Przerzutka potrzebna

Data: 2013-02-26 14:35:06
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Cześć
Potrzebuje przednią przerzutkę na rurę 29 mm, dolny ciąg, wymagany wspornik
pancerza linki i skok na tyle duży aby obsłużyć 3 blaty czyli co najmniej
15 mm. Jeśli ktoś ma w przydasiach to niech wykopie i mi sprzeda. A jak
ktoś ma namiar na sklep internetowy, to niech da cynk. W moim miasteczku w
sklepach niestety rozkładają ręce :)
--
Jacek

Data: 2013-02-26 13:50:38
Autor: Ignac
Przerzutka potrzebna
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 14:35:06 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

W moim miasteczku w sklepach niestety rozkładają ręce :)

A mechanizm korbowy jakie ma oznaczenie?

Data: 2013-02-27 09:33:43
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Tue, 26 Feb 2013 13:50:38 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu wtorek, 26 lutego 2013 14:35:06 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

W moim miasteczku w sklepach niestety rozkładają ręce :)

A mechanizm korbowy jakie ma oznaczenie?
Jedyne oznaczenie jakie na nim znalazłem to "45zł" :) A po co ci wiedza o
korbach?
--
Jacek

Data: 2013-02-27 09:24:25
Autor: Ignac
Przerzutka potrzebna
W dniu środa, 27 lutego 2013 09:33:43 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> A mechanizm korbowy jakie ma oznaczenie?

Jedyne oznaczenie jakie na nim znalazłem to "45zł" :) A po co ci wiedza o

korbach?

Bo,pamiętniki piszę:)
I nie widząc możliwości rozwiązania tego problemu pójdę
w ślad(jednoślad)za sklepami i również rozłożę ręce w
geście rozpaczy:)

Data: 2013-02-27 09:46:12
Autor: cytawa
Przerzutka potrzebna
Jacek Maciejewski pisze:

A mechanizm korbowy jakie ma oznaczenie?
 A po co ci wiedza o  korbach?

Istnieja przerzutki dedykowane do 42 zebow w tarczy i inne do 48 zebow. Inny jest ksztalt i dlugosc wozka.

Jan Cytawa

Data: 2013-02-27 15:08:05
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Wed, 27 Feb 2013 09:46:12 +0100, cytawa napisał(a):

Jacek Maciejewski pisze:

A mechanizm korbowy jakie ma oznaczenie?
 A po co ci wiedza o  korbach?

Istnieja przerzutki dedykowane do 42 zebow w tarczy i inne do 48 zebow. Inny jest ksztalt i dlugosc wozka.

Acha. No to moja tarcza ma 42 zęby max.

__ Jacek

Data: 2013-02-26 20:34:27
Autor: PeJot
Przerzutka potrzebna
[...]

Chyba szybciej będzie skombinować opór pancerza montowany do rury. W najprostszym przypadku koniec pancerza da się przyczepić metalową opaską zaciskową. Co do średnicy, to typowa 28.6 mm przerzutka powinna dać radę, albo powinna dać się przerobić na 29.0.

BTW: kombinujesz chyba jakieś niszowe albo mocno nietypowe rozwiązanie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-26 21:53:34
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Tue, 26 Feb 2013 20:34:27 +0100, PeJot napisał(a):

[...]
Pancerz musi być oparty z dwóch stron, nie? Na rurze ramy jest wspornik,
potrzebna tylko przerzutka która też ma wspornik. W sklepach leżą tylko
takie bez wspornika, dla rozwiązania z linką puszczoną bez pancerza pod
suportem na ślizgach plastykowych.
Średnicę podałem w przybliżeniu, zapewne jest typowa :)

BTW: kombinujesz chyba jakieś niszowe albo mocno nietypowe rozwiązanie.
Nie, skąd. Wiem że są takie przerzutki bo sam mam w swoim rowerze takie
dokładnie rozwiązanie. Tyle że przerzutka pochodzi ze starych zpasów :) a
drugiej nie mam. A składam rower koledze.

--
Jacek

Data: 2013-02-27 06:50:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
Przerzutka potrzebna
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:janemdyccy5h$.yyte9sfthpxk.dlg40tude.net...

[...]

Nie. Możesz puścić pancerz w jednym kawałku od manetki aż do samej przerzutki czyli jeden punkt podparcia pancerza starczy :) Velo.com.pl ma różne chwyty przyjklejane do pancerzy więc używając takiego patentu+opaska metalowa powinno się dać obejść problem. Ewentualnie można dospawac taki element do ramy i wtedy problemu nie ma w ogóle. Jedyne ALE to fakt, że trzeba mieć kogoś kto naprawdę ogarnia temat spawania cienkich rurek.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-02-27 04:54:30
Autor: rmikke
Przerzutka potrzebna
W dniu środa, 27 lutego 2013 06:50:38 UTC+1 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
> [...]

Nie. Możesz puścić pancerz w jednym kawałku od manetki aż do samej przerzutki czyli jeden punkt podparcia pancerza starczy :) Velo.com.pl ma różne chwyty przyjklejane do pancerzy więc używając takiego patentu+opaska metalowa powinno się dać obejść problem. Ewentualnie można dospawac taki element do ramy i wtedy problemu nie ma w ogóle. Jedyne ALE to fakt, że trzeba mieć kogoś kto naprawdę ogarnia temat spawania cienkich rurek.

Jak już puścisz linkę w pancerzu na całej długości, to możesz
również olać te ślizgi najzwyczajniej i przyczepić pancerz
trytytkami. W mojej zimówce działa to bez pudła.

Data: 2013-02-27 09:30:52
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Wed, 27 Feb 2013 06:50:38 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Nie. Możesz puścić pancerz w jednym kawałku od manetki aż do samej przerzutki czyli jeden punkt podparcia pancerza starczy :)

Noż człowieku, pomyśl - kiedy puszczasz linke w pancerzu "do samej
przerzutki" to musisz mieć dwa punkty oparcia pancerza - jeden przy manetce
a drugi przy (w) przerzutce. No fakt, ze zamiast podparcia w przerzutce
mógłbym dospawać wspornik do rury ale za dużo roboty i jest wada - jak
ruszysz przerzutkę na ramie to musisz skorygować linkę. Żeby przy okazji lepiej naświetlić sprawę to powiem że manetka (dwustronna)
nieindeksowana jest zamontowana na dolnej ramie rury. Jak to zykle takie
manetki, nie ma ona podparcia pancerza. Linka leci w dół, tam przechodzi
przez oczko podparcia pancerza, wchodzi do jego krótkiego odcinka i w nim
zakręca w górę. Dalej leci do przerzutki gdzie na wsporniku ma się skończyć
pancerz i dalej jest zamocowana do ramienia przerzutki.
--
Jacek

Data: 2013-02-27 07:58:49
Autor: cytawa
Przerzutka potrzebna
  Jacek Maciejewski pisze:

Potrzebuje przednią przerzutkę na rurę 29 mm, dolny ciąg, wymagany wspornik
pancerza linki i skok na tyle duży aby obsłużyć 3 blaty czyli co najmniej
15 mm.

Bardziej popularne sa przerzutki na 31.8 czy nawet 34.9. Wystarczy dodac odpowiedniej grubosci obejme.

Jan Cytawa

Data: 2013-02-27 09:34:19
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Wed, 27 Feb 2013 07:58:49 +0100, cytawa napisał(a):

Bardziej popularne sa przerzutki na 31.8 czy nawet 34.9. Wystarczy dodac odpowiedniej grubosci obejme.

Ojjj ale jak to wygląda...
--
Jacek

Data: 2013-02-27 09:47:34
Autor: cytawa
Przerzutka potrzebna
Jacek Maciejewski pisze:

Bardziej popularne sa przerzutki na 31.8 czy nawet 34.9. Wystarczy dodac
odpowiedniej grubosci obejme.

Ojjj ale jak to wygląda...

Normalnie. Do niektorych przerzutek nawet dodaja takie specjalne redukcje.

Jan Cytawa

Data: 2013-02-27 11:33:25
Autor: SN .. AP
Przerzutka potrzebna
Ja wlasnie bylem w piewnicy i odgrzebalem cos takiego:
Przerzutka przod Shimano 200GS na obejme 28.6 czyli 29 tez spokojnie da rady...
Jest to dolny ciag... Stan bardzo dobry - niezniszczalne wtedy byly sprzety !
Miałem ją przy rowerze mtb ktm w 95 roku a pracowala z korbą 2X-3X-46 abo 48 nie pamietam...
moge zrobic zdjecie jak cie to interesuje nadal...

Data: 2013-02-28 21:20:38
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Wed, 27 Feb 2013 11:33:25 +0100, SN .. AP napisał(a):

moge zrobic zdjecie jak cie to interesuje nadal...

Mógłbyś mi przysłać zdjęcie przerzutki z drugiej strony? Z tej co już mam,
nie widać czy jest wspornik :)
--
Jacek

Data: 2013-03-01 10:37:11
Autor: SN .. AP
Przerzutka potrzebna
Mógłbyś mi przysłać zdjęcie przerzutki z drugiej strony? Z tej co już mam,
nie widać czy jest wspornik :)

dasz rade zablokowac pancerz na linke w tej przerzutcebo przy uchwycie od niej mozna cos takiego wlasnie zrobic.
zdjecia wyslane...

Data: 2013-03-01 11:16:07
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Fri, 1 Mar 2013 10:37:11 +0100, SN .. AP napisał(a):

[...]

Dzięki, obejrzałem, wspornik jest. A teraz weź suwmiarkę i zmierz:
1. Odległość między środkiem osi śrubki mocującej linkę do środka osi
obrotu dźwigienki (czyli ramię dźwigienki za którą ciągnie linka)
2. Długość drugiego ramienia tej dźwigienki (też jako odległość między
osiami obrotu)
3. Długość max. wózka
--
Jacek

Data: 2013-03-01 13:24:13
Autor: SN .. AP
Przerzutka potrzebna
nie posiadam suwmiarki w tej chwili... nie wiem po co ci te dane w ogole. przerzutka obsluguje 3 blaty a miejsce jak pokazalem na zdjeciu jest po to zeby przechodzila przez nie linka nie zaleznie czy bedzie pancerz zablokowany gdzies na ramie czy na samym uchwycie(zacisku) przerzutki bo jest tak nawet takie zaokraglenie na koniec pancerza jak ktos by chcial ciagnac pancerz do samej przerzutki...

Data: 2013-03-01 14:40:12
Autor: Jacek Maciejewski
Przerzutka potrzebna
Dnia Fri, 1 Mar 2013 13:24:13 +0100, SN .. AP napisał(a):

nie posiadam suwmiarki w tej chwili... nie wiem po co ci te dane w ogole.

Możesz to zrobić nawet linijką:
ad.1 - bo od długości tego ramienia zależy max. kąt wyginania linki. Lepiej
jak kąt jest mały bo i linka dłużej wytrzyma i używasz pod koniec suwu
mniejszej siły.
ad.2 - bo od długości tego ramienia zależy max. wychylenie wózka, a
potrzebuję względnie duże.
ad.3 - bo długi wózek będzie mi haczył o linkę tylnej przerzutki, lecącą
tuż nad tylnym widelcem. Tak już śmiesznie jest poprowadzona i tego nie
zmienię.
--
Jacek

Przerzutka potrzebna