Data: 2011-04-15 22:58:53 | |
Autor: pbnet | |
Przerzutka przednia - problem w regulacji | |
Witam!
Mam problem z przerzutką przednią. Ładnie wrzuca z środkowej na największą, ale nie chce zrzucać z największej na środkową. Żeby to zlikwidować WKRĘCIŁEM pokrętło regulacyjne przy lince o 1 obrót (żeby zmniejszyć naciąg linki). Zrzuca wtedy z największej na średnią, ale nie daje się wrzucić ze średniej na największą. Co robić? Konfiguracja: Przerzutka przod: FD-TY10 Korba: 42-34-24 Klamkomanaetki: Alivio Pozdrowienia pb -- |
|
Data: 2011-04-15 23:07:49 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Przerzutka przednia - problem w regulacji | |
pbnet pisze:
Witam! Pokombinuj z linką i pancerzem czy nie są zasyfione. Poza tym, przerzutce masz dwie śrubki, ogranicznik dolny L i górny H. Być może dolny jest za bardzo kręcony i przerzutka za wcześnie się zbiera do góry. Może tez górny jest za bardzo wykręcony i przerzutka idzie za daleko na zewnątrz. Być może także, wózek przerzutki nie jest równolegle do koronek korby i stąd problemy. A może tez i bycie równolegle nie pomaga i musisz odkręcając mocowanie przerzutki do ramy popuścić i przekręcić przerzutkę aby koniec wózka był bardziej wo wewnątrz. Sytuacja upierdliwa i trudno opisać wszelkie przyczyny i sposoby sobie radzenia :-) Seco |
|
Data: 2011-04-16 11:05:34 | |
Autor: solar | |
Przerzutka przednia - problem w regulacji | |
W dniu 2011-04-15 22:58, pbnet pisze:
Co robić? Dwie rzeczy do sprawdzenia, o których wspomniał Seco: pancerz i ustawienie przerzutki. Sprawdź, czy linka chodzi lekko - czy np. pancerz nie jest gdzieś zagięty, ma za mały łuk, albo czy końcówka przy klamkomanetce jest OK. U mnie druty oplotu przebiły końcówkę pancerza i ułożyły się tak, że hamowały linkę właśnie przy wyjściu z manetki. Ustawienie przerzutki - wózek równolegle do zębatek i oddalony 1-1,5 mm od zębów. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego." kardynał Ratzinger |
|
Data: 2011-04-16 22:16:56 | |
Autor: pbnet | |
Przerzutka przednia - problem w regulacji | |
Dwie rzeczy do sprawdzenia, o których wspomniał Seco: pancerz i ustawienie przerzutki. Pancerz i linka są nowe. Ustawienie tęż sprawdzałem, ale spróbuję jeszcze z tymi wkrętami L i H. Do tej pory sądziłem, że ograniczają tylko ruch wózka i nie mają wpływu na działanie przerzutki (jak to jest z tyłu, gdzie można je ustawiać be zapiętej linki). Poeksperymentuję. Pozdrowienia, pbnet -- |
|
Data: 2011-04-17 09:07:18 | |
Autor: solar | |
Przerzutka przednia - problem w regulacji | |
W dniu 2011-04-16 22:16, pbnet@poczta.onet.pl pisze:
Pancerz i linka są nowe. Ustawienie tęż sprawdzałem, ale spróbuję jeszcze z tymi I tak linka może chodzić ciężko, jeśli pancerz został źle poprowadzony, albo końcówki są źle obcięte. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Nie pytaj Boga o drogę do nieba, bo wskaże ci najtrudniejszą." Stanisław Jerzy Lec |
|
Data: 2011-04-18 08:43:16 | |
Autor: cytawa | |
Przerzutka przednia - problem w regulacji | |
pbnet pisze:
Mam problem z przerzutką przednią. Ładnie wrzuca z środkowej na największą, Przede wszystkim przerzutka musi byc prawidlowo umieszczona. 1-2 mm nad zebami tarczy. Dobrze by korba byla zamontowana na odpowiedniej osi. Nie za dlugiej, bo wtedy nie siega prawidlowo na najwiekszy tryb. Czasem zdarza sie, ze przerzutka ma za szeroki wozek i wtedy moga byc tez klopoty z prawidlowa indeksacja. Wtedy mozna przerzutke nieco scisnac. Jan Cytawa |