Przerzutka Shimano FD-M59* o obsługa 52T

Data: 2013-12-28 11:05:03
Autor: Jozef Szyja
Przerzutka Shimano FD-M59* o obsługa 52T
Właśnie się doczytałem że przerzutka/i: FD-M591-3 lub FD-M591-6 lub z
serii FD-M590* obsługuję 3 tarcze i są na oba ciągi. Pojemność 22T i jedyny mankament to maksymalna ilość zębów 48. Pytanie czy da się ją wykorzystać do tarczy 52?

Przednia przerzutka tym lepiej pracuje im krótszy ma przewód, więc im wyżej ją chcesz montować, tym powinna być "lepsza". Mam rower z cyklokrosową korbą SR (52,42,30) i z jakąś "górską" przerzutką Shimano, na pewno nie lepszą niż M59x, i działa, chociaż wrzucanie jest zauważalnie mniej błyskawiczne niż zrzucanie.

MZ jedyny problem z dopasowaniem przedniej przerzutki do największej zębatki jest związany z kształtem zewnętrzej płytki klatki. Może się okazać,że promień krzywizny dolnej części płytki jest mniejszy od promienia tarczy i wtedy przy właściwym ustawieniu przedniej części płytki tył zachodzi na zęby. Jeżeli łączenie tyłu klatki znajduje się przy wewnętrznej płytce (a w Sh chyba zawsze tak jest), to lekarstem będzie dowolny pilnik/diaksa.

Pisał o tym kiedyś Sheldon B., ale wtedy na rynku z tyłu było max 7s, więc nie wiem jak to się ma do geometrii współczesnych klatek.
http://sheldonbrown.com/harris/derailers-front.html

Pzdr,
JS

Przerzutka Shimano FD-M59* o obsługa 52T