Data: 2009-09-22 09:21:30 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:
Witajcie prawdopodobnie wlasnie dlatego, ze dopiero zaczynasz sie interesowac tematem w ogole widzisz problem tam gdzie go nie ma, bo, za przeproszeniem - po chuj - Ci skrzynia biegów w ogole? Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie obrotów. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-09-22 07:45:59 | |
Autor: Tatanka | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Kuba \(aka cita\) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:A jakos tak w Cinquecento Elettra byla skrzynia i to taka sama jak w benzyniaku. I skrzynie w elektryku jak najbardziej maja sens. A jaki to juz zapytaj sie prawdziwych fachowcow - takich ktorzy takie auta zbudowali i ich uzywaja, a nie teoretykow z wikipedia na drugiej zakladce Firefoxa. http://www.samochodyelektryczne.neostrada.pl/ http://samochodyelektryczne.republika.pl/ http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.php?t=38 http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/708759.html -- |
|
Data: 2009-09-22 09:58:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Tatanka pisze:
A jakos tak w Cinquecento Elettra byla skrzynia i to taka sama jak w benzyniaku. Są takie silniki elektryczne które nie wymagają skrzyni - ale to są bardzo specjalizowane i drogie konstrukcje. Natomiast przy stosowaniu prostych, dostępnych silników bez skomplikowanego sterowania, skrzynia ma sens. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-09-22 18:20:03 | |
Autor: Piter | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Są takie silniki elektryczne które nie wymagają skrzyni - ale to są bardzo możesz rozwinąć temat ? chcesz regulować prędkość jazdy przełożeniem i zapinać na zasilanie bez regulacji ? |
|
Data: 2009-09-23 21:54:58 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:58:43 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
Są takie silniki elektryczne które nie wymagają skrzyni - ale to są bardzo Mhm. Silnik szeregowy prądu stałego, stosowany od ponad 100 lat w tramwajach to specjalizowana konstrukcja. LOL. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-23 21:35:24 | |
Autor: masti | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia piÄknego Tue, 22 Sep 2009 07:45:59 +0000, osobnik zwany Tatanka
wystukaĹ: Kuba \(aka cita\) <yes.or.no@wp.pl> napisaĹ(a): i dlatego kazda lokomotywa ma skrzyniÄ biegĂłw :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2009-09-26 09:11:42 | |
Autor: Pa_blo | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:41b737951efceaa3a757f0f62836231cf650.pl.eu.org...
Przedewszystkim nie maja bo problematyczne jest przeniesienie napedu przez sprzegla itp przy tej ogromnej masie... Kto wie czy uklad nie bylby tanszy i sprawniejszy przy jakiejs skrzyni biegow. Picasso |
|
Data: 2009-09-26 23:17:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sat, 26 Sep 2009 09:11:42 +0200, Pa_blo napisał(a):
Przedewszystkim nie maja bo problematyczne jest przeniesienie napedu przez sprzegla itp przy tej ogromnej masie... Kto wie czy uklad nie bylby tanszy i sprawniejszy przy jakiejs skrzyni biegow. Nie byłby. Poza tym niektóre mają. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 19:05:20 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 07:45:59 +0000, Tatanka napisaĹ(a):
A jakos tak w Cinquecento Elettra byla skrzynia i to taka sama jak wW typowym samochodzie z silnikiem co ma szeroki zakres predkosci obrotowych i obszar stalej mocy (a wiec napedy AC - indukcyjne i PMSM) wystarcza pojedyncze przelozenie bez sprzegla. W masowej produkcji bedzie tansze niz wielobiegowa skrzynia i nieporownywalnie przyjemniejsze w uzywaniu. Przelozenia moga byc potrzebne tylko przy skrajnie slabych albo wyczynowych pojazdach, albo jak zastosujesz silniki komutatorowe co nie lubia sie wkrecac na wysokie obroty. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-22 09:31:17 | |
Autor: krzysiek82 | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Kuba (aka cita) pisze:
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:no tak ale jakieś sprzęgło musi być i mechanizm różnicowy. I rozwiązanie tego mnie interesuje. A najlepiej żeby był taki gotowy silnik z wyjściem na półosie :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-09-22 09:36:44 | |
Autor: paranoix | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
no tak ale jakieś sprzęgło musi być i mechanizm różnicowy. I rozwiązanie tego mnie interesuje. A najlepiej żeby był taki gotowy silnik z wyjściem na półosie :) Ale sprzęgło? Chyba, że w sensie stałego połączenia silnika z kołami. |
|
Data: 2009-09-22 09:54:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
krzysiek82 pisze:
Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie obrotów.no tak ale jakieś sprzęgło musi być Nie, właśnie nie musi :) Sprzęgło jest w benzyniaku dlatego, że on musi się kręcić, aby w ogóle mieć jakiś moment, więc nie można go połączyć ze stojącymi kołami. W elektrycznym nie ma tego problemu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-09-22 11:01:18 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
krzysiek82 pisze:
Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie obrotów.no tak ale jakieś sprzęgło musi być i mechanizm różnicowy. I rozwiązanie tego mnie interesuje. A najlepiej żeby był taki gotowy silnik z wyjściem na półosie :) sprzegla byc nie musi - zobacz np. Melex'a |
|
Data: 2009-09-22 12:18:36 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@o2NOSPAM.pl> napisał w wiadomości news:h99ul4$a2o$1atlantis.news.neostrada.pl...
prawdopodobnie wlasnie dlatego, ze dopiero zaczynasz sie interesowac tematem w ogole widzisz problem tam gdzie go nie ma, bo, za przeproszeniem - po chuj - Ci skrzynia biegów w ogole?no tak ale jakieś sprzęgło musi być A po co ci sprzeglo ? Wylaczasz silnik to nie ciagnie. i mechanizm różnicowy Dwa silniki dac :-) Powazniej to rozwiazan jest wiele, przy silniku elektrycznym kusi zeby ze skrzyni faktycznie zrezygnowac. IMHO to znajdz sobie inne hobby - to jest robota dla fachowcow z duzym portfelem. Amator moze to zrobic tylko kiepsko. Ewentualnie zainteresuj sie co mozna ulepszyc w Priusie i sobie kup ... jak sie dowiesz za ile mozna akumulatory wymienic :-) J. |
|
Data: 2009-09-22 12:37:25 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Tue, 22 Sep 2009 12:18:36 +0200, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
prawdopodobnie wlasnie dlatego, ze dopiero zaczynasz sie interesowac tematem w ogole widzisz problem tam gdzie go nie ma, bo, za przeproszeniem - po chuj - Ci skrzynia biegów w ogole?no tak ale jakieś sprzęgło musi być Cztery. W kołach. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-22 13:04:20 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Mariusz Chwalba wydusił z siebie te słowy:
Subarynka taki robi OIDP -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-09-22 13:12:53 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Tue, 22 Sep 2009 13:04:20 +0200, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
Dwa silniki dac :-) Dużo sensowniejsze rozwiązanie niż trzymanie całego praktycznie układu napędowego - skoro silnik mieści się w kole, to dlaczego ma tracić moc na obracanie przekładni? Przerzuca to co prawda silniki do masy nieamortyzowanej, ale powiedzmy sobie szczerze - takie silniki elektryczne nie są nawet w przybliżeniu tak masywne jak odpowiedniki spalinowe. A co do minusów all-electic, to jednym z bardziej upierdliwych jest kwestia eksploatacji zimą - od zmniejszonej pojemności akumulatorów po prozaiczne ogrzewanie kabiny. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-22 13:53:16 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał w wiadomości news:op.u0nn3rq9a6rut4koder...
Subarynka taki robi OIDPDwa silniki dac :-)Cztery. W kołach. Strat mocy w przekladni nie ma znow tak duzo, a za to silnik moze byc lepszy - mniejszy, lzejszy. Jak tak jak GM zrobil EV1, a projektowal pojazd od poczatku, to dal jeden silnik, przekladnie i dyfer. Oczywiscie kazdy musi sobie sam policzyc co mu sie oplaca. Przerzuca to co prawda silniki do masy nieamortyzowanej, ale powiedzmy sobie szczerze - takie silniki elektryczne nie są nawet w przybliżeniu tak masywne jak odpowiedniki spalinowe. Ale nieresorowane. I wcale bym ni byl pewny czy takie lekkie - duze silniki sporo wazyly. Choc ostatnio technologia robi zadziwiajace postepy. A co do minusów all-electic, to jednym z bardziej upierdliwych jest kwestia eksploatacji zimą - od zmniejszonej pojemności akumulatorów po prozaiczne ogrzewanie kabiny. Falownik trzeba chlodzic .. no chyba ze auto stoi w korku :-) J. |
|
Data: 2009-09-22 15:00:16 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Tue, 22 Sep 2009 13:53:16 +0200, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dużo sensowniejsze rozwiązanie niż trzymanie całego praktycznie układu napędowego - skoro silnik mieści się w kole, to dlaczego ma tracić moc na obracanie przekładni? Mam wrażenie, że silnik po prostu nie mieścił by się w kole. A technologia poszła do przodu. Co do straty mocy na układzie przeniesienia napędu, to kojarzy mi się, że były znaczące - ale tak na szybko to nie wygooglam. Przerzuca to co prawda silniki do masy nieamortyzowanej, ale powiedzmy sobie szczerze - takie silniki elektryczne nie są nawet w przybliżeniu tak masywne jak odpowiedniki spalinowe. http://www.lmcltd.net/index.php?page=motors-and-generators-2 Seria 200 waży ~ 11kg, wymiarami akurat mieści się w kole. 44kg w skali auta to raczej drobiazg. Deklarowana moc ciągła 16.84kW, skokowa 34.32kW. Przy AWD daje to ciągłą moc 67kW (~91KM) a skokowo 137kW (187KM). Moment obrotowy ~40Nm/koło, czyli 160 nie wydaje się duży, ale warto pamiętać o tym, że dostępny jest od zerowych obrotów. Dodatkowo masę rozkładasz akumulatorami. W typowych konstrukcjach masz więc obie osie równo dociążone. Z ciekawych konstrukcji elektrycznych to podrzucę: http://www.commutercars.com/ Interesowałem się tym kiedyś trochę i robiłem risercz. Tyle że dawno :-) I zgodzę się - to nie jest tanie hobby. Nie wykroczyłem w nim poza pogooglanie sobie :-) pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-22 11:33:44 | |
Autor: JAM | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sep 22, 9:00 am, "Mariusz Chwalba" <mari...@chwalba.net> wrote:
Mam wrażenie, że silnik po prostu nie mieścił by się w kole. A technologia Takie silniki mieszcza sie w kolach i potrafia generowac chwilowy moment rzedu 500 Nm. Z zamontowaniem silnika w kolach jest kilka innych problemow. To co juz napisals, to znaczny przyrost masy nieresorowanej. 11kg w malych kolach to przyrost o kilkadziesiat procent. Ale to akurat nie jest najpowazniejszy problem. Taki silnik powoduje, ze hamulce sie juz w kole nie mieszcza co wymaga wypchniecia ich poza obrys kola do wewnatrz a to pociaga za soba wypchniecie przegubow kulowych elementow zawieszen i drazkow kierowniczych do srodka poajazdu czyniac geometrie zawieszenia kompletnie beznadziejna pod katem osiagow szczagolnie z przodu. Zamontowanie takiego silnika do istniejacej konstrukcji jest praktycznie niemozliwe bez olbrzymich zmian zawieszenia i nadwozia w okolicach kola. Samo zawieszenie musi praktycznie byc przekonstruowane na systemy wileodrazkowe o dolnym przegubie kulowym zastapionym przgubem wirtualnym wielodrazkowym. Klasyczny McPherson z przodu sie praktycznie nie nadaje. Przesuniecie drazkow kierowniczych do wewnatrrz wymaga gruntowego przekonstuowania przekladni kierowniczej itp itd. Troche to latwiej zrobic z tylu, gdzie kola nie sa kierowane. Z przodu amatorom bez solidnego zaplecza finansowo warsztatowego raczej bym odradzal.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-22 19:41:56 | |
Autor: BartekK | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Mariusz Chwalba pisze:
http://www.lmcltd.net/index.php?page=motors-and-generators-2Ale nawet stosując jeden taki silniczek, który od biedy do sejczento by się nadał, to jego sterowanie i zasilanie to nie jest temat dla amatora. Nawet głupi dobór i zarobienie przewodów do ciągłej pracy na te 200A (chwilowe 400A) to nie jest temat do żartów. A tysiąc pozornie mniejszych problemów rozkłada cały projekt na łopatki, choćby wspomaganie hamulców, ogrzewanie kabiny, bezpieczne rozmieszczenie akumulatorów... -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2009-09-27 19:32:06 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 19:41:56 +0200, BartekK napisaĹ(a):
Nawet gĹupi dobĂłr i zarobienie przewodĂłw do ciÄ gĹej pracy na te 200ABez jaj, to juz od jakiegos czasu jest opanowany biznes. 400A nie przeraza, sa instalacje i na 2000 w samochodach :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-23 03:37:36 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Tue, 22 Sep 2009 15:00:16 +0200, Mariusz Chwalba wrote:
On Tue, 22 Sep 2009 13:53:16 +0200, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Niestety - za maly. 160Nm to jest dobry moment, jak dalej sa dwie przekladnie - jedna 4:1, i druga 4:1 przy ruszaniu. A bez nich to jakies 130N na kolo .. 50 kG sily w ogole. Za malo - choc po plaskim pojedzie. Co prawda tam cos pisza o peak current .. wiec moze potrafi wykrzesac sporo wiecej tego momentu. J. |
|
Data: 2009-09-22 15:37:55 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
dlatego, OIDP w tym aucie silniki miały jakiś myk, gdzie zamieniono stojan z wirnikiem miejscami i jakoś tak sprytnie to rozwiązali, ze masa nieresorowana spadła o połowe... ale ni chu chu nie pamiętam co oni dokladnie tam wymyslili Auto przyspieszało do 100km/h poniżej 3 sekund :D -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-09-22 20:48:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Kuba (aka cita) pisze:
dlatego, OIDP w tym aucie silniki miały jakiś myk, gdzie zamieniono stojan z wirnikiem miejscami i jakoś tak sprytnie to rozwiązali, ze masa nieresorowana spadła o połowe... ale ni chu chu nie pamiętam co oni dokladnie tam wymyslili Ale to jest IMO wyważanie otwartych drzwi. Napęd za pomocą półosi, zarówno z przodu jak i z tyłu jest na tyle prosty, że kombinacja z silnikami w piastach kół, to chyba przerost formy nad treścią. |
|
Data: 2009-09-22 12:26:57 | |
Autor: JAM | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sep 22, 2:48 pm, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Kuba (aka cita) pisze: To nie jest wywazanie otwartych drzwi. Usuniecie ukladu napedowego z wnetrza bryly pojazdu otwiera zupelnie nowe mozliwosci budowy samochodow o znacznie pojemniejszej architekturze, ergonomicznym rozwiazaniu wnetrz i o wielu zaletach, o ktorych zapewne niezupelnie sobie jeszcze zdajemy sprawe. General Motors (a zapewne nie tylko GM) od lat prowadzi prace badawcze nad przyszlosciowa struktura pojazdu. Jednym z pokazywanych 5 czy 6 lat temu konceptow byla tak zwana koncepcja "GM AUTOnomy" gdzie dzieki miedzy innymi silnikom umieszczonym w kolach (oraz licznym innym rozwiazaniom technicznym) cale podwozie sprowadza sie do plaskiej "deski" na czterech kolach, na ktora mozna nalozyc dowlonego ksztaltu nadwozie. Tutaj znajdziesz artykul na ten temat: http://www.canadiandriver.com/news/2002/020108na-3.htm Takie rozwiazanie, gdyby udalo sie zrealizowac w przyszlosci pozawal na super modulowa produkcje pojazdow a wiec obnizenie kosztow szczegolnie podwozia, ktore mogloby byc budowane prawie seryjnie dla wielu roznych pojazdow. To nawet pozwalaloby w skrajnej wersji indywidualnym klientom nakladac na podwozie roznego typu nadwozia w zaleznosci od potrzeb, bez kupowania calgo pojazdu. Ale juz sam fak usuniecia praktycznie calosci urzadzen pojazdu nisko do podlogi otwiera olbrzymie mozliwosci konstrukotorom pod wzgledem zagospodawrowania nadwozia. Z wielu zapewne nawet nie zdajemy sobie do konca sprawy. Najprawdopodobniej jak to zwykle sie dzieje w technice, pierwsze takie pojazdy mialby prawie klasyczne nadwozia a dopiero stopniowa ewolucja rozwiazan dopowadzilaby do konstrukcji, ktore dzis nie sa w zasadzie sensowne czy mozliwe ze wzgledu na silniki, skrzynie biegow, waly napedowe itp. JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-23 04:09:29 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Tue, 22 Sep 2009 20:48:38 +0200, Tomasz Pyra wrote:
Ale to jest IMO wyważanie otwartych drzwi. Ale jak juz ci sie silniki w piastach mieszcza, to jest to bardzo pociagajace. Odpadaja drogie, ciezkie i zuzywajace sie polosie. J. |
|
Data: 2009-09-23 20:30:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
J.F. pisze:
On Tue, 22 Sep 2009 20:48:38 +0200, Tomasz Pyra wrote: Pociągające owszem, ale chyba nie w amatorskiej przeróbce na elektyka. A ogólnie, to za to że eliminujemy te półosie, to dokładamy silnikowi dużych drgań, których nie będzie miał silnik zamocowany do nadwozia. A jednak drgania to właśnie to co najbardziej wykańcza każde urządzenie. Pytanie więc ile zyskujemy na wyeliminowaniu drogich, ciężkich i zużywających się półosi, a ile tracimy na chyba jeszcze droższym, jeszcze cięższym (nieamortyzowanym) i pewnie przez to zużywającym się silnikiem? Do tego taki silnik w kole będzie narażony na śnieg, sól, zanurzanie w wodzie itp. Bo ja to bym jednak wolał wymienić półoś niż taki silniczek. Chociaż oczywiście jak taki silnik będzie ważył góra kilka kg, to pewnie warto się będzie temu przyjrzeć. |
|
Data: 2009-09-23 21:49:30 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Wed, 23 Sep 2009 20:30:49 +0200, Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze: Czemu nie ? Kupujesz 4 silniki MIEV, wyrzucasz wszystko co niepotrzebne, ukladasz troche kabli i zrobione. Tylko ta cena :-) Pytanie więc ile zyskujemy na wyeliminowaniu drogich, ciężkich i zużywających się półosi, a ile tracimy na chyba jeszcze droższym, jeszcze cięższym (nieamortyzowanym) i pewnie przez to zużywającym się silnikiem? Ale silnik musi byc. A polos jak widac nie :-) Do tego taki silnik w kole będzie narażony na śnieg, sól, zanurzanie w wodzie itp. Nawet nie spytales ile kosztuje, wiec skad wiesz ? :-) Oczywiscie nowoczesna technologia jest droga, ale Chinczycy pokazuja za ile potrafia silnik dostarczyc .. J. |
|
Data: 2009-09-27 19:24:20 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 13:53:16 +0200, J.F. napisaĹ(a):
Jak tak jak GM zrobil EV1, a projektowal pojazd od poczatku, to dalAkurat poczatkowo prototyp (GM Impact) mial dwa silniki bez dyfra :P -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 22:27:45 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 19:24:20 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Tue, 22 Sep 2009 13:53:16 +0200, J.F. napisał(a): Byc moze. Ale to tylko mowi ze jeden z dyfrem okazal sie lepszy :-) J. |
|
Data: 2009-09-27 23:57:49 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:27:45 +0200, J.F. napisaĹ(a):
Byc moze. Ale to tylko mowi ze jeden z dyfrem okazal sie lepszy :-)Mysle ze po prostu tanszy. To projekt z polowy lat 90tych i dwa falowniki po 50kW swoje kosztowaly. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-22 15:26:00 | |
Autor: Rafal T. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Mariusz Chwalba pisze:
Dużo sensowniejsze rozwiązanie niż trzymanie całego praktycznie układu napędowego Może i masa tych silników jest niewielka - ale zaburza znacznie stosunek masy resorowanej do nieresorowanej i bezwładność kół, co pewnie bardzo się da odczuć w ekonomii i komforcie jazdy etc. Poza tym 4 silniki zawsze bedą kosztować znacznie wiecej niż jeden duży. rt |
|
Data: 2009-09-22 15:36:10 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Tue, 22 Sep 2009 15:26:00 +0200, Rafal T. <rafal_grupy@vp.pl> wrote:
Mariusz Chwalba pisze: Stosunek mas to nie bardzo. Masz przecież w masie resorowanej jeszcze akumulatory, a one ważą sporo. Poza tym 4 silniki zawsze bedą kosztować znacznie wiecej niż jeden duży. A to bezsprzecznie. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2009-09-22 15:50:23 | |
Autor: Rafal T. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Mariusz Chwalba pisze:
Stosunek mas to nie bardzo. Masz przecież w masie resorowanej jeszcze ano fakt:) zapomniałem o tym rt |
|
Data: 2009-09-27 19:21:37 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 12:37:25 +0200, Mariusz Chwalba napisaĹ(a):
Cztery. W koĹach.Silniki w kolach maja zalety: * niezalezne sterowanie momentem na kazdym kole, wiec ABSy czy ESPy sie dadza tym zaimplementowac, * zostawiaja duzo miejsca na inne elementy ale tez kilka powaznych wad: * duza nieodsprezynowana masa, * drogie elementy narazone na czeste uszkodzenia w czasie eksploatacji, * koszt (4x falowniki np.) * skoro moc=omega*moment to albo duzy, ciezki kosztowny, wolnoobrotowy silnik o duzym momencie albo mniejszy zintegrowany z przekladnia redukcyjna IMO na razie wiecej wad niz zalet. Mitsu mimo testow do iMIEVa nie zdecydowal sie i dal klasyczny naped z polosiami. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 22:29:38 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 19:21:37 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Tue, 22 Sep 2009 12:37:25 +0200, Mariusz Chwalba napisał(a): A to juz niekoniecznie - falownik duzej mocy bywa drozszy niz 4 malej mocy .. J. |
|
Data: 2009-09-27 23:56:55 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:29:38 +0200, J.F. napisaĹ(a):
A to juz niekoniecznie - falownik duzej mocy bywa drozszy niz 4 malejNie tutaj. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 19:14:13 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:31:17 +0200, krzysiek82 napisaĹ(a):
no tak ale jakieĹ sprzÄgĹo musi byÄ i mechanizm róşnicowy. I rozwiÄ zanieTakie cos Ford kiedys wstawial do Forda Rangera EV, silnik Siemensa zintegrowany z przekladnia i roznicowym, wszystko wspolosiowe jako jeden zespol: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger_EV http://en.wikipedia.org/wiki/File:SIEMENS_FORD-RANGER_EV_MOTOR_0.jpg Obecnie mozna kupic bardziej klasycznego singlespeeda: http://metricmind.com/images/mot2.jpg Taki uklad trakcyjny jest obecnie projektowany do wiekszosci EVek. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-22 09:43:05 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie obrotów. ZTCW moment jest stały tylko dla niektórych silników elektrycznych, brat |
|
Data: 2009-09-22 18:17:38 | |
Autor: Piter | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
ZTCW moment jest stały tylko dla niektórych silników elektrycznych, poprawka, to sterowanie zapewnia stały moment |
|
Data: 2009-09-22 21:48:30 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
ZTCW moment jest stały tylko dla niektórych silników elektrycznych, fakt, oczywista oczywistość :-) brat |
|
Data: 2009-09-22 09:51:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Kuba (aka cita) pisze:
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy: Uogólnienie tak duże że aż nieprawdziwe. Są rozmaite silniki elektryczne. Np. taki zwykły silnik prądu stałego, szczotkowy ze wzbudzeniem na magnesach stałych, to ma moment liniowo opadający. Przy wzbudzeniu szeregowym nawet jeszcze silniej moment spada z obrotami. Ale powiedzmy: są takie typy silników elektrycznych, które w pewnym zakresie obrotów mają moment dość równany. W nowoczesnych silnikach, wielobiegunowych rozpatrywanych łącznie z ich układami sterowania, można sterować charakterystyką dość dowolnie. Ważne jest to, że silnik elektryczny ma moment już od zera, co eliminuje potrzebę sprzęgła, z kolei odpowiednio zaprojektowany przebieg momentu pozwala zrezygnować ze skrzyni. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-09-22 10:01:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Jakub Witkowski wydusił z siebie te słowy:
(...) i widzisz - mądrze napisales, ale musialeś pisac i pisac ... A ja napisalem jedno zdanie, ktore moze nie jest do konca prawdziwe .. ale oddaje sens i naprowadza przyszłęgo konstruktora na trop - bo skrzynie nie jest (nie musi byc) potrzebna, takoż i sprzęgło. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-09-22 10:07:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Kuba (aka cita) pisze:
Jakub Witkowski wydusił z siebie te słowy: Ale jeśli "przyszły konstruktow" weźmie za dobrą monetę zbytnie uogólnienie, i np. napali się na jakieś tanie silniki DC, to może nieźle wtopić... :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-09-22 18:34:11 | |
Autor: Piter | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Ale jeśli "przyszły konstruktow" weźmie za dobrą monetę zbytnie czyli tramwaje i elektrowozy to jedna wielka wtopa... :P SI może jest lepszy ale ze względu na brak komutatora który się zużywa, z SPSa z dobrym systemem sterowania można to samo osiągnąć, co w jeszcze bardzij skomplikowanym SI + DTC lub sterowniu wektorowym. |
|
Data: 2009-09-22 11:12:17 | |
Autor: krzysiek82 | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Jakub Witkowski pisze:
> Ważne jest to, że silnik elektryczny ma moment już od zera, co eliminuje potrzebę sprzęgła, z kolei odpowiednio zaprojektowany Tutaj mamy rozwiązanie z wykorzystaniem skrzyni http://allegro.pl/item748699170_evconvert_eu_konwersja_na_naped_elektryczny.html Myślę o tym zestawie, jednak zanim się zdecyduje powysyłam zapytania do producentów z chin co mają do zaoferowania i przy jakich ilościach jakie ceny. Bo może warto trochę zainwestować w tą tematykę. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-09-23 14:55:49 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@o2NOSPAM.pl>
Tutaj mamy rozwiązanie z wykorzystaniem skrzyni Zalecalbym najpierw przejazdzke autem demonstracyjnym .. o ile takie maja :-) Myślę o tym zestawie, jednak zanim się zdecyduje powysyłam zapytania do producentów z chin co mają do zaoferowania i przy jakich ilościach jakie ceny. Bo może warto trochę zainwestować w tą tematykę. A masz wolny kapital na kontener silnikow ? J. |
|
Data: 2009-09-22 18:30:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Kuba (aka cita) pisze:
Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie obrotów. No ale stały moment to akurat argument za stosowaniem skrzyni biegów. Skrzynia biegów jest bez sensu w silniku który ma stałą moc w szerokim zakresie obrotów, a to już nie zawsze jest prawdą. |
|
Data: 2009-09-23 21:53:04 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:21:30 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie obrotów. Bredzisz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 19:44:36 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Wed, 23 Sep 2009 21:53:04 +0200, Adam PĹaszczyca napisaĹ(a):
Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:21:30 +0200, Kuba (aka cita) napisaĹ(a):Potrafisz kiedys choc raz napisac czlowiekowi ze rozminal sie z prawda w mniej obrazliwy sposob? -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 23:07:59 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 19:44:36 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
Potrafisz kiedys choc raz napisac czlowiekowi ze rozminal sie z prawda w mniej obrazliwy sposob?Moment obrotowy silnika elektrycznego jest stały w całym zakresie Potrafię. I jednocześnie nei che mi się odwalać pracy za takiego klienta, szczególnie za darmo. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 19:15:39 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:21:30 +0200, Kuba \(aka cita\) napisaĹ(a):
Moment obrotowy silnika elektrycznego jest staĹy w caĹym zakresieA skad ty wziales takie stwierdzenie? W skrocie: stopien najwyzszy dla "prawda" :P -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |