Data: 2009-09-22 21:41:37 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@o2NOSPAM.pl> napisał w wiadomości news:h99t63$6tp$1atlantis.news.neostrada.pl... interesować się tym tematem. Ciekawi mnie najbardziej kwestia spięcia silnika ze skrzynią.I czy praktykuje się rozwiązanie z seryjną skrzynią biegów? Czy jest to robione jeszcze inaczej. poczytaj właściwe forum http://forum.arbiter.pl/ :) Poczytałem odpowiedzi które się tu pojawiły i głównie to stereotypy od osób niezwiązanych z tematem bez jakichkolwiek doswiadczeń w branży EV. A stereotyp jest taki ze EV skrzyni nie potrzebuje... Nie potrzebuje taki z mocnymi silnikami w kołach z nadmiarem mocy, lub lokomotywa która ma również nadmiarowy ciężki silnik. To co masz możliwość skontruować musi mieć skrzynię, chyba ze interesuje cie zakres predkosci np 0-30 kmh to mozesz pokombinowac bez skrzyni. |
|
Data: 2009-09-23 13:08:14 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał
Poczytałem odpowiedzi które się tu pojawiły i głównie to stereotypy od osób niezwiązanych z tematem bez jakichkolwiek doswiadczeń w branży EV. Bo to kusi. A jest .. no wydaje sie ze w zasiegu mozliwosci. Nie potrzebuje taki z mocnymi silnikami w kołach z nadmiarem mocy, lub lokomotywa która ma również nadmiarowy ciężki silnik. To co masz możliwość skontruować musi mieć skrzynię, chyba ze interesuje cie zakres predkosci np 0-30 kmh to mozesz pokombinowac bez skrzyni. Prius skrzynie ma, ale o stalym przelozeniu. GM EV1 przekladnie mial, ale tez stala. J. |
|
Data: 2009-09-23 20:34:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
J.F. pisze:
Prius skrzynie ma, ale o stalym przelozeniu. GM EV1 przekladnie mial, ale tez stala. Bo tam to chyba są silniki o potencjalnie bardzo wysokiej mocy (przynajmniej chwilowej), a sama moc ograniczana jest przez sterowanie tak żeby nie przeciążać akumulatorów. W efekcie dostaje się stałą moc w szerokim zakresie obrotów i wtedy faktycznie skrzynia nie ma sensu. |
|
Data: 2009-09-24 21:17:23 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Wed, 23 Sep 2009 20:34:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Bo tam to chyba są silniki o potencjalnie bardzo wysokiej mocy (przynajmniej chwilowej), a sama moc ograniczana jest przez sterowanie tak żeby nie przeciążać akumulatorów. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką moc chwilową. Przeciążalność silnika elektrycznego w zakresie pojedynczych sekund sięga nieraz do ośmiokrotności parametrów maksymalnych ciągłych. W efekcie dostaje się stałą moc w szerokim zakresie obrotów i wtedy faktycznie skrzynia nie ma sensu. Przede wszystkim - silnik elektryczny można sterować impulsowo. W efekcie silnik kręci się bardzo powoli, ale zachowuje ogromny moment. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-25 00:17:43 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Thu, 24 Sep 2009 21:17:23 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Wed, 23 Sep 2009 20:34:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Jeszcze musi zasilanie wydolic. W efekcie dostaje się stałą moc w szerokim zakresie obrotów i wtedy faktycznie skrzynia nie ma sensu.Przede wszystkim - silnik elektryczny można sterować impulsowo. W efekcie Ogromny moment ma wtedy jak plynie ogromny prad. A to po pierwsze grzeje silnik, a po drugie wymaga odpowiedniego zasilacza . J. |
|
Data: 2009-09-26 23:19:18 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Fri, 25 Sep 2009 00:17:43 +0200, J.F. napisał(a):
Silnik elektryczny ma bardzo wysoką moc chwilową. Przeciążalność silnika No ba. Przede wszystkim - silnik elektryczny można sterować impulsowo. W efekcie Możesz sterować silnik impulsami o wypełnieniu 1% i częstotliwości rzędu kilkudziesięciu HZ. W efekcie prąd średni jest malutki, grzanie także, a moment na wale potęzny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-26 23:25:23 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sat, 26 Sep 2009 23:19:18 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Fri, 25 Sep 2009 00:17:43 +0200, J.F. napisał(a): Jak prad sredni jest maly, to i moment sredni jest maly. Prad w silniku musi byc duzy, za to po stronie zasilania moze byc maly. Sredni maly. J. |
|
Data: 2009-09-27 15:05:52 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:25:23 +0200, J.F. napisał(a):
Średni tak. Ale chwilowy jest bardzo duży. W ten sposób można ciągnąć lokomotywą składy rzędu 1600 ton z prędkością 5km/h. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 18:14:07 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 15:05:52 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:25:23 +0200, J.F. napisał(a): Po plaskim. A i tak mysle ze trzeba ten prad puscic na co najmniej pare sekund zeby pociag ruszyl. Sterowanie PWM mozna stosowac, tylko troche inaczej dziala. J. |
|
Data: 2009-09-27 23:08:40 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 18:14:07 +0200, J.F. napisał(a):
Średni tak. Ale chwilowy jest bardzo duży. W ten sposób można ciągnąć Nie, po wzniesieniu. A i tak mysle ze trzeba ten prad puscic na co najmniej pare sekund I tu się mylisz. Sterowanie PWM mozna stosowac, tylko troche inaczej dziala. Ano tak własnei działa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 23:38:32 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 23:08:40 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 27 Sep 2009 18:14:07 +0200, J.F. napisał(a): watpie. Sterowanie PWM mozna stosowac, tylko troche inaczej dziala.Ano tak własnei działa. A jaki silnik ? Asynchroniczny klatkowy ? J. |
|
Data: 2009-09-28 22:34:29 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 23:38:32 +0200, J.F. napisał(a):
I tu się mylisz.watpie. ET22-2000 :> A jaki silnik ? Asynchroniczny klatkowy ?Sterowanie PWM mozna stosowac, tylko troche inaczej dziala.Ano tak własnei działa. Szeregowy, pradu stałego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-28 23:05:35 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 22:34:29 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 27 Sep 2009 23:38:32 +0200, J.F. napisał(a): A to juz w zasadzie wykluczone. A jak sobie przegladam co to za cudo ta et22-2000 - to mi wychodzi ze naped ma klasyczny - na rezystorach i stycznikach. Tylko sterowanie stycznikami mikroprocesorowe .. J. |
|
Data: 2009-10-02 00:05:28 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 23:05:35 +0200, J.F. napisał(a):
A to juz w zasadzie wykluczone. A to jej poprzednia wersja ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 20:05:27 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:19:18 +0200, Adam PĹaszczyca napisaĹ(a):
MoĹźesz sterowaÄ silnik impulsami o wypeĹnieniu 1% i czÄstotliwoĹci rzÄduW praktyce choppery silnikow trakcyjnych DC pracuja na kilohercach. Sa nawet konstrukcje powyzej 16KHz, zeby PWMka nie wyla jak potepieniec. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 23:10:01 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 20:05:27 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
W praktyce choppery silnikow trakcyjnych DC pracuja na kilohercach. Sa Oj nie, a raczej - zależy jakie. Bywają takie, jak opisałes, bywają też takie, co lecą na kilkudziesięciu Hz, a sa i takie, co na kilkuset. No i sa takie, które zmieniają częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-28 00:30:55 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 23:10:01 +0200, Adam PĹaszczyca napisaĹ(a):
Dnia Sun, 27 Sep 2009 20:05:27 +0200, Jaroslaw Berezowski napisaĹ(a):Mowimy o kontrolerach silnikow DC do samochodow - takie sa albo na MOSFETach albo IGBT i pracuja na 3kHz wzwyz (tzn te ktore mozna dostac). M.in. dlatego, zeby naped nie wyl jak dusza potepiona i zeby zminimalizowac pulsacje momentu (nie wyobrazam sobie kilkudziesiecu Hz na kolach). Jedyny mi znany wyjatek to kontroler GE (nie GM :) EV-1, tyrystorowy, mozna go jeszcze kupic z drugiej reki. Nizsze czestotliwosci PWM maja glownie duze jednostki, glownie dlatego, ze jako przelacznikow uzyto tyrystorow ktore nie daja sie za szybko przelaczac. Duze silniki maja tez wystarczajace indukcyjnosci dla niskich czestotliwosci PWM. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-28 22:35:00 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 00:30:55 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
Oj nie, a raczej - zależy jakie. Bywają takie, jak opisałes, bywają teżMowimy o kontrolerach silnikow DC do samochodow - takie sa albo na No to mówcie dalej :> -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 19:58:45 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Wed, 23 Sep 2009 13:08:14 +0200, J.F. napisaĹ(a):
Prius skrzynie ma, ale o stalym przelozeniu.Sprawdz zanim napiszez. Prius ma uklad ktory mozna nazwac IVT - Infinitely Variable Trasmission. W skrocie - przekladnia planetarna (power split) o regulowanym sprzezeniu (przez MG1 i MG2) pozwalajacym na zmiane przelozenia. Sprzezenie moze tez byc mechaniczne, przez CVT. Wiecej tutaj: http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 22:25:47 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Sun, 27 Sep 2009 19:58:45 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Wed, 23 Sep 2009 13:08:14 +0200, J.F. napisał(a): W jeszcze wiekszym skrocie - dwa silniki elektryczne i przekladnia o stalym przelozeniu jednak. Zmienne przez te silniko-generatory, to dopiero jak sie spalinowy wlaczy. J. |
|
Data: 2009-09-28 00:02:20 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:25:47 +0200, J.F. napisaĹ(a):
On Sun, 27 Sep 2009 19:58:45 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:W zadnym razie power splitowi czyli przekladni planetarnej o dwoch stopniach swobody nie mozna przypisac atrybutu "stale przelozenie". Stale przelozenie ma o jednym (np. z zablokowanym ktoryms kolem). Wiecej - poniewaz sprzezenia elektryczne MG1-MG2 nie musi miec zamknietego bilansu mocy (bufor w postaci aku), masz jeszcze jeden ekstra stopien swobody ponad to co oferuje mechaniczne sprzezenie. Inzynierowie projektujacy THD/HSD skwapliwie wykorzystali ten fakt i dlatego ten naped jest tak elastyczny. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-29 00:03:03 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na nap?d elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 00:02:20 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:25:47 +0200, J.F. napisał(a): Jak odpalisz silnik spalinowy. Bo jak nie, to na samych elektrycznych przelozenie jest stale .. choc dwa do wyboru. Ale widze ze Japonczyczy nas pogodzili, dorzucili troche kolek i teraz bedzie jeszcze kilka przelozen mechanicznych do wyboru. Widac sa potrzebne :-) J. |
|
Data: 2009-09-24 21:15:32 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Tue, 22 Sep 2009 21:41:37 +0200, Arbiter napisał(a):
Nie potrzebuje taki z mocnymi silnikami w kołach z nadmiarem mocy, lub lokomotywa która ma również nadmiarowy ciężki silnik. To co masz możliwość Zdziwisz się, ale silniki w lokomotywie nei są nadmiarowe. skontruować musi mieć skrzynię, chyba ze interesuje cie zakres predkosci np 0-30 kmh to mozesz pokombinowac bez skrzyni. Adaś, nie pierdol, ja Cię proszę. Przy sterowaniu impulsowym możesz silnik elektryczny tak wysterować, że będzie miał moment obrotowy kilkukriotnie większy od nominalnego przy predkości zero... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-25 22:32:30 | |
Autor: Arbiter | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1bufwrfnsi0za.dlgoldfield.org.pl... Zdziwisz się, ale silniki w lokomotywie nei są nadmiarowe. Z tego co mi mówił ostatnio motorniczy w ET22 , to jak prosty odcinek i jedzie równo około 80kmh to wciąga 100A przy około 2kV, co by dawało 200kW a silnik ma 3000 kW elektryczny tak wysterować, że będzie miał moment obrotowy kilkukriotnie to dalej nie wystarczy aby przy silniku np 10kW poruszać się samochodem w zakresie 0-90kmh o masie 1000kg bez skrzyni biegów. A nawet jeśli, to stałe przełożenie musiałoby być tak ustalone, że brakowałoby dynamiki a prąd grzałby silniki. Efektywność silnika na niskich obratach przy dużym prądzie nie jest wysoka |
|
Data: 2009-09-26 23:21:20 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Fri, 25 Sep 2009 22:32:30 +0200, Arbiter napisał(a):
Z tego co mi mówił ostatnio motorniczy w ET22 , to jak prosty odcinek i jedzie równo około 80kmh to wciąga 100A przy około 2kV, co by dawało 200kW a silnik ma 3000 kW Zapytaj go jak to wygląda pod górkę, albo przy ruszaniu. Także, jak wygląda, kiedy ma na haku ciężki skład i ma z nim pojechać w okolicy Vmax. elektryczny tak wysterować, że będzie miał moment obrotowy kilkukriotnie Bez problemów wystarczy. A nawet jeśli, to stałe przełożenie musiałoby być tak ustalone, że brakowałoby dynamiki a prąd grzałby silniki. Efektywność silnika na niskich obratach przy dużym prądzie nie jest wysoka Przy odpowiednim sterowaniu? Ależ jest. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-27 20:09:17 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:21:20 +0200, Adam PĹaszczyca napisaĹ(a):
Przy odpowiednim sterowaniu? AleĹź jest.On ma racjhe. Silniki DC albo musza byc mocno duze albo miec 2 biegi (dla typowego zamochodu) albo beda slabe osiagi. Chyba ze wsadzisz sepexa albo naped AC, ktore maja ma znacznie szersze charakterystyki przy danej masie. Poza tym miej nieco szacunku dla innych i nie bluzgaj publicznie. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-27 23:11:15 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 20:09:17 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
Przy odpowiednim sterowaniu? Ależ jest.On ma racjhe. Silniki DC albo musza byc mocno duze albo miec 2 biegi (dla Albo też mogą mieć odpowiednie sterowanie. Przy zastosowaniu komutacji bezszczotkowej można cuda wyciągnąć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-28 00:22:30 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Sun, 27 Sep 2009 23:11:15 +0200, Adam PĹaszczyca napisaĹ(a):
Dnia Sun, 27 Sep 2009 20:09:17 +0200, Jaroslaw Berezowski napisaĹ(a):BLDC to przeciez tylko z nazwy DC. Poza tym sama komutacja elektroniczna nie pozwala na sterowanie wzbudzeniem, a to jest klucz to rozciagania ladnych charaktrerystyk na wyzsze obroty i mozliwosc wyeliminowania wielobiegowych przekladni. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-09-28 22:35:44 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
Dnia Mon, 28 Sep 2009 00:22:30 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
BLDC to przeciez tylko z nazwy DC. Poza tym sama komutacja elektroniczna nie pozwala na sterowanie wzbudzeniem, a to jest klucz to rozciagania ladnych charaktrerystyk na wyzsze obroty i mozliwosc wyeliminowania wielobiegowych przekladni. Oj, to silnik szeregowy pradu stałego ciągle w niewiedzy tkwi... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-09-29 08:16:44 | |
Autor: J.F. | |
Przeróbka na napęd elektryczny | |
On Mon, 28 Sep 2009 22:35:44 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Mon, 28 Sep 2009 00:22:30 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a): Silnik szeregowy steruje wzbudzeniem. Tylko tak mowiac szczerze to to sterowanie tak psu na bude - jesli nie jest maksymalne, to znak ze marnujemy energie na rezystancjach wirnika. J. |
|