Przeróbka na napęd elektryczny

Data: 2009-09-22 09:32:29
Autor: Hinek
Przeróbka na napęd elektryczny

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@o2NOSPAM.pl> napisał

interesować się tym tematem. Ciekawi mnie najbardziej kwestia spięcia silnika ze skrzynią.I czy praktykuje się rozwiązanie z seryjną skrzynią

Silnik elektryczny i skrzynia biegow? W jakim celu?
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-09-22 09:57:15
Autor: stabillo

Użytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisał w wiadomości news:4ab87d91news.home.net.pl...

Silnik elektryczny i skrzynia biegow? W jakim celu?

w celu zmiany przelozen, to ze meleks nie ma skrzyni to nie znaczy ze zaden inny nie musi jej miec. Skrzynie moznaby zastosowac , chociazby po to zeby ograniczyc obciazenie regulatora napiecia, abyprzy rozpedzaniu nie kotlowal tam jakis kosmiczny prad, rzedu 500A.  Dodatkowo mozna wykorzystac efektywniej moc i moment przy wiekszych redkosciach, oczywiscie nie mowie ze jest potrzebne 5biegow...
 Co do tematu, trzeba miec dobra narzedziownie zeby cos takiego zrobic, lepiej nie kombinuj, kup tego http://tiny.pl/hqwrv , zmien baterie i jezdzij za darmola.

Data: 2009-09-22 09:59:37
Autor: krzysiek82
stabillo pisze:
 Co do tematu, trzeba miec dobra narzedziownie zeby cos takiego zrobic, lepiej nie kombinuj, kup tego http://tiny.pl/hqwrv , zmien baterie i jezdzij za darmola.

Dla mnie nie jest najważniejsze, żeby jeździć taniej, ale zrobić coś takiego samemu. Wiem, że jeszcze długa droga mnie czeka,ale mam nadzieje dopiąć swego.

--
krzysiek82

Data: 2009-09-22 21:25:02
Autor: kogutek
stabillo pisze:
> [...]
> Dla mnie nie jest najważniejsze, żeby jeździć taniej, ale zrobić coś takiego samemu. Wiem, że jeszcze długa droga mnie czeka,ale mam nadzieje dopiąć swego.

Jak ktoś się tutaj pyta jak przerobić samochód na elektryczny to znaczy ze się
na tym nie zna. Z kilku odpowiedzi na pewno tematu nie pozna ani nie zrozumie.
Zwłaszcza że podpowiedzi będę się wzajemnie wykluczały. Dla jednych sprzęgło
jest nie potrzebne a inni uważają ze powinno być. Jedni twierdzą ze skrzynia
biegów jest zbędna a inni że potrzebna. Podpowiem Ci tak. Taka samodzielna
przeróbka to głupi pomysł. Zwłaszcza że nie masz o tym zielonego pojęcia. Byli
tu tacy co dupę zawracali o mechanizmy różnicowe, silniki i inne duperele. Na
zawracaniu gitary się skończyło. Na taką przeróbkę ja  mógłbym się rzucić. Mam
niezbędną wiedzę i infrastrukturę żeby to zrobić. Ale nie zrobię bo się na tym
znam. Ty też, bez względu na to ile masz czasu i zapału,  tego nie zrobisz. Ale
z innego powodu. Nie znasz się. Nie sugeruj się tym że ktoś to w Polsce zrobił.
To pojedyncze osoby a ludzi tutaj mieszka z 35 milionów. Pewno więcej jest
takich co mają serca po prawej stronie niż tych co zaczęli robić samochód
elektryczny i go skończyli. --

Data: 2009-09-23 21:56:19
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:57:15 +0200, stabillo napisał(a):

[...]

Wiesz, jesli w lokomotywach elektrycznych nie potrzeba, to w samochodzie
tym bardziej. --

Przeróbka na napęd elektryczny