Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Przepisy - ci±g dalszy

Przepisy - ci±g dalszy

Data: 2009-09-09 00:42:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Przepisy - ci±g dalszy
On Tue, 8 Sep 2009, Marcin Hy³a wrote:

Najwa¿niejsze:
- zmiany bêd± w formie wynegocjowanej z MI (bez lewoskrêtu "na dwa")

  Chyba bêdê musia³ sobie poszukaæ, czy s± opisy niektórych ficzerów
z propozycji MI :) (np. zezwolenie na wyprzedzanie z prawej rowerem
pojazdów *poza* rowerami - wychodzi, ¿e jak rowerzysta chc±cy jechaæ
prosto bêdzie wlók³ siê na ¶rodku pasa, to chc±cy jechaæ w prawo nie
bêdzie móg³ go wyprzedziæ... hm...)

- bêdzie pe³ne poparcie resortu infrastruktury i jego agend dla inicjatywy poselskiej w formie wynegocjowanej

  O!

- niebawem propozycja powinna zostaæ formalnie upubliczniona

  Ju¿ widzê te flejmy na pms w sprawie np. art.16 :>

  Korzystaj±c z okazji - z chêci± pos³a³bym ca³kiem poka¼n± paczkê
kierowców na lekcje z podstaw *geometrii* i fizyki, znowu mi
jeden "wjecha³" przy skrêcie w prawo :] (zrozumienie, ¿e jak
na prostej mnie wyprzedzi³*by*, to przy skrêcie nie do¶æ ¿e
*on* hamuje to z okazji wiêkszego promienia przy wyprzedzaniu
potrzebuje albo *du¿ej* ró¿nicy prêdko¶ci albo *du¿o* miejsca
jest chyba za trudne :()

Co do lewoskrêtu: nie _wycofujemy_ siê z tego postulatu, ale uznali¶my ¿e w sytuacji kiedy _nikt_nie_rozumie_ o co chodzi (w sensie: media, policja, wielu samych rowerzystów)

  Có¿ :(
  Chyba tylko "edukacja obrazkowa" by mog³a pomóc.

  A tak BTW i odnosz±c siê per analogiam "zamka", który to "zamek"
równie¿ nie jest w PORD umocowany prawnie, lecz *ma prawo dzia³aæ*
(z wy³±czeniem faktu, ¿e kierowcy maj± prawo uniemo¿liwiæ innym
korzystanie z naprzemiennego wjazdu na koñcu "bo tak") - to
trzeba by ustaliæ, ile i jakich przepisów ³amie rowerzysta,
który wg dzisiejszego stanu prawnego pojecha³by "na dwa" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 01:17:26
Autor: click
Przepisy - ci±g dalszy
Gotfryd Smolik news pisze:


 A tak BTW i odnosz±c siê per analogiam "zamka", który to "zamek"
równie¿ nie jest w PORD umocowany prawnie, lecz *ma prawo dzia³aæ*
(z wy³±czeniem faktu, ¿e kierowcy maj± prawo uniemo¿liwiæ innym
korzystanie z naprzemiennego wjazdu na koñcu "bo tak") - to
trzeba by ustaliæ, ile i jakich przepisów ³amie rowerzysta,
który wg dzisiejszego stanu prawnego pojecha³by "na dwa" :D



zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego

no wlasnie
niech ktos pokaze ten przepis
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination
;-)

Data: 2009-09-09 12:01:08
Autor: fabian
Przepisy - ci±g dalszy
click wrote:
Gotfryd Smolik news pisze:


 A tak BTW i odnosz±c siê per analogiam "zamka", który to "zamek"
równie¿ nie jest w PORD umocowany prawnie, lecz *ma prawo dzia³aæ*
(z wy³±czeniem faktu, ¿e kierowcy maj± prawo uniemo¿liwiæ innym
korzystanie z naprzemiennego wjazdu na koñcu "bo tak") - to
trzeba by ustaliæ, ile i jakich przepisów ³amie rowerzysta,
który wg dzisiejszego stanu prawnego pojecha³by "na dwa" :D



zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego

Na dwa mo¿na skrêcaæ te¿ na skrzy¿owaniach z ruchem niesterowanym. (tak to siê nazywa?)

Fabian.

Data: 2009-09-09 12:14:07
Autor: click
Przepisy - ci±g dalszy
fabian pisze:
click wrote:
Gotfryd Smolik news pisze:


 A tak BTW i odnosz±c siê per analogiam "zamka", który to "zamek"
równie¿ nie jest w PORD umocowany prawnie, lecz *ma prawo dzia³aæ*
(z wy³±czeniem faktu, ¿e kierowcy maj± prawo uniemo¿liwiæ innym
korzystanie z naprzemiennego wjazdu na koñcu "bo tak") - to
trzeba by ustaliæ, ile i jakich przepisów ³amie rowerzysta,
który wg dzisiejszego stanu prawnego pojecha³by "na dwa" :D



zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego

Na dwa mo¿na skrêcaæ te¿ na skrzy¿owaniach z ruchem niesterowanym. (tak to siê nazywa?)

no mozna
mozna tez smieska objechac skrzyzowanie jak rondo (nawet 3 cykle na przejazdach) tylko po to, zeby pojechac prosto
ja jade normalnie
wybieram pas do jazdy w zamierzonym kierunku i jade
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 10:16:18
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, click wrote:

zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego

Na dwa można skręcać też na skrzyżowaniach z ruchem niesterowanym. (tak to się nazywa?)

no mozna
mozna tez smieska objechac skrzyzowanie jak rondo (nawet 3 cykle na przejazdach) tylko po to, zeby pojechac prosto
ja jade normalnie
wybieram pas do jazdy w zamierzonym kierunku i jade

Na skrzyżowaniach ze światłami zwykle nie jest tak źle - czasem trzeba
jednak też skręcać z drogi głównej o sporym ruchu w lewo w jakąś boczną.
I wedle aktualnych przepisów, masz stać na środku jezdni czekając, aż
z naprzeciwka będzie wolne.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 12:27:46
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego
Na dwa można skręcać też na skrzyżowaniach z ruchem niesterowanym. (tak to się nazywa?)
no mozna
mozna tez smieska objechac skrzyzowanie jak rondo (nawet 3 cykle na przejazdach) tylko po to, zeby pojechac prosto
ja jade normalnie
wybieram pas do jazdy w zamierzonym kierunku i jade

Na skrzyżowaniach ze światłami zwykle nie jest tak źle - czasem trzeba
jednak też skręcać z drogi głównej o sporym ruchu w lewo w jakąś boczną.
I wedle aktualnych przepisów, masz stać na środku jezdni czekając, aż
z naprzeciwka będzie wolne.


no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 10:31:43
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, click wrote:
no mozna
mozna tez smieska objechac skrzyzowanie jak rondo (nawet 3 cykle na przejazdach) tylko po to, zeby pojechac prosto
ja jade normalnie
wybieram pas do jazdy w zamierzonym kierunku i jade

Na skrzyżowaniach ze światłami zwykle nie jest tak źle - czasem trzeba
jednak też skręcać z drogi głównej o sporym ruchu w lewo w jakąś boczną.
I wedle aktualnych przepisów, masz stać na środku jezdni czekając, aż
z naprzeciwka będzie wolne.


no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek

Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 12:39:33
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
no mozna
mozna tez smieska objechac skrzyzowanie jak rondo (nawet 3 cykle na przejazdach) tylko po to, zeby pojechac prosto
ja jade normalnie
wybieram pas do jazdy w zamierzonym kierunku i jade
Na skrzyżowaniach ze światłami zwykle nie jest tak źle - czasem trzeba
jednak też skręcać z drogi głównej o sporym ruchu w lewo w jakąś boczną.
I wedle aktualnych przepisów, masz stać na środku jezdni czekając, aż
z naprzeciwka będzie wolne.

no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek

Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.


w bezpieczniejszym miejscu 2 razy (przynajmniej)dluzej czekasz na pokonanie skrzyzowania
ok
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 12:59:18
Autor: fabian
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-09, click wrote:
no mozna
mozna tez smieska objechac skrzyzowanie jak rondo (nawet 3 cykle na przejazdach) tylko po to, zeby pojechac prosto
ja jade normalnie
wybieram pas do jazdy w zamierzonym kierunku i jade
Na skrzyżowaniach ze światłami zwykle nie jest tak źle - czasem trzeba
jednak też skręcać z drogi głównej o sporym ruchu w lewo w jakąś boczną.
I wedle aktualnych przepisów, masz stać na środku jezdni czekając, aż
z naprzeciwka będzie wolne.

no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek

Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.

Ja wole na środku czekać i do pokonania mieć 1/2 szerokości.

Fabian.

Data: 2009-09-09 11:00:42
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, fabian wrote:
Jan Srzednicki wrote:

no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek

Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.

Ja wole na środku czekać i do pokonania mieć 1/2 szerokości.

Ależ nikt Ci nie broni i nikt nie ma zamiaru Ci bronić.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 13:02:41
Autor: fabian
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-09, fabian wrote:
Jan Srzednicki wrote:
no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek
Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.
Ja wole na środku czekać i do pokonania mieć 1/2 szerokości.

Ależ nikt Ci nie broni i nikt nie ma zamiaru Ci bronić.

To super. Mówiłem, że ktoś broni?

Fabian.

Data: 2009-09-09 13:19:04
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, fabian wrote:
Jan Srzednicki wrote:
no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu
i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek
Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.
Ja wole na środku czekać i do pokonania mieć 1/2 szerokości.

Ależ nikt Ci nie broni i nikt nie ma zamiaru Ci bronić.


ale pamietasz o tym ze i tak mozesz stanac na srodku? i do tego w poprzek drogi glownej?
bo znajdziesz dziure nadjezdzajacych z lewej (czyli z kierunku z ktorego sam wczesniej jechales) a przy osi zonk, bo z prawej juz dojechali i musisz czekac - tyl ze rower juz stoi w poprzek drogi glownej, a nie wzdloz
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 11:37:59
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, click wrote:
Nie, tam siÄ™ ustawiasz na skraju, dodatkowo na tej bocznej ruch z
założenia jest mniejszy i "dojeżdżający do głównej", więc na pewno
wolno. Oczywiście, musisz swoje poczekać, ale w znacznie
bezpieczniejszym miejscu.
Ja wole na środku czekać i do pokonania mieć 1/2 szerokości.

Ależ nikt Ci nie broni i nikt nie ma zamiaru Ci bronić.

ale pamietasz o tym ze i tak mozesz stanac na srodku? i do tego w poprzek drogi glownej?
bo znajdziesz dziure nadjezdzajacych z lewej (czyli z kierunku z ktorego sam wczesniej jechales) a przy osi zonk, bo z prawej juz dojechali i musisz czekac - tyl ze rower juz stoi w poprzek drogi glownej, a nie wzdloz

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 13:45:12
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.


alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 11:46:43
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.

alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu

Ale żeby prawidłowo wykonać ten manewr muszę skręcić w prawo, zawrócić i
dopiero prosto.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 13:57:33
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.
alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu

Ale żeby prawidłowo wykonać ten manewr muszę skręcić w prawo, zawrócić i
dopiero prosto.

nie
mozesz stanac za skrzyzowaniem zejsc na pobocze i ustawic sie przy drodze podporzadkowanej

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 11:58:21
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.
alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu

Ale żeby prawidłowo wykonać ten manewr muszę skręcić w prawo, zawrócić i
dopiero prosto.

nie
mozesz stanac za skrzyzowaniem zejsc na pobocze i ustawic sie przy drodze podporzadkowanej

Mówiliśmy o jeździe rowerem, a nie o spieszaniu się i teleportacji.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 13:59:42
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.
alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu
Ale żeby prawidłowo wykonać ten manewr muszę skręcić w prawo, zawrócić i
dopiero prosto.

nie
mozesz stanac za skrzyzowaniem zejsc na pobocze i ustawic sie przy drodze podporzadkowanej

Mówiliśmy o jeździe rowerem, a nie o spieszaniu się i teleportacji.


no mowimy
juz chyba sie nie spieszymy, skoro mozemy poczekac na mozliwosc przejechania w poprzek obu jezdni drogi glownej
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 12:01:35
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.
alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu
Ale żeby prawidłowo wykonać ten manewr muszę skręcić w prawo, zawrócić i
dopiero prosto.

nie
mozesz stanac za skrzyzowaniem zejsc na pobocze i ustawic sie przy drodze podporzadkowanej

Mówiliśmy o jeździe rowerem, a nie o spieszaniu się i teleportacji.

no mowimy
juz chyba sie nie spieszymy, skoro mozemy poczekac na mozliwosc przejechania w poprzek obu jezdni drogi glownej

OK, a teraz idź sobie i pomarnuj czyjś inny czas. Nie będę więcej odbijał
z Tobą piłeczki.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-09 14:04:12
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, click wrote:
A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.
alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu
Ale żeby prawidłowo wykonać ten manewr muszę skręcić w prawo, zawrócić i
dopiero prosto.

nie
mozesz stanac za skrzyzowaniem zejsc na pobocze i ustawic sie przy drodze podporzadkowanej
Mówiliśmy o jeździe rowerem, a nie o spieszaniu się i teleportacji.
no mowimy
juz chyba sie nie spieszymy, skoro mozemy poczekac na mozliwosc przejechania w poprzek obu jezdni drogi glownej

OK, a teraz idź sobie i pomarnuj czyjś inny czas. Nie będę więcej odbijał
z Tobą piłeczki.

masz chusteczke?
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 18:05:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On Wed, 9 Sep 2009, click wrote:

Jan Srzednicki pisze:

Mówili¶my o je¼dzie rowerem, a nie o spieszaniu siê i teleportacji.

no mowimy
juz chyba sie nie spieszymy, skoro mozemy poczekac

  S³ownik siê k³ania.

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=spieszy%E6

  To s³owo ma DWA, *ró¿ne* znaczenia.

  Jan nie ma jedynie racji z teleportacj± - pokonanie 2. czê¶ci
skrzy¿owania odbywa siê po ponownym zroweryzowaniu pieszego ;)

  Propozycja spieszenia ("zrobienia pieszym") faktycznie sprzeczna
jest z ide± *jazdy* rowerem, ale co innego sprawa braku zakazu
takiego manewru.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 13:54:41
Autor: fabian
Przepisy - ciÄ…g dalszy
click wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.


alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu

Podstawowy problem, że PORD określa szczegółowo jak należy wykonać manewr skrętu w lewo. To co opisujesz też jest dalej skrętem w lewo tylko wykonywany wbrew zaleceniom, czyli nieprawidłowo.

Albo jedziesz na wprost, albo w lewo. Jak na wprost to nie możesz zatrzymać się w obrębie skrzyżowania, musisz je przejechać. Jak skręcasz w lewo to musisz to zrobić w ściśle określony sposób.

Fabian.

Data: 2009-09-09 13:58:33
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
fabian pisze:
click wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.


alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu

Podstawowy problem, że PORD określa szczegółowo jak należy wykonać manewr skrętu w lewo. To co opisujesz też jest dalej skrętem w lewo tylko wykonywany wbrew zaleceniom, czyli nieprawidłowo.

Albo jedziesz na wprost, albo w lewo. Jak na wprost to nie możesz zatrzymać się w obrębie skrzyżowania, musisz je przejechać. Jak skręcasz w lewo to musisz to zrobić w ściśle określony sposób.

przejezdzasz opuszczasz jezdnie i ustawiasz sie przy drodze podporzadkowanej

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 14:17:17
Autor: fabian
Przepisy - ciÄ…g dalszy
click wrote:
fabian pisze:
click wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Mogę. Mogę również położyć się na łące i oglądać obłoki (dzisiaj nie
ma:/). Natomiast aktualnie nie mogę skręcić w lewo na dwa zgodnie z
przepisami.

A cała ta zabawa po to, żebym mógł więcej.


alez mozesz
stajesz za droga podporzadkowana, obracasz rower, ustawiasz sie przy prawej krawedzi i czekasz zeby sie wlaczyc do ruchu

Podstawowy problem, że PORD określa szczegółowo jak należy wykonać manewr skrętu w lewo. To co opisujesz też jest dalej skrętem w lewo tylko wykonywany wbrew zaleceniom, czyli nieprawidłowo.

Albo jedziesz na wprost, albo w lewo. Jak na wprost to nie możesz zatrzymać się w obrębie skrzyżowania, musisz je przejechać. Jak skręcasz w lewo to musisz to zrobić w ściśle określony sposób.

przejezdzasz opuszczasz jezdnie i ustawiasz sie przy drodze podporzadkowanej

Opuszczasz jezdnię w czasie przejeżdżania przez skrzyżowanie? Znaczy co, wchodzisz na chodnik, o mieście mówimy, tutaj nie ma poboczy. No to już może na full wypasie - zbliżasz się do skrzyżowania, zsiadasz z roweru i pokonujesz skrzyżowanie jak chcesz - pieszo następnie za skrzyżowaniem włączasz się do ruchu.

Fabian.

Data: 2009-09-09 14:21:25
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
fabian pisze:

Opuszczasz jezdnię w czasie przejeżdżania przez skrzyżowanie?
po przejechaniu
i nie ja
tylko ktos, kto nie chce pokonac tego skrzyzowania normalnie

Znaczy co, wchodzisz na chodnik, o mieście mówimy, tutaj nie ma poboczy.

nie chodzi o to, czy to ma sens - bo najwiekszy sens ma pokonanie skrzyzowania na raz

No to już może na full wypasie - zbliżasz się do skrzyżowania, zsiadasz z roweru i pokonujesz skrzyżowanie jak chcesz - pieszo następnie za skrzyżowaniem włączasz się do ruchu.

z tego co widze jest troche zwolennikow i tego rozwiazania - w sensie widuje ludzi, ktorzy tak pokonuja skrzyzowania


--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 14:40:15
Autor: arturbac
Przepisy - ciÄ…g dalszy
click pisze:
fabian pisze:

Opuszczasz jezdnię w czasie przejeżdżania przez skrzyżowanie?
po przejechaniu
i nie ja
tylko ktos, kto nie chce pokonac tego skrzyzowania normalnie

Znaczy co, wchodzisz na chodnik, o mieście mówimy, tutaj nie ma poboczy.

nie chodzi o to, czy to ma sens - bo najwiekszy sens ma pokonanie skrzyzowania na raz

No to już może na full wypasie - zbliżasz się do skrzyżowania, zsiadasz z roweru i pokonujesz skrzyżowanie jak chcesz - pieszo następnie za skrzyżowaniem włączasz się do ruchu.

z tego co widze jest troche zwolennikow i tego rozwiazania - w sensie widuje ludzi, ktorzy tak pokonuja skrzyzowania


Gdy jest wiecej pasow w tym samym kierunku i panuja duze predkosci 80-120 (mimo ograniczen do 50) to nei ma innego wyjscia jak na dwa pokonac , zjad na skrajny lewy pas czesto jest nie wykonalny przy roznicy predkosci pojadow 30 vs 120

Data: 2009-09-09 14:44:14
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
arturbac pisze:

Gdy jest wiecej pasow w tym samym kierunku i panuja duze predkosci 80-120 (mimo ograniczen do 50) to nei ma innego wyjscia jak na dwa pokonac , zjad na skrajny lewy pas czesto jest nie wykonalny przy roznicy predkosci pojadow 30 vs 120

gdy jest wiecej niz 1 pas
zazwyczaj jest sygnalizacja
tak jak pisal Marcin - sluza to zalatwi
ale
nawet teraz mozna sobie z tym poradzic dojezdzajac na skrzyzowanie na czerwonym prosto i zielonym w lewo - 2,3 wizyty na skrzyzowaniu i wiesz jak masz jechac od poprzedniego, by dojechac na zielonym na lewo

(w miescie 120??)
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 16:38:42
Autor: arturbac
Przepisy - ciÄ…g dalszy
click pisze:
arturbac pisze:

Gdy jest wiecej pasow w tym samym kierunku i panuja duze predkosci 80-120 (mimo ograniczen do 50) to nei ma innego wyjscia jak na dwa pokonac , zjad na skrajny lewy pas czesto jest nie wykonalny przy roznicy predkosci pojadow 30 vs 120

gdy jest wiecej niz 1 pas
zazwyczaj jest sygnalizacja
tak jak pisal Marcin - sluza to zalatwi
ale
nawet teraz mozna sobie z tym poradzic dojezdzajac na skrzyzowanie na czerwonym prosto i zielonym w lewo - 2,3 wizyty na skrzyzowaniu i wiesz jak masz jechac od poprzedniego, by dojechac na zielonym na lewo

(w miescie 120??)

No przeginaja krajowa 6ka 4 pasmowa, jest 50 jada 80-100 czasami 120, wiem bo jezdrze samochodem i obserwuje.

A.

Data: 2009-09-09 18:01:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On Wed, 9 Sep 2009, click wrote:

Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-09, fabian wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]
Ja wole na ¶rodku czekaæ i do pokonania mieæ 1/2 szeroko¶ci.

Ale¿ nikt Ci nie broni i nikt nie ma zamiaru Ci broniæ.

ale pamietasz o tym ze i tak mozesz stanac na srodku? i do tego w poprzek drogi glownej?

  I co to ma do faktu, i¿ *Twój* wybór ma siê nijak do jazdy "na dwa"?
  Po prostu: kto¶ chce jechaæ "na dwa", niech sobie jedzie.
  Widaæ ma czas (na je¿d¿enie "na dwa" i po przejazdach ;>)
  Te¿ bym z tego nie korzysta³ - ale przecie¿ widzê, ¿e spora wiêkszo¶æ
przeciêtnych rowerzystów NIE daje sobie rady z wjazdem 3-pasmówk±
po lewym pasie. Nawet siê a¿ tak bardzo nie dziwiê :|

bo znajdziesz dziure nadjezdzajacych z lewej (czyli z kierunku z ktorego sam wczesniej jechales) a przy osi zonk, bo z prawej juz dojechali i musisz czekac - tyl ze rower juz stoi w poprzek drogi glownej, a nie wzdloz

  Czego¶ chyba nie rozumiesz - przy je¼dzie "na dwa" *z za³o¿enia* *nie
wolno* ruszyæ wcze¶niej "w poprzek", nim zmieni± siê swiat³a!
  Choæby droga by³a wolna we wszystkich czterech kierunkach, czekasz,
a¿ "nowy" kierunek (ten w który skrêcacz) dostanie zielone!
  Masz (z za³o¿enia!) pó³ cykla d³u¿szy przejazd przez skrzy¿owanie
i basta :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 20:51:54
Autor: click
Przepisy - ci±g dalszy
Gotfryd Smolik news pisze:

 Czego¶ chyba nie rozumiesz - przy je¼dzie "na dwa" *z za³o¿enia* *nie
wolno* ruszyæ wcze¶niej "w poprzek", nim zmieni± siê swiat³a!
 Choæby droga by³a wolna we wszystkich czterech kierunkach, czekasz,
a¿ "nowy" kierunek (ten w który skrêcacz) dostanie zielone!
 Masz (z za³o¿enia!) pó³ cykla d³u¿szy przejazd przez skrzy¿owanie
i basta :)

ale rozmowa zeszla ze skrzyzowan sygnalizowanych na te nie sygnalizowane
i nie ja to zaproponowalem ;)
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 19:44:31
Autor: Marcin Hyła
Przepisy - ciÄ…g dalszy
click wrote:

no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu

Tak, przecinasz wszystkie pasy ruchu. Ale masz znacznie więcej miejsca i swobody na ocenę sytuacji. To jest manewr _dopuszczony_ a nie obowiązkowy - masz wybór, albo skręcasz "jak samochód" albo właśnie na dwa.

i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek

Skręcając na dwa nigdy nie będziesz stał "na środku". Będziesz stał na wlocie.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-09 20:54:26
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Marcin Hyła pisze:
click wrote:

no to jak w takiej sytuacji chcesz skrecic na dwa, to musisz czekac az bedzie wolne z kierunku w ktorym jechales i z kierunku przeciwnego - przecinasz dwa pasy ruchu

Tak, przecinasz wszystkie pasy ruchu. Ale masz znacznie więcej miejsca i swobody na ocenę sytuacji. To jest manewr _dopuszczony_ a nie obowiązkowy - masz wybór, albo skręcasz "jak samochód" albo właśnie na dwa.

i nie wykluczone ze bedziesz i tak musial stanac na srodku, do tego w poprzek

Skręcając na dwa nigdy nie będziesz stał "na środku". Będziesz stał na wlocie.

tez czytasz koncowki?
to wrzask zaproponowal hipotetyczna sytuacje na skrzyzowaniu drogi glownej z podporzadkowanymi bez sygnalizacji swietlnej
wiec jak sie zaczniesz wlaczac do ruchu, to chyba moze sie przytrafic, ze w polowie drogi glownej bedziesz musial stanac, a nie bedzie tam pasa rozdzielajacego...


--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 21:07:05
Autor: Marcin Hyła
Przepisy - ciÄ…g dalszy
click wrote:

tez czytasz koncowki?

Podkręć jasność, bo niefersztejen.

to wrzask zaproponowal hipotetyczna sytuacje na skrzyzowaniu drogi glownej z podporzadkowanymi bez sygnalizacji swietlnej
wiec jak sie zaczniesz wlaczac do ruchu, to chyba moze sie przytrafic, ze w polowie drogi glownej bedziesz musial stanac, a nie bedzie tam pasa rozdzielajacego...

Chyba w takim razie się to przytrafia już dzisiaj, bo jest bardzo wiele skrzyżowan nieosygnalizowanych, które teraz - zgodnie z przepisami - przekraczasz NA WPROST. A sytuacja którą opisujesz to jest właśnie dzisiejsze przejeżdżanie na wprost z podporządkowanej.

IMHO kompletna bzdura.

marcin ha
PS. Nie "włączasz się do ruchu" chyba że to nie skrzyżowanie, a zjazd publiczny albo indywidualny.
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-09 21:30:06
Autor: click
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Marcin Hyła pisze:
click wrote:

tez czytasz koncowki?

Podkręć jasność, bo niefersztejen.

koncowki z watkow


to wrzask zaproponowal hipotetyczna sytuacje na skrzyzowaniu drogi glownej z podporzadkowanymi bez sygnalizacji swietlnej
wiec jak sie zaczniesz wlaczac do ruchu, to chyba moze sie przytrafic, ze w polowie drogi glownej bedziesz musial stanac, a nie bedzie tam pasa rozdzielajacego...

Chyba w takim razie się to przytrafia już dzisiaj, bo jest bardzo wiele skrzyżowan nieosygnalizowanych, które teraz - zgodnie z przepisami - przekraczasz NA WPROST. A sytuacja którą opisujesz to jest właśnie dzisiejsze przejeżdżanie na wprost z podporządkowanej.

IMHO kompletna bzdura.

no dla mnie tez kompletna
wole zwyczajnie skrecic w lewo

marcin ha
PS. Nie "włączasz się do ruchu" chyba że to nie skrzyżowanie, a zjazd publiczny albo indywidualny.

dobra, chodzi mi o wjazd na glowna z podporzadkowanej
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?
The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]

Data: 2009-09-09 19:41:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
Na skrzy¿owaniach ze ¶wiat³ami zwykle nie jest tak ¼le - czasem trzeba
jednak te¿ skrêcaæ z drogi g³ównej o sporym ruchu w lewo w jak±¶ boczn±.
I wedle aktualnych przepisów, masz staæ na ¶rodku jezdni czekaj±c, a¿
z naprzeciwka bêdzie wolne.

B±d¼: a¿ zwieje Ciê podmuch przed ciê¿arówk±.

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians by³by dla psa.

Data: 2009-09-09 18:33:27
Autor: Jan Srzednicki
Przepisy - ciÄ…g dalszy
On 2009-09-09, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Jan Srzednicki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Na skrzyżowaniach ze światłami zwykle nie jest tak źle - czasem trzeba
jednak też skręcać z drogi głównej o sporym ruchu w lewo w jakąś boczną.
I wedle aktualnych przepisów, masz stać na środku jezdni czekając, aż
z naprzeciwka będzie wolne.

Bądź: aż zwieje Cię podmuch przed ciężarówką.

Odezwał się grubas...

:P

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-09-10 12:29:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przepisy - ciÄ…g dalszy
Jan Srzednicki bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
On 2009-09-09, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Jan Srzednicki bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
Na skrzy¿owaniach ze ¶wiat³ami zwykle nie jest tak ¼le - czasem trzeba
jednak te¿ skrêcaæ z drogi g³ównej o sporym ruchu w lewo w jak±¶ boczn±.
I wedle aktualnych przepisów, masz staæ na ¶rodku jezdni czekaj±c, a¿
z naprzeciwka bêdzie wolne.

B±d¼: a¿ zwieje Ciê podmuch przed ciê¿arówk±.

Odezwa³ siê grubas...

Gdybym by³ Twojego wzrostu to pewnie wa¿y³bym tyle co Ty...

:P

....chuderlaku!
:-P

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians by³by dla psa.

Data: 2009-09-09 17:57:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Przepisy - ci±g dalszy
On Wed, 9 Sep 2009, click wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

 A tak BTW i odnosz±c siê per analogiam "zamka", który to "zamek"
równie¿ nie jest w PORD umocowany prawnie, lecz *ma prawo dzia³aæ*
(z wy³±czeniem faktu, ¿e kierowcy maj± prawo uniemo¿liwiæ innym
korzystanie z naprzemiennego wjazdu na koñcu "bo tak") - to
trzeba by ustaliæ, ile i jakich przepisów ³amie rowerzysta,
który wg dzisiejszego stanu prawnego pojecha³by "na dwa" :D


zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego

no wlasnie
niech ktos pokaze ten przepis

  W³a¶nie w tê stronê zmierza moje rozumowanie: owszem, znam taki przepis :P,
s± nim przepisy rozporz±dzenia "o znakach", ustanawiaj±ce zakresy znaczenia
znaków poziomych "wspartych znakami pionowymi": je¶li droga ma wiêcej ni¿
jeden pas, pojawi siê problem z jazd± z pasu przeznaczonego do jazdy na
wprost w lewo.
  Pytaniem bêdzie, czy przepis *rozporz±dzenia* w tym momencie wystarcza
do ustanowienia *nakazu*, czy nie da siê obej¶æ "brakiem wymogu
ustawowego" - *w zakresie, do którego nie by³ przewidziany* (a do jazdy
przez wiêcej ni¿ jeden cykl ¶wiate³ nie by³ przewidziany).

  Gorsza sprawa, to nakaz "mo¿liwie praw± stron±" przy je¼dzie na wprost
(i w prawo) *oraz* zajmowania lewej pozycji przy skrêcie w lewo, bo
ten jest czytelnie w ustawie zapisany.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 19:51:05
Autor: Marcin Hy³a
Przepisy - ci±g dalszy
Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 9 Sep 2009, click wrote:
zatrzymujac sie na prostopadlej i czekajac na zielone do jazdy na wprost?
chyba raczej zadnego
no wlasnie
niech ktos pokaze ten przepis

Art. 22 ust. 2 PoRD + stosowne przepisy Kodeksu Wykroczeñ/taryfy mandatów.

 W³a¶nie w tê stronê zmierza moje rozumowanie: owszem, znam taki przepis :P,
s± nim przepisy rozporz±dzenia "o znakach", ustanawiaj±ce zakresy znaczenia

Skrêt na dwa bêdzie mo¿liwy (po zmianie przepisów) przez wyznaczenie przejazdów rowerowych i ¶luz rowerowych w wariancie do lewoskretu.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-09-11 21:24:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Przepisy - ci±g dalszy
On Wed, 9 Sep 2009, Marcin Hy³a wrote:

Skrêt na dwa bêdzie mo¿liwy (po zmianie przepisów)

  Mieæ nadziejê, ¿e wcze¶niej lub pó¼niej dopuszcz±.

  Byæ mo¿e, przyczyni siê to do uzmys³owienia problemu który równie¿ znamy
z grupy, a z istnienia którego "niezroweryzowani" w istotnej wiêkszo¶ci
*w ogóle* nie zdaj± sobie sprawy - czyli istnienie dwu ró¿nych grup
rowerzystów, jak chodzi o oczekiwania "konstrukcyjne" dróg.
  Jedni to "spacerowicze" - i nic tego nie zmieni, tacy ludzie po prostu
wystêpuj± tylko/g³ównie przy dobrej pogodzie, czasu na jazdê maj± do¶æ
a samochodów boj± siê jak ognia (pewnie przez to, ¿e czasami sami
prowadz± samochód :P).
  Drudzy to regularnie doje¿d¿aj±cy d³u¿sze odcinki (>10 km), w tym
do pracy, oraz "wycinaki".

  I pewnie z braku tego uzmys³owienia niektorym nie mie¶ci siê w g³owie
¿e ma sens dopuszczenie dwu *ró¿nych* rozwi±zañ przejazdu w jednym
miejscu.

pzdr, Gotfryd

Przepisy - ci±g dalszy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona