Przepisanie g?ównego najemcy lokalu - batalia z biurokracj?...

Data: 2011-02-09 13:38:30
Autor: Norbert
Przepisanie g?ównego najemcy lokalu - batalia z biurokracj?...
Mieszkam od 25 lat w mieszkaniu wynajmowanym od gminy. Kiedy¶ było to mieszkanie służbowe bo budynek należał do służby zdrowia. Potem przekazano budynek we wladanie urzędu gminy.
Umowa najmu jest na czas nieokre¶lony, nie ma w jej najnowszej wersji nic o służbowo¶ci lokalu.
Głównym najemc± jest mój ojciec, ja jestem zameldowany jako syn od samego poczatku. Ostatnio domeldowałem jeszcze narzeczon± i dziecko.
W zwi±zku z ciężk± chorob± ojca chciałem ( z jego aprobat± ) by przeniesiono tytuł głównego najemcy na mnie.
Złożyłem pisma w swoim i ojca imieniu, odpowiedzi pisemnej nie otrzymałem od 2 miesięcy a ustnie powiedziano mi że w regulaminie jest luka i nie da się tego zrobić, że trzeba by postawić sprawe na radzie gminy i podj±ć odpowiednie uchwały. Ale jak narazie od 2 miesiecy tego nie zrobiono. A to bo były wybory itp  itd...
Sprawa ci±gnie się już od listopada 2010.
Jednocze¶nie zapewniono mnie  , że w razie odej¶cia ojca to ja automatycznie wstępuje w jego miejsce jako główny najemca.
Ile w tym prawdy i na jakie kruczki uważać by sprawe załatwić pozytywnie a nie przedobrzyć?
Na dniach mam ponoć dostać odpowiedĽ pisemn±.
Narazie mi tylko napomknięto że radca prawny co¶ tam w sprawie władzom gminy napomkn±ł i musz± się zapoznać z jego zdaniem bo co innego mieszkanie zakładowe, służbowe, socjalne.... że wykazać się dochodami może by było trzeba itd... I już niby nie jest takie pewne czy automatycznie wst±pie w ojca miejsca jako główny najemca.
Tylko co to ma do rzeczy skoro to jest normalny wynajem od gminy mieszkania a nie żadne z powyższych. I z żadnymi opłatami nie zalegamy.
Podpowiedzcie prosze jak najskuteczniej powinienem sprawe załatwić.
Obawiam się by w razie gdy ojca zabraknie nie wyl±dować z narzeczon± i córeczk± na przysłowiowym bruku.
Pozdrawiam.

Data: 2011-02-09 13:40:01
Autor: Norbert
Przepisanie g?ównego najemcy lokalu - batalia z biurokracj?...
Dodam jeszcze że od 6 lat ojciec jest osoba lezaca niezdolna do samodzielnej egzystencji, opieke nad nim sprawuje ja a wszelkie opłaty mieszkaniowe trafiaj± do gminy z mojego konta jesli to ma znaczenie.

Data: 2011-02-09 13:18:26
Autor: GK
Norbert <norkomp@MALPAgmail.com> napisał(a):
Dodam jeszcze że od 6 lat ojciec jest osoba lezaca niezdolna do samodzielnej egzystencji, opieke nad nim sprawuje ja a wszelkie opłaty mieszkaniowe trafiaj± do gminy z mojego konta jesli to ma znaczenie.

Je¶li rzeczywi¶cie jest to mieszkanie komunalne i w nim zamieszkujesz (a s±siedzi nie zeznaj± inaczej...) to w przypadku ¶mierci ojca automatycznie wstępujesz w prawa najemcy (art. 691 kodeksu cywilnego), niezależnie od tego co gmina sobie postanowi w uchwale mieszkaniowej. Teoretycznie powiniene¶ być zatem spokojny. Problem polega na tym, że w tej chwili rz±d (o ile już nie parlament) przygotowuje projekt zmian i nie wiadomo, jaki kształt przyjmie nowa regulacja.

Co do wst±pienia w stosunek najmu za życia to wszystko zależy od gminy (uchwały rady gminy). Gmina Gdańsk, na przykład, co do zasady nie pozwala, ale istnieje tryb szczególny.

GK
GK

Data: 2011-02-09 15:44:17
Autor: Norbert
  GK napisał(a):

[...]

Moja gmina to malutka podwarszawska.
Gmina stwierdzila ze w regulaminie nie maja zapisu ktory by regulowal takie zmiany glownego najemcy i trzeba by nowych uchwał rady.

A co dzieje sie kiedy przykladowo ojca stan bedzie taki ze bedzie musial przeniesc sie do osrodka opiekunczo leczniczego gdzie podobno pacjentów się melduje. Wtedy musialby sie wymeldowac z mieszkania.
Czy wtedy tez ja automatycznie wst±pię w jego miejsce jako glowny najemca?
W gminie mi powiedziano ze meldunek staly zostanie a tam bedzie mial tylko tymczasowy.
Z kolei w tym osrodku mowia ze u nich pacjent jest meldowany na stale.

Data: 2011-02-09 16:53:48
Autor: GK
[...]
Nie ma to nie ma, możesz zainteresować spraw± radnych.

(...)
[...]
Stały meldunek to pochodna (stałego) miejsca zamieszkania. Teoretycznie: je¶li intencj± ojca będzie przeniesienie się do o¶rodka "na stałe" to należy go wymeldować z obecnego mieszkania. Nie wydaje mi się, by istniały jednak przeszkody, by twierdzić, że pobyt w o¶rodku jest czasowy (w końcu służy on polepszeniu/niepogarszaniu się stanu zdrowia) - choćby trwał i piętna¶cie lat. Je¶li o¶rodek zacznie wymuszać przemeldowanie ojca to podejrzewałbym szwindel lub przynajmniej chęć zapewnienia sobie dostępu do emerytury/renty ojca. O¶rodek prywatny czy publiczny?

GK

Data: 2011-02-09 18:48:21
Autor: animka
Przepisanie g????wnego najemcy lokalu - b atalia z biurokracjÄ?...
W dniu 2011-02-09 17:53,  GK pisze:
Jeśli ośrodek zacznie wymuszać przemeldowanie ojca to podejrzewałbym
szwindel lub przynajmniej chęć zapewnienia sobie dostępu do emerytury/renty
ojca. Ośrodek prywatny czy publiczny?

Już były takie afery. Właściciel takiego ośrodka przejmował staruszków mieszkania.
Było to w TVN Uwaga bodajże.

--
animka

Data: 2011-02-09 21:46:46
Autor: Norbert
  GK napisał(a):

[...]

Dostęp do emerytury i tak by o¶rodek miał.
To o¶rodek państwowy który pobiera 80% emerytury a za reszte ja musze zapewnić leki, pieluchy itd.
Kwestie oddania ojca do takiej placowki odwlekam do momentu kiedy nie bede w stanie się nim zajmować dalej a wierz mi że trwam w tym od dawna , wielu ludzi mi mowilo ze dawno by oddali a ja powiedzialem ze poki moge i daje rade to nie oddam.
Po prostu chce wiedziec jak by to bylo gdyby taka konieczno¶ć zaszła.

Data: 2011-02-09 17:53:13
Autor: animka
Przepisanie g????wnego najemcy lokalu - b atalia z biurokracjÄ?...
W dniu 2011-02-09 15:44, Norbert pisze:
   GK napisaĹ‚(a):

Jeśli rzeczywiście jest to mieszkanie komunalne i w nim zamieszkujesz (a
sąsiedzi nie zeznają inaczej...) to w przypadku śmierci ojca automatycznie
wstępujesz w prawa najemcy (art. 691 kodeksu cywilnego), niezależnie od tego
co gmina sobie postanowi w uchwale mieszkaniowej. Teoretycznie powinieneś być
zatem spokojny. Problem polega na tym, ĹĽe w tej chwili rzÄ…d (o ile juĹĽ nie
parlament) przygotowuje projekt zmian i nie wiadomo, jaki kształt przyjmie
nowa regulacja.

Co do wstÄ…pienia w stosunek najmu za ĹĽycia to wszystko zaleĹĽy od gminy
(uchwały rady gminy). Gmina Gdańsk, na przykład, co do zasady nie pozwala,
ale istnieje tryb szczegĂłlny.

[...]

przeniesc sie do osrodka opiekunczo leczniczego gdzie podobno pacjentĂłw
siÄ™ melduje. Wtedy musialby sie wymeldowac z mieszkania.

Czyli już kombinujesz, żeby ojca wysiudać z jego mieszkania :-(

--
animka

Data: 2011-02-09 17:04:43
Autor: GK
Przepisanie g?ównego najemcy lokalu - batalia z biurokracj?...
animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):
(...)
Nie przejmuj się tym, co pisze Animka. To troll (o dziwo w wieku, w którym ludzie powinni uchodzić za mędrców), który donosi na swojego s±siada za brak meldunku.:)

GK

Data: 2011-02-09 18:52:12
Autor: animka
Przepisanie g????wnego najemcy lokalu - b atalia z biurokracjÄ?...
W dniu 2011-02-09 18:04,  GK pisze:
animka<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaĹ‚(a):

(...)
Nie przejmuj siÄ™ tym, co pisze Animka. To troll (o dziwo w wieku, w ktĂłrym
ludzie powinni uchodzić za mędrców), który donosi na swojego sąsiada za brak
meldunku.:)

Debilu, sam do siebie to piszesz?
To dzielnicowy przy okazji sprawdzil meldunek tego narkomana, przed zgłoszeniem do sądu karnego za zakłócanie spokoju i grożenie. Mieszkanie było traktowane jako garsoniera dla dilerów na balangi.

--
animka

Data: 2011-02-09 20:32:45
Autor: spp
W dniu 2011-02-09 18:52, animka pisze:

Mieszkanie
było traktowane jako garsoniera dla dilerów na balangi.

Założę się, że słowo 'garsoniera' jest ci zupełnie obce.

--
spp

Data: 2011-02-09 22:49:16
Autor: animka
W dniu 2011-02-09 20:32, spp pisze:
W dniu 2011-02-09 18:52, animka pisze:

Mieszkanie
było traktowane jako garsoniera dla dilerów na balangi.

Założę się, że słowo 'garsoniera' jest ci zupełnie obce.

Pewnie jest. Ja za garsonierę uważam mieszkanie, w którym się nie zawsze mieszka, takie mieszkanie wynamowane jest na prowadzenie np. burdelu czy imprez z bandyckim darciem mord na całe osiedle, trzaskanie po nocach drzwiami, puszczanie na full muzyki o 2 w nocy, bo przecież się kupiło kino domowe, a tu lepiej brzmi - można się przed ludźmi pochwalić, bo ze stodoły na polu nikt przecież by nie usłyszał.

--
animka

Data: 2011-02-09 21:44:10
Autor: Norbert
animka napisał(a):

[...]

Zrobisz nam tą przyjemność i opuścisz ten wątek? Ja mam ważną sprawe do załatwienia i poprosiłem o porade a nie udzielanie się kogoś kto pisze na wszystkich grupach same głupoty.

Data: 2011-02-09 22:58:48
Autor: animka
W dniu 2011-02-09 21:44, Norbert pisze:
animka napisał(a):

[...]

Przepraszam, ale to mój wątek wtrącono w Twój wątek, więc objeżdżaj sprawcę.
JuĹĽ uciekam z tego watku.
Trzymaj siÄ™!

--
animka

Data: 2011-02-09 21:42:54
Autor: Norbert
animka napisał(a):

Czyli już kombinujesz, żeby ojca wysiudać z jego mieszkania :-(

animka mogła byś nie zabierać głosu w sprawie o której nie masz pojęcia?
Poprzestań może na doradzaniu drukarek lexmark na grupach.
Opiekuje sie ojcem od 6 lat. Nie moge podjac zatrudnienia, mam małe dziecko. A sprawe oddania rozwazam tylko w przypadku kiedy nie bede w stanie w warunkach domowych podołać opiece.
Wyobraz sobie ze postępująca choroba zaczyna uniemozliwiac ojcu picie płynów, przełykanie itd.
Konsekwencją może być założenie rurek w brzuchu do karmienia strzykawką sterylnymi pokarmami i sporo wiecej utrudnień ktore do wykonania w domu sa mało możliwe.
Zanim zabierzesz głos ugryz sie w jezyk bo piszac takie bzdury nie masz bladego pojecia kogo oceniasz i w jakiej sytuacji.
Obiecałem sobie że ojca nie oddam nigdzie do poki dam rade i bedzie mnie poznawał.
On juz mnie nie poznaje a ja położyłem całe życie rodzinne i prywatne by dalej sie nim opiekować bo jest moim jedynym żyjącym członkiem rodziny ( nie licząc córeczki i narzeczonej).
GĹ‚upio ci teraz?

Data: 2011-02-09 22:56:26
Autor: animka
W dniu 2011-02-09 21:42, Norbert pisze:
Obiecałem sobie że ojca nie oddam nigdzie do poki dam rade i bedzie mnie
poznawał.

No i tak Ci dopomóż Bóg.

On juz mnie nie poznaje a ja położyłem całe życie rodzinne i prywatne by
dalej sie nim opiekować bo jest moim jedynym żyjącym członkiem rodziny (
nie liczÄ…c cĂłreczki i narzeczonej).
GĹ‚upio ci teraz?

A czemu niby miałoby mi być głupio?
Tobie może być głupio i możesz mieć kiedyś wyrzuty sumienia że ojca do umieralnika oddałeś.

--
animka

Data: 2011-02-09 23:09:32
Autor: Norbert
animka napisał(a):

GĹ‚upio ci teraz?

A czemu niby miałoby mi być głupio?
Tobie może być głupio i możesz mieć kiedyś wyrzuty sumienia że ojca do umieralnika oddałeś.

Skończyłas?
To wyjdĹş.
Jednak to prawda co piszÄ… o tobie w sieci skoro nawet nie wiesz kiedy nalezy trzymac jezyk za zebami. Doswiadczylo cie zycie? Chyba tylko uposledzeniem.

Data: 2011-02-10 23:20:08
Autor: animka
Przepisanie g????wnego najemcy lokalu - b atalia z biurokracjÄ?...
W dniu 2011-02-09 23:09, Norbert pisze:
Skończyłas?
To wyjdĹş.

To nie chat człowieczku.

--
animka

Data: 2011-02-09 17:50:24
Autor: animka
Przepisanie g????wnego najemcy lokalu - b atalia z biurokracjÄ?...
W dniu 2011-02-09 13:40, Norbert pisze:
Dodam jeszcze ĹĽe od 6 lat ojciec jest osoba lezaca niezdolna do
samodzielnej egzystencji, opieke nad nim sprawuje ja a wszelkie opłaty
mieszkaniowe trafiajÄ… do gminy z mojego konta jesli to ma znaczenie.

Jesli to mieszkanie kwaterunkowe, czy spółdzielcze to dziecku przysługuje pozostanie w tym mieszkaniu jeśli mieszkał.

--
animka

Data: 2011-02-09 14:18:51
Autor: kam
W dniu 2011-02-09 13:38, Norbert pisze:
[...]

mieszkasz czy jeste¶ zameldowany?
polecam art.691 kodeksu cywilnego

Data: 2011-02-09 15:40:26
Autor: Norbert
kam napisał(a):
[...]

Mieszkam i jestem zameldowany.

Data: 2011-02-09 17:51:29
Autor: animka
W dniu 2011-02-09 15:40, Norbert pisze:
kam napisał(a):
W dniu 2011-02-09 13:38, Norbert pisze:
Umowa najmu jest na czas nieokreślony, nie ma w jej najnowszej wersji
nic o służbowości lokalu.
GĹ‚Ăłwnym najemcÄ… jest mĂłj ojciec, ja jestem zameldowany jako syn od
samego poczatku. Ostatnio domeldowałem jeszcze narzeczoną i dziecko.

mieszkasz czy jesteĹ› zameldowany?
polecam art.691 kodeksu cywilnego

Mieszkam i jestem zameldowany.

To śpij spokojnie.

--
animka

Przepisanie g?ównego najemcy lokalu - batalia z biurokracj?...