Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   PrzepÅ‚ywomierz?

Przepływomierz?

Data: 2010-09-06 16:55:28
Autor: Tata
Przepływomierz?
Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się zatrzymać i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest OK. Czasem, po dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się niewielki dym. Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki wtryskiwaczy. Na komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną opisywanych objawów?

Z poważaniem
MJ

Data: 2010-09-06 17:02:24
Autor: Irokez
Przepływomierz?
Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:i62vcn$1q1$1news.dialog.net.pl...
Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się zatrzymać i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest OK. Czasem, po dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się niewielki dym. Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki wtryskiwaczy. Na komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną opisywanych objawów?

Może pzrepływomierz, może egr.
Podmień, sprawdź.

--
Irokez

Data: 2010-09-06 20:20:27
Autor: Robert Rêdziak
Przep³ywomierz?
On Mon, 6 Sep 2010 17:02:24 +0200, Irokez <nie.mam@email.pl>
wrote:

komputerze jeszcze nie by³em. Co mo¿e byæ najprawdopodobniejsz± przyczyn± opisywanych objawów?

Mo¿e pzrep³ywomierz, mo¿e egr.
Podmieñ, sprawd¼.

 Mo¿e niech zacznie od diagnostyki, zamiast zmieniaæ to i owo na
 o¶lep.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-06 17:25:10
Autor: gobo
Przep³ywomierz?
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
Jesli tak sie stanie, to masz winnego.
Jesli zmian nie bedzie, to raczej przyczyna tkwi gdzie indziej.
Piotr

Data: 2010-09-06 22:39:10
Autor: Bugatti
Przep³ywomierz?
U¿ytkownik "gobo"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane
jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.

Obajwy na pewno po odpiêciu G70 nie ustapi±..gdyby tak by³o to ka¿dy by go
wywali³ i nikt nie kupowa³by nowego (sprawnego). Mog± siê jedynie
nieznacznie polepszyæ (choæ nie zawsze).

Trzeba zrobiæ diagnostykê dynamiczn±.
Je¶li dawka paliwa obliczana przez ECU za po¶rednictwem MAFa mierz±cego
"masê" zasysanego powietrza bêdzie ni¿sza od warto¶æ zadanej (to jest grupa
008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieñstwo ¿e to
przep³ywka lub mo¿e te¿ byæ przetarty kabelek od niej...

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-09-06 22:51:25
Autor: gobo
Przep³ywomierz?
Oczywiscie zaczytane z komputera dane nie sa optymalne - auto zwykle pali wiecej, ale np. znika problem falujacych obrotow. Ja u siebie dlugo nie moglem zdiagnozowac przyczyny. Wymienilem przewody WN, swiece, filtr powietrza, rozebralem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem weze podcisnienia wzbudzajace moje watpliwosci, a winnym okazal sie wlasnie MAF. Po odpieciu wtyczki auto zaczelo sie w koncu normalnie zachowywac.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-07 19:22:02
Autor: Rafal Lorenc
Przepływomierz?
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Trzeba zrobić diagnostykÄ™ dynamicznÄ….
 JeÅ›li dawka paliwa obliczana przez ECU za poÅ›rednictwem MAFa mierzÄ…cego
 "masÄ™" zasysanego powietrza bÄ™dzie niższa od wartość zadanej (to jest grupa
 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieÅ„stwo że to
 przepÅ‚ywka lub może też być przetarty kabelek od niej...

Bzdura.
MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.
Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość
zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie
ogniem u góry a na dole dymi jak cholera.
W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą
przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się
tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym
oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki.
Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP
sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się
tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika.

Do autora postu - skÄ…d jesteÅ› - podrzucÄ™ dobry namiar na sprawdzonego
człowieka.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2010-09-08 10:44:16
Autor: Bugatti
Przepływomierz?
Użytkownik "Rafal Lorenc"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:

Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl]
 na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Trzeba zrobić diagnostykÄ™ dynamicznÄ….
 JeÅ›li dawka paliwa obliczana przez ECU za poÅ›rednictwem MAFa mierzÄ…cego
 "masÄ™" zasysanego powietrza bÄ™dzie niższa od wartość zadanej (to jest
grupa
 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieÅ„stwo że to
 przepÅ‚ywka lub może też być przetarty kabelek od niej...

Bzdura.
MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.

No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca
doczytałeś ;-))

Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości
zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF
http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html
Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z
dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy
obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
na dawkÄ™ paliwa.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-09-08 09:08:01
Autor: Rafal Lorenc
Przepływomierz?
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 No wÅ‚aÅ›nie tak napisaÅ‚em, wiÄ™c czemu piszesz że bzdura. (nie do koÅ„ca
 doczytaÅ‚eÅ› ;-))

Racja - przyczepiłem się jednego słowa ;-)

 JeÅ›li przepÅ‚ywka jest padniÄ™ta to w 008 komp ogranicza dawkÄ™ (do wartoÅ›ci
 zastÄ™pczej) którÄ… odczytujemy w kolumnie via MAF
 http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html

Ogranicza to za dużo napisane.
Jeżeli nie ma MAF`a albo MAF jest padnięty to wkracza paliwo z mapy
doładowania turbo co jest znowu korelacją sensoru MAP z korelacją
maksymalnej zczytywanej wartości 850mg powietrza z MAF.

 JeÅ›li ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tÄ… znamy z
 dokumentacji i "doÅ›wiadczenia", znajomoÅ›ci danego silnika.) to winÄ… należy
 obarczyć przepÅ‚ywkÄ™. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
 jeÅ›li nawet bÄ™dzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
 na dawkÄ™ paliwa.

To prawda, grupa 3 z grupÄ… 8 zawsze idzie w parze.
Trudno to wyjaśnić nie będąc teoretykiem - najlepiej spojrzeć na mapy
ECU i wszystko widać jak na dłoni co z czym ma relacje ;-)


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Przepływomierz?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona