Przepisanie OC - bêdzie dop³ata?

Data: 2012-01-03 13:05:10
Autor: Tomasz Stiller
Przepisanie OC - bêdzie dop³ata?
Witam.

Kupuję samochód ze świeżo wykupioną polisą OC od osoby, która ma 60% zniżki i znacznie lepsze warunki ode mnie (zero 0% zniżek). Czy po przepisaniu polisy OC na mnie, TU wystawiające polisę ma prawo zażądać ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia? Czy nie koniecznie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Tomek

Data: 2012-01-03 06:24:01
Autor: tadek
Przepisanie OC - bêdzie dop³ata?
On 3 Sty, 14:05, Tomasz Stiller <kas...@lexx.eu.org> wrote:
Witam.

Kupujê samochód ze ¶wie¿o wykupion± polis± OC od osoby, która ma 60%
zni¿ki i znacznie lepsze warunki ode mnie (zero 0% zni¿ek). Czy po
przepisaniu polisy OC na mnie, TU wystawiaj±ce polisê ma prawo za¿±daæ
ode mnie dop³aty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia?
Czy nie koniecznie? Z góry dziêkujê za odpowied¼.

        Tomek

w podobnej sytuacji Uniqa nie kaza³a córce dop³acaæ ale nastêpne
ubezpieczenie nie dosz³o do skutku z powodu horrendalnej sk³adki

Data: 2012-01-03 14:54:59
Autor: PH
Przepisanie OC - bêdzie dop³ata?

U¿ytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2012.01.03.13.05.10lexx.eu.org...
[...]

ma prawo, ale nie koniecznie mo¿e z niego skorzystaæ.
pzdr
Piotr

Data: 2012-01-03 14:56:30
Autor: MadMan
Przepisanie OC - bêdzie dop³ata?
Dnia Tue, 3 Jan 2012 13:05:10 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):

Czy po przepisaniu polisy OC na mnie, TU wystawiaj±ce polisê ma prawo za¿±daæ ode mnie dop³aty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia? Czy nie koniecznie?

Nieco ponad rok temu PZU nic ode mnie nie chcia³o. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-01-03 15:11:08
Autor: Jacek Midura
Przepisanie OC - będzie dopłata?
On Tue, 3 Jan 2012 13:05:10 +0000 (UTC)
Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Mają takie prawo, choć zdarza się skłonić TU, żeby z niego nie
korzystało strasząc wypowiedzeniem umowy. Niektóre TU wolą mieć klienta
z cudzymi zniżkami niż nie mieć go w ogóle. Z tym, że (gdyby uparli się
przy rekalkulacji) musisz sobie najpierw policzyć, czy bardziej ci się
opłaca dopłacić różnicę i mieć OC na niecały rok czy wypowiedzieć umowę
a OC kupić gdzie indziej na cały rok.

--
Jacek Midura

Data: 2012-01-03 16:13:41
Autor: Cezary Daniluk
W dniu 2012-01-03 15:11, Jacek Midura pisze:

[...]

W zeszłym roku przepisywałem na siebie umowę "korporacyjną" OC - która miała znacznie lepsze warunki niż dla klienta z ulicy.
Niczego nie dopłacałem.
Zakład ubezpieczeń PZU ;) jakby co.
Oczywiście wypowiedziałem ją, bo jakbym miał przedłużać to za samo OC chcieli więcej niż zapłaciłem u konkurencji za OC+AC :)

Pozdrawiam !

Data: 2012-01-04 00:08:05
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 03 Jan 2012 13:05:10 +0000, Tomasz Stiller wrote:

[...]

Odpowiem sobie częściowo. Otóż zadzwoniłem do tego TU i przedstawiłem sytuację czarno na białym. Miła Pani powiedziała, że jeśli polisa zostanie przepisana, to i owszem nastąpi rekalkulacja połączona z koniecznością dopłaty... Ale, jest inne wyjście.

Podobno zgodnie z prawem, nie muszę przepisywać policy OC na siebie. Po zakupie samochodu i jego przerejestrowaniu mogę jeździć z polisą wykupioną przez poprzedniego właściciela do końca jej ważności. Takie było zdanie Pani z infolini. Pytanie, czy to ma jakiekolwiek poparcie w obowiązujących przepisach?

Czy po zakupie samochodu mam _obowiązek_ przepisania policy OC na swoje dane? W końcu OC wykupywane jest na pojazd, a nie na właściciela.

Tomek

Data: 2012-01-04 05:00:54
Autor: Liwiusz
Przepisanie OC - będzie dopłata?
W dniu 2012-01-04 01:08, Tomasz Stiller pisze:
Czy po zakupie samochodu mam_obowiÄ…zek_  przepisania policy OC na swoje
dane? W końcu OC wykupywane jest na pojazd, a nie na właściciela.

Ja takiego obowiązku nie widzę, ale i tak nieprzepisanie nie uniemożliwia dokonania przez Zakład rekalkulacji składki, choćby nawet już po okresie ubezpieczenia.

Jest natomiast obowiązek poinformowania o sprzedaży przez sprzedającego.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 10:05:22
Autor: neoniusz
W dniu 04.01.2012 05:00, Liwiusz pisze:
Czy po zakupie samochodu mam_obowiÄ…zek_ przepisania policy OC na swoje
dane? W końcu OC wykupywane jest na pojazd, a nie na właściciela.

Ja takiego obowiÄ…zku nie widzÄ™, ale i tak nieprzepisanie nie
uniemożliwia dokonania przez Zakład rekalkulacji składki, choćby nawet
już po okresie ubezpieczenia.

Taka nagla zmiana zdania?
"W dniu 14.12.2011 19:33, Liwiusz pisze: Obowiązkowe OC musi mieć wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba."

Przepisanie OC - bêdzie dop³ata?