Przepisanie mienia

Data: 2011-08-13 18:43:31
Autor: qwerty
Przepisanie mienia
Witam.
Mam kilka pytań i na pewno grupowicze będą znać odpowiedzi na moje pytania. :)
Otóż osoba A przepisała mienie (tj. dom z "zawartością") osobie B (spokrewnionej).
Z tego co wiem to jest zastrzeżenie, że osoby A nie można wygonić z domu itp.
Jednak pytanie, czy można w przypadku:
a) gdy niszczy mienie
b) wyrzucać "kompanów" osoby A, które urządzają libacje (oczywiście osoba A twierdzi, że i tak będzie zapraszać)

Dodatkowo osoba A użycza za darmo sprzętu elektrycznego osobie C, (sprzęt pobiera energię elektryczną w wspomnianym domu), a rachunki za prąd płaci osoba B. Osoba C kogo powinna spytać o pozwolenie? Osobę A, czy osobę B (która płaci wszystkie rachunki)?
Jakby była podstawa prawna byłoby wspaniale.

Data: 2011-08-13 13:34:45
Autor: witek
Przepisanie mienia
On 8/13/2011 11:43 AM, qwerty wrote:
[...]

osoba b, dostala za frajer chate warte pewnie grube setki i żal jej dupę ściska, że musi pare stów za prąd zapłacić.
Nie ma to jak z rodziną.

Data: 2011-08-13 22:09:25
Autor: qwerty
Przepisanie mienia
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j26ge5$b4a$1@inews.gazeta.pl...
osoba b, dostala za frajer chate warte pewnie grube setki i żal jej dupę ściska, że musi pare stów za prąd zapłacić.
Nie ma to jak z rodziną.

Tak. Zwłaszcza, że osoba C ma u siebie dostęp do sprzętu, a nawet gdyby chciała pożyczyć to nie byłoby problemu. Jednak woli korzystać i nie płacić za pobraną energię elektryczną (a więc użytkuje sprzęt nie w swoim domu).

Data: 2011-08-16 10:47:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Przepisanie mienia
On Sat, 13 Aug 2011, qwerty wrote:

Otóż osoba A przepisała mienie (tj. dom z "zawartością") osobie B (spokrewnionej).

  Otóż prawo nie przewiduje takiej czynności jak "przepisanie mienia".
  W rachubę wchodzą zupełnie różne umowy (darowizna, darowizna
budynku obciążonego zapisem hipotecznym, dożywocie).
  Bez literalnej treści tych umów IMVHO nie da się odnieść do
postawionych pytan.

Z tego co wiem to jest zastrzeżenie, że osoby A nie można wygonić z domu itp.

  Za to w większości przypadków można tej osobie oddać dom i samemu się
wynieść. Sądząc z opisu, takie rozwiązanie mogłoby zadowolić wszystkie
wysoko układające się strony ;)

Dodatkowo osoba A użycza za darmo sprzętu elektrycznego osobie C,

  j.w. - mało danych, oprócz braku zapisów umowy nt domu dochodzi
brak informacji o celu użyczenie. Dajmy na to, w razie wykorzystywania
tego sprzetu na rzecz A lub B... (*przez* C, ale *na rzecz* A lub B).
  Ale kwestia prądu wydaje się być w tym najjaśniejsza: skoro
mało prawdopodobne jest że B ma obowiązek świadczyć na rzecz
osób trzecich a także (mało prawdopodobne jest) że C świadczy
na rzecz A lub B (bo pewnie byś napisał), to nie ma podstaw
do nieopłatnego korzystania (z prądu) przez C.
  Z tym, że to NIE JEST to samo co odpowiedź na pytanie:

Osoba C kogo powinna spytać o pozwolenie?

  Tyle, że fakt iż przedmiot jest własnością A w miejscu w którym
A może pobierać prąd (bez pytania), powoduje inne pytanie: czy
C potrzebuje zgody B, czy też "tylko zwyczajnie" C powinna
zwrócić B należność za zużyty prąd.
  Znaczy przychodzi w roli "goscia A", zużywa (na własne cele)
*bez* potrzeby pytania B, za to z potrzebą zapłacenia za zużyty
prąd :P

pzdr, Gotfryd

Przepisanie mienia