Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?

Data: 2018-04-18 10:49:32
Autor: ń
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?
Załamują mnie hamulce dyskowe w jednym z rowerów (w innych mam v-ki zatrzymujące w miejscu). No zaleta taka, że nie da się zrobić OTB ;-) Potrzebna duża siła na klamkach (klamkomanetkach), długi skok na klamkach, słabe hamowanie. Z przodu dałem 180 mm i różnica niewiele zauważalna, doszedłem do granicy regulacji (żeby tarcze nie ocierały), klocki odtłuszczałem.
Gdyby nie obecne klamkomanetki, to bym mechaniki wywalił i dał hydrauliki, lecz przy klamkomanetkach to potrzebowałbym jeszcze ze 150 zł na osobne manetki dołożyć i trochę mi szkoda :-(
Zastanawiam się więc nad zrobieniem tych mechaników krok po kroku, tylko nie wiem, w jakiej kolejności najlepiej: nowe nieściśliwe pancerze/linki np. Jagwire (obecnie standardowe BBB)? Nowe/inne klocki (są standardowe żywiczne Shimano)? Nowe zaciski zamiast Shimano (BB7 ok. 200 zł? TRP Spyke ok 320 zł?). Lubię leciutko chodzące klamki (i tak mam w v-kach).
Czy po prostu wziąć i pie....ąć mechanikami i kupić komplet hydraulików + nowe osobne manetki (manetki powinny wystarczyć Alivio)? Ale jakie/które hydrauliki? Najtańsze Shimano (Acera?) są i po 150 zł/kpl. - za tę cenę nadają się do czegoś? Hydrauliki Deore to już ze dwa razy więcej. Jeżdżę cały rok w tym w zimie (gdyby mróz był problemem dla hydrauliki), ale to jazda po mieście, rower stoi w ogrzewanym.

Data: 2018-04-18 18:11:40
Autor: ToMasz
W dniu 18.04.2018 o 10:49, ń pisze:
Załamują mnie hamulce dyskowe w jednym z rowerów (w innych mam v-ki zatrzymujące w miejscu).
Kup shimano. najtańsze, ale shimano, albo inne firmowe

ToMasz

Data: 2018-04-18 19:34:54
Autor: qrt
Dnia Wed, 18 Apr 2018 10:49:32 +0200, ń napisał(a):

[...]

Ale Mechaniki sa takie se ze swej natury. Ja mam TRP spyre - niby to
najlepsze co teraz jest ale generalnie nie zachwyca. Nie tyle ze złe, bo
zasadniczo lepsze niż inne z którymi porównanie mam porównanie, ale
hydraulika to po prostu nie jest. (Niecisliwe pancerze były firmowo)
Najtańsze Shimano (Acera?) są i po 150 zł/kpl. -
za tę cenę nadają się do czegoś?

nie wiem. Kiedyś miałem deore 535 i powiem szczerze iż siła hamowania była
ok ale chciało sie coś więcej. Dopiero po wymianie klamek na takie z Servo
Wave zrobiło sie naprawdę nieźle. Najtańsze shimano z tego co widze maja dość podbna klamkę do 535 wiec
jestem sceptyczny.
Jeżdżę cały rok w tym w zimie (gdyby mróz był problemem dla
hydrauliki),

moze być - uszczelki zacisków nie lubią mrozu.
ale to jazda po mieście, rower stoi w ogrzewanym.

no to lepiej :)

Data: 2018-04-19 08:08:55
Autor: ń
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?
To servo wave jest i do mechaników i do hydraulików, czy tylko do tych drugich?
Avid robi do BB7 jakieś dedykowane klamki "z regulacją".
Czy klamki firmowe TRP mają regulacje nie wiem.
Ale wymiana klamek (mechanicznych na "firmowe" do zacisków) podbija cenę na tyle, że już faktycznie lepiej pewnie w hydrauliki wejść.

-- -- -

Data: 2018-04-19 08:22:47
Autor: dracorp
ń<?@?.?> wrote:
[...]
No ja nie wiem. U mnie Avidy mechaniczne działają super. Od czasu do czasu trzeba tylko lekko podciągnąć. Po ostatnim wycieku hydrauliki tym bardziej mnie zraziły. I do tego znowu obcierają. --
Usenet Reader for Android
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2018-04-19 09:00:45
Autor: Albert Stonoga
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?
W dniu 19.04.2018, czw o godzinie 08:22 +0200, użytkownik dracorp
napisał:

No ja nie wiem. U mnie Avidy mechaniczne działają super. Od czasu do
czasu trzeba tylko lekko podciągnąć. Po ostatnim wycieku hydrauliki
tym bardziej mnie zraziły. I do tego znowu obcierają.

Kolejny raz to napiszę. Nie mam żadnych problemów z BB7. Tarcze 203mm,
klamkomanetki Deore.
Aż mi szkoda kół gdy widzę, jak dostają po dupie podczas ostrego
hamowania.
Poza tym hamowanie wymaga mniej siły niż w każdym innym użytkowanym
przeze mnie rowerze z V-kami.

Jedyny problem to hałas.

--
Albert Stonoga

Data: 2018-04-19 09:09:15
Autor: Albert Stonoga
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?
napisał:
> [...]
hamowania.
Poza tym hamowanie wymaga mniej siły niż w każdym innym użytkowanym

Zaprzeczyłem sam sobie.
Tak mam z nimi jeden problem - właśnie hałas. W jeździe miejskiej
zalate - piesi uciekają z DDR. Poza miastem wolałbym by było ciszej.

--
Albert Stonoga

Data: 2018-04-19 13:16:33
Autor: ń
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejnosc?
Z ciekawości - jakie klocki do jakich tarcz?

-- -- -
Aż mi szkoda kół gdy widzę, jak dostają po dupie podczas ostrego hamowania.

Data: 2018-04-19 14:35:21
Autor: Albert Stonoga
W dniu 19.04.2018, czw o godzinie 13:16 +0200, użytkownik ń napisał:
Z ciekawości - jakie klocki do jakich tarcz?

Kupiłem zestaw Avida, hamulce + tarcze. Działało bez zarzutu..

Klocki wymieniłem. Z ciekawości, nie z powodu zużycia. W tej chwili mam
jakieś "markowe" metaliki albo półmetaliki nie-Avida. Nie czuję różnicy
w jakości pracy hamulców.

--
Albert Stonoga

Data: 2018-04-19 15:44:14
Autor: ń
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejnosc?
Czy klocki w zaciskach BB7 można wymieniać bez odkręcania zacisków od ramy (co mnie załamuje przy Shimano BR-M415)?

-- -- -
Klocki wymieniłem. Z ciekawości, nie z powodu zużycia.

Data: 2018-04-19 14:41:01
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Thu, 19 Apr 2018 15:44:14 +0200, użytkownik ń napisał:

Czy klocki w zaciskach BB7 można wymieniać bez odkręcania zacisków od
ramy (co mnie załamuje przy Shimano BR-M415)?

Można. W tej kwestii Shimano ssie.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-04-19 22:12:50
Autor: Prot Ogenes
On 2018-04-19 16:41, Piotr Rogoza wrote:
W dniu Thu, 19 Apr 2018 15:44:14 +0200, użytkownik ń napisał:

Czy klocki w zaciskach BB7 można wymieniać bez odkręcania zacisków od
ramy (co mnie załamuje przy Shimano BR-M415)?

Można. W tej kwestii Shimano ssie.

Nie porównujcie najtańszych Alivio z BB7, bo to nieporozumienie.
Przy najtańszych zaciskach Shimano ssie, przy odpowiednikach BB7 nie ssie.

Jakoś muszą sobie firmy segmentować rynek. Chesz tanio, to będziesz mieszał z zaciskiem, chcesz mieć spokój, to płacisz więcej i niczego nie odkręcasz.

Prot

Data: 2018-04-19 20:23:35
Autor: Piotr Rogoza
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejnosc?
W dniu Thu, 19 Apr 2018 22:12:50 +0200, u?OEytkownik Prot Ogenes napisa?‚:

[...]

Ja mam BR-MT500 i żeby wyjąć klocki trzeba użyć szczypiec aby wyjąć zabezpieczenie. Z drugiej strony dawno już nie wymieniałem klocków w BB7 ale możliwe, że tam też się nie da palcami.
Ale to i tak nie zmieni mojego nastawienia do Shimano :)

Data: 2018-04-19 22:42:04
Autor: Prot Ogenes
On 2018-04-19 22:23, Piotr Rogoza wrote:
[...]

Rozumiem, ale uprzedzenie musi być czymś poparte i lepiej żeby to nie był na przykład doświadczenie najtańszym modelem hamulców :-)

Ja mam BR-M675 i tam można wymienić klocki bez odkręcania zacisku. Jest zawleczka. W warunkach garażowych rzeczywiście może być wygodnie chwycić ją jakimiś płaskimi kombinerkami, jednak nie należy jej przy montażu rozginać dosłownie do 90 stopni. Wystarczy minimalnie, a wtedy nawet w warunkach polowych można lekko popchnąć choćby imbusem i sprawa załatwiona.

Prot

Data: 2018-04-20 14:53:32
Autor: Piotr Rogoza
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejnosc?
W dniu Thu, 19 Apr 2018 22:42:04 +0200, użytkownik Prot Ogenes napisał:

W dniu Thu, 19 Apr 2018 22:42:04 +0200, u?OEytkownik Prot Ogenes napisa?‚:

Rozumiem, ale uprzedzenie musi być czymś poparte i lepiej żeby to nie
był na przykład doświadczenie najtańszym modelem hamulców :-)
W wyższych modelach jest ponoć śruba:
https://youtu.be/VYh-26E6afE?t=3m53s

Data: 2018-04-20 22:51:16
Autor: Prot Ogenes
On 2018-04-20 16:53, Piotr Rogoza wrote:
W dniu Thu, 19 Apr 2018 22:42:04 +0200, użytkownik Prot Ogenes napisał:

WÂ dniu Thu, 19 Apr 2018 22:42:04 +0200, u?OEytkownik Prot Ogenes
napisa?‚:

Rozumiem, ale uprzedzenie musi być czymś poparte i lepiej żeby to nie
był na przykład doświadczenie najtańszym modelem hamulców :-)
W wyższych modelach jest ponoć śruba:
https://youtu.be/VYh-26E6afE?t=3m53s

No jest. W mechanicznych Tektro Aquila tez była, co nawet jest wygodniejsze niż zawleczka.

Mówiłem przecież, że segmentują rynek :-) Płacisz coraz więcej i dostajesz coraz bardziej funkcjonalne rozwiązania. Nihil novi

Prot

Data: 2018-04-21 17:24:59
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Fri, 20 Apr 2018 22:51:16 +0200, użytkownik Prot Ogenes napisał:

[...]

Trzeba taką śrubkę sobie zamontować.

Data: 2018-04-19 16:10:51
Autor: Albert Stonoga
W dniu 19.04.2018, czw o godzinie 15:44 +0200, użytkownik ń napisał:
Czy klocki w zaciskach BB7 można wymieniać bez odkręcania zacisków od
ramy (co mnie załamuje przy Shimano BR-M415)?

Wydaje mi się, że nie trzeba odkręcać, ale pewien nie jestem. Chyba to
dobrze świadczy o hamulcach, albo źle o mojej pamięci. Za rzadko tam
zaglądam [do hamulców :)] - nie mam po co.

--
Albert Stonoga

Data: 2018-04-19 08:48:15
Autor: qrt
Dnia Thu, 19 Apr 2018 08:08:55 +0200, ń napisał(a):

To servo wave jest i do mechaników i do hydraulików, czy tylko do tych
drugich? Avid robi do BB7 jakieś dedykowane klamki "z regulacją".

to jest jakaiś shimanowski patent na konstrukcje klamki do hydraulików
Czy
klamki firmowe TRP mają regulacje nie wiem. Ale wymiana klamek
(mechanicznych na "firmowe" do zacisków) podbija cenę na tyle, że już
faktycznie lepiej pewnie w hydrauliki wejść.

co do TRP jedna uwaga - używam ich z klamkomanetkami szosowym wiec
generalnie odczucia jak ergonomia są zupełnie inne. W chwycie górnym klamek
szosowych po prostu siłą życzy ciskasz klamkę słabiej niż np klamkę MTB.
Inny układ dłoni i palców względem klamki. Tutaj bym chciał więcej mocy no
ale w chwycie dolnym co do siły raczej nie mam zastrzeżeń. No ale to też inne opony niż w mtb. Ja kupiłem Spyre u chińczyka za jakieś 120 zł zacisk. Gdybym kupił w cenach
europejskich to pewnie bym zawiedzony :) A generalnie są na pewno lepsze niz promax render jakie miałem.

Data: 2018-04-19 09:13:12
Autor: ń
Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?
To ważna informacja, bo potwierdza, że drogie TRP Spyre/Spyke w porównaniu z tańszymi Avidami BB7 na kolana nie rzucają.
Ceny BB7 obecnie poniżej 200 zł (dwa zaciski bez klamek).
Spyke obecnie 320 zł (dwa zaciski co prawda z dwoma tarczami 160 mm bez klamek).
Komplet linek i pancerzy Jagwire Pro Mountain to 100 zł (alledrogo lub de lub uk).
Hydrauliki 150->450 zł za komplet (Shimano Acera->Deore).
Manetki 9 rz. 100->150 zł/kpl. (Alivio/Deore).

Nie mam pojęcia, co z moimi obecnymi Shimano BR-M415 jest nie tak (a mają np. regulację położenia nieruchomego klocka imbusem 3 mm i to się bardzo przydaje przy zmianach kół), ale efekt całości (z klamkomanetkami Alivio) jest do d... .
Wymiana samych pancerzy i linek (100 zł) mnie nie przekonuje.
Wymiana zacisków na BB7 (200 zł) to już byłoby coś i finansowo można przełnąć, ale... najlepiej byłoby pożyczyć na jeden dzień na próby ;-))
Czyli wymiana na hydrauliki 250->600zł (najtańsze->przeciętne), brr...

-- -- -
Ja mam TRP spyre - niby to najlepsze co teraz jest ale generalnie nie zachwyca.

Data: 2018-04-18 19:40:45
Autor: __Maciek
Wed, 18 Apr 2018 10:49:32 +0200 ń <ń@ń.ń> napisał:

Czy po prostu wziąć i pie....ąć mechanikami i kupić komplet hydraulików

Właśnie tak.

[...]

Ja swego czasu kupiłem BR-M446 (komplet zacisk+przewód+klamka) na
Allegro. OIDP jeden komplet kosztował jakieś 150zł. Zainstalowałem w
końcu tylko z przodu, bo tylnego hamulca i tak prawie nie używam, a
musiałbym kombinować z wymianą koła. Z tyłu została v-ka.
Mróz nie jest żadnym problemem dla tego hamulca. Jestem z niego
zadowolony.

Przeróbka spowalniaczy na hamulce - jaka kolejność?