Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przeróbka na napęd elektryczny

Przeróbka na napęd elektryczny

Data: 2009-09-22 15:21:48
Autor: MarcinJM
Przeróbka na napęd elektryczny
krzysiek82 pisze:
Witajcie
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie przerobienie seicento/cinquecento   lub innego małego auta na napęd elektryczny. Dopiero zaczynam interesować się tym tematem. Ciekawi mnie najbardziej kwestia spięcia silnika ze skrzynią.I czy praktykuje się rozwiązanie z seryjną skrzynią biegów? Czy jest to robione jeszcze inaczej.

Skrzynie stosuje sie tylko ze wzgledu na dyfer. Zapina sie na stale jakis bieg (3, 4) i nic wiecej sie nie robi. Za to wnosi spore straty mechaniczne.
Drugim ukladem eliminujacym skrzynie jest zespol 2 silnikow napedzajacych kazdy jedno kolo. Eliminuje to potrzebe dyfra, dodatkowo nawet jak jedno kolo wisi w powietrzu to drugie nie traci momentu napedowego.

Silniki najtansze beda 3 fazowe (mozna przewinac na potrzebne napiecie) i do sterowania nimi falownik trojfazowy

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-09-22 18:15:45
Autor: Piter
Przeróbka na napęd elektryczny

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h9aj1d$dlo$1news.onet.pl...
krzysiek82 pisze:
Witajcie
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie przerobienie seicento/cinquecento lub innego małego auta na napęd elektryczny. Dopiero zaczynam interesować się tym tematem. Ciekawi mnie najbardziej kwestia spięcia silnika ze skrzynią.I czy praktykuje się rozwiązanie z seryjną skrzynią biegów? Czy jest to robione jeszcze inaczej.

Skrzynie stosuje sie tylko ze wzgledu na dyfer. Zapina sie na stale jakis bieg (3, 4) i nic wiecej sie nie robi. Za to wnosi spore straty mechaniczne.
Drugim ukladem eliminujacym skrzynie jest zespol 2 silnikow napedzajacych kazdy jedno kolo. Eliminuje to potrzebe dyfra, dodatkowo nawet jak jedno kolo wisi w powietrzu to drugie nie traci momentu napedowego.

Silniki najtansze beda 3 fazowe (mozna przewinac na potrzebne napiecie) i do sterowania nimi falownik trojfazowy

ale co ty chcesz przewijać ? kupujesz silniki i do tego odpowienie falowniki

Data: 2009-09-27 19:53:14
Autor: Jaroslaw Berezowski
Przeróbka na napęd elektryczny
Dnia Tue, 22 Sep 2009 18:15:45 +0200, Piter napisał(a):

ale co ty chcesz przewijać ? kupujesz silniki i do tego odpowienie
falowniki
I aku na 450VDC.


--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-09-28 15:18:33
Autor: MarcinJM
Przeróbka na napęd elektryczny
Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Tue, 22 Sep 2009 18:15:45 +0200, Piter napisał(a):

ale co ty chcesz przewijać ? kupujesz silniki i do tego odpowienie
falowniki
I aku na 450VDC.

Dzieki za takie V w maszynie, ktorej nie ma szans skutecznie uziemic.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-09-28 06:25:38
Autor: WS
Przeróbka na napęd elektryczny
On 28 Wrz, 15:18, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:

Dzieki za takie V w maszynie, ktorej nie ma szans skutecznie uziemic.

a co niby ma dac to uziemienie?

WS

Data: 2009-09-28 15:32:29
Autor: MarcinJM
Przeróbka na napęd elektryczny
WS pisze:
On 28 Wrz, 15:18, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:

Dzieki za takie V w maszynie, ktorej nie ma szans skutecznie uziemic.

a co niby ma dac to uziemienie?

A po co uziemia sie wszelkiego rodzaju maszyny?
A czym sie rozni pojazd el. od tokarki?
Jak staniesz sie jedynym lacznikiem pomiedzy taka maszyna a ziemia, to sie dowiesz jakich atrakcji moze dostarczyc prad elektryczny.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-09-28 06:41:20
Autor: WS
Przeróbka na napęd elektryczny
On 28 Wrz, 15:32, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
WS pisze:


A czym sie rozni pojazd el. od tokarki?

zasilaniem? tokarka (zazwyczaj) zasilana jest 400V wzgledem potencjalu
ziemi ;)

WS

Data: 2009-09-28 06:43:42
Autor: WS
Przeróbka na napęd elektryczny
On 28 Wrz, 15:41, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:

zasilaniem? tokarka (zazwyczaj) zasilana jest 400V wzgledem potencjalu
ziemi ;)

.... mialo byc 240V ;)

WS

Data: 2009-09-28 15:48:47
Autor: MarcinJM
Przeróbka na napęd elektryczny
WS pisze:
On 28 Wrz, 15:41, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:

zasilaniem? tokarka (zazwyczaj) zasilana jest 400V wzgledem potencjalu
ziemi ;)

... mialo byc 240V ;)

Aaa, o tym nie pomyslalem..
Rzeczywiscie. Nie wiem w sumie co by bylo...
Tansformatory separacyjne 220 to pamietam, ze lekko kopaly po wyseparowanej stronie, ale nie bylo to walniecie "zywym" 220V.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-09-28 22:33:49
Autor: Adam Płaszczyca
Przeróbka na napęd elektryczny
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:32:29 +0200, MarcinJM napisał(a):

a co niby ma dac to uziemienie?

A po co uziemia sie wszelkiego rodzaju maszyny?

Żeby w razie przebicia nie poraziły.
A czym sie rozni pojazd el. od tokarki?

Tym, że zasilanie takiego pojazdu nie ma jednego bieguna podłączonego z
ziemią.
Jak staniesz sie jedynym lacznikiem pomiedzy taka maszyna a ziemia, to sie dowiesz jakich atrakcji moze dostarczyc prad elektryczny.

Który popłynie w otawrtym obwodzie/ Widać, żeś na fizyce spał. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-09-28 15:46:21
Autor: Mariusz Chwalba
Przeróbka na napęd elektryczny
On Mon, 28 Sep 2009 15:18:33 +0200, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

ale co ty chcesz przewijać ? kupujesz silniki i do tego odpowienie
falowniki
I aku na 450VDC.

Dzieki za takie V w maszynie, ktorej nie ma szans skutecznie uziemic.

A ile V masz w bęzyniaku na świecach?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-28 22:36:26
Autor: Adam Płaszczyca
Przeróbka na napęd elektryczny
Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:18:33 +0200, MarcinJM napisał(a):

I aku na 450VDC.

Dzieki za takie V w maszynie, ktorej nie ma szans skutecznie uziemic.

A co to ma do rzeczy? Kolejny, który na fizyce spał?

Co da Ci uziemienie, skoro źródło napięcia nie jest uziemione?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Przeróbka na napęd elektryczny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona