Przerzutki i inny osprzęt

Data: 2012-06-16 13:09:40
Autor: PeJot
Przerzutki i inny osprzęt
W dniu 2012-06-16 12:18, GK pisze:
Zastanawiam się gdzie jest granica obłędu w inwestowaniu w amatorski
sprzęt.

W najprostszym przypadku w pojemności kieszeni.  Inaczej wygląda to w przypadku, gdy dla użytkownika świat nie kończy się na rowerze.

Wiadomo że producent musi sprzedawać i co roku będzie zachęcał
do nowinek. Mam przerzutki Acera i często, zamiast cieszyć się z jazdy,
myślę podczas zmiany biegów, że gdybym miał lepsze przerzutki, to
generalnie jeździło by mi się lepiej, sprawniej. Tu mam takie pytanie.
Czy idąc w górę od Acery można poczuć polepszenie konfortu zmiany
tylnych biegów?

Samego komfortu przerzucania specjalnie nie odczujesz, szczególnie w *nowym* napędzie, skleconym z katalogowych komponentów. Być może poczułbyś różnicę w szybkości przerzucania gdybyś przesiadł się na XT, a więc *dobre* kilka grup do góry.

Jakoś nie wydaje mi się że oprócz polepszenia trwałości
i zmniejszenia masy można coś więcej ulepszyć w tym bardzo prostym
mechanizmie.

Wystarczy że są ludzie dla których w/w parametry mają istotne znaczenie. Można jeszcze dołożyć odporność na trudne warunki eksploatacji i sprawy losowe typu gałąź w szprychach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Przerzutki i inny osprzęt