Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami

Data: 2015-12-16 09:05:39
Autor: adam
Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami
W dniu 2015-12-08 o 17:02, Jacek pisze:
Syn studiuje i jest na naszym utrzymaniu. Ma pewne oszczędności na
koncie, ale są one nieoprocentowane. Żona wymyśliła, żeby przelał na jej
rachunek pieniÄ…dze, a ona zrobi lokatÄ™ na 3% i potem mu zwrĂłci.
Ja twierdzę, żeby tak nie robić, bo podejrzewam, że w razie "W" ktoś się
może doszukać naruszenia jakichś przepisów. Żona na to, że czytam
"głupoty w internecie", że "wszyscy tak robią" i "nikt nie ma z tego
powodu problemĂłw".
Jak radzicie? Czy takie przerzucanie pomiędzy kontami syn-matka jest
bezpieczne?
Jacek

Może warto syna zrobić pełnomocnikiem? współwłaścicielem?

Data: 2015-12-16 17:17:14
Autor: G.S.
On Wed, 16 Dec 2015, adam wrote:

W dniu 2015-12-08 o 17:02, Jacek pisze:
> Syn studiuje i jest na naszym utrzymaniu. Ma pewne oszczędno¶ci na
> koncie, ale s± one nieoprocentowane. Żona wymy¶liła, żeby przelał na jej
> rachunek pieni±dze, a ona zrobi lokatę na 3% i potem mu zwróci.
> Ja twierdzę, żeby tak nie robić, bo podejrzewam, że w razie "W" kto¶ się
> może doszukać naruszenia jakich¶ przepisów. Żona na to, że czytam
> "głupoty w internecie", że "wszyscy tak robi±" i "nikt nie ma z tego
> powodu problemów".
> Jak radzicie? Czy takie przerzucanie pomiędzy kontami syn-matka jest
> [...]

współwła¶cicielem?

 Pamiętasz, że pytaniem było "a o jak skarbówka się dowie i przyczepi"?
 Rozważamy więc przypadki o małym i nikłym prawdopodobieństwie.
 W takim układzie z dwojga złego lepszy byłby IMVHO współwła¶ciciel.
 Ale skoro mógłby być współwła¶cicielem[1], to równie dobrze mógłby
być posiadaczem własnego konta.
 Pełnomocnictwo oznaczałoby bowiem, że zarz±dza pieniędzmi *matki*.
 Od paru lat (khem, nie było to aby po akcji ujawnienia iż były
prezydent miał pieni±dze na koncie matki?) jest po prawdzie
zwolnienie z "czynno¶ci na rzecz rodziny" (więc faktu takiego
prowadzenia "czynno¶ci" nikt nie powinien się przyczepić),
ale jakby je wypłacił to mogłoby się pojawić pytanie "co się
stało z pieniędzmi matki i dlaczego to pan je zużył na
własne potrzeby" :>
[1] nie sprawdzałem jak to tam w prawie bankowym jest ujęte,
 ale "własno¶ć konta" umiarkowanie mnie przekonuje :)
 (w odróżnieniu od własno¶ci pieniędzy na koncie)

pzdr, Gotfryd

Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami