Przerzutka planetarna - po raz kolejny:) - jak czyscic i smarowac w srodku, co zrobic z rdza/wzerami po soli

Data: 2010-03-03 13:42:59
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
Przerzutka planetarna - po raz kolejny:) - jak czyscic i smarowac w srodku, co zrobic z rdza/wzerami po soli
Prawie doprowadzilem planetke do ladu. Na Allegro rzucili nowe (2009)
manetki do S7, podobno bardzo udane. 49zl:)
Clicboxa takze naprawilem - pekniete kolko z pomoca tokarza
wystrugalem z teflonu.

Chcialbym sprawe tego ustrojstwa doprowadzic do konca i zostala sie
sama piasta.
Przechodzac do czesci z pytaniami:
* czym umyc piaste w srodku? 2 zimy, duzo soli i wody, a w srodku
czarny i brudny smar. Zwykla woda nie zaszkodzi? Albo srodek typu
WD40?
* rdzawy nalot na niektorych elementach - zostawic czy przejechac
filcem?
* wyzarcia od soli na korpusie i haku(?) od torpeda - zdarcie tego i
pomalowanie sprayem to dobry sposob na zabezpieczenie i przywrocenie
wygladu?
* czy sposob czyszczenia i kapieli w oleju, jak to opisywal kml na
endurorider.pl jest ok ?
* smar aplikowac w inne miejsca niz kuleczki w wianuszkach?

Data: 2010-03-03 22:46:52
Autor: kosik
Przerzutka planetarna - po raz kolejny:) - jak czyscic i smarowac w srodku, co zrobic z rdza/wzerami po soli

Uzytkownik "Michal 'miok' Rzeznik" <michal.r90@gmail.com> napisal w wiadomosci news:b16f88b9-2a79-47b2-9a59-560e17dc7a14q16g2000yqq.googlegroups.com...
* czym umyc piaste w srodku? 2 zimy, duzo soli i wody, a w srodku
czarny i brudny smar. Zwykla woda nie zaszkodzi? Albo srodek typu
WD40?

Raczej benzyna ekstrakcyjna, bo tylko nia domyjesz wszystko.

* rdzawy nalot na niektorych elementach - zostawic czy przejechac
filcem?

Jak Ci sie chce :) Elementy, które pracuja i tak nie zardzewieja.

* czy sposob czyszczenia i kapieli w oleju, jak to opisywal kml na
endurorider.pl jest ok ?
* smar aplikowac w inne miejsca niz kuleczki w wianuszkach?

Smar LT43 na kulki, a przekladnia powinno pracowac na grafitowym.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-03 22:59:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Jesteś pewien, że sól rozpuścisz benzyną?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-03-03 23:21:45
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Wed, 03 Mar 2010 22:59:29 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Jesteś pewien, że sól rozpuścisz benzyną?
Aceton da rade. Jest polarny.
Weglan propylenu jeszcze lepszy, ale drogi.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-03-04 01:18:42
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
On 3 Mar, 23:21, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Dnia Wed, 03 Mar 2010 22:59:29 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

> Jeste¶ pewien, że sól rozpu¶cisz benzyn±?

Aceton da rade. Jest polarny.
Weglan propylenu jeszcze lepszy, ale drogi.
Benzyna albo aceton nie uszkodza plastikowych elementow? Widze co
najmniej dwa plastikowe elementy.

Data: 2010-03-04 10:42:25
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Dnia 04-03-2010 o 10:18:42 Michał 'miok' RzeĽnik <michal.r90@gmail.com>  napisał(a):

> [...]

Aceton da rade. Jest polarny.
Weglan propylenu jeszcze lepszy, ale drogi.
Benzyna albo aceton nie uszkodza plastikowych elementow? Widze co

benzyna napewno nie, aceton juz moze, ale niewiem.
przy serwisowaniu S5 wyplukalem ja cala w zwyklej benzynie i nasmarowalem  ŁT43, chodzi jak nowka ;]
niewiem czy jest koniecznosc uzycia smaru grafitowego, wazne zeby bylo  czysto i dobrze nasmarowane.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-03-04 10:44:41
Autor: Coaster
Michał 'miok' RzeĽnik wrote:
[...]

Benzyna nie powinna. Aceton - zalezy jaki to 'plastik'.

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-03-04 00:07:41
Autor: kosik

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:hmmket$1rr$1news.interia.pl...
Jesteś pewien, że sól rozpuścisz benzyną?

Wątpie, żeby tam była sól w czystej postaci :) Raczej będzie zasyfiony smar grafitowy, który zbierał zabrudzenia. Właśnie ten smar trzeba usunąć i zastąpić nowym.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-04 12:56:57
Autor: PeJot
kosik pisze:

Jak Ci sie chce :) Elementy, które pracuja i tak nie zardzewieja.

Oby¶ się nie zdziwił.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2010-03-04 19:34:45
Autor: Marcin
Przerzutka planetarna - po raz kolejny:) - jak czyscic i smarowac w srodku, co zrobic z rdza/wzerami po soli
Idealny do mycia tego typu ustrojstw jest "Brake part cleaner" do samochodów, dostepny w duzych sprayach. Ja uzywam firmy TRW, jest to mocno agresywne, wszystkie stwardniale smary i temu podobne depozyty usuwa bez wiekszego problemu. Wada jest cena, puszka kosztuje ok. 15 zl - preparat jest pod sporym cisnieniem, dosc szybko "wychodzi". Dodatkowym plusem jest to, ze bardzo szybko odparowuje - nie trzeba nic suszyc, wycierac, etc.

Mozna zastosowac metode "na lenia", której nie polecam, ale która okazala sie skuteczna - czyli wyczyscic przerzutke bez jej rozbierania - wystarczy wyjac z obudowy piasty, kilka razy przepryskac tym sprayem i przedmuchac kompresorem, krecac nia za kazdym razem. Efekt - 95% tego, co osiaga sie przy rozebraniu i dokladnym wymyciu mechanizmu. Podobny efekt mozna osiagnac pistoletem do ropowania i benzyna...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2010-03-05 20:53:06
Autor: tms
On 2010-03-04 19:34, Marcin wrote:
[...]

Hmm,
a może preparat do mycia silnika? Np.
http://www.k2.com.pl/index.php?option=com_provider&task=prod&id=46&Itemid=66
Można to spłukać potem wod± a następnie z grubsza osuszyć ręcznikiem papierowym i np. zastosować WD-40, 007, CX-80 itp. itd.

Data: 2010-03-05 21:17:13
Autor: Marcin
[...]

Też dobre rozwi±zanie. Tak, jak piszesz - wymaga spłukiwania wod±, gor±ca potęguje działanie.

Powiem tak - z do¶wiadczenia - na zgęstniałe, stare smary lepszy jest preparat do mycia silnika, na rzadsze zabrudzenia, typu rzadki smar zmieszany z piachem - ¶rodek do hamulców + kompresor.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Przerzutka planetarna - po raz kolejny:) - jak czyscic i smarowac w srodku, co zrobic z rdza/wzerami po soli