Przerwana lekcja tolerancji

Data: 2012-03-10 18:51:41
Autor: Grzegorz Z.
Przerwana lekcja tolerancji
(...) Pomysł stworzenia programu obejmującego swoim zasięgiem wrocławskie
szkoły ponadgimnazjalne pojawił się w sierpniu po niezwykle udanym
eksperymencie przeprowadzonym przez uczniów wrocławskiego XIV LO.
Nauczycielowi etyki dr. Mirosławowi Tryczykowi i polonistce Monice
Spławskiej-Murmyło udało się namówić uczniów, by na moment wcielili się w
rolę tych, którzy na polskich ulicach wciąż spotykają się z nietolerancją.
Inspirowani eksperymentem Jane Elliot, amerykańskiej nauczycielki i
aktywistki antyrasistowskiej uważającej, że najlepszą metodą uświadomienia,
czym jest dyskryminacja rasowa, jest stworzenie sytuacji, w której biały
człowiek doświadcza jej na sobie, uczniowie ruszyli w miasto przebrani za
muzułmanów, Romów, Hindusów i Żydów. Na własnej skórze poznali, jak
"tolerancyjni" potrafią być Polacy. 17-letnia Paulina spacerująca po Pasażu
Grunwaldzkim w afgańskiej burce usłyszała, że jest suką i w związku z tym
powinna "spierdalać do Iraku". Za jej kolegą Tytusem, który też przebrał
się za muzułmanina, wołano: "Allah akbar", "Ali Agca" albo po prostu
"Kurwa, jaki diabeł". Pytano, gdzie pod szmatami schował karabin.

Projekt był tak udany, że zainteresował urząd miejski, który zaproponował
wychowawcom z "czternastki" współpracę. Mieli opracować program edukacyjny,
którym można byłoby objąć wszystkie wrocławskie szkoły, a który mówiłby
właśnie o potrzebie tolerancji. Moment był nieprzypadkowy - program miał
stanowić część przygotowań do Euro, na które do Wrocławia zjadą kibice z
całej Europy, nie zawsze o takim jak my kolorze skóry. Zapowiadała się
świetna współpraca nauczycieli, samorządu i organizacji pozarządowych w
ważnej społecznie sprawie. Ale na zapowiedziach się skończyło. Złożyło się
na to kilka czynników. (...)

Jak twierdzą pomysłodawcy programu, nastawienie niektórych rozmówców
zaczęło się zmieniać w momencie zaproszenia do współpracy Kampanii Przeciw
Homofobii. Już samo pojawienie się nazwy tej organizacji wśród partnerów
projektu wzbudziło małe zamieszanie. Gdy dowiedziała się o tym jedna ze
wspierających program fundacji, natychmiast chciała się wycofać.
Ostatecznie przekazała organizatorom część obiecanych pieniędzy,
zaznaczając kategorycznie, że nie życzy sobie być wymieniana wśród
darczyńców. Wolała pozostać anonimowa, niż być utożsamiana z gejami.

Jak specyficznie rozumiana może być tolerancja, pokazał wrocławski dodatek
do "Gościa Niedzielnego", w jednym z artykułów projekt określając mianem
dyskusyjnego i sprowadzając go do promocji homoseksualizmu. Porównując
program do jakiegoś niezidentyfikowanego i znanego wyłącznie autorowi
tekstu amerykańskiego "manifestu wyznaczającego zasady promocji
homoseksualizmu", "Gość" demaskował intrygę Tryczyka i Spławskiej-Murmyło.

Autor tekstu "Tylnymi drzwiami, proszę" pisze: "Dziwnie się składa, że dwie
pierwsze zasady wspomnianego manifestu lobby homoseksualnego w USA sugerują
konieczność mówienia o zjawisku jak najczęściej oraz prezentowania
homoseksualistów jako ofiar, a nie agresywnych rewolucjonistów. Jego
autorzy tłumaczą, że prawie każde zachowanie zaczyna wyglądać normalnie,
jeśli stykamy się z nim często, a nasza akceptacja zależeć będzie od tego,
ile osób to zachowanie zaakceptuje. Zwracają także uwagę, że zabiegając o
przychylność opinii publicznej, trzeba obsadzać homoseksualistów w roli
ofiar, które potrzebują ochrony. Zbieg okoliczności czy zwyczajne
wprowadzanie organizacji homoseksualnych do placówek oświatowych tylnymi
drzwiami?".

Ks. Rafał Kowalski, naczelny wrocławskiego "Gościa", w komentarzu do tego
tekstu zastanawia się, czy "organizatorzy nie ulegli stereotypowi, że
homoseksualista = prześladowany".

Przedstawiciele "Gościa" dzwonili do urzędu miejskiego, do kuratorium
oświaty i XIV LO, dopytując się o udział w przedsięwzięciu Kampanii Przeciw
Homofobii. No bo jak to? Homoseksualiści będą uczyć w szkołach, czym jest
tolerancja? A co, jeśli zarażą kogoś swoją chorobą? (...)

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,11316029,Przerwana_lekcja_tolerancji_w_wielokulturowym_miescie.html

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-10 15:31:54
Autor: brat_olin
On 10 mar, 18:51, "Grzegorz Z." <tictac...@colleen.org> wrote:

tolerancja? A co, jeśli zarażą kogoś swoją chorobą? (...)
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,11316029,Przerwana_lekcja_to...

GWno - i wszystko jasne!

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-03-11 01:47:13
Autor: Grzegorz Z.
brat_olin napisał:

[...]

Wystarczy jednak że GWno napisze coś co niekoniecznie jest prawdą, ale za
to jest po waszej myśli - i już GWno zaczyna wam pachnieć.

Przykład:

http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/holendrzy_podpalaja_samochody_polakom_19650

Jeden z komentarzy:

"Uno momento! Artykuł ukazał się w GW. Skąd więc pewność, że to prawda?
żeby potem się nie okazało, że nie samochody, tylko rowery i nie niszczą
tylko rozdają i nie Polakom tylko Hindusom, ale reszta się zgadza.... Nie
wiem jak jest, ale wiem, że GW to nie jest wiarygodne źródło."

Data: 2012-03-11 00:09:26
Autor: K.S.
a ja uważam...
A ja uważam takie prowokowanie za niemoralne w ogóle.
A jeśłi dołączymy do tego prowokowanie tzw homfobii, to łatwo sobie wyobrazić jak będzie to wyglądało:
Uczniowie wyruszą na miasto jako pary homoseksualne j aby coś sprowokować będą musiały zachowania homoseksualne manifestować. Tak czy owak będzie to promocja homoseksualizmu.

A oto poziomie autora tego artukułu wystarczająco mówi poniższe zdanie:

Data: 2012-03-11 00:54:43
Autor: Grzegorz Z.
a ja uważam...
K.S. napisał:

> [...]

| Homofobii. No bo jak to? Homoseksualiści będą uczyć | w szkołach, czym jest  tolerancja? A co, jeśli zarażą

Ale tam nie chodziło li tylko o homofobię.

A wasi raczyli zauważyć tylko to.

Czy ich interesuje cokolwiek innego poza "zwalczaniem promocji
homoseksualizmu" jeśli wolno mi użyć ich lewackiej nowomowy?

Data: 2012-03-11 09:35:58
Autor: Mr Bean
On 11/03/2012 1:51 AM, Grzegorz Z. wrote:
(...) Pomysł stworzenia programu obejmującego swoim zasięgiem wrocławskie
szkoły ponadgimnazjalne pojawił się w sierpniu po niezwykle udanym

A nie mówili o egzekucjach Chrześcijan w krajach arabskich?

Nie mówili i odmowie roznoszenia Biblii w Izraelu!?

http://www.proroctwa.com/listonosze-odmawiaja.htm

Tylko Polacy powinni być tolerancyjni?

Dla islamskiej religii także?

Może do Izraela wysłać jakiś email, o tolerancji, i rekompensacie za zburzone domy, ukradzione winnice, wymordowanych setek tysięcy ludzi z powodu braku tolerancji religijnej i rasowej?

Data: 2012-03-11 03:25:26
Autor: Grzegorz Z.

http://forward.com/articles/152782/

Data: 2012-03-13 07:11:38
Autor: Mr Bean
On 11/03/2012 10:25 AM, Grzegorz Z. wrote:
Mr Bean napisał:

http://forward.com/articles/152782/

http://www.youtube.com/watch?v=9RY83mAr5uA

Israle god's Chosen Nation.

Which god? Lucifer!

Data: 2012-03-13 00:14:06
Autor: Grzegorz Z.

Mr Bean napisał:

http://forward.com/articles/152782/

http://www.youtube.com/watch?v=9RY83mAr5uA

Israle god's Chosen Nation.

Which god? Lucifer!

No, same as yours.

Data: 2012-03-12 04:38:01
Autor: abangel666

Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości news:4kkqkce9e4cd.1jc5iaeba55fy.dlg40tude.net...
powinna "spierdalać do Iraku". Za jej kolegą Tytusem, który też przebrał
się za muzułmanina, wołano: "Allah akbar", "Ali Agca" albo po prostu

Grześ, na tym chyba polega intelekt ateizmu, ze możemy nie mieć takiego samego zdania i jednocześnie noży nie wyciągać.
Bo tu, akurat, to ja bym też krzyknęła "spierdalaj do Iraku!".
Nienawidzę islamu; a po tym co usłyszałam wczoraj w 'wiadomościach' (info o egipskiej demonstrantce) to nienawidzę jeszcze bardziej!

Chyba zakupię papier toaletowy z podobizną proroka.... czekam na fatfę!
Spróbujemy się; ja kontra islam!
By było jasne; powiem jasno:
- sram na allacha (pisownia małą literą celowa)
A teraz proszę o fatfę... jak mnie którys gnój muzułmański zaatakuje, to z przyjemnością go zabiję w 'obronie własnej' .... czekam muzułmańskie kurduple!

Pozdrawiam Grzesiek!
ab666

Data: 2012-03-12 10:17:43
Autor: Nemrod
W dniu 2012-03-12 01:08, abangel666 pisze:
[...]

Zrobiła się teraz z ciebie Baśka Wołodyjowska.

--
Nemrod Vargardsson

"Kto wstąpił do nieba i zstąpił? Kto zebrał wiatr w swoje garście?
Kto wody owinął płaszczem? Kto krańce ziemi utworzył?
Jakie jest Jego imię? - A jakie Syna? Wiadomo ci może?" - Prz 30,4

Data: 2012-03-12 10:20:26
Autor: Chiron

Użytkownik "abangel666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f5d6f5c$0$26684$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Abciu- nie wygłupiaj się. Znasz języki- wrzuć to na jakieś grupy, które czytają muzułmanie.

--

Chiron

Data: 2012-03-12 12:07:00
Autor: Klin
Użytkownik Chiron napisał:

[...]

     Nie miała odwagi podpisać się własnym imieniem i nazwiskiem
     wielka mi odwaga.

Data: 2012-03-14 03:17:29
Autor: abangel666

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości news:4f5dd8d6$0$1270$65785112news.neostrada.pl...
Nie miała odwagi podpisać się własnym imieniem i nazwiskiem
wielka mi odwaga.

Klin, jak ktos nie jest głupi jak ty, to bez trudu znajdzie: imię, nazwisko, adres.... tylko trza mieć trochę rozumu w głowie, a nie tylko gówno klesze, co ci tam nasrali.

ab.

Data: 2012-03-13 00:13:36
Autor: Grzegorz Z.
abangel666 napisał:

[...]

Pewnie że nie musimy wyciągać :)

Ja z kolei mam odmienne zdanie od Ciebie nt. Grodzkiej, konkretnie chodzi
mi o to jak ona ('dyplomatyczny' jestem w tym momencie jak widać) domaga
się uznawania za kobietę, a kto publicznie twierdzi że jest inaczej
ryzykuje sprawę w sądzie, tak jak Terlikowski. Nie podoba mi się takie
stawianie sprawy i to bardzo.
Bo tu, akurat, to ja bym też krzyknęła "spierdalaj do Iraku!".
Nienawidzę islamu; a po tym co usłyszałam wczoraj w 'wiadomościach' (info o egipskiej demonstrantce) to nienawidzę jeszcze bardziej!

Ja rozdzielam islam i "arabskość". Jeśli dajmy na to ktoś z tamtych rejonów
ucieknie do normalniejszego kraju i porzuci islam to nie widzę powodu by
takiej osoby nienawidzieć. Dla mnie nie ma większej różnicy pomiędzy Polakiem-muzułmaninem i
Arabem-muzułmaninem.  --

Data: 2012-03-13 19:15:13
Autor: Mr Bean
On 13/03/2012 7:13 AM, Grzegorz Z. wrote:

Dla mnie nie ma większej różnicy pomiędzy Polakiem-muzułmaninem i
Arabem-muzułmaninem.

Obaj muzułmanie, wierzący w mzimu....

Data: 2012-03-13 12:59:03
Autor: Grzegorz Z.
Mr Bean napisał:

On 13/03/2012 7:13 AM, Grzegorz Z. wrote:

Dla mnie nie ma większej różnicy pomiędzy Polakiem-muzułmaninem i
Arabem-muzułmaninem.

Obaj muzułmanie, wierzący w mzimu....

W Jehowę. Nie wycierajcie sobie buzi Mzimu, Bean.

Data: 2012-03-13 21:54:27
Autor: Mr Bean

http://zbawienienews.blogspot.com.au/

Data: 2012-03-13 14:32:30
Autor: whitey
On 13/03/12 13:54, Mr Bean wrote:

http://zbawienienews.blogspot.com.au/

stek bzdur chorego na manie przesladowcza czlowieka

--
whitey

Data: 2012-03-14 03:22:17
Autor: abangel666

Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości news:1rmww6tlon0qc$.1ir77gi3wezlz.dlg40tude.net...
Jeśli dajmy na to ktoś z tamtych rejonów
ucieknie do normalniejszego kraju i porzuci islam to nie widzę powodu by
takiej osoby nienawidzieć.

Ale ja nie pisałam o nienawiści do konkretnych osób tylko do islamu.... niedoczytałeś....
Wiem, o czym piszesz; w takiej Francji zaledwie 5% Arabów chodzi do meczetów.... w Polsce mamy wynik; tak na oko; 7 razy gorszy.... ja to wiem.

Zdrówko!
ab.

Data: 2012-03-12 09:35:46
Autor: White Power
Przerwana lekcja tolerancji
Zajebiście, to LO XIV to chyba bardziej zakład psychiatryczny jest jak robi takie debilne eksperymenty.
A czemu poszli na taką łatwiznę, lepsze wnioski osiągnęli by wprowadzając ludzi odzianych w kurtki z napisem "Bóg Honor Ojczyzna" w szeregi "kolorowej niepodległej" albo wysłać do Izraela ludzi z napisami na koszulkach (po hebrajsku i angielsku) "Wolna Palestyna". Ciekawe czy też by były takie wnioski i czy szkolny dentysta umie wstawiać zęby.

Data: 2012-03-12 09:46:58
Autor: jan
Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisał(a):
[...]

1000 lat za murzynami polska --