Przepis na to jak kupić g..niane buty na rower...

Data: 2019-05-09 23:58:54
Autor: WS
Przepis na to jak kupić g..niane buty na rower...
On Friday, May 10, 2019 at 1:39:44 AM UTC+2, Marek S wrote:
To skorupa plastikowa. Przy wąskiej stopie latają jak sandały podczas wspinania się pod górkę z rowerem. Regulacja dopasowania do podbicia pięty jest symboliczna. Może jakiś czuły przyrząd wychwyci różnicę między skrajnymi położeniami regulatora pięty. Ja takowego nie posiadam. Być może jeśli ktoś ma stopę jak Yeti zauważy różnicę.

Buty kupowac tak bez mierzenia? Bo chyba po zalozeniu nalezalo je od tazu odlozyc na polke, ew. odeslac ;)

Wentylacja jest paskudna. Czubek buta jest plastikowy, gdzieś po bokach małe siateczki. Brak jakiejkolwiek regulacji stopnia wentylacji.

Tyle to na obrazku raczej widac.

K...wa, co się dzieje z butami na rynku? Czy muszą kosztować jak pół roweru i być przy tym prymitywnie niekomfortowymi?

Jak dla mnie toto wyglada na "wyczynowe", 0.001% energi nie moze sie marnowac ;)
Ja taki sprzet omijam z daleka. Ostatnio kupowalem narciarskie i w sklepie spedzilem ze 2h na przymiarkach. Chyba buty to juz jedna z niewielu rzeczy, ktore kupuje stacjonarnie.

Data: 2019-05-10 22:50:22
Autor: Marek S
W dniu 2019-05-10 o 08:58, WS pisze:

Buty kupowac tak bez mierzenia? Bo chyba po zalozeniu nalezalo je od
tazu odlozyc na polke, ew. odeslac ;)

Tego modelu nie mieli lokalnie w moim rozmiarze. Tak więc trochę na oko wytypowałem go - ale trafiłem. Swoją drogą zauważyłem, że rowerowe muszą być o numer większe niż codzienne. Obojętne czy Sidi, czy Nw - zawsze podobnie. Dziwne to...

Lokalnie były też sporo droższe. Nie tylko ten model.

Wentylacja jest paskudna. Czubek buta jest plastikowy, gdzieś po
bokach małe siateczki. Brak jakiejkolwiek regulacji stopnia
wentylacji.

Tyle to na obrazku raczej widac.

Ale dopiero w praktyce czuć różnicę. Skąd miałbym wiedzieć, że te siateczki nie będą wystarczające?

[...]

Dobrze, że cudzysłów użyłeś. :-) Być może sportowcy w MTB potrzebują butów dopasowanych jak sandały. Nie znam się.

Ja taki sprzet omijam z daleka. Ostatnio kupowalem
narciarskie i w sklepie spedzilem ze 2h na przymiarkach. Chyba buty
to juz jedna z niewielu rzeczy, ktore kupuje stacjonarnie.

Też tak bym wolał. Ale parę stówek różnicy potrafi zweryfikować poglądy. A co do narciarskich, to inna kategoria. Tu nie muszę dbać o to czy np. nie posiniaczą mi piszczeli (autentycznie tego kiedyś doświadczyłem). Rowerowy ma być sztywny, dobrze przylegać do stopy i mieć dobrą wentylację. To mi wystarczy. A wygodne zakładanie/zdejmowanie to tylko dodatkowy atut. Ale nie może być tak, że to skorupa i nic więcej. Co gorsze, będąc jedynie amatorem, nie wiadomo na co zwracać uwagę. Dopiero parę przejażdżek poszerza horyzonty.

--
Pozdrawiam,
Marek

Przepis na to jak kupić g..niane buty na rower...