Data: 2010-09-06 16:55:28 | |
Autor: Tata | |
Przepływomierz? | |
Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się zatrzymać i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest OK. Czasem, po dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się niewielki dym. Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki wtryskiwaczy. Na komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną opisywanych objawów?
Z poważaniem MJ |
|
Data: 2010-09-06 17:02:24 | |
Autor: Irokez | |
Przepływomierz? | |
Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:i62vcn$1q1$1news.dialog.net.pl...
Passat B4 1.9 TDI. Stoję na światłach, zmiana na zielone, naciskam pedał gazu, ruszam. Silnik na 1-2 sekundy traci moc, jakby chciał się zatrzymać i po tych 1-2 sekundach "wchodzi" na obroty i wszystko jest OK. Czasem, po dodaniu gazu, z rury wydechowej chwilowo pojawia się niewielki dym. Mechanicy obstawiają przepływomierz lub lejące końcówki wtryskiwaczy. Na komputerze jeszcze nie byłem. Co może być najprawdopodobniejszą przyczyną opisywanych objawów? Może pzrepływomierz, może egr. Podmień, sprawdź. -- Irokez |
|
Data: 2010-09-06 20:20:27 | |
Autor: Robert Rêdziak | |
Przep³ywomierz? | |
On Mon, 6 Sep 2010 17:02:24 +0200, Irokez <nie.mam@email.pl>
wrote: komputerze jeszcze nie by³em. Co mo¿e byæ najprawdopodobniejsz± przyczyn± opisywanych objawów? Mo¿e niech zacznie od diagnostyki, zamiast zmieniaæ to i owo na o¶lep. r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-06 17:25:10 | |
Autor: gobo | |
Przep³ywomierz? | |
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
Jesli tak sie stanie, to masz winnego. Jesli zmian nie bedzie, to raczej przyczyna tkwi gdzie indziej. Piotr |
|
Data: 2010-09-06 22:39:10 | |
Autor: Bugatti | |
Przep³ywomierz? | |
U¿ytkownik "gobo" napisa³ w wiadomo¶ci:
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane Obajwy na pewno po odpiêciu G70 nie ustapi±..gdyby tak by³o to ka¿dy by go wywali³ i nikt nie kupowa³by nowego (sprawnego). Mog± siê jedynie nieznacznie polepszyæ (choæ nie zawsze). Trzeba zrobiæ diagnostykê dynamiczn±. Je¶li dawka paliwa obliczana przez ECU za po¶rednictwem MAFa mierz±cego "masê" zasysanego powietrza bêdzie ni¿sza od warto¶æ zadanej (to jest grupa 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieñstwo ¿e to przep³ywka lub mo¿e te¿ byæ przetarty kabelek od niej... Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-09-06 22:51:25 | |
Autor: gobo | |
Przep³ywomierz? | |
Oczywiscie zaczytane z komputera dane nie sa optymalne - auto zwykle pali wiecej, ale np. znika problem falujacych obrotow. Ja u siebie dlugo nie moglem zdiagnozowac przyczyny. Wymienilem przewody WN, swiece, filtr powietrza, rozebralem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem weze podcisnienia wzbudzajace moje watpliwosci, a winnym okazal sie wlasnie MAF. Po odpieciu wtyczki auto zaczelo sie w koncu normalnie zachowywac.
Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2010-09-07 19:22:02 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Przepływomierz? | |
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną. Bzdura. MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale. Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie ogniem u góry a na dole dymi jak cholera. W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki. Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika. Do autora postu - skąd jesteś - podrzucę dobry namiar na sprawdzonego człowieka. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2010-09-08 10:44:16 | |
Autor: Bugatti | |
Przepływomierz? | |
Użytkownik "Rafal Lorenc" napisał w wiadomości:
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl] No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca doczytałeś ;-)) Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć na dawkę paliwa. Pozdrawiam, Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-09-08 09:08:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Przepływomierz? | |
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca Racja - przyczepiłem się jednego słowa ;-) Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości Ogranicza to za dużo napisane. Jeżeli nie ma MAF`a albo MAF jest padnięty to wkracza paliwo z mapy doładowania turbo co jest znowu korelacją sensoru MAP z korelacją maksymalnej zczytywanej wartości 850mg powietrza z MAF. Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z To prawda, grupa 3 z grupą 8 zawsze idzie w parze. Trudno to wyjaśnić nie będąc teoretykiem - najlepiej spojrzeć na mapy ECU i wszystko widać jak na dłoni co z czym ma relacje ;-) Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|