Przerzutki i inny osprzęt

Data: 2012-06-16 21:39:26
Autor: kawoN
Przerzutki i inny osprzęt
W dniu 12-06-16 12:18, GK pisze:
Mam przerzutki Acera i często, zamiast cieszyć się z jazdy,
myślę podczas zmiany biegów, że gdybym miał lepsze przerzutki, to
generalnie jeździło by mi się lepiej, sprawniej. Tu mam takie pytanie.
Czy idąc w górę od Acery można poczuć polepszenie konfortu zmiany
tylnych biegów?

Zacznijmy od pytania podstawowego:

A czy obecnie czujesz że coś Ci źle działa?
Zbyt często musisz regulować?
Niezbyt pewnie przerzucają?
Etc.

Bo jeśli nie - to po co przepłacać :)

--
kawoN
-

Data: 2012-06-16 20:19:25
Autor: Ignac
Przerzutki i inny osprzęt
kawoN <bike4win@bike4win.pl> napisał(a):
[...]

Imo najistotniejsze jest tak eksploatować napęd aby zużycie wszystkich
zębatek kasety było takie samo,bo bez tego napęd będzie głośny-zgrzyty
łancucha z problemami jego przekładania na poszczególne zębatki kasety i
nie ma się co łudzić że drogie komponenty napędu polepszą cokolwiek.

 Ignac

Data: 2012-06-17 21:37:43
Autor: GK
Przerzutki i inny osprzęt

Zacznijmy od pytania podstawowego:

A czy obecnie czujesz że coś Ci źle działa?
Zbyt często musisz regulować?
Niezbyt pewnie przerzucają?

Otóż to. Długi czas broniłem się żeby nie traktować roweru jak "peceta", ale ostatnio zacząłem dużo jeździć i zaczynam zauważać zużycie i coraz częściej myślę o ulepszaniu roweru. Ramę mam na pewno solidną, bo ostro jeżdżę po górach w nierównym terenie i jeszcze jej  nie pogiąłem, a ważę ponad 100kg (jakiś model Meridy, 22 cale rama). Ostatnio zacząłem też ciągać przyczepkę z dziećmi i chyba przez to zaczęły się problemy z napędem. Jak przeglądam mnogość dostępnego osprzętu to głupieję i zaczynam tęsknić do składaków Wigry 3. W każdym razie nie potrafię już wyregulować przerzutki. Zgrzyta, występuje opóźnienie zmiany biegu w dół. Nasmarowałem linkę więc obwiniam sprężynę w przerzutce, że słabo ciągnie w dół. Łańcuch mam nowy, a przebieg roweru około 3000km.

Data: 2012-06-18 13:22:50
Autor: ...::QRT::...
Przerzutki i inny osprzęt
Dnia Sun, 17 Jun 2012 21:37:43 +0200, GK napisał(a):

Wigry 3. W każdym razie nie potrafię już wyregulować przerzutki. Zgrzyta, występuje opóźnienie zmiany biegu w dół. Nasmarowałem linkę więc obwiniam sprężynę w przerzutce,

zasadniczo linek sie nie smaruje imo wymienia na nowe razem z pancerzami.
Smarowanie przynosi krótkotrwałą poprawę a później gwałtowne pogorszenie
kultury pracy. Linka zaczyna sie kleić i syfu w pancerzy szybko przybywa.

Data: 2012-06-18 14:42:49
Autor: cytawa
Przerzutki i inny osprzęt
QRT::... pisze:

[...]

Nie zauwazylem, zeby linka (ocynkowana) posmarowana oliwka przy montazu wymagala corocznej wymiany. Natomiast nieposmarowana po zimie pokrywa sie bialym proszkiem i wtedy trzeba wymieniac.

Ja smaruje od bardzo wielu lat i nie mam  problemow.

Jan Cytawa

Data: 2012-06-18 15:46:56
Autor: ...::QRT::...
Przerzutki i inny osprzęt
Dnia Mon, 18 Jun 2012 14:42:49 +0200, cytawa napisał(a):

QRT::... pisze:

[...]

bo zasadniczo problemem nie jest stan samej linki (zakładamy ze
nierdzewna), ino pancerza w którym zbiera sie syf. Apo smarowaniu linki
zbierć go bedzie jeszcze wiecej powodując spore opory pracy.  Pewnie jak by sie postarać to można by wymienić pancerze, przeczyścić linkę
i było by równie dobrze - tyle ze to mocno kłopotliwe ze wzgledu na to ze
zagnieciona w mocowaniu linka może sie rozczapierzać

Data: 2012-06-18 15:22:14
Autor: Ignac
Przerzutki i inny osprzęt
GK <grzesiek_ke@o2.pl> napisał(a):

> [...]

z dziećmi i chyba przez to zaczęły się problemy z napędem. Jak przeglądam mnogość dostępnego osprzętu to głupieję i zaczynam tęsknić do składaków Wigry 3. W każdym razie nie potrafię już wyregulować przerzutki. Zgrzyta, występuje opóźnienie zmiany biegu w dół. Nasmarowałem linkę więc obwiniam sprężynę w przerzutce, że słabo ciągnie w dół. Łańcuch mam nowy, a

Najprościej/najtaniej jest sprawdzić skuteczność działania sprężny wózka
odłączając od niego linkę i jeżeli jest ok.to sprawdzić ewentualnie
wymienić linkę z pancerzem,wyregulować przerzutkę-wychylenia wózka i zamontować nową linkę i pomęczyć się trochę jeżdząc na tych zębatkach kasety które są najmniej zużyte,doprowadzając zęby kasety do równomiernego zużycia,
oczywiście nie zapominać o smarowaniu łańcucha.
No ba najgorzej by było gdyby sprężyna wózka była do kitu i jeszcze zużycie
kasety(pewnie jej środkowe zebatki)to aż nie chce mi sie o tym myśleć-bo
wtedy przerzutka,kaseta i łańcuch do wymiany żeby się nie męczyć.
Nie przeciążaj tego napędu,ewentualne zabieranie jeszcze z sobą teściowej
(żeby dzieci się nie nudziły)to zdecydowanie zły pomysł.
  Ignac

--

Przerzutki i inny osprzęt