11:18:34
Autor: Leszek
W dniu 2013-03-25 11:14, AL pisze:
[...]

No proszÄ™!
A ludzie wypisujÄ… instrukcje z przenoszeniem przez kartÄ™ sim, synchronizacjÄ™ z outlookiem,
gmailem itp.
Może kolega zdradzi co to za aplikacja?
L.

Data: 2013-03-25 11:23:26
Autor: AL
W dniu 2013-03-25 11:18, Leszek pisze:
[...]

byla dolaczona do telefonu (wraz z cala masa innych mniej lub bardziej przydatnych aplikacji :).
Poniewaz, jak wspomnialem to byl telefon zony, wiec nie mam go przy sobie - ale wieczorkiem zajrze i podam nazwe (choc nie mam pojecia czy jest taka w markecie).
Ja trzy lata temu jak przesiadalem sie z: PalmOs+Symbian na androida to korzystalem rowniez m.in. przez aplikacje w/w systemow (PalmDesktop+PCSuite).

Wiec Twoja instrukcja na pewno nie pojdzie na marne i sie niejednemu przyda.

Teraz bylem milo zaskoczony szybkoscia i latwoscia operacji.
Wystarczy moze poszukac jakie aplikacje dolacza nam producent do telefonu. Ta o ktorej wspomnialem miala bodajze cos z 'transferem danych' w nazwie.

Data: 2013-03-25 12:00:47
Autor: AT
Przenoszenie kontaktów z symbiana na androida.
> u mnie po u¶pieniu i wybudzeniu wykonywa³ drugi raz konwersje tego
samego pliku i wszystko siê dublowa³o.

Co do najnowszej wersji PCSuite to generuje plik csv chyba w innym formacie ni¿ starsza wersja
i u mnie Athg2sms nie potrafi³ przekonwertowaæ pliku.
Mo¿na podejrzeæ plik csv i wyedytowaæ ustawienia w programie, mo¿e wystarczy jaki¶ przecinek.

Ja to robiê inaczej i chyba szybciej
konto na gmail, synchronizacja na gmailu symbiana, kontakty s± juz na gmailu, mo¿naliwa szybka wygodna edycja,
nastêpnie na androidzie synchronizacja z gmail, na przysz³o¶c nie ma problemu z synchornizacj± z nowym smartfonem.

pozdrawiam
AT

Data: 2014-04-10 11:24:08
Autor: lucynaszozda
Przenoszenie kontaktów z symbiana na androida.
Dziêki

Data: 2014-04-22 14:31:50
Autor: lukee.b7
Przenoszenie kontaktów z symbiana na androida.
W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 20:24:08 UTC+2 u¿ytkownik lucyna...@gmail.com napisa³:
Dziêki

Dziêki too. Posz³o bez problemu z symbiana Nokii na HTC

Przenoszenie kontaktów z symbiana na androi da.