Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Data: 2011-10-20 01:51:50
Autor: Arbiter
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie porażkowate.

Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej!

Data: 2011-10-20 07:08:25
Autor: Agent
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7nnqr$5kt$1inews.gazeta.pl...
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie porażkowate.

Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej!

H7 i przeróbka na ksenon wychodzi przeważnie ok poza brakiem poziomowania. H4 i ksenon to porażka.

Data: 2011-10-20 10:11:58
Autor: Lewis
Przer�bka H4 na H4 bixenon:)
W dniu 2011-10-20 01:51, Arbiter pisze:
Chcia�em przerobi� H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki test�w:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Nie by�em zadowolony, przer�bke usuna�em. Zastanawiam si�, czy o
niepowodzeniu zawa�y� akurat ten reflektor, czy wszystkie przer�bki H4 sa
takie pora�kowate.

Przy przer�bce reflektora jednow��knowego by�o zupe�nie lepiej!




Do H4 stosuje siÄ™ cuĹ› takiego:
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=99
tylko że tu cena trochę przesadzona, do 500zł można kupić.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-20 11:09:36
Autor: J.F
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7nnqr$5kt$1@inews.gazeta.pl...
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12.

Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt tego nie sprawdza ?
Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ...  a potem na allegro tylko taki towar z odrzutow :-)

Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie porażkowate.

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

J.

Data: 2011-10-20 09:14:16
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

No nie koniecznie, podaje z PRM:
http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

po lewej zarnik zarowki (prostokat) a po prawej luk xenona.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
elektromagnes zmienia polozenie palnika.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 12:11:37
Autor: to
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
begin AZ
Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

To pewnie tylko Tobie tak się wydaje. Jak widzę takiego inteligentnego inaczej z motorkiem, to włączam mu ~to samo w moim aucie. Ciekawego, czy rozumieją aluzję.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-20 12:13:05
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:

To pewnie tylko Tobie tak się wydaje. Jak widzę takiego inteligentnego inaczej z motorkiem, to włączam mu ~to samo w moim aucie. Ciekawego, czy rozumieją aluzję.

Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP i jakos nikt dlugimi mi nie daje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 12:24:25
Autor: to
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
begin AZ
Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP

Tam gówno mogą sprawdzić.

i jakos nikt dlugimi mi nie daje.

Bo już się przyzwyczaili, że co drugi kretyn na motorku jeździ na długich czy z jakimś wiejskim xenonem.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-20 12:38:54
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:

Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP

Tam gówno mogą sprawdzić.

Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Bo już się przyzwyczaili, że co drugi kretyn na motorku jeździ na długich czy z jakimś wiejskim xenonem.

Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na
niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem
jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie
sami wrozbici ze szklanymi kulami.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 13:00:36
Autor: to
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
begin AZ
Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Dokładność pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia sprawnych świateł.

Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na
niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem
jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie
sami wrozbici ze szklanymi kulami.

Nie każdy ma tyle lat co Ty, na drogach są też ludzie w wieku 80 lat, których to gówno będzie oślepiać. Uprzedzając Twoją prawdopodobną odpowiedź -- jak masz problemy z jazdą na seryjnych światłach, to sam idź do okulisty.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-20 13:11:22
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:
Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Dokładność pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia sprawnych świateł.

Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze?
Rzucaja swiatlo poza linie swiatocienia ale na luxometrze tego nie
widac? Prosze Cie...

Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na
niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem
jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie
sami wrozbici ze szklanymi kulami.

Nie każdy ma tyle lat co Ty, na drogach są też ludzie w wieku 80 lat, których to gówno będzie oślepiać. Uprzedzając Twoją prawdopodobną odpowiedź -- jak masz problemy z jazdą na seryjnych światłach, to sam idź do okulisty.

A kto powiedzial, ze to byly osoby w moim wieku? Ja nie mam problemu z
jazda na seryjnych swiatlach. Czesto jezdze po nocy i xenony sa dla mnie
po prostu wygodniejsze - jezeli chodzi o barwe swiatla no i nie
wspominajac o dlugich do ktorych dlugich z halogenow nie ma co
porownywac.

Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o
tym czy tez zarowkami 100W gdzie w sloneczny dzien zamiast lamp i
samochodu widzisz dwie gwiazdy. Jeszcze raz - po zamontowaniu
dokladnie sprawdzilem ich dzialanie i to czy oslepiaja, nie jestem typem
ktory mysli na drodze tylko o sobie. Na dlugich tez nie jezdze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 13:26:50
Autor: to
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
begin AZ
Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze?
Rzucaja swiatlo poza linie swiatocienia ale na luxometrze tego nie
widac? Prosze Cie...

Widzę, że jak każdy nieuk uciekasz się do "praw fizyki" jako argumentu. Otóż spróbuj zrozumieć, że inaczej projektuje się przyrząd pomiarowy, który ma kontrolować tylko pewien aspekt działania reflektora, a co do reszty zakłada się, że spełniają normy, a inaczej taki, który ma dokładnie zbadać działanie dowolnego reflektora jako całości.
Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o
tym czy tez zarowkami 100W gdzie w sloneczny dzien zamiast lamp i
samochodu widzisz dwie gwiazdy. Jeszcze raz - po zamontowaniu dokladnie
sprawdzilem ich dzialanie i to czy oslepiaja, nie jestem typem ktory
mysli na drodze tylko o sobie. Na dlugich tez nie jezdze.

Sam masz wiochę, tylko wydaje Ci się, że tak nie jest, bo wydaje Ci się, że coś sprawdziłeś. Nic nie sprawdziłeś, test na SKP + test na oko to tyle co nic. Choć oczywiście da się pewnie zrobić jeszcze gorsze światła, niż te, co Ty masz.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-20 13:29:37
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:

Widzę, że jak każdy nieuk uciekasz się do "praw fizyki" jako argumentu. Otóż spróbuj zrozumieć, że inaczej projektuje się przyrząd pomiarowy, który ma kontrolować tylko pewien aspekt działania reflektora, a co do reszty zakłada się, że spełniają normy, a inaczej taki, który ma dokładnie zbadać działanie dowolnego reflektora jako całości.
No to ponawiam pytanie - powiedz czym mam zbadac te swiatla aby miec
pewnosc lub wiedziec, ze sa zle. Reflektor ma ucinac swiatlo w pewnym
momencie i to robi wiec jak ma razic?

Sam masz wiochę, tylko wydaje Ci się, że tak nie jest, bo wydaje Ci się, że coś sprawdziłeś. Nic nie sprawdziłeś, test na SKP + test na oko to tyle co nic. Choć oczywiście da się pewnie zrobić jeszcze gorsze światła, niż te, co Ty masz.

Co z tym testem na oko? Maja nie razic i nie raza.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 15:58:33
Autor: J.F
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
UĹĽytkownik "AZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
On 2011-10-20, to <to@xyz.abc> wrote:
WidzÄ™, ĹĽe jak kaĹĽdy nieuk uciekasz siÄ™ do "praw fizyki" jako argumentu.
Otóż spróbuj zrozumieć, że inaczej projektuje się przyrząd pomiarowy,
który ma kontrolować tylko pewien aspekt działania reflektora, a co do
reszty zakłada się, że spełniają normy, a inaczej taki, który ma
dokładnie zbadać działanie dowolnego reflektora jako całości.

No to ponawiam pytanie - powiedz czym mam zbadac te swiatla aby miec
pewnosc lub wiedziec, ze sa zle. Reflektor ma ucinac swiatlo w pewnym
momencie i to robi wiec jak ma razic?

Masz wyciagnac stosowna norme i przeczytac wszystkie wymagania, a nastepnie je sprawdzic.

Miedzy innymi bedzie tam rozklad jasnosci w wiazce swiatla.

Niby wymaga sie "przyrząd do pomiaru ustawienia i światłości świateł pojazdu" ale watpie zeby diagnosta, nawet na stacji okregowej, potrafil zmierzyc to wszystko co jest wymagane. Zazwyczaj to po prostu spoglada na sciane .... "dobrze sa ustawione".

J.

Data: 2011-10-20 15:08:25
Autor: Artur Maśląg
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
W dniu 2011-10-20 15:00, to pisze:
begin AZ

Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Dokładność pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia
sprawnych świateł.

Jeszcze jest możliwość sprawdzenia zgodności z homologacją, ale to
jak wcześniej pisałem - musiałoby się diagnostom chcieć (policji
zresztÄ… teĹĽ). Bardzo rzadko spotykane.

Data: 2011-10-20 14:26:35
Autor: Artur Maśląg
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
W dniu 2011-10-20 14:24, to pisze:
begin AZ

Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP

Tam gówno mogą sprawdzić.

Do tego musieliby chcieć.

i jakos nikt dlugimi mi nie daje.

Bo już się przyzwyczaili, że co drugi kretyn na motorku jeździ na długich
czy z jakimĹ› wiejskim xenonem.

I patologia kwitnie w najlepsze.

Data: 2011-10-20 12:52:32
Autor: J.F
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
UĹĽytkownik "AZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j7oop8$b5n$1@node2.news.atman.pl...
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

No nie koniecznie, podaje z PRM:
http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

Skala w obu ta sama ?
No to tym bardziej ciekawe czemu tak.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
elektromagnes zmienia polozenie palnika.

A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.

J.

Data: 2011-10-20 10:57:04
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Skala w obu ta sama ?
No to tym bardziej ciekawe czemu tak.

Nie mam pojecia.

A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

Zaslonka na szczescie jest na stale choc Arbiter popelnil blad piszac o
zmianie polozenia przeslonki.

Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.

Rozmiarow tak, ale moze ksztalt robi tutaj roznice?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 13:35:52
Autor: Arbiter
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7ouhj$8d8$1news.onet.pl...

A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

okazuje się ze s± takie co ruszaj± i bańka i przesłonk±
http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/59/15/58/1859155863

prawdopodobnie w etj nie bedzie problemu....

Data: 2011-10-20 11:21:47
Autor: Arbiter
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7oogj$b52$1news.onet.pl...

Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12.

Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chińskich jest moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i podłączałem +12V. Na myśli mi przychodzi jedna kwestia - moze sterujący element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła


W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.

w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność daszka

Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.

Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło. Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę

A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

to raczej nie jest problemem, bo długość łuku jest bardzo podobna do żarnika halogenowego. również położenie ogniska było podobne


Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną. Przesłona stoi w miejscu

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.


być może, ale nie mam innego reflektora H4.

Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły palnik który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką. Okazało się, że plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na mijania było ciut więcej oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa, darowałem sobie takie rozwiązanie.

Data: 2011-10-20 13:01:04
Autor: J.F
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12.

Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chińskich jest moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i podłączałem +12V. Na myśli mi przychodzi jedna kwestia - moze sterujący element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła

A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu.
Podtrzymujaca znacznie slabsza.
Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo.

Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.

w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność daszka

Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.
Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło. Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę

Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną. Przesłona stoi w miejscu

Moze troche przeszkadzac, no ale wiekszosc swiatla wyjdzie.

Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły palnik który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką. Okazało się, że plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na mijania było ciut więcej oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa, darowałem sobie takie rozwiązanie.

No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

J.

Data: 2011-10-20 11:10:26
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu.
Podtrzymujaca znacznie slabsza.

Czy wy nie wymagacie za duzo od chinczykow? ;-) U mnie nie ma zadnego
sterownika oprocz jakiegos tranzystora bodaj ktory steruje
elektromagnesem.

Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

Ja bym bardziej podejrzewal wlasnie ta wersje, koledze jak cos tam sie
odkrecilo to bardzo efektowny dymek lecial.

Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

Pytanie, na ile im to wyszlo? ;-)

Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

Nie.
http://www.tuning.shop.pl/photo/product_info/c/2/4/1_c243fdc3b769.jpg

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-20 13:10:46
Autor: Arbiter
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7ov1i$ac8$1news.onet.pl...


A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu.

Jest tam jedna cewka - bo rozbierałem. Całość wykonana karygodnie i brak precyzji. rdzeń przesuwa się z oporami, prowadnica jest nierówna.

Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo.

nie no nie zablokował:) Przecież bym widział i tego uniknął.

Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

też tak myślałem że to ciepło od palnika ale okazało się, że sama cewka grzeje i izolacja z niej dymi


Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

słabo postarali. Problemem jest precyzja wykonania. Sam pomysł jest dobry

Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

nie jest.



Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły

No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

tu miałem na myśli ze zdjąłem całą przesłonę o tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18301.Bixenon.bez.przeslony

efekt był taki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18302.Bixenon.H4.bez.przeslony
vs efekt z wbudowaną przesłoną
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18299.Bixenon.H4.Low.beam
vs po moim tuningu
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18294.H4.bixenon.Low.modified

Data: 2011-10-20 11:18:26
Autor: AZ
PrzerĂłbka H4 na H4 bixenon:)
On 2011-10-20, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:

No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

tu mia³em na myœli ze zdj¹³em ca³¹ przes³onê o tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18301.Bixenon.bez.przeslony

A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu
ktore generuje odbicie swiatla niewiadomojakigdzie?

--
Artur
ZZR 1200


Data: 2011-10-20 13:22:10
Autor: Arbiter
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7p022$b5n$6node2.news.atman.pl...

A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu
ktore generuje odbicie swiatla niewiadomojakigdzie?


nie no, nie ma co gdybac, przeciez opisalem w galerii co jest przyczyn±
chodzi o t± szparę. Po jej zasłonięciu wi±zka jest już poprawna
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18288.H4.Bixenon

Data: 2011-10-20 13:04:53
Autor: Marek Dyjor
Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
J.F wrote:
Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j7nnqr$5kt$1@inews.gazeta.pl...
Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a
podlaczyles pod 12.

Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt
tego nie sprawdza ?
Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie
sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ...  a potem na allegro
tylko taki towar z odrzutow :-)

Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki
H4 sa takie porażkowate.

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

współczesne reflektory są reflektorami opartymi o odpowiednią geometrię zwierciadła więc zmian położenia źródła światłą (żarnika, łuku) powoduje zły kształt wiązki wyjściowej.

Data: 2011-10-20 13:52:30
Autor: PM
off
masz hondę sh125i ?

kiedy¶ rozwazałem zakup, możesz odpowiedziec na 3 pytania?

jakie masz spalanie w miescie?
jak± prędko¶ć rozwijasz?
jest tam alternator?

Data: 2011-10-20 14:39:22
Autor: Arbiter
off

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7p3qv$72a$1mx1.internetia.pl...
masz hondę sh125i ?

mam

kiedy¶ rozwazałem zakup, możesz odpowiedziec na 3 pytania?

jakie masz spalanie w miescie?

latem 2,7-2,9 l/100km. ¦rednie cało¶ciowe z 10tys km 2,86

jak± prędko¶ć rozwijasz?

nie jeżdżę szybko. Miasto 60kmh. Na trasie 70-90 (raczej 80)

jest tam alternator?

300W
http://moto.arbiter.pl/galeria/honda.sh.125i
http://www.spritmonitor.de/en/detail/404666.html

Data: 2011-10-20 15:59:27
Autor: PM
off
oki
dzięki.

czy ciepłe powietrze z chłodnicy leci na nogi?

Data: 2011-10-20 16:12:51
Autor: Arbiter
off

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7p9fc$c0g$1mx1.internetia.pl...

czy ciepłe powietrze z chłodnicy leci na nogi?

tak, pod motokoc. Fajna sprawa bo powiedzmy w temepraturze 10 stopni na podwórku w nogi ciepło:)

Przeróbka H4 na H4 bixenon:)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona