Przerobić MTB na trekking ;)

Data: 2010-03-06 22:40:45
Autor: Krzysztof Rudnik
Przerobić MTB na trekking ;)
mihau wrote:

Hej,

4. Podpórka. Rower czasem trzeba postawić, a zwykła boczna nóżka
pewnie niechętnie przyjmie ciężar obładowanego roweru. Jaka
alternatywa ma sens?

Podpórka montowana przy ośce tylnego koła jakoś sobie radzi z sakwami
przy rowerze. Ale takie coś jest mało stabilne i mocno zależy od ustawienia i podłoża.

6. Części i narzędzia. Wiadomo: łatki, dętki, opona i pompka. Co
jeszcze (statystycznie) mi grozi? Urwany łańcuch, pęknięta szprycha?
Zapasowy łańcuch jeszcze sobie wyobrażam, ale wozić szprychy i ich nie
pogiąć - średnio. Zakładam, że na początek jeżdżę w trasy po kilkaset
km, więc zużycia trybów i podobnych rzeczy przed powrotem do domu nie
przewidujÄ™.

Mi się kilka razy zdarzyło zerwać szprychę. I to najczęściej w tylnym kole od strony kasety - potrzebne są stosowne narzędzia. Zwykle bez jednej szprychy można jechać, jednak może być potrzebne centrowanie koła.
Tak więc przede wszystkim kluczyk do szprych, na większe dystanse z dala od cywilizacji (sklepów) jednak zapasowe szprychy i narzędzia do kasety.

Data: 2010-03-07 03:32:51
Autor: (p)
Przerobić MTB na trekking ;)
On 6 Mar, 22:40, Krzysztof Rudnik <rud...@kki.net.pl> wrote:
mihau wrote:

> 4. Podpórka. Rower czasem trzeba postawić, a zwykła boczna nóżka
> pewnie niechętnie przyjmie ciężar obładowanego roweru. Jaka
> alternatywa ma sens?

Podpórka montowana przy o¶ce tylnego koła jako¶ sobie radzi z sakwami
przy rowerze. Ale takie co¶ jest mało stabilne i mocno zależy od ustawienia
i podłoża.

Miałem standardow± podpórkę jednostronn±, ale wobec ci±głych problemów
ze stabilno¶ci± roweru na różnych podłożach zmieniłem na podwójn±,
tak± jak w motocyklach. (Kosztował± bodaj 45zł).
Stabilno¶ć postojowa znacznie się poprawiła. A przy okazji taka
podpórka znakomicie ułatwia wykonywanie wielu czynno¶ci konserwacyjno-
serwisowych.

Paweł
Wrocław

Przerobić MTB na trekking ;)