Data: 2011-10-20 01:51:50 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4 Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie porażkowate. Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej! |
|
Data: 2011-10-20 07:08:25 | |
Autor: Agent | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7nnqr$5kt$1inews.gazeta.pl... Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:H7 i przeróbka na ksenon wychodzi przeważnie ok poza brakiem poziomowania. H4 i ksenon to porażka. |
|
Data: 2011-10-20 10:11:58 | |
Autor: Lewis | |
Przer�bka H4 na H4 bixenon:) | |
W dniu 2011-10-20 01:51, Arbiter pisze:
Chcia�em przerobi� H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki test�w: Do H4 stosuje się cuś takiego: http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=99 tylko że tu cena trochę przesadzona, do 500zł można kupić. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-20 11:09:36 | |
Autor: J.F | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7nnqr$5kt$1@inews.gazeta.pl...
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów: http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4 Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12. Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly. Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt tego nie sprawdza ? Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ... a potem na allegro tylko taki towar z odrzutow :-) Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie porażkowate. W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze. Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna. A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki. Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu. Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci. J. |
|
Data: 2011-10-20 09:14:16 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No nie koniecznie, podaje z PRM: http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif po lewej zarnik zarowki (prostokat) a po prawej luk xenona. W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie elektromagnes zmienia polozenie palnika. Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze, moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 12:11:37 | |
Autor: to | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
begin AZ
Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze, To pewnie tylko Tobie tak się wydaje. Jak widzę takiego inteligentnego inaczej z motorkiem, to włączam mu ~to samo w moim aucie. Ciekawego, czy rozumieją aluzję. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-20 12:13:05 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:
Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie na SKP i jakos nikt dlugimi mi nie daje. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 12:24:25 | |
Autor: to | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
begin AZ
Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie Tam gówno mogą sprawdzić. i jakos nikt dlugimi mi nie daje. Bo już się przyzwyczaili, że co drugi kretyn na motorku jeździ na długich czy z jakimś wiejskim xenonem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-20 12:38:54 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:
Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem? Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie sami wrozbici ze szklanymi kulami. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 13:00:36 | |
Autor: to | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
begin AZ
Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc Dokładność pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia sprawnych świateł. Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na Nie każdy ma tyle lat co Ty, na drogach są też ludzie w wieku 80 lat, których to gówno będzie oślepiać. Uprzedzając Twoją prawdopodobną odpowiedź -- jak masz problemy z jazdą na seryjnych światłach, to sam idź do okulisty. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-20 13:11:22 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:
Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze?Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc Rzucaja swiatlo poza linie swiatocienia ale na luxometrze tego nie widac? Prosze Cie... A kto powiedzial, ze to byly osoby w moim wieku? Ja nie mam problemu z jazda na seryjnych swiatlach. Czesto jezdze po nocy i xenony sa dla mnie po prostu wygodniejsze - jezeli chodzi o barwe swiatla no i nie wspominajac o dlugich do ktorych dlugich z halogenow nie ma co porownywac. Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o tym czy tez zarowkami 100W gdzie w sloneczny dzien zamiast lamp i samochodu widzisz dwie gwiazdy. Jeszcze raz - po zamontowaniu dokladnie sprawdzilem ich dzialanie i to czy oslepiaja, nie jestem typem ktory mysli na drodze tylko o sobie. Na dlugich tez nie jezdze. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 13:26:50 | |
Autor: to | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
begin AZ
Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze? Widzę, że jak każdy nieuk uciekasz się do "praw fizyki" jako argumentu. Otóż spróbuj zrozumieć, że inaczej projektuje się przyrząd pomiarowy, który ma kontrolować tylko pewien aspekt działania reflektora, a co do reszty zakłada się, że spełniają normy, a inaczej taki, który ma dokładnie zbadać działanie dowolnego reflektora jako całości. Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o Sam masz wiochę, tylko wydaje Ci się, że tak nie jest, bo wydaje Ci się, że coś sprawdziłeś. Nic nie sprawdziłeś, test na SKP + test na oko to tyle co nic. Choć oczywiście da się pewnie zrobić jeszcze gorsze światła, niż te, co Ty masz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-20 13:29:37 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:
No to ponawiam pytanie - powiedz czym mam zbadac te swiatla aby miec pewnosc lub wiedziec, ze sa zle. Reflektor ma ucinac swiatlo w pewnym momencie i to robi wiec jak ma razic? Co z tym testem na oko? Maja nie razic i nie raza. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 15:58:33 | |
Autor: J.F | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote: Widzę, że jak każdy nieuk uciekasz się do "praw fizyki" jako argumentu. Masz wyciagnac stosowna norme i przeczytac wszystkie wymagania, a nastepnie je sprawdzic. Miedzy innymi bedzie tam rozklad jasnosci w wiazce swiatla. Niby wymaga sie "przyrząd do pomiaru ustawienia i światłości świateł pojazdu" ale watpie zeby diagnosta, nawet na stacji okregowej, potrafil zmierzyc to wszystko co jest wymagane. Zazwyczaj to po prostu spoglada na sciane .... "dobrze sa ustawione". J. |
|
Data: 2011-10-20 15:08:25 | |
Autor: Artur Maśląg | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
W dniu 2011-10-20 15:00, to pisze:
begin AZ Jeszcze jest możliwość sprawdzenia zgodności z homologacją, ale to jak wcześniej pisałem - musiałoby się diagnostom chcieć (policji zresztą też). Bardzo rzadko spotykane. |
|
Data: 2011-10-20 14:26:35 | |
Autor: Artur Maśląg | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
W dniu 2011-10-20 14:24, to pisze:
begin AZ Do tego musieliby chcieć. i jakos nikt dlugimi mi nie daje. I patologia kwitnie w najlepsze. |
|
Data: 2011-10-20 12:52:32 | |
Autor: J.F | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7oop8$b5n$1@node2.news.atman.pl...
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki. Skala w obu ta sama ? No to tym bardziej ciekawe czemu tak. Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja. Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak. Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi. J. |
|
Data: 2011-10-20 10:57:04 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie mam pojecia. Zaslonka na szczescie jest na stale choc Arbiter popelnil blad piszac o zmianie polozenia przeslonki. Rozmiarow tak, ale moze ksztalt robi tutaj roznice? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 13:35:52 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7ouhj$8d8$1news.onet.pl... A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja. okazuje się ze s± takie co ruszaj± i bańka i przesłonk± http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/59/15/58/1859155863 prawdopodobnie w etj nie bedzie problemu.... |
|
Data: 2011-10-20 11:21:47 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7oogj$b52$1news.onet.pl... Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12. Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chińskich jest moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i podłączałem +12V. Na myśli mi przychodzi jedna kwestia - moze sterujący element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze. w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność daszka Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna. Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło. Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki. to raczej nie jest problemem, bo długość łuku jest bardzo podobna do żarnika halogenowego. również położenie ogniska było podobne Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu. i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną. Przesłona stoi w miejscu Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci. być może, ale nie mam innego reflektora H4. Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły palnik który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką. Okazało się, że plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na mijania było ciut więcej oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa, darowałem sobie takie rozwiązanie. |
|
Data: 2011-10-20 13:01:04 | |
Autor: J.F | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12. Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chińskich jest moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i podłączałem +12V. Na myśli mi przychodzi jedna kwestia - moze sterujący element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu. Podtrzymujaca znacznie slabsza. Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo. Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ? W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze. w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność daszka Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło. Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4. Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną. Przesłona stoi w miejscu Moze troche przeszkadzac, no ale wiekszosc swiatla wyjdzie. Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ? Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły palnik który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką. Okazało się, że plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na mijania było ciut więcej oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa, darowałem sobie takie rozwiązanie. No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza. Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki. J. |
|
Data: 2011-10-20 11:10:26 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Czy wy nie wymagacie za duzo od chinczykow? ;-) U mnie nie ma zadnego sterownika oprocz jakiegos tranzystora bodaj ktory steruje elektromagnesem. Ja bym bardziej podejrzewal wlasnie ta wersje, koledze jak cos tam sie odkrecilo to bardzo efektowny dymek lecial. Pytanie, na ile im to wyszlo? ;-) Nie. http://www.tuning.shop.pl/photo/product_info/c/2/4/1_c243fdc3b769.jpg -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 13:10:46 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7ov1i$ac8$1news.onet.pl... A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu. Jest tam jedna cewka - bo rozbierałem. Całość wykonana karygodnie i brak precyzji. rdzeń przesuwa się z oporami, prowadnica jest nierówna. Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo. nie no nie zablokował:) Przecież bym widział i tego uniknął. Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ? też tak myślałem że to ciepło od palnika ale okazało się, że sama cewka grzeje i izolacja z niej dymi Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4. słabo postarali. Problemem jest precyzja wykonania. Sam pomysł jest dobry Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ? nie jest. Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza. tu miałem na myśli ze zdjąłem całą przesłonę o tak http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18301.Bixenon.bez.przeslony efekt był taki http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18302.Bixenon.H4.bez.przeslony vs efekt z wbudowaną przesłoną http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18299.Bixenon.H4.Low.beam vs po moim tuningu http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18294.H4.bixenon.Low.modified |
|
Data: 2011-10-20 11:18:26 | |
Autor: AZ | |
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:) | |
On 2011-10-20, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu ktore generuje odbicie swiatla niewiadomojakigdzie? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-20 13:22:10 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7p022$b5n$6node2.news.atman.pl... A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu nie no, nie ma co gdybac, przeciez opisalem w galerii co jest przyczyn± chodzi o t± szparę. Po jej zasłonięciu wi±zka jest już poprawna http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18288.H4.Bixenon |
|
Data: 2011-10-20 13:04:53 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
J.F wrote:
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup współczesne reflektory są reflektorami opartymi o odpowiednią geometrię zwierciadła więc zmian położenia źródła światłą (żarnika, łuku) powoduje zły kształt wiązki wyjściowej. |
|
Data: 2011-10-20 13:52:30 | |
Autor: PM | |
off | |
masz hondę sh125i ?
kiedy¶ rozwazałem zakup, możesz odpowiedziec na 3 pytania? jakie masz spalanie w miescie? jak± prędko¶ć rozwijasz? jest tam alternator? |
|
Data: 2011-10-20 14:39:22 | |
Autor: Arbiter | |
off | |
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7p3qv$72a$1mx1.internetia.pl... masz hondę sh125i ? mam kiedy¶ rozwazałem zakup, możesz odpowiedziec na 3 pytania? jakie masz spalanie w miescie? latem 2,7-2,9 l/100km. ¦rednie cało¶ciowe z 10tys km 2,86 jak± prędko¶ć rozwijasz? nie jeżdżę szybko. Miasto 60kmh. Na trasie 70-90 (raczej 80) jest tam alternator? 300W http://moto.arbiter.pl/galeria/honda.sh.125i http://www.spritmonitor.de/en/detail/404666.html |
|
Data: 2011-10-20 15:59:27 | |
Autor: PM | |
off | |
oki
dzięki. czy ciepłe powietrze z chłodnicy leci na nogi? |
|
Data: 2011-10-20 16:12:51 | |
Autor: Arbiter | |
off | |
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7p9fc$c0g$1mx1.internetia.pl... czy ciepłe powietrze z chłodnicy leci na nogi? tak, pod motokoc. Fajna sprawa bo powiedzmy w temepraturze 10 stopni na podwórku w nogi ciepło:) |
|