Data: 2010-09-06 17:25:10 | |
Autor: gobo | |
Przep³ywomierz? | |
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane jakies "defaultowe" mapy z komputera, a objawy powinny ustapic.
Jesli tak sie stanie, to masz winnego. Jesli zmian nie bedzie, to raczej przyczyna tkwi gdzie indziej. Piotr |
|
Data: 2010-09-06 22:39:10 | |
Autor: Bugatti | |
Przep³ywomierz? | |
U¿ytkownik "gobo" napisa³ w wiadomo¶ci:
Moja rada: odepnij wtyczke od przeplywomierza. Powinny zostac wczytane Obajwy na pewno po odpiêciu G70 nie ustapi±..gdyby tak by³o to ka¿dy by go wywali³ i nikt nie kupowa³by nowego (sprawnego). Mog± siê jedynie nieznacznie polepszyæ (choæ nie zawsze). Trzeba zrobiæ diagnostykê dynamiczn±. Je¶li dawka paliwa obliczana przez ECU za po¶rednictwem MAFa mierz±cego "masê" zasysanego powietrza bêdzie ni¿sza od warto¶æ zadanej (to jest grupa 008 w VAGcomie) to wtedy istnieje znaczne prawdopodobieñstwo ¿e to przep³ywka lub mo¿e te¿ byæ przetarty kabelek od niej... Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-09-06 22:51:25 | |
Autor: gobo | |
Przep³ywomierz? | |
Oczywiscie zaczytane z komputera dane nie sa optymalne - auto zwykle pali wiecej, ale np. znika problem falujacych obrotow. Ja u siebie dlugo nie moglem zdiagnozowac przyczyny. Wymienilem przewody WN, swiece, filtr powietrza, rozebralem i wyczyscilem przepustnice, wymienilem weze podcisnienia wzbudzajace moje watpliwosci, a winnym okazal sie wlasnie MAF. Po odpieciu wtyczki auto zaczelo sie w koncu normalnie zachowywac.
Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2010-09-07 19:22:02 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Przepływomierz? | |
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Trzeba zrobić diagnostykę dynamiczną. Bzdura. MAF mierzy masę powietrza i dostarcza taką informację do ECU - kanał na VAG`u 3. Na tej podstawie ECU pobiera dane z mapy zadymienia i albo podlewa albo ujmuje paliwa i to w skrócie zobaczysz na 8 kanale. Przy EDC15 po odpięciu przepływki ECU ustawia maksymalną wartość zasysanego powietrza, dlatego też przy odpiętej przepływce auto idzie ogniem u góry a na dole dymi jak cholera. W poprzednim poście ktoś napisał, że każdy jeździłby z odpiętą przepływką - nie do końca, gdyż sterowanie doładowaniem odbywałoby się tylko na podstawie MAP (ciśnienia doładowania) a przy seryjnym oprogramowaniu taka jazda wiązała by się często z awarią sprężarki. Oczywiście można to wysterować odpowiednio tylko na podstawie MAP sensora i normalnie będzie można eksploatować auto, jednak nie robi się tego z uwagi na 'zaawansowaną' wiedzę użytkownika. Do autora postu - skąd jesteś - podrzucę dobry namiar na sprawdzonego człowieka. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2010-09-08 10:44:16 | |
Autor: Bugatti | |
Przepływomierz? | |
Użytkownik "Rafal Lorenc" napisał w wiadomości:
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl] No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca doczytałeś ;-)) Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości zastępczej) którą odczytujemy w kolumnie via MAF http://vaglog.rtnet.pl/poised_6278.html Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z dokumentacji i "doświadczenia", znajomości danego silnika.) to winą należy obarczyć przepływkę. Nie należy stwierdzać zgon G70 tylko po grupie 003 bo jeśli nawet będzie nieznacznie poniżej 850 mg/suw to i tak należy spojrzeć na dawkę paliwa. Pozdrawiam, Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-09-08 09:08:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Przepływomierz? | |
Bugatti [spamerzy@maklerzy.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
No właśnie tak napisałem, więc czemu piszesz że bzdura. (nie do końca Racja - przyczepiłem się jednego słowa ;-) Jeśli przepływka jest padnięta to w 008 komp ogranicza dawkę (do wartości Ogranicza to za dużo napisane. Jeżeli nie ma MAF`a albo MAF jest padnięty to wkracza paliwo z mapy doładowania turbo co jest znowu korelacją sensoru MAP z korelacją maksymalnej zczytywanej wartości 850mg powietrza z MAF. Jeśli ta jest niższa od wartość zadanej przez producenta (a tą znamy z To prawda, grupa 3 z grupą 8 zawsze idzie w parze. Trudno to wyjaśnić nie będąc teoretykiem - najlepiej spojrzeć na mapy ECU i wszystko widać jak na dłoni co z czym ma relacje ;-) Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|