Przerobienie na nexus koszty

Data: 2018-06-26 00:36:27
Autor: ms4esl
Przerobienie na nexus koszty
Przerabiałem to niedawno. Ja mam starego gianta 26" na stalowej ramie.
Kupiłem na allegro piastę Nexus 8R36 (pod tarcze musisz poszukać innego modelu) i obręcz. U mnie w mieście dałem do zaplecenia. Do tego podkładki pod haki pionowe. Starą przerzutkę przerobiłem na napinacz.
Koszty:

podkładki - 48
obręcz - 50
piasta - 450
zaplecenie koła  - 50
szprychy - 72

Szprychy można kupić taniej (allegro) ale trzeba wiedzieć jaka długość.
Podkładek nie musisz kupować jeśli masz haki skośne, albo możesz linkę piasty puścić po ukośnej rurce tylnego widelca.
Stara obręcz też pewnie da radę, ale będziesz miał przerwę w jeżdżeniu na czas zaplatania koła.

Pod tarcze będziesz chyba musiał kupić alfine, która jest trochę droższa.
 Ja jestem zadowolony, ale weź pod uwagę że na allegro za 2k5 można kupić używany rower na alfine 8 z paskiem. Niestety na aluminiowej ramie.

Data: 2018-06-26 04:53:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Przerobienie na nexus koszty
-- Koszty:

podkładki - 48
obręcz - 50
piasta - 450
zaplecenie koła  - 50
szprychy - 72

podziwiam ale za 200 zeta mozna czasem trafic uzywke do demolki (np peknieta rama) nexus 7

Data: 2018-06-26 23:03:35
Autor: ms4esl
Przerobienie na nexus koszty
W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 13:53:51 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Koszty:

> [...]
> szprychy - 72

podziwiam ale za 200 zeta mozna czasem trafic uzywke do demolki (np peknieta rama) nexus 7

To chyba nie jest dobry pomysł:

- można czasem - czyli trzeba siedzieć z miesiąc na allego
- używka - nie wiadomo w jakim stanie, co prawda nexusy są dość pancerne. jak rama pękła, to obręcz też nie będzie w dobrym stanie
- nexus 7 - zdecydowana większość nexusów 7 z allego ma hamulec torpedo. ewentualnie rolkowy
- nexus 7 ma zakres biegów 245%, nexus 8 307%

Przerobienie na nexus koszty