Data: 2009-05-28 09:01:36 | |
Autor: Max | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Witajcie
Mam pewien problem otóż są pewne tryby (3 przedostatnie licząc od strony zewnętrznej) na które przerzutka przerzuca mi po pewnym czasie i jest to najczęściej z górnej zębatki na dolną reszta chodzi bez zarzutu. Macie jakieś pomysły co to może być ? Myślałem że linka w pancerzu się zasyfiła i trzeba by ją przesmarować ? pozdrawiam MAX |
|
Data: 2009-05-28 09:35:15 | |
Autor: Jacekj | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Max napisał(a):
Mam pewien problem otóż są pewne tryby (3 przedostatnie licząc od strony zewnętrznej) na które przerzutka przerzuca mi po pewnym czasie i jest to najczęściej z górnej zębatki na dolną reszta chodzi bez zarzutu. Jeśli z górnej na dolną to na 90% syf w pancerzu. Po prostu pracuje wtedy sprężyna w przerzutce i nie daje rady pociągnąć linki. ALE nie smarować linki tylko: 1. wymienić pancerze (Przynajmniej ostatni odcinek, ale najlepiej całość) 2. wymienić linkę, szczególnie jeśli jest gdzieś zagięta, spłaszczona lub postrzępiona. Pozdro JacekJ |
|
Data: 2009-05-28 09:45:56 | |
Autor: Max | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Jacekj pisze:
Jeśli z górnej na dolną to na 90% syf w pancerzu. Po prostu pracuje wtedy sprężyna w przerzutce i nie daje rady pociągnąć linki. Dzięki ale nie wydaje Ci się że jeśli linka to by to się działo na całej długości a nie tylko na przed ostatnich 3 zębatkach ? Rower jest nowy ma przejechane dopiero 950km. Już by były pancerze do wymiany ? Pancerze wyglądają przyzwoicie linki też. A może to jest tylko regulacja wychylenia ? Lub naciągu sprężyny ? Mieli mi to zrobić na pierwszym przeglądzie ale jak widać nie zrobili @#%@#%@# :( pozdrawiam MAX |
|
Data: 2009-05-28 10:04:40 | |
Autor: reme.k | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
> Jeśli z górnej na dolną to na 90% syf w pancerzu. Po prostu pracuje > wtedy sprężyna w przerzutce i nie daje rady pociągnąć linki. Tego się nie reguluje. Jak rower jest nowy to może jakie błoto wpadło do pancerza, tego nie widać a w środku siedzi. Wrzuć najszybszy bieg z tyłu (czyli najmniejszą zębatkę) potem naciśnij palcem na przerzutkę w kierunku największej zębatki, linka stanie się luźna, wtedy możesz odhaczyć pancerz i go przesunąć. (bez rozkręcania czegokolwiek) -- |
|
Data: 2009-05-28 10:07:37 | |
Autor: Max | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
reme.k@vp.pl pisze:
Jeśli z górnej na dolną to na 90% syf w pancerzu. Po prostu pracuje wtedy sprężyna w przerzutce i nie daje rady pociągnąć linki.Dzięki ale nie wydaje Ci się że jeśli linka to by to się działo na całej długości a nie tylko na przed ostatnich 3 zębatkach ? Ok czyli przeczyścić linki i przedmuchać pancerze ? Dzięki sprawdzę. pozdrawiam MAX |
|
Data: 2009-05-28 10:08:22 | |
Autor: Rycki | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Zjawisko, które opisujesz jest ewidentnie winą kiepsko wyregulowanej przerzutki. Podciągnij troche linkę i będzie gitara.
Pzdr, Rycki P.S. Należy pamiętać, że linki się rozciągają i w zależności od temp. potrafią także nieznacznie zmieniać swą długość :) |
|
Data: 2009-05-28 10:34:25 | |
Autor: Max | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Rycki pisze:
Zjawisko, które opisujesz jest ewidentnie winą kiepsko wyregulowanej przerzutki. Podciągnij troche linkę i będzie gitara. Podciągnąłem linkę przy klamce i to nic nie dało, wydaje mi się że linka jak byłaby luźna to nie wchodziłby łańcuch z mniejszej na większą zębatkę a to działa prawidłowo. pozdrawiam MAX |
|
Data: 2009-05-28 10:39:41 | |
Autor: reme.k | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Zjawisko, które opisujesz jest ewidentnie winą kiepsko wyregulowanej przerzutki. Podciągnij troche linkę i będzie gitara.Jeśli przerzutka ma "normalny" uciąg czyli linka wybierana wrzuca wolniejsze biegi (większe tryby) to gdy podciągniesz linkę to pogorszysz jeszcze sytuację. Z tego co tu opisane jest wynika że przerzutka nie chce zmieniać na mniejsze. Ale jeśli to jest "odwrotny" ciąg to tak :) P.S. Należy pamiętać, że linki się rozciągają i w zależności od temp. potrafią także nieznacznie zmieniać swą długość :)Też końcówki pancerzy potrafią się ugnieść. A jeszcze są przypadki gdy nie wiadomo dlaczego przerzutka nie chce poprawnie pracować i wtedy należy kupić nową :) -- |
|
Data: 2009-05-28 11:47:01 | |
Autor: Max | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
reme.k@vp.pl pisze:
Zjawisko, które opisujesz jest ewidentnie winą kiepsko wyregulowanej przerzutki. Podciągnij troche linkę i będzie gitara.Jeśli przerzutka ma "normalny" uciąg czyli linka wybierana wrzuca wolniejsze Dokładnie tak jest ;)
Czyli stawiacie na czyszczenie pancerzy i linek ? Wymiana wydaje mi się jest bez sensu rower mam od 2 miesięcy. pozdrawiam MAX |
|
Data: 2009-05-28 12:00:11 | |
Autor: reme.k | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Czyli stawiacie na czyszczenie pancerzy i linek ? Pancerz w środku nie jest łatwo wyczyścić. To się robi tak: bierzesz szmatę i polewasz np. benzyną ekstrakcyjną, przesuwasz pancerz i czyścisz tą szmatą linkę, potem pancerz nasuwasz na to wyczyszczone i znowu zsuwasz, i znów szmatą po lince i tak powtarzasz proces przez... ile trzeba. -- |
|
Data: 2009-05-28 12:33:46 | |
Autor: Wojtek | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Max pisze:
Witajcie Jaki masz łańcuch? -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-05-28 14:22:43 | |
Autor: Max | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Wojtek pisze:
Max pisze:Kellys Magnus 2009 oto link do specyfikacji, Napęd nie zmieniałem od momentu zakupu: http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&cPath=1_225_228&pID=17913 pozdrawiam MAX |
|
Data: 2009-05-28 06:12:00 | |
Autor: Przemek | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
On 28 Maj, 14:22, Max <kgs...@icpnet.pl> wrote:
Kellys Magnus 2009 czyli masz normalny ciąg przerzutki. Zdjemij z ostatni odcinek panerza z ramy, bez wyciągania linki i psiknik tam WD40, niech przepłuka pancerz. A potem powycieraj linkę do sucha i zobacz, czy jest różnica.. Jeśli nie, to masz źle wyregulowaną przerzutkę, lub ze sprężyną jest coś nie halo. pozdr |
|
Data: 2009-05-28 18:12:31 | |
Autor: ToMasz | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Przemek pisze:
On 28 Maj, 14:22, Max <kgs...@icpnet.pl> wrote:WOW PRzerzutka sciaga linke mocniej na dużych zębatkach, słabiej na małych. Jeśli masz rower jak w powyższym linku, to zakładam ze wad konstrukcyjnych niema, wiec mechaniorki na pierwszym przeglądzie dali dupy. Zakładam ze to "chłopaki" po liceum, przyjęci do pracy bo robią po 1000km rowerem miesiecznie. w obecnej sytuacji, sugeruje zrobić tak: Wrzuć łańcuch na najwyższą zębatke. PRzestań pedałować. zmien manetką przełożenie na "najmniejszą żebatke" nie pedałująć. w ten sposób zluzujesz linke. TEraz powinno sie dać wyjąć pancerz z przelotek na ramie. jak sie uda, to masz pełny wgląd w stan linki. Poogladaj czy nie pękł jeden z drutów linki - to moze hamowac jej ruch w pancerzu. Jak wszytko jest OK, to mocno nasmaruj, dowolnym olejem i poskładaj. jak tonie pomoże, to wymiana linek i pancerzy, u pana Kazia, a nie w serwisie który robił przegląd..... ToMasz |
|
Data: 2009-05-28 20:39:05 | |
Autor: Solar | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
ToMasz pisze:
ruch w pancerzu. Jak wszytko jest OK, to mocno nasmaruj, dowolnym olejem Toś doradził. Pancerz tak nasmarowany jeszcze szybciej nałapie syfu i jeszcze szybciej się zatrze. Jeśli już "smarować", to najwyżej WD40, który wypłucze obecny brud. A najlepiej zmienić pancerz i linkę. A jeszcze lepiej założyć pełny pancerz. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm." św. Escriva de Balaguer y Albas |
|
Data: 2009-05-28 22:29:25 | |
Autor: ToMasz | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Solar pisze:
ToMasz pisze: JEdnak polecany sposób naprawy wyjaśni przyczyny niesprawności. Jeśli już "smarować", to najwyżej WD40, który wypłucze obecny brud. ide o zakład że smarowany pancerz wytrzyma w praktyce wiecej niż niesmarowany. mimo ze bedzie łapał brud. A LEpiej. W istocie lepiej. ToMasz |
|
Data: 2009-05-28 22:44:51 | |
Autor: Solar | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
ToMasz pisze:
ide o zakład że smarowany pancerz wytrzyma w praktyce wiecej niż Z mojego doświadczenia nie. Gdy w połowie TC posmarowałem pancerz przedniej przerzutki, było to tylko działanie doraźne, z trudem starczające na kolejny dzień jazdy po górach. Dopiero po wymianie wszystko zaczęło lekko chodzić. I chodzi na razie rok. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny." inkwiz. Konrad z Marburga |
|
Data: 2009-05-30 19:23:44 | |
Autor: ToMasz | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Solar pisze:
ToMasz pisze:ja mam inne doświadczenia, z napraw rowerów do 1000zł. tnz rower za 1000zł nie linka. Nasmarowane linki i pancerze, działaną po 10 lat, nienasmarowane... rok, jeśli rower spotka deszcz. Moje zdanie (poparte praktyką) potwierdza szeroka gama smarów do linek i pancerzy sprzedawanych przez shimano polska..... ToMasz |
|
Data: 2009-05-30 11:24:12 | |
Autor: Rowerex | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
On 30 Maj, 18:23, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
Solar pisze:> ToMasz pisze: Z mojego praktycznego doświadczenia i nauki na własnych błędach wynika, że linek i pancerzy się nie smaruje. Linka ma pracowac w pancerzu na sucho i bezoporowo, czyli należy wywalić uszczelnienia i zastosowac patent z koszulkami termokurczliwymi, który kiedyś tu opisywałem. Kellys stosuje dziwolągi w postaci końcowek ze smarowniczkami i jakieś śmieszne gumki nakładane na linki i noski końcówek. Widać to na fotkach i macałem to cuś kiedyś na żywo. Jak widać na przykładzie autora wątku - ten patent po krótkim okresie użytkowania można sobie wsadzić... Nasmarowane linki i pancerze, działaną po 10 lat, Chyba chciałeś napisać "co 10 lat" ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-05-31 12:52:47 | |
Autor: dsoto | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
On 30 Maj, 20:24, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Z mojego praktycznego doświadczenia i nauki na własnych błędach Co do smaru - w shimanowskich pancerzach jest wpychany biały smar (przez przypadek go wycisnąłem ;) Rozmawiałem z gościem, który od lat głównie pracuje z rowerami niskobudżetowymi (ok 1000 zł). Opowiedział mi ciekawą rzecz - otóż odradzał stosowania pancerzy z oplotem wzdłużnym, gdyż w przypadku metalowych końcówek pancerzy zaciskają się one na lince. Może coś w tym być, bo shimanowskie pancerze do przerzutek mają oplot spiralny. |
|
Data: 2009-05-31 22:20:30 | |
Autor: Rowerex | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
On 31 Maj, 21:52, ds...@gazeta.pl wrote:
> Z mojego praktycznego doświadczenia i nauki na własnych błędach Zgadza się, dlatego ich nie używam ;) Rozmawiałem z gościem, który od lat głównie pracuje z rowerami Ciekawa teoria. Od dwóch lat używam pancerzy z oplotem wzdłużnym i najprostszych metalowych koncówek bez żadnych uszczelnień. IMHO, nie ma lepszego zestawu pod względem braku oporu linki. Może coś w Tego nie wiedzialem. Mam gdzieś jakiś kawalek pancerza shimano, ale go nie uzywam ze względu na smar w srodku. Wydawało mi się jednak że ma druty wdłużne, jak go znajdę to sprawdzę. No chyba, że mowa o zestawach pancerzy dura-ace/xtr Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-05-30 21:24:15 | |
Autor: Solar | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
ToMasz pisze:
ja mam inne doświadczenia, z napraw rowerów do 1000zł. tnz rower za Może (strzelam) związane jest to z wykonaniem pancerzy i linek w tańszych rowerach - znaczy swobodne dopasowanie ich średnic typu cienka linka w grubym przewodzie. Wtedy linka chodzi luźno mimo brudu. Sam kiedyś stosowałem link przerzutek w przewodach hamulcowych w newralgicznych miejscach. Dopasowana, posmarowana linka, podczas jazdy w kurzu/piasku, i podczas częstego operowania przerzutką, wciąga syf do pancerza i go klajstruje - smarowanie to pomoc doraźna i krótkotrwała. Tak wynika z mojej praktyki w rowerach powyżej 1000. Moje zdanie (poparte praktyką) potwierdza szeroka gama smarów do linek i Abstrahując od praktyki, szeroka gama sprzedawanych herbatek na odchudzanie i innych wspaniałych suplementów diety nie wpływa na gwałtowne chudnięcie społeczeństwa. ;) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna." św. Tomasz z Akwinu |
|
Data: 2009-05-28 15:31:20 | |
Autor: Wojtek | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Max pisze:
Kellys Magnus 2009 Wymień pancerz i linkę - to dużo nie kosztuje. Nową linkę naciągnij mocno. Niemniej łańcuch który masz nie jest najwyższych lotów. Mogło tak się zdarzyć, że wytarł się był bocznie -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-05-28 06:55:23 | |
Autor: Przemek | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
On 28 Maj, 15:31, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
Niemniej łańcuch który masz nie jest najwyższych lotów. Mogło tak się raczysz żartować chyba? KMC robi łańcuchy dla Shimano, a te sprzedawane pod swoją marką niczym nie ustępują tym ze znakiem Shimano. Poza tym nawet PC-38 Srama by się tak szybko nie wytarł, mimo, że on faktycznie nie był najwyższych lotów. pozdr |
|
Data: 2009-05-30 21:52:45 | |
Autor: Wojtek | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Przemek pisze:
On 28 Maj, 15:31, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote: nie, nie raczę -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-05-28 17:59:35 | |
Autor: kosik | |
Przerzutka ustawienie, smarowanie ? | |
Użytkownik "Max" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:gvldfs$ub7$1mx1.internetia.pl... Macie jakieś pomysły co to może być ? Przerzutka ma 3 śruby regulacyjne - dwie od zakresu obok siebie i jedną od opasania przy śrubie mocującej. Tą od opasania spróbuj wkręcić troche. Pozdrawiam kosik |