Przerzutka ustawienie, smarowanie ?

Data: 2009-05-28 09:01:36
Autor: Max
Przerzutka ustawienie, smarowanie ?
Witajcie

Mam pewien problem otóż są pewne tryby (3 przedostatnie licząc od strony zewnętrznej) na które przerzutka przerzuca mi po pewnym czasie i jest to najczęściej z górnej zębatki na dolną reszta chodzi bez zarzutu.

Macie jakieś pomysły co to może być ?
Myślałem że linka w pancerzu się zasyfiła i trzeba by ją przesmarować ?

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-05-28 09:35:15
Autor: Jacekj
Max napisał(a):

[...]

Jeśli z górnej na dolną to na 90% syf w pancerzu. Po prostu pracuje wtedy sprężyna w przerzutce i nie daje rady pociągnąć linki.
ALE nie smarować linki tylko:
1. wymienić pancerze (Przynajmniej ostatni odcinek, ale najlepiej całość)
2. wymienić linkę, szczególnie jeśli jest gdzieś zagięta, spłaszczona lub postrzępiona.

Pozdro

JacekJ

Data: 2009-05-28 09:45:56
Autor: Max
Jacekj pisze:

[...]

Dzięki ale nie wydaje Ci się że jeśli linka to by to się działo na całej długości a nie tylko na przed ostatnich 3 zębatkach ?
Rower jest nowy ma przejechane dopiero 950km. Już by były pancerze do wymiany ?
Pancerze wyglądają przyzwoicie linki też.
A może to jest tylko regulacja wychylenia ? Lub naciągu sprężyny ?

Mieli mi to zrobić na pierwszym przeglądzie ale jak widać nie zrobili @#%@#%@# :(

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-05-28 10:04:40
Autor: reme.k
> [...]
Pancerze wyglądają przyzwoicie linki też.
A może to jest tylko regulacja wychylenia ? Lub naciągu sprężyny ?

Tego się nie reguluje.
Jak rower jest nowy to może jakie błoto wpadło do pancerza, tego nie widać a w
środku siedzi.

Wrzuć najszybszy bieg z tyłu (czyli najmniejszą zębatkę) potem naciśnij palcem
na przerzutkę w kierunku największej zębatki, linka stanie się luźna, wtedy
możesz odhaczyć pancerz i go przesunąć. (bez rozkręcania czegokolwiek)

Data: 2009-05-28 10:07:37
Autor: Max
reme.k@vp.pl pisze:
[...]

Ok czyli przeczyścić linki i przedmuchać pancerze ?

Dzięki sprawdzę.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-05-28 10:08:22
Autor: Rycki
Przerzutka ustawienie, smarowanie ?
Zjawisko, które opisujesz jest ewidentnie winą kiepsko wyregulowanej przerzutki. Podciągnij troche linkę i będzie gitara.

Pzdr,
Rycki

P.S. Należy pamiętać, że linki się rozciągają i w zależności od temp. potrafią także nieznacznie zmieniać swą długość :)

Data: 2009-05-28 10:34:25
Autor: Max
Rycki pisze:
[...]

Podciągnąłem linkę przy klamce i to nic nie dało, wydaje mi się że linka jak byłaby luźna to nie wchodziłby łańcuch z mniejszej na większą zębatkę a to działa prawidłowo.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-05-28 10:39:41
Autor: reme.k
Przerzutka ustawienie, smarowanie ?
Zjawisko, które opisujesz jest ewidentnie winą kiepsko wyregulowanej przerzutki. Podciągnij troche linkę i będzie gitara.
Jeśli przerzutka ma "normalny" uciąg czyli linka wybierana wrzuca wolniejsze
biegi (większe tryby) to gdy podciągniesz linkę to pogorszysz jeszcze sytuację.
Z tego co tu opisane jest wynika że przerzutka nie chce zmieniać na mniejsze.
Ale jeśli to jest "odwrotny" ciąg to tak :)

P.S. Należy pamiętać, że linki się rozciągają i w zależności od temp. potrafią także nieznacznie zmieniać swą długość :)
Też końcówki pancerzy potrafią się ugnieść.

A jeszcze są przypadki gdy nie wiadomo dlaczego przerzutka nie chce poprawnie
pracować i wtedy należy kupić nową :)

Data: 2009-05-28 11:47:01
Autor: Max
reme.k@vp.pl pisze:
[...]

Dokładnie tak jest ;)

[...]

Czyli stawiacie na czyszczenie pancerzy i linek ?

Wymiana wydaje mi się jest bez sensu rower mam od 2 miesięcy.

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-05-28 12:00:11
Autor: reme.k
Przerzutka ustawienie, smarowanie ?
Czyli stawiacie na czyszczenie pancerzy i linek ?

Wymiana wydaje mi się jest bez sensu rower mam od 2 miesięcy.

Pancerz w środku nie jest łatwo wyczyścić.
To się robi tak:
bierzesz szmatę i polewasz np. benzyną ekstrakcyjną, przesuwasz pancerz i
czyścisz tą szmatą linkę, potem pancerz nasuwasz na to wyczyszczone i znowu
zsuwasz, i znów szmatą po lince i tak powtarzasz proces przez... ile trzeba.

Data: 2009-05-28 12:33:46
Autor: Wojtek
Max pisze:
[...]

Jaki masz łańcuch?

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-05-28 14:22:43
Autor: Max
Wojtek pisze:
Max pisze:
[...]

Kellys Magnus 2009
oto link do specyfikacji, Napęd nie zmieniałem od momentu zakupu:
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&cPath=1_225_228&pID=17913

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-05-28 06:12:00
Autor: Przemek
On 28 Maj, 14:22, Max <kgs...@icpnet.pl> wrote:

Kellys Magnus 2009
oto link do specyfikacji, Napęd nie zmieniałem od momentu zakupu:http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&cPath=1_225_2...

czyli masz normalny ciąg przerzutki. Zdjemij z ostatni odcinek panerza
z ramy, bez wyciągania linki i psiknik tam WD40, niech przepłuka
pancerz. A potem powycieraj linkę do sucha i zobacz, czy jest różnica..
Jeśli nie, to masz źle wyregulowaną przerzutkę, lub ze sprężyną jest
coś nie halo.

pozdr

Data: 2009-05-28 18:12:31
Autor: ToMasz
Przemek pisze:
[...]

WOW

PRzerzutka sciaga linke mocniej na dużych zębatkach, słabiej na małych.
Jeśli masz rower jak w powyższym linku, to zakładam ze wad
konstrukcyjnych niema, wiec mechaniorki na pierwszym przeglądzie dali
dupy. Zakładam ze to "chłopaki" po liceum, przyjęci do pracy bo robią po
1000km rowerem miesiecznie.

w obecnej sytuacji, sugeruje zrobić tak:
Wrzuć łańcuch na najwyższą zębatke.
PRzestań pedałować. zmien manetką przełożenie na "najmniejszą żebatke"
nie pedałująć. w ten sposób zluzujesz linke. TEraz powinno sie dać wyjąć
pancerz z przelotek na ramie. jak sie uda, to masz pełny wgląd w stan
linki. Poogladaj czy nie pękł jeden z drutów linki - to moze hamowac jej
ruch w pancerzu. Jak wszytko jest OK, to mocno nasmaruj, dowolnym olejem
i poskładaj. jak tonie pomoże, to wymiana linek i pancerzy, u pana
Kazia, a nie w serwisie który robił przegląd.....

ToMasz

Data: 2009-05-28 20:39:05
Autor: Solar
ToMasz pisze:

ruch w pancerzu. Jak wszytko jest OK, to mocno nasmaruj, dowolnym olejem
i poskładaj.

Toś doradził. Pancerz tak nasmarowany jeszcze szybciej nałapie syfu i jeszcze szybciej się zatrze.
Jeśli już "smarować", to najwyżej WD40, który wypłucze obecny brud. A najlepiej zmienić pancerz i linkę. A jeszcze lepiej założyć pełny pancerz.

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-05-28 22:29:25
Autor: ToMasz
Solar pisze:
ToMasz pisze:

ruch w pancerzu. Jak wszytko jest OK, to mocno nasmaruj, dowolnym olejem
i poskładaj.

Toś doradził. Pancerz tak nasmarowany jeszcze szybciej nałapie syfu i
jeszcze szybciej się zatrze.

JEdnak polecany sposób naprawy wyjaśni przyczyny niesprawności.

Jeśli już "smarować", to najwyżej WD40, który wypłucze obecny brud.

ide o zakład że smarowany pancerz wytrzyma w praktyce wiecej niż
niesmarowany. mimo ze bedzie łapał brud.

najlepiej zmienić pancerz i linkę. A jeszcze lepiej założyć pełny pancerz.

LEpiej. W istocie lepiej.

ToMasz

Data: 2009-05-28 22:44:51
Autor: Solar
ToMasz pisze:

ide o zakład że smarowany pancerz wytrzyma w praktyce wiecej niż
niesmarowany. mimo ze bedzie łapał brud.

Z mojego doświadczenia nie. Gdy w połowie TC posmarowałem pancerz przedniej przerzutki, było to tylko działanie doraźne, z trudem starczające na kolejny dzień jazdy po górach. Dopiero po wymianie wszystko zaczęło lekko chodzić. I chodzi na razie rok.

"Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Data: 2009-05-30 19:23:44
Autor: ToMasz
Solar pisze:
ToMasz pisze:

[...]

ja mam inne doświadczenia, z napraw rowerów do 1000zł. tnz rower za
1000zł nie linka. Nasmarowane linki i pancerze, działaną po 10 lat,
nienasmarowane... rok, jeśli rower spotka deszcz.
Moje zdanie (poparte praktyką) potwierdza szeroka gama smarów do linek i
pancerzy sprzedawanych przez shimano polska.....

ToMasz

Data: 2009-05-30 11:24:12
Autor: Rowerex
On 30 Maj, 18:23, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
Solar pisze:> ToMasz pisze:

> [...]

Moje zdanie (poparte praktyką) potwierdza szeroka gama smarów do linek i
pancerzy sprzedawanych przez shimano polska.....

Z mojego praktycznego doświadczenia i nauki na własnych błędach
wynika, że linek i pancerzy się nie smaruje. Linka ma pracowac w
pancerzu na sucho i bezoporowo, czyli należy wywalić uszczelnienia i
zastosowac patent z koszulkami termokurczliwymi, który kiedyś tu
opisywałem.

Kellys stosuje dziwolągi w postaci końcowek ze smarowniczkami i jakieś
śmieszne gumki nakładane na linki i noski końcówek. Widać to na
fotkach i macałem to cuś kiedyś na żywo. Jak widać na przykładzie
autora wątku - ten patent po krótkim okresie użytkowania można sobie
wsadzić...

Nasmarowane linki i pancerze, działaną po 10 lat,

Chyba chciałeś napisać "co 10 lat" ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-31 12:52:47
Autor: dsoto
On 30 Maj, 20:24, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Z mojego praktycznego doświadczenia i nauki na własnych błędach
wynika, że linek i pancerzy się nie smaruje.

Co do smaru -  w shimanowskich pancerzach jest wpychany biały smar
(przez przypadek go wycisnąłem ;)

Rozmawiałem z gościem, który od lat głównie pracuje z rowerami
niskobudżetowymi (ok 1000 zł). Opowiedział mi ciekawą rzecz - otóż
odradzał stosowania pancerzy z oplotem wzdłużnym, gdyż w przypadku
metalowych końcówek pancerzy zaciskają się one na lince. Może coś w
tym być, bo shimanowskie pancerze do przerzutek mają oplot spiralny.

Data: 2009-05-31 22:20:30
Autor: Rowerex
On 31 Maj, 21:52, ds...@gazeta.pl wrote:

> Z mojego praktycznego doświadczenia i nauki na własnych błędach
> wynika, że linek i pancerzy się nie smaruje.

Co do smaru -  w shimanowskich pancerzach jest wpychany biały smar
(przez przypadek go wycisnąłem ;)

Zgadza się, dlatego ich nie używam ;)

[...]

Ciekawa teoria. Od dwóch lat używam pancerzy z oplotem wzdłużnym i
najprostszych  metalowych koncówek bez żadnych uszczelnień. IMHO, nie
ma lepszego zestawu pod względem braku oporu linki.

Może coś w
tym być, bo shimanowskie pancerze do przerzutek mają oplot spiralny.

Tego nie wiedzialem. Mam gdzieś jakiś kawalek pancerza shimano, ale go
nie uzywam ze względu na smar w srodku. Wydawało mi się jednak że ma
druty wdłużne, jak go znajdę to sprawdzę. No chyba, że mowa o
zestawach pancerzy dura-ace/xtr

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-30 21:24:15
Autor: Solar
ToMasz pisze:

ja mam inne doświadczenia, z napraw rowerów do 1000zł. tnz rower za
1000zł nie linka. Nasmarowane linki i pancerze, działaną po 10 lat,
nienasmarowane... rok, jeśli rower spotka deszcz.

Może (strzelam) związane jest to z wykonaniem pancerzy i linek w tańszych rowerach - znaczy swobodne dopasowanie ich średnic typu cienka linka w grubym przewodzie. Wtedy linka chodzi luźno mimo brudu. Sam kiedyś stosowałem link przerzutek w przewodach hamulcowych w newralgicznych miejscach.
Dopasowana, posmarowana linka, podczas jazdy w kurzu/piasku, i podczas częstego operowania przerzutką, wciąga syf do pancerza i go klajstruje - smarowanie  to pomoc doraźna i krótkotrwała. Tak wynika z mojej praktyki w rowerach powyżej 1000.

Moje zdanie (poparte praktyką) potwierdza szeroka gama smarów do linek i
pancerzy sprzedawanych przez shimano polska.....

Abstrahując od praktyki, szeroka gama sprzedawanych herbatek na odchudzanie i innych wspaniałych suplementów diety nie wpływa na gwałtowne chudnięcie społeczeństwa. ;)

"Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
                                    św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-05-28 15:31:20
Autor: Wojtek
Max pisze:

Kellys Magnus 2009
oto link do specyfikacji, Napęd nie zmieniałem od momentu zakupu:
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&cPath=1_225_228&pID=17913

Wymień pancerz i linkę - to dużo nie kosztuje. Nową linkę naciągnij mocno.

Niemniej łańcuch który masz nie jest najwyższych lotów. Mogło tak się zdarzyć, że wytarł się był bocznie

Data: 2009-05-28 06:55:23
Autor: Przemek
On 28 Maj, 15:31, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:

Niemniej łańcuch który masz nie jest najwyższych lotów. Mogło tak się
zdarzyć, że wytarł się był bocznie

raczysz żartować chyba?
KMC robi łańcuchy dla Shimano, a te sprzedawane pod swoją marką niczym
nie ustępują tym ze znakiem Shimano. Poza tym nawet PC-38 Srama by się
tak szybko nie wytarł, mimo, że on faktycznie nie był najwyższych
lotów.

pozdr

Data: 2009-05-28 17:59:35
Autor: kosik

Użytkownik "Max" <kgsoft@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:gvldfs$ub7$1mx1.internetia.pl...
Macie jakieś pomysły co to może być ?
Myślałem że linka w pancerzu się zasyfiła i trzeba by ją przesmarować ?

Przerzutka ma 3 śruby regulacyjne - dwie od zakresu obok siebie i jedną od opasania przy śrubie mocującej. Tą od opasania spróbuj wkręcić troche.

Pozdrawiam
kosik

Przerzutka ustawienie, smarowanie ?