Przerzutki i klamkomanetki, jaka klasa osprzętu

Data: 2009-06-03 13:08:37
Autor: piecia aka dracorp
Przerzutki i klamkomanetki, jaka klasa osprzętu
Witam
Mam zamiar zmienić po części swój osprzęt w szosówce Olsh. Na dzień dzisiejszy mam Campagnolo Xenon który chcę wymienić na Shimano, z racji tego że coraz bardziej podobają mi się ich dłuższe klamkomanetki. Osprzęt na przód 3-rzędowy, na tył 10-rzędowy.
Pytanie teraz w jaką klasę osprzętu się ładować. To co mam na dzień dzisiejszy, ciągle mi działa i po za jednym przypadkiem nie psuje się. Nie wiem jak jest z Shimano. Myślałem o ultegra ale chyba zdeka za droga. Nie narzucam żadnego pułapu cenowego, po prostu chciałbym kupić możliwie jak najtaniej ale żeby mi wytrzymało te kilka lat. Tak samo jak poprzedni osprzęt.

Taka dodatkowa sprawa, jeśli dokupię małą tarczę do korby Campagnolo będzie to pasowało z przerzutką Shimano, czy też będę zmuszony do zakupu również całej korby?

ps. W Poznaniu oprócz cyklotur jest jeszcze jakiś inny sklep godny polecenia z interfejsem www? Akurat w piątek jadę do Trzebnicy i planuję na 2h wpaść do Poznania na zakupy po części.
--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-03 17:07:41
Autor: Tomasz Konik
[...]

A nie rozglądałeś się za nowszymi i wyższej klasy łapami Campy? Chiba większe
są, a z pewnością lepsze od X.

Pytanie teraz w jaką klasę osprzętu się ładować. To co mam na dzień dzisiejszy, ciągle mi działa i po za jednym przypadkiem nie psuje się.

No właśnie... Tym bardziej myślałbym nad apgrejdem Campy

[...]

Jeśli już chcesz Sh., to nie bardzo jest sens brać całej grupy. IYP brałbym
możliwie wysokie klasy klamki (np. Ultegrę), łańcuch DA, przerzutka tył Tiagra
albo maks. 105 (jak kosisz łańcuch to z wózkiem GS), kaseta Ultegra (a jak
chcesz grzebać się kiedyś koronkami to 105), przednia przerzutka - jakakolwiek
pod 3x10(warto spróbować wcześniej, czy przypadkiem C. spasuje do manetki Sh).
No, i piastę tylną musisz wymienić (a jak się da to sam bęben) pod kasetę Sh.

Taka dodatkowa sprawa, jeśli dokupię małą tarczę do korby Campagnolo będzie to pasowało z przerzutką Shimano, czy też będę zmuszony do zakupu również całej korby?

Powinno się dać wyregulować (a przynajmniej warto spróbować). Tyle jednak, że
by dołożyć młynek do korby w pająku muszą być doń otwory; zwykle w dwurzędowej
nie ma.
 Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-03 23:55:12
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 03 Jun 2009 17:07:41 +0000, Tomasz Konik napisał(a):

A nie rozglądałeś się za nowszymi i wyższej klasy łapami Campy? Chiba
większe są, a z pewnością lepsze od X.
Mirage wchodzi w rachubę, cenowo bym wydał podobnie do Shimano około 800zł. Czyżby zaczęli produkować większe klamki czy też w wyższych grupach jest inna budowa. Niestety większość zdjęć jest na wprost.

[...]

W kasecie do piast Miche podobało mi się że koronki mogłem samodzielnie dosztukować. Ostatnio kupiłem na poczekaniu kasetę Shiamano i ostatnie 4 były złączone. Bo akurat piastę mam Miche a nie Campę(tzn. miałem, ostatnio zmieniłem koła na Shimanowskie WHR).

Powinno się dać wyregulować (a przynajmniej warto spróbować). Tyle
jednak, że by dołożyć młynek do korby w pająku muszą być doń otwory;
zwykle w dwurzędowej nie ma.
Ja na szczęście mam.

Jedyny minus Campy i ew. Miche jest to że jest mało sklepów z ich osprzętem. Ale w sumie może warto będzie pozostać przy nich.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-04 07:26:01
Autor: Tomasz Konik
> [...]
Mirage wchodzi w rachubę, cenowo bym wydał podobnie do Shimano około 800zł. Czyżby zaczęli produkować większe klamki czy też w wyższych grupach jest inna budowa. Niestety większość zdjęć jest na wprost.

800 zł za łapy Mirage? Toć za tyle to Chorusy da się wyrwać starsze (10s).
http://www.wertykal.com/shop.php?opt=shop_oferta&kid=61
A na stronie Campy masz zdjęcia z każdej możliwej strony
Możesz zapytać na forumszosowe.org - tam są specjaliści w temacie wielkości
łap Campy

> [...]

W kasecie do piast Miche podobało mi się że koronki mogłem samodzielnie dosztukować. Ostatnio kupiłem na poczekaniu kasetę Shiamano i ostatnie 4 były złączone. Bo akurat piastę mam Miche a nie Campę(tzn. miałem, ostatnio zmieniłem koła na Shimanowskie WHR).

No, to temat piasty spada.
Kaseta Ultegry jest na pająku, 105 jest pakietowana (tzn. OIDP dziewiątkowa
była, 10s nie wiem)
> Powinno się dać wyregulować (a przynajmniej warto spróbować). Tyle
> jednak, że by dołożyć młynek do korby w pająku muszą być doń otwory;
> zwykle w dwurzędowej nie ma.
Ja na szczęście mam.

To tylko pozostaje przerzutka z długim prowadnikiem, i - ewentualnie - dłuższa
oś suportu

Jedyny minus Campy i ew. Miche jest to że jest mało sklepów z ich osprzętem. Ale w sumie może warto będzie pozostać przy nich.

Ale są przyzwoite (Werykal, Chrzanowski, Poręba, Olsh). W końcu nie chodzi się
za szpejami co tydzień...

Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-04 07:43:16
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 04 Jun 2009 07:26:01 +0000, Tomasz Konik napisał(a):

[...]
Czekaj, te Mirage na wertykal to za komplet(lewa i prawa)?

No, to temat piasty spada.
Kaseta Ultegry jest na pająku, 105 jest pakietowana (tzn. OIDP
dziewiątkowa była, 10s nie wiem)
Tzn. w starym kole mam Miche w systemie Shimano. W nowym kole wszystko jest Shimano i pasuje na szczęście do przerzutki Campy Xenon 9. Swoją drogą grubość kasety 10s jest taka sama jak 9s? Bo podkładki do 10s są cieńsze, więc może wszystko się zmieści na starej piaście.

Ale są przyzwoite (Werykal, Chrzanowski, Poręba, Olsh). W końcu nie
chodzi się za szpejami co tydzień...
Ooo, Chrzanowskiego i Porębe jakoś nigdy nie wyszukałem, dobrze wiedzieć.

Wielkie dzięki, posprawdzam ew. popytam na forumszosowe.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-04 08:08:55
Autor: Tomasz Konik
> [...]
> forumszosowe.org - tam są specjaliści w temacie wielkości łap Campy
Czekaj, te Mirage na wertykal to za komplet(lewa i prawa)?

Za komplet

> [...]
Tzn. w starym kole mam Miche w systemie Shimano. W nowym kole wszystko jest Shimano i pasuje na szczęście do przerzutki Campy Xenon 9. Swoją drogą grubość kasety 10s jest taka sama jak 9s? Bo podkładki do 10s są cieńsze, więc może wszystko się zmieści na starej piaście.

Sh. 10s kaseta jest węższa niż 8/9s. Stąd podkładka do 10s na bęben 8/9s.

> Ale są przyzwoite (Werykal, Chrzanowski, Poręba, Olsh). W końcu nie
> chodzi się za szpejami co tydzień...
Ooo, Chrzanowskiego i Porębe jakoś nigdy nie wyszukałem, dobrze wiedzieć.

http://www.chrzanowskisport.pl/
http://www.poreba.carrer.pl/index.php?dzial=1&page=home

Są i inni
na forum szosowym się dowiesz.

Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-04 08:27:51
Autor: Tomasz Konik
> [...]
> forumszosowe.org - tam są specjaliści w temacie wielkości łap Campy
Czekaj, te Mirage na wertykal to za komplet(lewa i prawa)?

http://www.allegro.pl/item650874837_klamkomanetki_campagnolo_record_qs2_3_10_nowe.html

;-)
Konik

Data: 2009-06-04 02:30:10
Autor: Rowerex
On 4 Cze, 10:27, "Tomasz Konik" <tome...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

http://www.allegro.pl/item650874837_klamkomanetki_campagnolo_record_q...

;-)
Konik

Jakiś dzien temu na allegro wystawił ktos dwie kasety 9-rz i 10-rz, że
niby wyrób Campagnolo. Ale tak naprawdę, przynajmniej na moje oko, są
to kasety legendarnej wręcz firmy Marchisio. Nie wiem czy jest cena
minimalna, ale aukcje zaczynaly się od 1zł więc można powalczyć.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-04 10:15:08
Autor: piecia aka dracorp
Przerzutki i klamkomanetki, jaka klasa osprzętu
A pamięta ktoś rozstaw(promień od środka suportu) otworów w najmniejszej tarczy? 35mm?

Dobra znalazłem, fi. 74cm.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-04 10:49:57
Autor: Tomasz Konik
Przerzutki i klamkomanetki, jaka klasa osprzętu
A pamięta ktoś rozstaw(promień od środka suportu) otworów w najmniejszej tarczy? 35mm?
Dobra znalazłem, fi. 74cm.

A ja sobie przypomniałem, że jeśli z zewnętrznej tarczy małej dwurzędowego
mechanizmu zrobisz środkową, to będą pewne problemy z wrzucaniem z młynka na
tę środkową, bo nie ma na niej elementów wspomagających. Owszem, dać się da,
ale z gorszą kulturą - przy mniejszych obrotach i bez obciążenia,
delikatnie... Wprawdzie z 30z na 39z będzie łatwiej niż np. na 42z, ale i tak
będzie średnio raczej...
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-06-04 12:07:16
Autor: piecia aka dracorp
Przerzutki i klamkomanetki, jaka klasa osprzętu
Dnia Thu, 04 Jun 2009 10:49:57 +0000, Tomasz Konik napisał(a):
[...]

Na razie mam 39z i 52z i raczej chyba tak pozostanie. Ta mała tarczka będzie przydatna tylko przy dużych nachyleniach a z tymi u mnie to nie za często.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-04 12:14:51
Autor: Wojtek
Tomasz Konik pisze:
[...]

eeee pierwszy szlif i do wymiany ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Przerzutki i klamkomanetki, jaka klasa osprzętu