Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przepalajace sie zarowki w Xsara Picasso 2.0 HDI

Przepalajace sie zarowki w Xsara Picasso 2.0 HDI

Data: 2011-06-17 09:57:25
Autor: bratPit[pr]
Przepalajace sie zarowki w Xsara Picasso 2.0 HDI
Powiedzcie mi czy to normalne zjawisko, kiedy to przepalaja
sie srednio raz na miesiac swiatla mijania i pozycyjne i tylko z PRZODU
(Xsara Picasso 2.0 HDI).
Zarowki ktore kupuje to sa Philipsy 30%. Dla porownania zarowki w moim Lanosie przepalaja sie raz na 3 lata. :)

Czy tak Citroeny maja czy mam jakis problem z elektryka?


współczesne samochody tak mają, sprawdź napięcie na instalacji ale obstawiam że będzie OK, natomiast standard teraz na instalacjach to 14V i więcej na biegu jałowym, a wówczas żarówki szybko się przepalają, ale jest skuteczne rozwiązanie - można zastosować coś co obniży napięcie na żarówkach do znamionowego jednocześnie nie zauważalnie na jasność świecenia, np Opel w Astrach II przewidział przewody oporowe do włączenia w szereg z żarówkami mijania bo właśnie w tych modelach był nagminny problem przepalania żarówek, można zamiast tych przewodów zastosować diody prostownicze mocy co da spadek napięcia na takiej diodzie np o 1.2 V co zasktukuje spadkiem napięcia na żarówce z 14 do 12.8V - wydłuży to znacznie trwałość żarówki a różnicy w jasności nie zauważysz,

brat

Data: 2011-06-17 13:54:31
Autor: marek
Przepalajace sie zarowki w Xsara Picasso 2.0 HDI

zasktukuje spadkiem napięcia na
żarówce z 14 do 12.8V - wydłuży to znacznie trwałość żarówki a różnicy w jasności nie zauważysz,

a w moim watku pisali zeby napiecie bylo jaknajwyzsze. ludzie zdecydujcie sie...

Data: 2011-06-17 13:07:39
Autor: Waldek Godel
Przepalajace sie zarowki w Xsara Picasso 2.0 HDI
Dnia Fri, 17 Jun 2011 13:54:31 +0200, marek napisał(a):

zasktukuje spadkiem napięcia na
żarówce z 14 do 12.8V - wydłuży to znacznie trwałość żarówki a różnicy w jasności nie zauważysz,

a w moim watku pisali zeby napiecie bylo jaknajwyzsze. ludzie zdecydujcie sie...

A czego nie rozumiesz? Wyższe napięcie to więcej światła, ale krótsze życie
żarówki.
Jak ktoś chce mieć więcej światła, to wyższe napięcie to zapewni (w pewnych
granicach). Jak dłuższe życie, to lepiej, żeby było niższe.
I zdecydowanie nie kupować żadnych wynalazków typu +xx% (gdzie za xx można
wstawić dowolną wymyśloną przez marketoida liczbę), bo to są żarówki już
fabrycznie przeciążone, jak to się nazywa - przewoltowane.
Projektowane fabrycznie tak, jak projektowana byłaby żarówka powiedzmy 10V.
Po zasileniu 12-14V z instalacji samochodu świeci jaśniej niż standardowa.
Użycie trochę lepszych materiałów powoduje, że nie pali się od razu, ale
jednak żywotność jest krótsza. Od trochę krótszej do drastycznie krótszej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Przepalajace sie zarowki w Xsara Picasso 2.0 HDI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona