Przenoszenie numeru - jak długo trwa?

Data: 2013-05-09 10:51:34
Autor: adresss
Przenoszenie numeru - jak długo trwa?
Czesc,

z niemieckiego rynku komorkowego

mam kolege, co mial prepaida zarejestrowanego u jakiego wirtualnego
operatora ca 10 lat. Ale sie tak stalo, ze op oglosil upadlosc. O
problemach cos tam slyszal, ale nie mial czasu....a potem jak juz mial
czas, to zaczal przenosic...ale nie zdarzyl i op. oglosil upadlosc.

No i teraz jest ciekawie. Numer na chwile obecna mu przepadl, bo opa
nie ma (nie obsluguje), inny op nie jest wstanie zabrac numeru do
swojej sieci (bo upadly). Nie wiem, jak tam dalej sprawy, ale to juz
trwa jakis czas miesiace. Dopytam znowu kolegi, co sie z tym dzieje.

Moze wy cos wiecie jak to na tym niemieckim rynku jest?

--
pytanie: a jak to w Polsce by bylo, jak np. HaloTuBiedronka oglosila
upadlosc i nie zdazyloby sie przeniesc numeru do innego.? Z drugiej

Czy np. regulator rynku w Polsce moze zadzialac w takiej sprawie, aby
zabrac numer nieistniejacego opa (konkretny klient z konkretnym
numerem) i nakazac wpisac do bazy numerow przeniesionych (bo takie cos
jest) i dac go innemu nowemu opowi...aby abonent mogl korzystac ze
swojego numeru?

--
ThinkXtra

Data: 2013-05-09 11:23:50
Autor: J.F
Przenoszenie numeru - jak dÂługo trwa?
UĹĽytkownik  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Technicznych problemow nie widze, nawet nie wiem czy musialby w jakikolwiek sposob "zabierac".

Formalnie ... to nie jest tak ze firma oglasza upadlosc i sie zaraz zamyka.
Oglasza i dostaje syndyka, ktory ja moze 10 lat zamykac.
Syndyk owszem, zacznie od wywalenia wiekszosci pracownikow, moze od sprzedazy/zamkniecia sprzetu, co dalej moze spowodowac trudnosci techniczne przy przenosinach.
"mamy wszystko zautomatyzowane, a pana stary operator nie potwierdza danych".

Tu zapewne byla sytuacja jeszcze inna - operator wypowiedzial umowy, z jakims terminem, miesiac czy dwa dzialal ... a potem wszystko wylaczyl.
I tak w zasadzie trudno powiedziec do kogo nalezy numer ..

J.

Przenoszenie numeru - jak długo trwa?