Data: 2014-04-02 12:34:18 | |
Autor: WOJO | |
Przepisy związane z reklamą | |
Witam.
Świta mi, że są przepisy zakazujące używania dźwięku ustawionego na maksymalny poziom w reklamach. Nie mogę sobie przypomnieć, gdzie ich szukać. Drażni mnie maksymalny poziom dźwięku ustawianego w reklamach na portalach informacyjnych np. tvn24.pl Proszę o przybliżenie tematyki. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-04-11 09:18:26 | |
Autor: Marcin N | |
Przepisy związane z reklamą | |
W dniu 2014-04-02 12:34, WOJO pisze:
Witam. To nie jest maksymalny poziom. Poziom jest taki sam, jak w innych programach. Dlaczego więc wydaje się głośniej (i jest głośniej)? Ponieważ stosuje się tu tzw. kompresję dynamiki. W uproszczeniu: zmniejsza się różnicę pomiędzy dźwiękami głośnymi i cichymi. Wiele nowoczesnych wzmacniaczy audio i odtwarzaczy wideo ma także taką opcję. Ma to służyć do lepszej zrozumiałości cichych fragmentów filmów. Podsumowując: te najgłośniejsze dźwięki w reklamach są tak samo głośne, jak najgłośniejsze dźwięki w filmie, jednak te najcichsze w reklamie są prawie równie głośne, co najgłośniejsze. Stąd ten hałas. -- MN |
|