Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przep³ywomierz?

Przep³ywomierz?

Data: 2010-09-06 17:25:10
Autor: gobo
Przep³ywomierz?
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
Jesli tak sie stanie, to masz winnego.
Jesli zmian nie bedzie, to raczej przyczyna tkwi gdzie indziej.
Piotr

Data: 2010-09-06 22:39:10
Autor: Bugatti
Przep³ywomierz?
U¿ytkownik "gobo"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane
jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.

Obajwy na pewno po odpiêciu G70 nie ustapi±..gdyby tak by³o to ka¿dy by go
wywali³ i nikt nie kupowa³by nowego (sprawnego). Mog± siê jedynie
nieznacznie polepszyæ (choæ nie zawsze).

Trzeba zrobiæ diagnostykê dynamiczn±.
Je¶li dawka paliwa obliczana przez ECU za po¶rednictwem MAFa mierz±cego
"masê" zasysanego powietrza bêdzie ni¿sza od warto¶æ zadanej (to jest grupa
008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieñstwo ¿e to
przep³ywka lub mo¿e te¿ byæ przetarty kabelek od niej...

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-09-06 22:51:25
Autor: gobo
Przep³ywomierz?
Oczywiscie zaczytane z komputera dane nie sa optymalne - auto zwykle pali wiecej, ale np. znika problem falujacych obrotow. Ja u siebie dlugo nie moglem zdiagnozowac przyczyny. Wymienilem przewody WN, swiece, filtr powietrza, rozebralem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem weze podcisnienia wzbudzajace moje watpliwosci, a winnym okazal sie wlasnie MAF. Po odpieciu wtyczki auto zaczelo sie w koncu normalnie zachowywac.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-07 19:22:02
Autor: Rafal Lorenc
Przepływomierz?
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Trzeba zrobić diagnostykÄ™ dynamicznÄ….
 JeÅ›li dawka paliwa obliczana przez ECU za poÅ›rednictwem MAFa mierzÄ…cego
 "masÄ™" zasysanego powietrza bÄ™dzie niższa od wartość zadanej (to jest grupa
 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieÅ„stwo że to
 przepÅ‚ywka lub może też być przetarty kabelek od niej...

Bzdura.
MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.
Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość
zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie
ogniem u góry a na dole dymi jak cholera.
W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą
przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się
tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym
oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki.
Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP
sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się
tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika.

Do autora postu - skÄ…d jesteÅ› - podrzucÄ™ dobry namiar na sprawdzonego
człowieka.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Data: 2010-09-08 10:44:16
Autor: Bugatti
Przepływomierz?
Użytkownik "Rafal Lorenc"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:

Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl]
 na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Trzeba zrobić diagnostykÄ™ dynamicznÄ….
 JeÅ›li dawka paliwa obliczana przez ECU za poÅ›rednictwem MAFa mierzÄ…cego
 "masÄ™" zasysanego powietrza bÄ™dzie niższa od wartość zadanej (to jest
grupa
 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieÅ„stwo że to
 przepÅ‚ywka lub może też być przetarty kabelek od niej...

Bzdura.
MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na
VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo
podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale.

No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca
doczytałeś ;-))

Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości
zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF
http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html
Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z
dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy
obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
na dawkÄ™ paliwa.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-09-08 09:08:01
Autor: Rafal Lorenc
Przepływomierz?
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 No wÅ‚aÅ›nie tak napisaÅ‚em, wiÄ™c czemu piszesz że bzdura. (nie do koÅ„ca
 doczytaÅ‚eÅ› ;-))

Racja - przyczepiłem się jednego słowa ;-)

 JeÅ›li przepÅ‚ywka jest padniÄ™ta to w 008 komp ogranicza dawkÄ™ (do wartoÅ›ci
 zastÄ™pczej) którÄ… odczytujemy w kolumnie via MAF
 http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html

Ogranicza to za dużo napisane.
Jeżeli nie ma MAF`a albo MAF jest padnięty to wkracza paliwo z mapy
doładowania turbo co jest znowu korelacją sensoru MAP z korelacją
maksymalnej zczytywanej wartości 850mg powietrza z MAF.

 JeÅ›li ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tÄ… znamy z
 dokumentacji i "doÅ›wiadczenia", znajomoÅ›ci danego silnika.) to winÄ… należy
 obarczyć przepÅ‚ywkÄ™. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo
 jeÅ›li nawet bÄ™dzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć
 na dawkÄ™ paliwa.

To prawda, grupa 3 z grupÄ… 8 zawsze idzie w parze.
Trudno to wyjaśnić nie będąc teoretykiem - najlepiej spojrzeć na mapy
ECU i wszystko widać jak na dłoni co z czym ma relacje ;-)


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Przep³ywomierz?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona