Przerzutka Shimano FD-M59* o obsługa 52T

Data: 2013-12-27 13:07:30
Autor: Ignac
Przerzutka Shimano FD-M59* o obsługa 52T
W dniu poniedziałek, 23 grudnia 2013 18:17:36 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Witam

Właśnie się doczytałem że przerzutka/i: FD-M591-3 lub FD-M591-6 lub z serii FD-M590* obsługuję 3 tarcze i są na oba ciągi. Pojemność 22T i jedyny mankament to maksymalna ilość zębów 48. Pytanie czy da się ją wykorzystać do tarczy 52?

Korby z tarczą 52 to są szosowe i żeby zagrały z przerzutką FC-M591 to
muszą najmniejszą tarczę mieć 30,żeby warunek pojemności był spełniony,a
środkową np.40.A najważniejsza rzecz to linia łańcuch w szosowych korbach
45-47 mm a dla w/w przerzutki korby mają mieć linię łańcucha 50 mm.
Poza tym jeśli chcesz do ramy trekkingowej(którą kupiłeś-jeśli dobrze
zrozumiałem)wsadzić jakieś komponenty szosowe,to zwróć uwagę przed wszystkim
na długość muf suportowych-w obu ramach powinny być tej samej długośći.
Imo cała koncepcja wydaje mi się dość karkołomna?.
Do tej nowe ramy trekkingowej wsadziłbym z komopnentów Deore takie coś:
-Korby FC-M591-wystraszyłeś nas,że nie ma już w deore korb z 48(napęd 9x)
http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shjimano-deore-fc-m591-czarna-48x36x26.html
-wkład suportu SM-BB51
-przerzutka przednia FD-M591,już ją masz?
-przerzutkę tylna RD-M591
-manetki SLM-590-9x
-kaseta SC-HG61,do wyboru są aż cztery konfiguracje np.:11-28-bardziej szosowa
 lub 11-32/34,więc możesz dobrać przełożenia jakie Ci pasują.
A jeśli nie,to pozostają Ci przymiarki tego co masz.

Data: 2013-12-27 13:35:11
Autor: rmikke
W dniu piątek, 27 grudnia 2013 22:07:30 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

[...]

O, moment, może ja sie czegoś przy okazji nauczę.

Nie wiem, jak jest z korbami na kwadrat, nigdy nie rozbierałem.
Rozbierałem zespoloną i tam długość mufy suportowej nie jest jakimś
wielkim problemem - jak jest za krótka, to się dodaje plastikową podkładkę,
żeby się wszystko zgadzało (linię łańcucha i tak wyznacza długość osi korby).
Jak miałem na kwadrat - tarcze mi odstawały od mufy i też wszystko grało.
To przy kwadracie nie jest tak, że można sobie ustawić linię łańcucha,
dobierając odpowiednią oś suportu?

Data: 2013-12-27 22:39:25
Autor: PeJot
W dniu 2013-12-27 22:35, rmikke pisze:

To przy kwadracie nie jest tak, że można sobie ustawić linię łańcucha,
dobierając odpowiednią oś suportu?

Tak. Ograniczeniem jest średnica rury z przednią przerzutką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-27 13:46:33
Autor: rmikke
W dniu piątek, 27 grudnia 2013 22:39:25 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2013-12-27 22:35, rmikke pisze:

> To przy kwadracie nie jest tak, �e mo�na sobie
> ustawi� lini� �a�cucha,
> dobieraj�c odpowiedni� o� suportu?

Tak. Ograniczeniem jest �rednica rury z przedni� przerzutk�.

W sensie, że jak podsiodłowa jest wąska, to klatka przerzutki nie sięgnie do blatu?

Data: 2013-12-28 09:44:03
Autor: PeJot
W dniu 2013-12-27 22:46, rmikke pisze:

[...]

Dokładnie na odwrót. Gruba rura = długa l.ł. Przerzutka nie jest w stanie dowolnie blisko przysunąć klatki do rury by obsłużyć najmniejszą koronkę.

Przy rurze 28.6 nie ma natomiast problemu by przerzutka obsłużyła zestaw 3 koronek ustawionych nawet z l.ł. 50 mm. Więcej i tak nie ma sensu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-12-28 02:34:25
Autor: Ignac
W dniu piątek, 27 grudnia 2013 22:35:11 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

[...]

Ryszard nie irytuj się tak bardzo.

Z tym co napisałeś zgoda,tylko jak przekładamy komponenty trekkingowe
(zgroza!)do ramy szosowej.Natomiast jak robimy odwrotnie,czyli
komponenty szosowe(również zgroza!) do ramy trekkingowej,to co,obcinamy
po obu stronach szerszą mufę suportu trekkinga-na żądana szerokośc.
Ponadto,to co napisałeś wyżej o przerzutce przedniej 44/48 jest ok.
Regulacja długości suportu na kwadrat to upierdliwośc maksymalna,ale
ja jeżdżę na takim,bo osiągam na nim bardzo duże przebiegi i nie wiem
co to są problemy np. z luzami z takim wkładem.

Data: 2013-12-28 11:27:02
Autor: rmikke
W dniu sobota, 28 grudnia 2013 11:34:25 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W dniu piątek, 27 grudnia 2013 22:35:11 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

> Rozbierałem zespoloną i tam długość mufy suportowej nie jest jakimś

Ryszard nie irytuj się tak bardzo.

Ja? Ależ skąd. Ja jestem ciekaw, bo przymierzam się do rozbabrania
jednego suportu na kwadrat...

[...]

No fakt, za długiej mufy nie wyreguluje się podkładkami :D

Ponadto,to co napisałeś wyżej o przerzutce przedniej 44/48 jest ok.

To akurat wiem - bo pięknie działa od trzech lat :D

Regulacja długości suportu na kwadrat to upierdliwośc maksymalna,ale
ja jeżdżę na takim,bo osiągam na nim bardzo duże przebiegi i nie wiem
co to są problemy np. z luzami z takim wkładem.

Ale to się da regulować? W sensie czymś pokręcić i wydłuży się, lub skróci?
Bo wydawało mi się, że można tylko dobrać odpowiednią oś. I że przed zmianą
na zespolony suport tarcze mi odstawały tyli kawał od suportu, bo mi wsadzili
przydługą oś suportu, żeby się linia łańcucha zgadzała.

Data: 2013-12-28 12:17:41
Autor: Ignac
W dniu sobota, 28 grudnia 2013 20:27:02 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Ale to się da regulować? W sensie czymś pokręcić i wydłuży się, lub skróci?

Nie chciałbyś wiedzieć,jak to regulować,w każdym razie sciągasz
te korby z osi suportu z 10 razy  podpiłowujesz piastę ścianek tego kwadratu i znowu montujesz,ściagacz korb rozgrzewa się do białości.
Nie wiem co za h-j to wymyślił,niemniej niewątpliwą zaletą wkładu
na kwadrat jest legendarna żywotnośc,stąd mój wybór.

A co do korb na których Ty jeździsz ja takich nie znalazłem,ale
możesz śmiało podać ich symbol może gdzieś w hurtowni sobie leżą.
Zawsze to jest jakaś alternatywa w wyborze.

Data: 2013-12-28 13:45:06
Autor: rmikke
W dniu sobota, 28 grudnia 2013 21:17:41 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

A co do korb na których Ty jeździsz ja takich nie znalazłem,ale
możesz śmiało podać ich symbol może gdzieś w hurtowni sobie leżą.

Jak mają gdzieś nabity symbol, to jutro podam...

Data: 2013-12-28 21:37:04
Autor: PeJot
W dniu 2013-12-28 21:17, Ignac pisze:

Nie chciałbyś wiedzieć,jak to regulować,w każdym razie sciągasz
te korby z osi suportu z 10 razy  podpiłowujesz piastę ścianek tego
kwadratu i znowu montujesz,ściagacz korb rozgrzewa się do białości.

A ić i nie grzesz więcej :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Przerzutka Shimano FD-M59* o obsługa 52T