Przepisy w Niemczech, dynama i policja

Data: 2013-10-11 11:25:01
Autor: Maciej Ostaszewski
Przepisy w Niemczech, dynama i policja
On 2013-10-10, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
Witam
Dzisiaj akurat stałem po tej drugiej stronie lady, przyszedł polski niemiec i kupił torbę gratów do roweru ( za Odrą drożej) i dynama.
O ile graty mnie nie ruszają, to zakup prądnic rowerowych jest ciekawostką. Jegomość powiedział że w tam gdzie mieszka dynama są obowiązkowe!

Wydaje mi się, że przepisy się zmieniły i prąd nie musi już być z dynama, ale bateria musi mieć odpowiednie napięcie a lampa
odpowiednią moc. Tak przynajmniej rozumiem (niemiecki znam słabo)
ich kodeks drogowy:

http://www.stvzo.de/stvzo/B6.htm#67

No i przepisy są bardziej wyrozumiałe dla szosówek

maciek

Data: 2013-10-11 04:54:39
Autor: Olivander
Przepisy w Niemczech, dynama i policja
Wydaje mi się, że przepisy się zmieniły
Faktycznie chyba to ciut zliberalizowali, ale też i ja nie pamiętam aż tak dokładnie. Wiec nie 15 kilo szosówki*, tylko 11kg (mój składak i tak ma mniej) i faktycznie dopuszczone s± akumulatorki i baterie, ale ¶wiatło ma być dalej w żarówkach, a napięcie baterii ma być 6 wolt koniecznie, czyli moja czołówka (4,5V i diody) i tak była nie teges. Mówiłem, że u nich kłótnia ntt trwa. Nawet przytaczaj± RP czasem jako wzór cnót. :-)

*przez podobny przepis kiedy¶ Polska była zagłębiem Zx-Spectrum

Data: 2013-10-11 17:40:44
Autor: Marcin Hyła
On 2013-10-11 13:54, Olivander wrote:
[...]

Serio? Jaki¶ link (i tłumaczenie, bo nie szprecham)??

:-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl