Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna

Data: 2013-04-15 08:06:28
Autor: W
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
Witam,
chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) - spisujemy umowę darowizny i przekazania 50% wartości pojazdu, obie osoby się podpisują, idę z tym do urzędu skarbowego i... tutaj mam sprzeczne informacje - z jednej strony na wiki jest podane, że pokrewieństwo w pierwszej linii to próg ~9k PLN i później 3% reszty wartości (w sumie 50% wartości to około 15k PLN); z drugiej strony dotarła do mnie informacja, że w przypadku bezpośredniego pokrewieństwa i jeżeli jest to pierwsza darowizna to wystarczy złożyć stosowny formularz w US i wtedy odpada konieczność płacenia podatku od darowizny?

Data: 2013-04-15 08:24:36
Autor: witek
W wrote:
Witam,
chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) -

kto jest tym wlascicielem w sensie pokrwienstwa dla ciebie?

bo obie wersje sa poprawene
sa dwa rozne zwolnienia

Data: 2013-04-15 13:33:14
Autor: W
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
witek wystukał, co następuje:

W wrote:
Witam,
chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) -

kto jest tym wlascicielem w sensie pokrwienstwa dla ciebie?

Rodzic

Data: 2013-04-15 08:45:03
Autor: witek

W wrote:
Witam,
chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) -

kto jest tym wlascicielem w sensie pokrwienstwa dla ciebie?

Rodzic

samochod kupiomny przez jednego rodzica czy przez obu ze wspolnej kasy w ramach wspolnoty malzenskiej ?
tak sie tylko czepiam, bo w wydziale komunikacji jak nie ma drugiego rodzica w dowodzie to nie beda dochodzic kto jest naprawde wlascicielem.

umowa darowizny, z tym do wydzialu komunikacji.

druczek sd-z2 do US.

Jak wartosc darowizny nie przekracza 9637 zl i nic nie dostales w ostatnich 5 latach i nie planujesz w nastepnych 5 dostac to nawet do US nie musisz isc.

Data: 2013-04-15 17:56:14
Autor: W

W wrote:
[...]

E, nie, inaczej ;)
Pojazd kupiony przeze mnie, za moje środki (100%), ja jestem wpisany jako właściciel, padre wpisany ze względu na ubezpieczenie jedynie (tak wiem, zły ja...)

[...]

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.

Data: 2013-04-15 13:42:14
Autor: witek

W wrote:
[...]

o kolego, to jestes w US przegrany :)
Podarowales ojcu 50% i ojciec tego nie zglosil w urzedzie i nie zaplacil podatku. Przechlapane. Lepiej tego glosno nie mowic.

A skad wzialem 50% ? Ano wlasnie sam sie przyznacz, bo w druczku SD-Z2 dokladnie sam sie przyznasz ile ojciec ci z powrotem darowuje.

Po za tym nie wiem czy taka darowizna darowizny da sie zwolnic z podatku. Mam powazne watpliwosci.

A w ogole to warto sprawdzic skad miales takie dochody ze cie bylo stac. Moze czegos nie zglosiles do podatku w tamtym czasie.

A po za tym skoro twierdzisz, ze ojciec jest wspolwlasicielem w 50%, to skad on mial kase, bo z historii jego rachunku bankowego nie wynika jakikolwiek wydatek czyli mial jakies dodatkowe nieujawnione zrodlo dochodu.  To sie nadaje pod 75% podatku i kare za brak rozliczenia tego w podatkach.
Czarno widze.

:)

[...]

napisac umwowe darowizny
SD-Z2 wypelnic, do niego dolaczyc umowe darowizny i zaniesc a najlepiej wyslac do US.

Data: 2013-04-15 19:18:46
Autor: W
[...]

No tak, w sumie racja ;-)

A w ogole to warto sprawdzic skad miales takie dochody ze cie bylo
stac. Moze czegos nie zglosiles do podatku w tamtym czasie.

Łee? To, że kogoś stać na zakup pojazdu to znaczy, że już robi przekręty? Cóż... niektórzy mówią o mnie 'złoty podatnik' bo nawet za bardzo nie mam czego w koszty wrzucać ;-)

[...]

hm, ale! skoro auto było kupowane w komisie to nie musieliśmy odprowadzić podatku przy zakupie ;-) z drugiej strony - wprost brak wpłaty ze strony ojca też nie jest widoczny w papierach US - wszak nie był wprowadzony nigdzie jako koszt a wydatków z tytułu prywatnego zakupu pojazdu się w PIT nie ujmuje - rajt? ;)

dlaczego wysłać?

Data: 2013-04-15 16:33:11
Autor: witek
W wrote:

Łee? To, że kogoś stać na zakup pojazdu to znaczy, że już robi przekręty?
Cóż... niektórzy mówią o mnie 'złoty podatnik' bo nawet za bardzo nie mam
czego w koszty wrzucać ;-)

to ze go stac nie znaczy ze robi przekrety.
Ale jak go stac to warto sprawdzic czy US tez wie, ze go stac.

[...]

Skoro ojciec (formalnie) wydal powiedzmy na to 20 tys, a na jego koncie bankowym 20 tys wyplywu nie widac, to skad je wzial?
W zadnym PIT 20 tys dodatkowego dochodu nie wykazal.
jakas kontrole warto by wszczac :)

napisac umwowe darowizny
SD-Z2 wypelnic, do niego dolaczyc umowe darowizny i zaniesc a najlepiej
wyslac do US.

dlaczego wysłać?

Bo kopercie ciezko zadac dodatkowe pytania, na ktore odpowiedz moze sugerowac ze warto jeszcze pokopac ten temat bo moze jeszcze cos sie znajdzie i bedzie premia dla urzednika.

Data: 2013-04-16 05:38:11
Autor: W

W wrote:

[...]

US grzecznie widzi roczny dochód na PIT. Jeżeli to co tam, byłoby mniejsze to w sumie można by się czepić?

[...]

W sumie sytuacja jak wyżej - skoro ojcec deklaruje x dochodu w roku to co ma do tego arbitralny wpływ na konto bądźjego brak? Przykład z czapy - w PIT jest 500k PLN (uuuu, pomażyć można ;p), zakupił w auto za ułamek tego -- jaką podstawę ma US do wnikania? :)

racja, dzięki :)

Data: 2013-04-16 09:21:46
Autor: witek

W wrote:

[...]

wtedy to na pewno.
ale i bez tego moze sie przyczepic, bo istotne czy widac, ze wydal skoro kupil.
Tego US nie wie bo nie ma histori przeplywu gotowki.
Dowie sie dopiero jak dostanie wyciag z konta.

[...]

US nie musi miec podstawy do winikania.
rownie dobrze moze wybrac losowo.

Data: 2013-04-16 07:43:46
Autor: Maruda
W dniu 2013-04-15 23:33, witek pisze:

Skoro ojciec (formalnie) wydal powiedzmy na to 20 tys, a na jego koncie
bankowym 20 tys wyplywu nie widac, to skad je wzial?

Z emerytury (?).

W zadnym PIT 20 tys dodatkowego dochodu nie wykazal.
jakas kontrole warto by wszczac :)

Nie przesadzaj. Jak na razie nie ma w Bolandii zakazu oszczędzania do skarpety. Żartujesz, prawda?
Tutaj nie obawiałbym się represji ze strony US.
Natomiast warto by wyjaśnić jak wprost skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania z § o zniesieniu współwłasności, który ktoś w tym wątku przytoczył. Powinno być IMHO bez umowy darowizny.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-04-16 08:54:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Apr 2013, Maruda wrote:

W dniu 2013-04-15 23:33, witek pisze:

Skoro ojciec (formalnie) wydal powiedzmy na to 20 tys, a na jego koncie
bankowym 20 tys wyplywu nie widac, to skad je wzial?

Z emerytury (?).

[...]
Nie przesadzaj. Jak na razie nie ma w Bolandii zakazu oszczędzania do skarpety. Żartujesz, prawda?

  Może żartuje, może nie.
  Czy US postanowi przeprowadzić postępowanie wyjaśniające tego nie
wie nikt, też bym obstawiał że nie; ale postępowania w których US
liczy podatnikowi ile wydaje na życie (i to z podwersją w której
podatnik jest 'proszony' żeby to sam wyliczył) najwyraźniej się
zdarzają.

Natomiast warto by wyjaśnić jak wprost skorzystać ze zwolnienia
z opodatkowania z § o zniesieniu współwłasności, który ktoś w tym wątku
przytoczył. Powinno być IMHO bez umowy darowizny.

IMO dobrze gadasz, to inna umowa cywilnoprawna (nie darowizna), mimo
że ma cechy darowizny jeśli jest nieodpłatna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 09:01:01
Autor: W
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

[...]

Mam wrażenie, że komuś się wybitnie nudziło...

Czyli coś w tym stylu:
http://chomikuj.pl/liber465/Dokumenty/UMOWA+ZNIESIENIA+WSP*c3*93*c5*81W*c5*8
1ASNO*c5*9aCI,1840757594.doc

+ wstawienie info o art 4.1/4a.1

Data: 2013-04-16 09:29:28
Autor: witek
W wrote:
[...]

To standardowa procedura.  Zwykly "cash flow".

Przerabialem osobiscie to ich nudzenie sie, kiedy mama kupila "z emerytury" dosyc spore mieszkanie w innym miescie.
Duuuuzzzzoooo paragrafow zeszlo z klawiatury.
Przegrali.
W rykoszecie sam mialem dwie kontrole.

Data: 2013-04-16 23:36:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

[...]

  Nie wiem jaki jest stan aktualny, ale ta nuda była wsparta
premią od "podatku odzyskanego dla budżetu".
  Motywacja wiele może, motywacja z błędem (premia należna
w momencie ściągnięcia i niezwracalna w razie przegrania
przed sądem) może bardzo wiele, prowokować czynności
bezprawne też (może).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 09:24:07
Autor: witek
Maruda wrote:
W dniu 2013-04-15 23:33, witek pisze:

Skoro ojciec (formalnie) wydal powiedzmy na to 20 tys, a na jego koncie
bankowym 20 tys wyplywu nie widac, to skad je wzial?

Z emerytury (?).

ktora zapewne wplywa na konto i jakos wydatku na samochod nie widac.

W zadnym PIT 20 tys dodatkowego dochodu nie wykazal.
jakas kontrole warto by wszczac :)

Nie przesadzaj.

No przeciez wlasnie bawimy sie w przesadzanie.

  Jak na razie nie ma w Bolandii zakazu oszczędzania do
skarpety. Żartujesz, prawda?

Nie ma zakazu.
Ale ciezko oszczedzac do skarpety jak calosc emerytury czarno na bialym wplywa na konto na przyklad.

Data: 2013-04-16 16:50:46
Autor: Maruda
W dniu 2013-04-16 16:24, witek pisze:

Ale ciezko oszczedzac do skarpety jak calosc emerytury czarno na bialym
wplywa na konto na przyklad.

Wiesz.... sporo ludzi, zwłaszcza "starszej daty" ciągle jeszcze po wpłynięciu emerytury wypłaca całość w bankomacie i trzyma "w skarpecie".

Natomiast dociekliwy US może sprawdzić ruchy na koncie syna. Jeśli auto kosztowało np. 60k i w okolicy czasu zakupu tyle kasy "zeszło" z konta syna, a nic nie zeszło z konta ojca, to raczej klient jest przygwożdżony. Wtedy pozostaje parcie w zaparte, że ojciec jest właścicielem 1% auta, bo taka była (ustna) umowa.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-04-16 09:56:39
Autor: witek
Maruda wrote:
[...]

i to jest ok. I urzedowi nic do tego.
pod warunkiem, ze tak faktycznie robisz i na wyciagach to widac a nie tylko probujesz kit wciskac ze tak robisz.

[...]

tylko zeby sie samemu nie podlozyc deklarujac 50% darowizny teraz :)
potem juz pojscie w zaparte jest bez sensu i lepiej po prostu siedziec cicho i brac co daja (w ramach kary). czyli 20%.

Data: 2013-04-18 21:44:49
Autor: W
[...]

zastanawiam się, czy na rzeczonym zrzeczeniu współwłasności trzeba w takim razie napisać w jakich proporcjach ta współwłasność występuje a jedynie przejść do "osoba x zrzeka się swojej części" ;)
Biorąc pod uwagę, że jakie by to nie było i tak nie (powinno teoretycznie) pociągnąć skutków podatkowych...

Data: 2013-04-18 17:29:58
Autor: witek
W wrote:
[...]

propocje musisz wpisac w deklaracji do US, wiec jak nie bedzie na umowie to sie urzdnik dowali do samej umowy. Wiec lepiej napisac.
Najmniej wlasnie rzuca sie 50%.
Nie sadze, aby ktolokwiek teraz interesowal sie kto wykladal pieniadze w momencie zakupu.
Ile lat temu ten zakup byl?

Data: 2013-04-19 13:22:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Apr 2013, W wrote:

zastanawiam się, czy na rzeczonym zrzeczeniu współwłasności trzeba w takim
razie napisać w jakich proporcjach ta współwłasność występuje a jedynie
przejść do "osoba x zrzeka się swojej części" ;)

  Oczywiście można :)

Biorąc pod uwagę, że jakie by to nie było i tak nie (powinno teoretycznie)
pociągnąć skutków podatkowych...

  Hak leży w pytaniu co dalej.
  Z dalszej części wychodzi, że deklaracja (jednak) będzie potrzebna,
więc pojawią się dwie wersje:
- deklaracja sobie leży i nikt się jej nie czepia (skarbówka w końcu
  100% deklaracji *szczegółowo* nie sprawdzi)
- deklaracja zostanie wylosowana pod lupę, znaczy czynności sprawdzające,
  ma pewien bonus w losowaniu (fakt nietypowości :)), i wtedy jest
  wysoce prawdopodobne pytanie "tu jest proporcja 99:1, na jakiej
  podstawie?"
   Co odpowiadasz? :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-19 13:38:11
Autor: W
[...]

Takie środki włożyliśmy: przy tym zakupie 1% to w sumie mnieeej niż 500pln więc nawet nie trzeba by się przejmować stanem konta :)

Data: 2013-04-19 08:54:36
Autor: witek
W wrote:
[...]

Ale nie masz na to zadnego dokumentu.

Ja bym w ten sposob sie nie podkladal.
Prawdopodobienstwo tego, ze ktos dowali sie do deklaracji 99 : 1 jest duzo wieksze niz to, ze ktos bedzie chcial sprawdzac za co kupione zostalo 50% samochodu.

Data: 2013-04-18 21:42:47
Autor: W

Maruda wrote:
[...]

Dlaczego od razu na konto? Dziadkowi na przykład przynosi pan listonosz ;-)

W zadnym PIT 20 tys dodatkowego dochodu nie wykazal.
jakas kontrole warto by wszczac :)
Nie przesadzaj.
No przeciez wlasnie bawimy sie w przesadzanie.

AlePrzecieżSąGranicePrzesadzania! (na jednym wdechu, uf uf)

No ale nie musi :p

Data: 2013-04-18 17:28:25
Autor: witek

Maruda wrote:
[...]

I myslisz, ze dziadek przed urzednikiem tak bez mrugniecia okiem sklamie?
Mam watpliwosci.
Oczywiscie nie wykluczam sytuacji, ze dziadek faktycznie odkladal do poduszki, bo jest to jak najbardziej dopuszczalne, ale nie wierze, ze dziadek bedzie klamal jak z nut jesli nie oszczedzal.

Ale jak juz wplywa ....

Data: 2013-04-16 09:11:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 15 Apr 2013, W wrote:

[...]

  Owszem.
  Jak US podejmuje wątek "skąd podatnika było stać" to liczy mu dochody
oraz wydatki i każe się tłumaczyć z różnicy :) (ba, nawet najpierw chce
żeby podatnik sam sobie wydatki posumował).
  No i przyroda zna negatywne wyniki tłumaczenia "miałem pieniądze
z dawnych czasów", uznawane za "niewiarygodne".

napisac umwowe darowizny
SD-Z2 wypelnic, do niego dolaczyc umowe darowizny i zaniesc a najlepiej
wyslac do US.

dlaczego wysłać?

  Z zastrzeżeniem o którym pisał Maruda (że to zniesienie współwłasności,
nieodpłatne czyli ma cechy darowizny, ale w sumie stanowi inną czynność
prawną) pewnie chodzi o fakt, że po skutecznym doręczeniu pisma urząd
nie może się wykręcać od konieczności przedstawienia ewentualnych
zarzutów również na piśmie.
  Znaczy idzie o sławne "nie przyjmę bo..." (mimo że bezprawne i wręcz
zagrożone karą z KK, tyle że najstarsi góralnie nie słyszeli u ukaraniu
z tego przepisu).

  Ale na ogół jest to wersja "odwodowa", jak operacja "zanieść" nie
działa :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 09:04:03
Autor: W

On Mon, 15 Apr 2013, W wrote:

[...]

Dlaczego to wygląda jak udowadnianie, że nie jest się wielbłądem? :D

[...]

Hmm... "jak nie drzwiami to oknem" ;-)

Dziękuję wszystkim za dyskusję i porady!

Data: 2013-04-16 11:24:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

[...]

  Bo każdy kij ma dwa końce :)

  Nie wiem jaki jest stan obecny, ale była taka "fala" artykułów w prasie,
a całość wiązała się chyba ze sposobem premiowania pracowników US którzy
"ścigali" - od ściągniętej kwoty była premia, a to że ewentualnie podatnik
po paru latach wygrał sprawę o nienależne ściągnięcie było bez znaczenia.
  Niemniej sprawa o której myślę została przez US wygrana - po prostu nie
było dowodów na to, że za PRLu podatniczka miała "w skarpecie" dolary
i już.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 07:55:19
Autor: Tom N

W wrote:
[...]

Czyli co i kto jest na fakturze zakupu (umowie)? Są kwity, że była darowizna dla rodzica...

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.

.... 1/100 (1 procent) wartości początkowej pojazdu?

--
'Tom N'

Data: 2013-04-16 08:39:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Apr 2013, 81.130416@66.075519.invalid wrote:

W w

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.

... 1/100 (1 procent) wartości początkowej pojazdu?

  Bez wyjaśniania się może nie obyć, art.197 KC:
"Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe"
(ergo, do obalenia domniemania potrzebne są *DOWODY*)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 11:38:23
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1304160835471.1684quad>:

On Tue, 16 Apr 2013, 81.130416@66.075519.invalid wrote:

W w
Czyli co i kto jest na fakturze zakupu (umowie)? Są kwity, że była darowizna
                                                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
dla rodzica...
  ^^^^^^^^^^^^^^^
No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.
... 1/100 (1 procent) wartości początkowej pojazdu?
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  Bez wyjaśniania się może nie obyć, art.197 KC:
"Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe"
(ergo, do obalenia domniemania potrzebne są *DOWODY*)

No przecież sie pytałem czy są kwity

--
'Tom N'

Data: 2013-04-16 09:02:18
Autor: W
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
Tom N wystukał, co następuje:

[...]

Na fakturze jesteśmy ja i ojciec, kwitów o darowiźnie dla niego - brak

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.
... 1/100 (1 procent) wartości początkowej pojazdu?

dlaczego 1%?

Data: 2013-04-16 09:33:58
Autor: witek
W wrote:
[...]

A czyli ojciec tez kupowal.
Tak jak napisal Gotfryd. W domysle 50%. No ale to by sie dawalo obalic, jesli np na waszych kontach widac wyplate gotowki tudziez (najlepiej) zaplate przelewem) w innej proporcji.

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.
... 1/100 (1 procent) wartości początkowej pojazdu?

dlaczego 1%?

bo wcale nie musi byc 50% o ile potraficie udowodnic ze byl inny podzial przy zakupie.
W sumie ty mogles kupivc 99% a ojciec 1% i tez bedziecie wspolwlascicielami.
Ale ja bym sie w to nie bawil, bo mozna jeszcze bardziej sie wkopac.
Szczeggolenie, ze nie za bardzo macie papiery na to.

Prawdopodobienstwo, ze ojca ktos skontroluje z racje tego jest prawie zerowe.
Szczegolnie, ze kontrola musialaby byc za rok zakupu jesli chcieliby sie przyczepic.  Ile lat temu go kupowaliscie?

Data: 2013-04-18 21:46:51
Autor: W
[...]

Kupowane było w wakacje 2012

Data: 2013-04-18 17:56:22
Autor: witek
W wrote:
[...]

aha.

no to sam decyduj w co sie podkladasz. :)

Data: 2013-04-16 11:18:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

Tom N wystukał, co następuje:

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN.
... 1/100 (1 procent) wartości początkowej pojazdu?

dlaczego 1%?

  Zakup na współwłasność wcale nie musi być w proporcji "pół na pół".
  A jak ojciec kupił (tylko) jeden procent auta, to kwota była
mała. Nie ma więc czego się czepiać.
  Ale przeciwko przemawia domniemanie z kodeksu cywilnego
(przepis podałem), jak ktoś się uprze to trzeba przedstawić
dowody na obalenie domniemania.
  Najlepszym dowodem byłby ozywiscie taki zapis na dokumentach
zakupu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-18 21:40:46
Autor: W
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

On Tue, 16 Apr 2013, W wrote:

Tom N wystukał, co następuje:

No właśnie nic nie dostałem i nie planuję dostać. Przy czym ew wartość
darowizny będzie przekraczać rzeczone 9637PLN. ... 1/100 (1 procent)
[...]

Niestety w dokumentach zakupu nie jest wyszczególnione kto-i-ile, a jedynie kto... co najwyżej można machnąć papierek, że strony w takiej-i-takiej-
proporcji zobowiązały się dokupić, ale to już jest mocne naciąganie ;)

Data: 2013-04-15 10:25:54
Autor: Piotrek
On 2013-04-15 10:06, W wrote:
Witam,
[...]

A co przeczytałeś w ustawie (o podatku od spadków i darowizn)?

Click -- > <http://tinyurl.com/spad-dar>

Piotrek

Data: 2013-04-15 12:25:10
Autor: mkgp
[...]

Art. 4.1. zwalnia się od podatku:
15)  nabycie przez osoby zaliczone do I grupy podatkowej własności rzeczy lub praw majątkowych w drodze nieodpłatnego zniesienia współwłasności;

Zobacz też:
Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę, jeżeli:
  1)   zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust. 2, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia w terminie 6 miesięcy od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4, oraz...

Data: 2013-04-15 12:37:21
Autor: W
Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
mkgp wystukał, co następuje:

[...]

o to to, czyli faktycznie wystarczy zgłosić i wtedy nie należy się podatek z tego tytułu.

dziękuję bardzo! :)

Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna