Data: 2010-09-08 17:39:25 | |
Autor: Iguan007 | |
Przerobka roweru | |
Mam stara szosowke ktora do tej pory sluzyla do dojazdu do stacji kolejki
podmiejskiej. Dzielnie spelniala swoje zadanie stojac calymi dniami w sloncu/deszczu i wygladajac na tyle nieatrakcyjnie zeby nie kusic amatorow cudzej wlasnosci. Ostatnio jednak dostalem dostep do bezpiecznego bike lockera wiec moge jezdzic na stacje "normalnym rowerem". Stary rower stoi i rdzewieje. Troche zal mi pozbywac sie tego roweru, nawet jesli jest praktycznie bezwarosciowy. Pomyslalem ze moze przerobie go na single speeda. Problem w tym ze nie mam o tym najmniejszego pojecia. W przypadku wspolczesnych rowerow sprawa przerobek czy serwisu jest prosta - szukamy czesci w sklepie rowerowym, zamawiamy, montujemy. W starym rowerze nawet nie wiem jakiej firmy sa poszczegolne komponenty. I tutaj prosba do ludzi ktorzy sie troche bawia w takie przerobki - mozecie poradzic jak sie do tego wszystkiego zabrac? Glownie chodzi mi o naped, z reszta chyba sobie poradze. Czy ktos potrafi ze zdjec (http://picasaweb.google.com.au/iguan007/Single_Speed) powiedziec jakiej korby, piasty i zebatki powienienem szukac zeby pasowaly do roweru z tego okresu? Domyslam sie ze ze zdjec bedzie ciezko jednoznacznie stwierdzic ale moze doradzicie jakich oznaczen szukac/co zmierzyc? Zdaje sobie sprawe ze oplacalnosc takiej przerobki jest zadna bo pewnie wyjdzie to wiecej niz gotowy rower. Ale tutaj bardziej chodzi mi o przyjemnosc z przykrecania srubek niz o oszczednosc. Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2010-09-08 10:15:02 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Przerobka roweru | |
On 08.09.2010 09:39, Iguan007 wrote:
Mam stara szosowke ktora do tej pory sluzyla do dojazdu do stacji kolejki Eee, wcale nie. Kwestia tylko doboru czÄĹci odpowiednich do roweru. 1. ZwykĹa korba na kwadrat, z tanich to np. romet-waĹcz robi je eleganckie - 44/46T 2. szeroki singlowy ĹaĹcuch 3. nakrÄcany wolnobieg 16/18T Kwestia tylko moĹźnoĹci ĹciÄ gniÄcia wolnobiegu - kiedyĹ wymagaĹy nieco innego klucza wiÄc musiaĹbyĹ go obejrzeÄ. W "najgorszym" przypadku moĹźna takowy poĹźyczyÄ w jakimĹ serwisie. |
|
Data: 2010-09-08 10:31:20 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
Przerobka roweru | |
Dnia śro, 08 wrz 2010 tako rzecze Iguan007:
I tutaj prosba do ludzi ktorzy sie troche bawia w takie przerobki - mozecie Tył: odkręcić wolnobieg i nakręcić adapter SS: http://allegro.pl/wolnobieg-dicta-single-speed-do-piast-bmx-19t-34mm-i1185743539.html Przód: zdjąć małe tarcze z korby i zostawić największą 52z (52/19 będzie imho całkiem przyzwoite). Łańcuch dać jakiś mocny jednorzędowy, np. SRAM PC-1: http://allegro.pl/lancuch-sram-pc-1-114-ogniw-spinka-okazja-i1191023466.html Po założeniu będzie pewnie trzeba ustawić prostą linię łańcucha. To już trzeba zrobić metodą prób i błędów patrząc ile się odchyla. Robi się to dając krótszą oś supportu i/lub przesuwa tylną obręcze na szprychach i zamienia tuleje dystansowe z lewa na prawa. Jeżeli się nie czujesz w tym mocny albo jak nie chcesz się w tym babrać i np. 3 razy biegać do sklepu i kupować nowe ośki to na dobranie osi i ustawienie prostej linii daj do serwisu. Poza przeróbką na SS, można taki rowerek przerobić na ostre koło. Mój po przeróbce na OK wygląda tak: http://pawelsuwinski.ovh.org/fotoblog/foto/200710_RaczaGazela/200710_gazelle0001.jpg :) -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2010-09-08 19:39:11 | |
Autor: Iguan007 | |
Przerobka roweru | |
"Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> wrote in message news:slrn.pl.i8eieo.tf.draconogod.gdynia.mm.pl... Tył: odkręcić wolnobieg i nakręcić adapter SS:http://allegro.pl/wolnobieg-dicta-single-speed-do-piast-bmx-19t-34mm-i1185743539.html Dzieki. Jedna sprawa - ten link powyzej jest prawidlowy czy miales na mysli ten adapter: http://allegro.pl/redukcja-z-piasty-8-9-rzedowej-na-single-18t-i1192204685.html ? Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2010-09-08 11:52:04 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
Przerobka roweru | |
Dnia śro, 08 wrz 2010 tako rzecze Iguan007:
Tył: odkręcić wolnobieg i nakręcić adapter SS:http://allegro.pl/wolnobieg-dicta-single-speed-do-piast-bmx-19t-34mm-i1185743539.html Prawidłowy, bo ten jest do kaset. W swoim rowerze masz na 90% (*) nakręcany wolnobieg na standardowy gwint i takiego adaptera musisz szukać. Czyli taki co podałem we wcześniejszym linku. Przełożenie to już wg. preferencji, odpowiednie do terenu, masy roweru (nieco spadnie po przeróbce) i masy własnej. Nie mniej przy zakupie tamtego adaptera wyjdzie 52/19, wg. mnie raczej dobre. *) pewności 100% nie mam, bo to różnie ze starymi bywa, raz się spodziewałem nakręcanego, a spotkałem takie dziwadło jak wolnobiegową kasetę maliarda (!), ale to na takie coś można trafić prędzej we francuskich rowerach szosowych, a nie włoskich -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2010-09-08 12:18:04 | |
Autor: Coaster | |
Przerobka roweru | |
On 9/8/10 11:52 AM, Paweł Suwiński wrote:
Dnia śro, 08 wrz 2010 tako rzecze Iguan007: Hmm, masz na mysli piaste i wolnobieg Maillarda - Helicomatic? http://www.sheldonbrown.com/velos.html#helicomatic Mam taki w kolarce i trzyma sie dobrze. Rower jest holenderski. ale to na takie coś można trafić prędzej we -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-09-08 12:42:12 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
Przerobka roweru | |
Dnia śro, 08 wrz 2010 tako rzecze Coaster: *) pewności 100% nie mam, bo to różnie ze starymi bywa, raz się No, właśnie tą, Hellicomatic ;). Ponoć z tym fikuśnym rozwiązaniem wyżli w bilansie na zero, bo łatwiej rzeczywiście było dostać się do szprych przykasetowych, ale przez taką głęboką asymetrię niby miały częściej pękać (?). Piasta pewnie jak piasta przy normalnym użytkowaniu. Problem i irytacja się pojawia jak chcesz zrobić konwersję na SS/OK, bo to nie spełnia żadnych standardów poza swoim własnym :|. -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2010-09-08 13:31:47 | |
Autor: Coaster | |
Przerobka roweru | |
On 9/8/10 12:42 PM, Paweł Suwiński wrote:
Jezdzilem tak ze cztery lata gownie do pracy szosa/drogi gruntowe*/sciezki lesne**. Nie jestem ulomkiem ale nie 'wysiaduje' siodla na wybojach. Po trzech sezonach pekla jedna szprycha po stronie wolnobiegu. Z braku czasu podcentrowalem kolo bez onej szprychy i tak przejezdzilem kolejny sezon pod koniec ktorego - pekla druga szprycha. Postanowilem wymienic na nierdzewki, kupilem odpowiednie szprychy, wyczyscilem wolnobieg i zdebialem :-) Poniewaz nie lubie 'kancerowac' elementow zaczalem szukac tego specjalnego klucza-otwieracza do Hellicomatica - latwo mozna bylo znalezc nowki na e-Bayu za grosze. Odkreca sie rzeczywiscie komfortowo. Piasta pewnie jak piasta przy normalnym Kupilem rower byl uzywany (kilkunastoletni), raczej torche mial juz w kolach, ja przejezdzilem kilka sezonow i tylna piasta troche 'zlapala' luzy a przednia tez Maillarda zaczela skwierczec :-( Ale _nic_ w tej kolarce nie serwisowalem po zakupie - z braku czasu - a potem tak juz zostalo, wiec to pewnie moja wina. Problem i irytacja się pojawia jak chcesz zrobić Przy niskim budzecie mozna zostawic wolnobieg - zakladasz lancuch na srodkowa koronke i juz. Przy wiekszym - kupujesz nowa piaste i przeplatasz kolo. * Wedlug preclowych stadardow to teren ;-) ** Wedlug preclowych stadardow to teren ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-09-08 20:34:34 | |
Autor: Marcin | |
Przerobka roweru | |
Po założeniu będzie pewnie trzeba ustawić prostą linię łańcucha. To Nie chce mieszać, ale nie wiem czy tej prostej linii łańcucha trochę nie demonizujecie. Jeśli rower jest robiony ot tak, żeby był i nie będą na nim jakieś miliony kilometrów robione to IMHO tę prostotę linii łańcucha można spokojnie pominąć. O ile oczywiście nie będzie tak przekoszony, że go będzie z trybów zrzucać :) Pozdrawiam! Marcin |
|
Data: 2010-09-09 08:37:11 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
Przerobka roweru | |
Dnia śro, 08 wrz 2010 tako rzecze Marcin:
Po założeniu będzie pewnie trzeba ustawić prostą linię łańcucha. To Nie tak do końca, bo podzespoły jednorzędowe (koronki, łańcuch) nie pracują zbyt dobrze jak jest przekos. Łańcuch zgrzyta, hałasuje, a i lubi spaść. Na pewno te przypadłości nie są do pominięcia przy rowerze z torpedo lub przy ostrej piaście, szczególnie jak nie ma klamek i hamulec jest oparty jedynie o napęd. Ja tak właśnie mam kilka jednorzędowców na miasto z hamowaniem opartym jedynie o piastę i łańcuch (torpedo, ok), bo nie lubię klamek no i za szybko na mieście przy całorocznej jeździe się klocki zużywają, a tak mam spokój. -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2010-09-09 12:29:51 | |
Autor: Fabian | |
Przerobka roweru | |
W dniu 08.09.2010 20:34, Marcin pisze:
Po zaďż˝oďż˝eniu bďż˝dzie pewnie trzeba ustawiďż˝ prostďż˝ liniďż˝ ďż˝aďż˝cucha. To Z mojego doĹwiadczenia wynika, Ĺźe nie jest tak trudno o zrzucanie ĹaĹcucha i lepiej o tÄ liniÄ zadbaÄ. Fabian. |