Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Data: 2010-07-12 15:54:18
Autor: Jarek Pudelko
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 15:50, Konrad L pisze:

W zwiazku z tym mam pytanie do tych co sie uwstecznili :)
(klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z
manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac
przy sile nadmuchu/miejscu nadmuchu/mocy schladzania? Boje sie ze co
chwila bedzie albo za zimo albo za cieplo i trzeba bedzie manipulowac
bez przerwy.

Mialem manuala, teraz mam klimatronik - w zasadzie przy takiej pogodzie jedno i drugie caly czas musi dmuchac zimnym chyba, ze masz super atermiczne szyby :)
Przy troche nizszej temperaturze bywaly momenty, ze wylaczalem na "troche" manuala bo sie robilo za zimno - ew mozna do minimum zmniejszyc nawiew.
O tym, ze przy wlaczonym manualu w 90 konnym silniku praktycznie nie da sie jechac to w ogole nie bede wspominal :)

--
jarek

Data: 2010-07-12 16:05:29
Autor: Adam Szewczak
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.


Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1f6qa$beo$1@alfa.ceti.pl...
W dniu 2010-07-12 15:50, Konrad L pisze:

W zwiazku z tym mam pytanie do tych co sie uwstecznili :)
(klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z
manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac
przy sile nadmuchu/miejscu nadmuchu/mocy schladzania? Boje sie ze co
chwila bedzie albo za zimo albo za cieplo i trzeba bedzie manipulowac
bez przerwy.

Mialem manuala, teraz mam klimatronik - w zasadzie przy takiej pogodzie jedno i drugie caly czas musi dmuchac zimnym chyba, ze masz super atermiczne szyby :)
Przy troche nizszej temperaturze bywaly momenty, ze wylaczalem na "troche" manuala bo sie robilo za zimno - ew mozna do minimum zmniejszyc nawiew.
O tym, ze przy wlaczonym manualu w 90 konnym silniku praktycznie nie da sie jechac to w ogole nie bede wspominal :)

-- jarek


    Eeee tam gadasz, jak u mnie jest 69KM i jest klima.... i jakos jezdzi ;P

PZDr
Adam

Data: 2010-07-13 11:02:39
Autor: jahi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Adam Szewczak wrote:

   Eeee tam gadasz, jak u mnie jest 69KM i jest klima.... i jakos
jezdzi ;P

PZDr
Adam

Licytujemy? 60KM z klimą ;)

--

Data: 2010-07-13 15:09:43
Autor: MadMan
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Dnia 13 Jul 2010 11:02:39 GMT, jahi napisał(a):

Licytujemy? 60KM z klimą ;)

Ja też takiego używam. Włączenie klimy praktycznie w ogóle nie wpływa na
zachowanie auta :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-12 16:20:03
Autor: huri_khan
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Dnia Mon, 12 Jul 2010 15:54:18 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):

O tym, ze przy wlaczonym manualu w 90 konnym silniku praktycznie nie da sie jechac to w ogole nie bede wspominal :)


A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-07-12 16:29:14
Autor: krzysiek82
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
huri_khan pisze:
A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?


jelcz z naczepą :)? śmieszą mnie takie opinie, że się  nie da jechać jak klima włączona. Ja jeździłem parę dni saxo z klimą silnik diesel ok 55KM ma i jakoś dawałem radę bez najmniejszego problemu.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-12 16:34:46
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
pon, 12 lip 2010 o 16:29 GMT, krzysiek82 napisał(a):

A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?


jelcz z naczepą :)? śmieszą mnie takie opinie, że się  nie da jechać jak klima włączona. Ja jeździłem parę dni saxo z klimą silnik diesel ok 55KM ma i jakoś dawałem radę bez najmniejszego problemu.

Dac sie da, tylko czuc zauwazalny spadek mocy

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-12 16:44:03
Autor: krzysiek82
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Brzezi pisze:
Dac sie da, tylko czuc zauwazalny spadek mocy

To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy. Ale wszystkie to diesle.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-12 12:53:04
Autor: hamberg
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy.
Ale wszystkie to diesle.

to chyba auta cos nie czujesz. U mnie przy spokojnym przyspieszaniu
albo ruszaniu przy obecnych temperaturach (33oC w cieniu - po
wylaczeniu klimy po 20s jest w aucie goraco) juz czuc wyrazna roznice.
Oczywiscie jak gwaltownie depne to klima sie wylacza na czas
przyspieszenia i auto odzyskuje wigor. Pisze o 2.4JTD

Data: 2010-07-13 09:08:36
Autor: Seba
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Dnia Mon, 12 Jul 2010 12:53:04 -0700 (PDT), hamberg napisał(a):

to chyba auta cos nie czujesz. U mnie przy spokojnym przyspieszaniu
albo ruszaniu przy obecnych temperaturach (33oC w cieniu - po
wylaczeniu klimy po 20s jest w aucie goraco) juz czuc wyrazna roznice.
Oczywiscie jak gwaltownie depne to klima sie wylacza na czas
przyspieszenia i auto odzyskuje wigor. Pisze o 2.4JTD

Ja też mam 2.4 JTD (w wersji 150 KM) - być może jakaś tam *minimalna*
różnica jest, ale tak słabo wyczuwalna, że IMO staje się pomijalna. Nie
masz czegoś spartolonego?


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Lancia Lybra SW

Data: 2010-07-12 17:49:52
Autor: m
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c3b2a3a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z piskiem opon odjechać.

Data: 2010-07-12 18:57:54
Autor: LEPEK
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 17:49, m pisze:

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2010-07-12 16:45:16
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

"LEPEK" <gdzies@wsi.pl> wrote in message news:i1fhmd$14qv$1news.mm.pl...
W dniu 2010-07-12 17:49, m pisze:

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Data: 2010-07-13 00:07:33
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
pon, 12 lip 2010 o 23:45 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

w ASB nie da sie strzelic ze sprzegla

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 07:34:32
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.i3n4h5.29h.brzezibrzezi.chello.pl...
pon, 12 lip 2010 o 23:45 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

w ASB nie da sie strzelic ze sprzegla

Mój samochód piszczy oponami gdy strzelam z gazu...
Honda Accord Coupe 2004, 4 cylindry 2,4 litra. Oczywiście ASB.
To samo robi Acura TL-S 2007, 6 cylindrów 3,5 litra, też ASB.
Trzeba drugiemu wyłączyć traction controll, inaczej nie wyjdzie.

Data: 2010-07-14 14:50:23
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
śro, 14 lip 2010 o 14:34 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

w ASB nie da sie strzelic ze sprzegla

Mój samochód piszczy oponami gdy strzelam z gazu...
Honda Accord Coupe 2004, 4 cylindry 2,4 litra. Oczywiście ASB.
To samo robi Acura TL-S 2007, 6 cylindrów 3,5 litra, też ASB.
Trzeba drugiemu wyłączyć traction controll, inaczej nie wyjdzie.

Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 10:19:01
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.i3rckf.2cd.brzezibrzezi.chello.pl...
śro, 14 lip 2010 o 14:34 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje
radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

w ASB nie da sie strzelic ze sprzegla

Mój samochód piszczy oponami gdy strzelam z gazu...
Honda Accord Coupe 2004, 4 cylindry 2,4 litra. Oczywiście ASB.
To samo robi Acura TL-S 2007, 6 cylindrów 3,5 litra, też ASB.
Trzeba drugiemu wyłączyć traction controll, inaczej nie wyjdzie.

Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

Tak, FWD.
Więc pytam jeszcze raz: co ma ASB do piszczenia oponami?
Jak masz dobre auto z odpowiednim silnikiem do masy pojazdu to
możesz zerwać przyczepność z jezdnią niezależnie od typu skrzyni biegów.
Ten Accord 2,4 litra, 4 cylindry ma 160 koni, moje wersja coupe waży 1380 kg.
Jeśli w Lepka aucie ważącym 1150kg ma tylko 86 koni to ja nie wiem jak
on w ogóle może jeździć takimi marnymi taczkami... To musi być żałosne.

Data: 2010-07-14 17:35:45
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
śro, 14 lip 2010 o 17:19 GMT, Pszemol napisał(a):

Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

Tak, FWD.
Więc pytam jeszcze raz: co ma ASB do piszczenia oponami?

to ze w ASB przy ruszaniu nie rozkrecisz silnika do wiecej jak 2-2.5krpm, a
to moga byc za male obroty do osiagniecia odpowiedniej mocy aby zerwac
przyczepnosc, a manualu mozesz rozkrecic silnik do max mocy czyli np.
4krpm, czy niech nawet 5krpm i strzelic ze sprzegla

Sproboj w manulu taczac sie na jedynce wcisnac do oporu pedal gazu? zerwie
przyczepnosc? na asfalcie nie, na jakims piasku pewnie da rade, ASB ma
troche latwiej, bo jednak dzieki uslizgowi moze sie wkrecic na troche
wieksze obroty i przekazac wiekszy moment w analogicznej sytuacji, ale i
tak nie bedzie to na tyle jak przy strzale ze sprzegla..

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 10:44:11
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.i3rmah.2cd.brzezibrzezi.chello.pl...
śro, 14 lip 2010 o 17:19 GMT, Pszemol napisał(a):

Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

Tak, FWD.
Więc pytam jeszcze raz: co ma ASB do piszczenia oponami?

to ze w ASB przy ruszaniu nie rozkrecisz silnika do wiecej jak 2-2.5krpm, a
to moga byc za male obroty do osiagniecia odpowiedniej mocy aby zerwac
przyczepnosc, a manualu mozesz rozkrecic silnik do max mocy czyli np.
4krpm, czy niech nawet 5krpm i strzelic ze sprzegla

Czyli winą nie jest ASB tylko za słaby silnik :-) I o to mi chodziło od początku...

Sproboj w manulu taczac sie na jedynce wcisnac do oporu pedal gazu? zerwie
przyczepnosc? na asfalcie nie, na jakims piasku pewnie da rade, ASB ma
troche latwiej, bo jednak dzieki uslizgowi moze sie wkrecic na troche
wieksze obroty i przekazac wiekszy moment w analogicznej sytuacji, ale i
tak nie bedzie to na tyle jak przy strzale ze sprzegla..

Zapewne zdajesz sobie sprawę że automat możesz zablokować na 1 biegu?

Data: 2010-07-14 17:56:51
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
śro, 14 lip 2010 o 17:44 GMT, Pszemol napisał(a):

Oba samochody FWD o ile sie nie myle? wiec nic w tym trudnego

Tak, FWD.
Więc pytam jeszcze raz: co ma ASB do piszczenia oponami?

to ze w ASB przy ruszaniu nie rozkrecisz silnika do wiecej jak 2-2.5krpm, a
to moga byc za male obroty do osiagniecia odpowiedniej mocy aby zerwac
przyczepnosc, a manualu mozesz rozkrecic silnik do max mocy czyli np.
4krpm, czy niech nawet 5krpm i strzelic ze sprzegla

Czyli winą nie jest ASB tylko za słaby silnik :-) I o to mi chodziło od początku...

Tak, chodzi o moc silnika, tylko wlasnie 150KM to troche za malo


Sproboj w manulu taczac sie na jedynce wcisnac do oporu pedal gazu? zerwie
przyczepnosc? na asfalcie nie, na jakims piasku pewnie da rade, ASB ma
troche latwiej, bo jednak dzieki uslizgowi moze sie wkrecic na troche
wieksze obroty i przekazac wiekszy moment w analogicznej sytuacji, ale i
tak nie bedzie to na tyle jak przy strzale ze sprzegla..

Zapewne zdajesz sobie sprawę że automat możesz zablokować na 1 biegu?

Ale co to ma do rzeczy do omawianej sytuacji?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 18:16:15
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.i3rni3.2cd.brzezibrzezi.chello.pl...
Czyli winą nie jest ASB tylko za słaby silnik :-) I o to mi chodziło od
początku...

Tak, chodzi o moc silnika, tylko wlasnie 150KM to troche za malo

 Wydaje Ci się - moja honda ma niewiele więcej maksymalnie (160KM)
i piszczy kołami aż się patrzy...

Sproboj w manulu taczac sie na jedynce wcisnac do oporu pedal gazu? zerwie
przyczepnosc? na asfalcie nie, na jakims piasku pewnie da rade, ASB ma
troche latwiej, bo jednak dzieki uslizgowi moze sie wkrecic na troche
wieksze obroty i przekazac wiekszy moment w analogicznej sytuacji, ale i
tak nie bedzie to na tyle jak przy strzale ze sprzegla..

Zapewne zdajesz sobie sprawę że automat możesz zablokować na 1 biegu?

Ale co to ma do rzeczy do omawianej sytuacji?

No to, że nie tylko przy ruszaniu możesz zapiszczeć automatem...

Data: 2010-07-13 08:18:23
Autor: LEPEK
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Pszemol pisze:

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

W automacie nie masz przecież możliwości dawkowania momentu przekazywanego na koła przy jednoczesnym manipulowaniu obrotami. Tam tylko wciskasz i jak mocy wystarczy, to zrywa przyczepność.
Gdyby w takim Dużym Fiacie był automat, to by ledwo ruszał. A dało się i tym z piskiem ruszyć, tyle że trzeba było trochę wyczucia: obroty na max, sprzęgło odpuścić zdecydowanie, ale tylko na 3/4 (nie za mało, żeby go nie spalić i żeby przenieść odpowiednio dużo na koła, ale nie za dużo, żeby nie zdusić silnika), a jak zerwie przyczepność to dalej puszczać sprzęgło trzymając gaz wciśnięty.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2010-07-14 10:20:03
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"LEPEK" <nobody@nowhere.net> wrote in message news:4c3c052dnews.home.net.pl...
Pszemol pisze:

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

W automacie nie masz przecież możliwości dawkowania momentu przekazywanego na koła przy jednoczesnym manipulowaniu obrotami.
Tam tylko wciskasz i jak mocy wystarczy, to zrywa przyczepność.
Gdyby w takim Dużym Fiacie był automat, to by ledwo ruszał. A dało
się i tym z piskiem ruszyć, tyle że trzeba było trochę wyczucia: obroty na max, sprzęgło odpuścić zdecydowanie, ale tylko na 3/4 (nie za mało, żeby go nie spalić i żeby przenieść odpowiednio dużo na koła, ale nie za dużo, żeby nie zdusić silnika), a jak zerwie przyczepność to dalej puszczać sprzęgło trzymając gaz wciśnięty.

Pozdr,
-- L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Które z tych dwu toczydeł ma tylko 86 koni przy 1150kg wagi? :-(

Data: 2010-07-14 18:05:12
Autor: Grejon
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-14 17:20, Pszemol pisze:

Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00

Które z tych dwu toczydeł ma tylko 86 koni przy 1150kg wagi? :-(

Jezu, nie popłacz się :) Jak ci powiem czym jeździłem jeszcze rok temu to chyba sobie żyły podetniesz ;)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-14 18:16:53
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"Grejon" <grejon@interia.pl> wrote in message news:i1kn7p$u5k$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2010-07-14 17:20, Pszemol pisze:

Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00

Które z tych dwu toczydeł ma tylko 86 koni przy 1150kg wagi? :-(

Jezu, nie popłacz się :) Jak ci powiem czym jeździłem jeszcze rok temu to chyba sobie żyły podetniesz ;)

Od razu mi się weselej zrobiło :-)

Data: 2010-07-14 18:58:56
Autor: tor
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Gdyby w takim Dużym Fiacie był automat, to by ledwo ruszał. A dało
się i tym z piskiem ruszyć, tyle że trzeba było trochę wyczucia: obroty na max, sprzęgło odpuścić zdecydowanie, ale tylko na 3/4 (nie za mało, żeby go nie spalić i żeby przenieść odpowiednio dużo na koła, ale nie za dużo, żeby nie zdusić silnika), a jak zerwie przyczepność to dalej puszczać sprzęgło trzymając gaz wciśnięty.

Eee.. tam ;) Kantem to się dało piszczeć i na dwójce. Kumpel miał tez poldka (tego przed akwarium) i na 3 zdarzyło mu się zapiszczeć :D . Z innych , które miałem okazję ujeżdżać i dało się zapiszczeć nawet na dwójce (nie wszystkie): pf126p (całe 23KM) :P , kanciak, stary nissan (60KM, nawet kapcia dał rade przypalic ;) ), p309 (miał 80KM i na dwójce to na mocniejszym zakręcie piszczał ), wartburg (dwusów - 50KM) i jeszcze kilka innych aut. Odpowiednia technika i w zasadzie każdym autem zapiszczysz na starcie.


Pozdrawiam
 Rad

Data: 2010-07-14 19:07:32
Autor: Artur Maśląg
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-13 08:18, LEPEK pisze:
(...)
Gdyby w takim Dużym Fiacie był automat, to by ledwo ruszał.

Bzdura - jeździłby całkiem sprawnie. Wiele samochodów z tamtego okresu
posiadało taką skrzynię, podobną moc i jeździło. Ba, to się nawet
w dzisiejszych czasach zdarza, choć minęło trochę lat.

A dało się i
tym z piskiem ruszyć, tyle że trzeba było trochę wyczucia: obroty na
max, sprzęgło odpuścić zdecydowanie, ale tylko na 3/4 (nie za mało, żeby
go nie spalić i żeby przenieść odpowiednio dużo na koła, ale nie za
dużo, żeby nie zdusić silnika), a jak zerwie przyczepność to dalej
puszczać sprzęgło trzymając gaz wciśnięty.

Bez urazy, ale zupełnie jakbym czytał opowieści z mchu i paproci.
Kwadratem spokojnie się paliło gumy o ile wszystko było w porządku
i żadna ekwilibrystyka potrzebna nie była.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-07-13 14:53:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-14 07:35:33
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrni3ooe4.jd5.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-07-12, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

Data: 2010-07-14 15:10:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-14, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-14 10:20:59
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrni3rdqe.j3e.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-07-14, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje
radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Data: 2010-07-14 17:38:31
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
śro, 14 lip 2010 o 17:20 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje
radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Ale Ty tez nie rozumiesz, ruszajac ASB bedziesz mial max powiedzmy 2.5krmp,
jezeli silnik osiaga max 150KM, ale przy 5krpm, to przy 2.5krpm bedzie mial
polowe tego albo i mniej, czyli 60-70KM to jednak moze byc troche za malo
aby zerwac przyczepnosc bez uzywania sily kinetycznej w postaci strzalu ze
sprzegla...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 10:45:19
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.i3rmfn.2cd.brzezibrzezi.chello.pl...
śro, 14 lip 2010 o 17:20 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz
rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje
radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Ale Ty tez nie rozumiesz, ruszajac ASB bedziesz mial max powiedzmy 2.5krmp,
jezeli silnik osiaga max 150KM, ale przy 5krpm, to przy 2.5krpm bedzie mial
polowe tego albo i mniej, czyli 60-70KM to jednak moze byc troche za malo
aby zerwac przyczepnosc bez uzywania sily kinetycznej w postaci strzalu ze
sprzegla...

Na przykładzie swojej hondy 160KM wiem że wystarcza tej pary na ASB.

Data: 2010-07-14 18:00:06
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
śro, 14 lip 2010 o 17:45 GMT, Pszemol napisał(a):

Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz
rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje
radę.

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Ale Ty tez nie rozumiesz, ruszajac ASB bedziesz mial max powiedzmy 2.5krmp,
jezeli silnik osiaga max 150KM, ale przy 5krpm, to przy 2.5krpm bedzie mial
polowe tego albo i mniej, czyli 60-70KM to jednak moze byc troche za malo
aby zerwac przyczepnosc bez uzywania sily kinetycznej w postaci strzalu ze
sprzegla...

Na przykładzie swojej hondy 160KM wiem że wystarcza tej pary na ASB.

Ja mialem kiedys 150KM FWD i na oko bylo to na granicy, czasami bylo
slychac lekki popisk, ale nigdy nie udalo mi sie na suchym asfalcie
zamielic kolami, moze jeszcze 10-20KM wiecej i udaloby sie...

Teraz mam 200KM i 320KM RWD i ani w tym, ani w tym  nie udaje mi sie tez
zamielic kolami, czasami wyjatkowo uslysze malutki piszczek ale nic
wiecej...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 21:41:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-14, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Nie znasz się, nie rozumiesz i masz (chyba zbyt) małe doświadczenie. Do
zapiszczenia oponami przy typowej ASB potrzebujesz ponad setki koni,
przy ręcznej skrzyni z normalnym sprzęgłem wystarcza ich dwadzieścia.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-14 18:19:07
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrni3s4n0.lfn.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-07-14, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

Ty tak serio?

Tak serio bo mam dwa samochody i w obydwu z łatwością zapiszczę
oponami przy ruszaniu mimo automatycznej skrzyni biegów... i co?

LOL.

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Nie znasz się, nie rozumiesz i masz (chyba zbyt) małe doświadczenie. Do
zapiszczenia oponami przy typowej ASB potrzebujesz ponad setki koni,
przy ręcznej skrzyni z normalnym sprzęgłem wystarcza ich dwadzieścia.

A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...

Data: 2010-07-15 08:53:46
Autor: Grejon
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-15 01:19, Pszemol pisze:

A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...

Żartujesz sobie? Siedzisz sobie w tych Stanach i nie masz pojęcia jak to wygląda w innych krajach.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-15 10:11:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-15, Grejon <grejon@interia.pl> wrote:

A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...

Żartujesz sobie? Siedzisz sobie w tych Stanach i nie masz pojęcia jak to wygląda w innych krajach.

Nie, walnął bzdurę i próbuje się wykręcać.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-15 10:03:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-14, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Co w tym śmiesznego? Rozumiesz o co tu chodzi czy nie rozumiesz?
Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy - raczej wątły silnik jest problemem.

Nie znasz się, nie rozumiesz i masz (chyba zbyt) małe doświadczenie. Do
zapiszczenia oponami przy typowej ASB potrzebujesz ponad setki koni,
przy ręcznej skrzyni z normalnym sprzęgłem wystarcza ich dwadzieścia.

A które auto nie ma dziś tej ponad setki koni? Właśnie...

Niejedno.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 23:39:22
Autor: Olleo
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

Pewnie ma jeden bezpiecznik na klime i "niewylaczalny" ESP ;-)
--
Olleo

Data: 2010-07-12 19:40:01
Autor: Jotte
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W wiadomości news:i1fdjf$8dj$1news.onet.pl m <m@no.pq> pisze:

To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy.
Ale wszystkie to diesle.
Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.
Może to dobrze?
Jak wiadomo - gdy opona gwizda, to kierowca pi***...

--
Jotte

Data: 2010-07-12 21:49:14
Autor: Irokez
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:i1fk02$id$1news.dialog.net.pl...

Jak wiadomo - gdy opona gwizda, to kierowca pi***...

eetam... miałem opony Dębica Passio. Auto to Meganka z silnikiem 90km. Trzeba było sie starać aby nie ruszyć z piskiem. No i starać żeby nie zabić. Się durny dałem nabrać reklamie jaanie dębica..

--
Irokez

Data: 2010-07-12 22:04:00
Autor: Jotte
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W wiadomości news:i1frjs$hj6$1news.onet.pl Irokez <nie.mam@email.pl>
pisze:

Jak wiadomo - gdy opona gwizda, to kierowca pi***...
eetam... miałem opony Dębica Passio. Auto to Meganka z silnikiem 90km. Trzeba było sie starać aby nie ruszyć z piskiem. No i starać żeby nie
zabić.  Się durny dałem nabrać reklamie jaanie dębica..
Nie znam tych konkretnych opon, ale nie bardzo w to wierzę.
Raz zupełnie przypadkiem zauważyłem w trasie przecięcie opony na osi napędowej. Cross było widać, więc z ostrożności do najbliższego oponiarza po nowe. Nie chciałem wówczas za dużo wydawać, padło na Daytony. Na prostej OK, ale jak gorąco i _trochę_ szybciej niż normalnie, to popiskiwały na byle ostrzejszym łuku.
Ale my tu o ruszaniu i zasada pozostaje. :)

--
Jotte

Data: 2010-07-12 22:51:41
Autor: Irokez
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:i1fsdm$5ms$2news.dialog.net.pl...
W wiadomości news:i1frjs$hj6$1news.onet.pl Irokez <nie.mam@email.pl>
pisze:

Jak wiadomo - gdy opona gwizda, to kierowca pi***...
eetam... miałem opony Dębica Passio. Auto to Meganka z silnikiem 90km. Trzeba było sie starać aby nie ruszyć z piskiem. No i starać żeby nie
zabić.  Się durny dałem nabrać reklamie jaanie dębica..
Nie znam tych konkretnych opon, ale nie bardzo w to wierzę.
Raz zupełnie przypadkiem zauważyłem w trasie przecięcie opony na osi napędowej. Cross było widać, więc z ostrożności do najbliższego oponiarza po nowe. Nie chciałem wówczas za dużo wydawać, padło na Daytony. Na prostej OK, ale jak gorąco i _trochę_ szybciej niż normalnie, to popiskiwały na byle ostrzejszym łuku.
Ale my tu o ruszaniu i zasada pozostaje. :)

No własnie.. o ruszaniu.
Musiałem się tłumaczyć niewieście że ja całkiem normalnie ruszam tylko dokonałem całkiem nienormalnego zakupu.
Zresztą szfagier to samo miał po tym jak zonie wcisneli właśnie za rozerwaną opone Passio. Byle do zimy a potem wyrzucił. Życie jest jedno.

Teraz ma Firestone TZ200 i tu tak.. zasada już obowiązuje ;)

--
Irokez

Data: 2010-07-12 23:05:57
Autor: Jotte
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W wiadomości news:i1fv8v$sog$1news.onet.pl Irokez <nie.mam@email.pl>
pisze:

Musiałem się tłumaczyć niewieście
Co musiałeś???!

Zresztą szfagier
Kto??

--
Jotte

Data: 2010-07-13 08:40:11
Autor: omega_fan
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Irokez wrote:
Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w
wiadomości news:i1fk02$id$1news.dialog.net.pl...

Jak wiadomo - gdy opona gwizda, to kierowca pi***...

eetam... miałem opony Dębica Passio. Auto to Meganka z silnikiem 90km.
Trzeba było sie starać aby nie ruszyć z piskiem. No i starać żeby nie
zabić. Się durny dałem nabrać reklamie jaanie dębica..

Wiadomo nie od dzisiaj - "opony dębica - zakręt i kaplica".

Data: 2010-07-13 13:34:39
Autor: Michał Gut
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Wiadomo nie od dzisiaj - "opony dębica - zakręt i kaplica".

ROTFL:)
swietne haselko:) latalem na debicach i potwierdzam co irokez pisal.
piszczy jak wsciekle a jeszcze bardziej wsciekle sie konczy:) jeden zestaw wytrzymal sezon (mam ciezkie kopyto ale samochod nieduzy 75km punto i bez przesady nie mialem takich opon never ever)
sir

Data: 2010-07-13 17:34:36
Autor: Czarek Daniluk
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-13 13:34, Michał Gut pisze:
Wiadomo nie od dzisiaj - "opony dębica - zakręt i kaplica".

ROTFL:)
swietne haselko:) latalem na debicach i potwierdzam co irokez pisal.
piszczy jak wsciekle a jeszcze bardziej wsciekle sie konczy:) jeden
zestaw wytrzymal sezon (mam ciezkie kopyto ale samochod nieduzy 75km
punto i bez przesady nie mialem takich opon never ever)
sir

Najgorsze to były Vivo czy jakoś tak czy D164 (te co w 1999 do sc dawali na montaż) ;) jak tylko trochę pomoczyło asfalt to jeździło się Srajczentem jak po lodzie ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-07-14 09:37:58
Autor: Michał Gut
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Najgorsze to były Vivo czy jakoś tak czy D164 (te co w 1999 do sc dawali na montaż) ;) jak tylko trochę pomoczyło asfalt to jeździło się Srajczentem jak po lodzie ;)

ja latalem na passio
2 kompletach.... pomylka czy zla partia wykluczona.

jezdze sobie na fuldach ecocontrol i bardzo bardzo chwale. niedawno kupilem drugi komplet do drugiego samochodu. zdecydowanie doskonaly stosunek mozliwosci do ceny

Data: 2010-07-12 19:52:05
Autor: ToMasz
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
m pisze:

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości
news:4c3b2a3a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej
różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
to zdejmij tekturkę z chłodnicy powietrza doładowanego.

Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

ile mocy zabiera klima z tych 164 koni? Ile mocy może przenieść taki
paseczek jakim jest ona napędzana? 5 koni? 10?

ToMasz

Data: 2010-07-12 16:55:42
Autor: Pszemol
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:i1fko5$d4d$1inews.gazeta.pl...
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

ile mocy zabiera klima z tych 164 koni? Ile mocy może przenieść taki
paseczek jakim jest ona napędzana? 5 koni? 10?

A jest napędzana nim razem z alternatorem i pompą wspomagania kierownicy.

Data: 2010-07-12 20:29:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, m <m@no.pq> wrote:

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z piskiem opon odjechać.

Automatyczna skrzynia czy po prostu nie potrafisz zapiszczeć oponami?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 20:55:05
Autor: 'Tom N'
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Krzysiek Kielczewski w
<news:slrni3mnod.thm.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl>:

On 2010-07-12, m <m@no.pq> wrote:

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z piskiem opon odjechać.

Automatyczna skrzynia czy po prostu nie potrafisz zapiszczeć oponami?

Wyprzedzać też nie potrafi, gdy jest temperatura umiarkowana

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-07-12 23:09:37
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z piskiem opon odjechać.

Automatyczna skrzynia czy po prostu nie potrafisz zapiszczeć oponami?

Wyprzedzać też nie potrafi, gdy jest temperatura umiarkowana

Cicho, ciekawy byłem czy w kontekście wyprzedzania na piątym biegu
będzie ściemniał, że ma ASB ;-P

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 21:12:43
Autor: Tomasz Pyra
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
m pisze:

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c3b2a3a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z piskiem opon odjechać.

No to ta klima chyba zjada jakieś 130KM ;)

Data: 2010-07-12 23:11:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z piskiem opon odjechać.

No to ta klima chyba zjada jakieś 130KM ;)

AFAIR maluchem się dało zapiszczeć, więc ta klima zżera co najmniej
140KM (a jak przedni napęd to i więcej ;-) )

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 23:04:13
Autor: Bartosz Augustyniak
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 17:49, m pisze:

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości
news:4c3b2a3a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej
różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.

A nie masz zaturbionego samochodu z chłodnicą miedzy stopniową chłodzoną powietrzem. Wiesz jak sprawność tego cuda spada przy tych temperaturach. Silnik dostaje zdecydowani mnij tlenu

..


--
Z poważaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 227 kkm
w rodzinie:C5 2.0 HDi 110 KM '01; C4 1.6 16V '07
Kiedyś: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

Data: 2010-07-13 18:02:53
Autor: Czarek Daniluk
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 23:04, Bartosz Augustyniak pisze:

A nie masz zaturbionego samochodu z chłodnicą miedzy stopniową chłodzoną
powietrzem. Wiesz jak sprawność tego cuda spada przy tych temperaturach.
Silnik dostaje zdecydowani mnij tlenu

.



Ja w 90KM TDI czuję zdecydowanie większego muła ;) jak jest chłodniej to raźniej się zabiera do roboty, a przy tych temperaturach jakiś taki ociężały się wydaje ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-07-13 19:36:36
Autor: Tomasz Pyra
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Bartosz Augustyniak pisze:
W dniu 2010-07-12 17:49, m pisze:

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości
news:4c3b2a3a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej
różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.

A nie masz zaturbionego samochodu z chłodnicą miedzy stopniową chłodzoną powietrzem. Wiesz jak sprawność tego cuda spada przy tych temperaturach. Silnik dostaje zdecydowani mnij tlenu

Nawet zwykły silnik atmosferyczny w temperaturze 35C ma około 20% mniejszą moc niż miał zimą przy -15C.
A to jest już różnica wyczuwalna.

A tak jak mówisz - jak uato ma intercooler, to różnice będą jeszcze większe.

Data: 2010-07-14 10:19:54
Autor: m
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
wiadomości news:4c3b834f$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
A nie masz zaturbionego samochodu z chłodnicą miedzy stopniową chłodzoną
powietrzem. Wiesz jak sprawność tego cuda spada przy tych temperaturach.
Silnik dostaje zdecydowani mnij tlenu

To by się zgadzało
Klima może nie mieć na to tak istotnego wpływu, Włączanie i wyłączanie jej
klawiszem nie daje zauważalnych zmian. O ile ten klawisz cokolwiek
mocożerrnego wyłącza

Data: 2010-07-13 17:32:00
Autor: Czarek Daniluk
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 17:49, m pisze:

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości
news:4c3b2a3a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej
różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Ty nie widzisz? Ja mam dupowóz ważący 1,6 tony z silnikiem tylko 164KM i
automatyczną klimatyzacją.
Jak jest taki gorąc jak teraz, tym autem na 5 biegu nie ma co wyprzedzać.
Jest zauważalne zmniejszenie przyspieszenia, spod świateł nie da się z
piskiem opon odjechać.

Nie wiem co Wy macie za klimatyzacje i co za samochody .... w moim starym golfie MK3 TDI 90KM podczas ruszania na 1 biegu wyłącza sprężarkę klimatyzacji, później czuć ewidentnie moment załączenia.
Przy poruszaniu się z prędkościami autostradowymi nie czuć w ogóle klimy, za to przy puszczeniu pedału gazu (hamowaniu silnikiem) jakby mu kto przyczepił z 500kg z tyłu ;)
Im chłodniej tym mniej czuć wpływ klimy na zachowanie silnika, ale to normalne. Powyżej 30 stopni wentylatory mielą prawie non stop na najwyższych obrotach jak tylko się stanie na chwilkę ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-07-12 21:15:28
Autor: Tomasz Pyra
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
krzysiek82 pisze:
Brzezi pisze:
Dac sie da, tylko czuc zauwazalny spadek mocy

To ja nie wiem, czy punto, czy saab, czy saxo nie czuje żadnej różnicy. Ale wszystkie to diesle.

Wszystkie samochody które widziałem, odłączają sprężarkę w momencie wciśnięcia gazu do dechy.
Niewykluczone że są jakieś które tego nie robią, ale te którymi jeździłem, wszystkie tak się zachowywały. Nie patrzyłem co się stanie jak ten gaz do dechy trzyma się bardzo długo, ale przynajmniej na początku klima się rozłączała i dzięki temu żadnego spadku mocy nie było.

W sumie rzecz jest tak banalna, że trudno by mi było uwierzyć że ktoś zrobiłby klimatyzację bez takiej funkcji.

Data: 2010-07-12 22:26:33
Autor: J.F.
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 21:15:28 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Wszystkie samochody które widziałem, odłączają sprężarkę w momencie wciśnięcia gazu do dechy.
Niewykluczone że są jakieś które tego nie robią, ale te którymi jeździłem, wszystkie tak się zachowywały. Nie patrzyłem co się stanie jak ten gaz do dechy trzyma się bardzo długo, ale przynajmniej na początku klima się rozłączała i dzięki temu żadnego spadku mocy nie było.
W sumie rzecz jest tak banalna, że trudno by mi było uwierzyć że ktoś zrobiłby klimatyzację bez takiej funkcji.

No wiesz - w czasach przedelektronicznych tak nie bylo, a potem nie
wiadomo kto i czy na to wpadl.

W Oplach wlaczenie klimy jest niewyczuwalne. Nawet przy gazie
wcisnietym polowicznie. Nie wiem - czy takie dobre zestrojenie czy
klima ma taki miekki start, czy w ogole mala moc.

W mondeo klime czuc. I nie chce sie wylaczyc po depnieciu pedalu.
Moze dlatego ze to stary diesel, i komputera tam malo.

J.

Data: 2010-07-12 23:37:12
Autor: jerzu
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 22:26:33 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W mondeo klime czuc. I nie chce sie wylaczyc po depnieciu pedalu.
Moze dlatego ze to stary diesel, i komputera tam malo.

W Mondeo 1.8 TD, tym mitycznie się psującym, klima się wyłączała po
depnięciu w pedał.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-07-12 23:56:01
Autor: J.F.
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 23:37:12 +0200,  jerzu wrote:
On Mon, 12 Jul 2010 22:26:33 +0200, J.F.
W mondeo klime czuc. I nie chce sie wylaczyc po depnieciu pedalu.
Moze dlatego ze to stary diesel, i komputera tam malo.

W Mondeo 1.8 TD, tym mitycznie się psującym, klima się wyłączała po
depnięciu w pedał.

No to widac mam jakis wylacznik zepsuty :-(
Albo musze w schemat popatrzec.



J.

Data: 2010-07-12 16:48:48
Autor: kamil
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.


"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c3b26c1$0$2591$65785112news.neostrada.pl...
huri_khan pisze:
A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?


jelcz z naczepą :)? śmieszą mnie takie opinie, że się  nie da jechać jak klima włączona. Ja jeździłem parę dni saxo z klimą silnik diesel ok 55KM ma i jakoś dawałem radę bez najmniejszego problemu.

Tak samo, jak ludzie "daja rade" przezyc za 800zl miesiecznie z cala rodzina. Pytanie, po cholere tak sie meczyc?


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-12 23:33:03
Autor: jerzu
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 16:48:48 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> wrote:


Tak samo, jak ludzie "daja rade" przezyc za 800zl miesiecznie z cala rodzina. Pytanie, po cholere tak sie meczyc?

Czasami nie ma wyjścia.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-07-13 12:30:26
Autor: kamil
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.


"jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote in message news:0g2n36d2hlcf53q1feor0f4o1if7i8lgck4ax.com...
On Mon, 12 Jul 2010 16:48:48 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> wrote:


Tak samo, jak ludzie "daja rade" przezyc za 800zl miesiecznie z cala
rodzina. Pytanie, po cholere tak sie meczyc?

Czasami nie ma wyjścia.

Tylko wtedy trzeba przyznac "ledwo sie tocze, ale nie mam wyjscia" zamiast "daje rade bez najmniejszego problemu i konwoje TIRow lykam pod gorke".



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-12 23:24:40
Autor: jerzu
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 16:29:14 +0200, krzysiek82 <saab@user.pl> wrote:

Ja jeździłem parę dni saxo z klimą silnik diesel ok 55KM ma i jakoś dawałem radę bez najmniejszego problemu.

Panda 1.1 55KM, włączona klima nonstop - zero problemów.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-07-12 23:36:46
Autor: Olleo
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
> A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

jelcz z naczepą :)? śmieszą mnie takie opinie, że się  nie da jechać jak
klima włączona. Ja jeździłem parę dni saxo z klimą silnik diesel ok 55KM
ma i jakoś dawałem radę bez najmniejszego problemu.

Oj tam pewnie mu chodzilo, ze nie da rady z klima zrobic na
przyczepnym czarnym beczki bez rekawa ;-)
--
Olleo

Data: 2010-07-12 16:41:14
Autor: Amir
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.


A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

escort 1.8l 16v 115ps
z klima tragedia

teraz astra II
2.0l 16V
z klimą tragedia
nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie


oba manuala maja
nastepne atuo przez kime ze tak zmula chce kupic 3.0l

i teraz mnie zaciekawil temat czy to kwestia
manulanej klimy t ylko ta zmuła?

Data: 2010-07-12 17:08:54
Autor: omega_fan
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Amir wrote:
A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

escort 1.8l 16v 115ps
z klima tragedia

teraz astra II
2.0l 16V
z klimą tragedia
nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie


oba manuala maja
nastepne atuo przez kime ze tak zmula chce kupic 3.0l

i teraz mnie zaciekawil temat czy to kwestia
manulanej klimy t ylko ta zmuła?

Chyba masz jakies zepsute te samochody.
W zony Punto II 1.2 8V, 60 KM, owszem czuc spadek mocy
ale nie ma jakiejs wielkiej tragedii... w moim 1.9 TDI nie odczuwam
zadnego spadku mocy - no ale czasow na 1/4 mili z klima i bez sobie
nie porownywalem.

Data: 2010-07-12 17:45:04
Autor: huri_khan
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Dnia Mon, 12 Jul 2010 16:41:14 +0200, Amir napisał(a):

teraz astra II
2.0l 16V
z klimą tragedia
nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie

Ma jakieś 150 KM więc chyba jednak spręarka musiała być zatarta że stawiała
takie opory silnikowi. Silniki 16V Opla dopiero po 3,5 tyś zaczynają się
zbierać. Ja natomiast mając tylko 100 KM nie czuję wielkiej różnicy czy mam
załączoną klimę czy nie. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-07-12 20:15:57
Autor: Cavallino
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik "Amir" <didotom@SPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1f9ic$5cb$1inews.gazeta.pl...


A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

escort 1.8l 16v 115ps
z klima tragedia

teraz astra II
2.0l 16V
z klimą tragedia
nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie

Bo to benzyniaki.
Dieslowi o mocy 115 KM klima problemów z wyprzedzaniem jakoś nie stwarza.

Data: 2010-07-13 08:36:59
Autor: Gabriel 'wilk'
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik Cavallino napisał:

Użytkownik "Amir" <didotom@SPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1f9ic$5cb$1inews.gazeta.pl...



A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?


escort 1.8l 16v 115ps
z klima tragedia

teraz astra II
2.0l 16V
z klimą tragedia
nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie


Bo to benzyniaki.
Dieslowi o mocy 115 KM klima problemów z wyprzedzaniem jakoś nie stwarza.

Eeee nie przesadzaj :-) Thalia zapakowana na full na wakacje + 2 doroslych + dziecko + wozek i inne graty i dalo sie dynamicznie jechac a to tylko 1.4 i 75KM + manualna klima nonstop (odczuwalny tylko byml moment wlaczenia sie klimy). Obecnie clio kombi tez bezyna i tez dynamiczna jazda (wiesz jak jedzilismy na zlocie :-) ) silnik 1.2 TCE wiec moc w okolicach 101/106KM 9zaleznie od buta) i tam nawet nie czuc momentu wlaczenia sie klimy tylko klikniecie a podczas jazdy nie czuc spadku mocy. Zreszta na zlocie miales przyklad, choc Ty nie masz CB, jak nieumiejetne obchodzenie sie z autem powoduje narzekanie ze brakuje mocy - octavka zlotowa miala problemy z wyprzedzaniem tam gdzie ja czy nawet stara fela szla jak burza, wiec nie zrzucajmy wszystkiego na klime a raczej na brak umiejetnosci :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-07-13 09:12:51
Autor: Amir
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Eeee nie przesadzaj :-) Thalia zapakowana na full na wakacje + 2 doroslych + dziecko + wozek i inne
graty i dalo sie dynamicznie jechac a to tylko 1.4 i 75KM + manualna klima nonstop (odczuwalny tylko byml moment wlaczenia sie klimy). Obecnie clio kombi tez bezyna i tez dynamiczna jazda (wiesz jak jedzilismy na zlocie :-) ) silnik 1.2 TCE wiec moc w okolicach 101/106KM 9zaleznie od buta) i tam nawet nie czuc momentu wlaczenia sie klimy tylko klikniecie a podczas jazdy nie czuc spadku mocy. Zreszta na zlocie miales przyklad, choc Ty nie masz CB, jak nieumiejetne obchodzenie sie z autem powoduje narzekanie ze brakuje mocy - octavka zlotowa miala problemy z wyprzedzaniem tam gdzie ja czy nawet stara fela szla jak burza, wiec nie zrzucajmy wszystkiego na klime a raczej na brak umiejetnosci :-)

nie chodzi o umiejętności bo jak depnę do 5k obrótów to moj 2.0l benzyna idzie jak burza
ale bez klimy zbiera sie juz od 3k obrotów

Data: 2010-07-13 09:20:12
Autor: Gabriel 'wilk'
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik Amir napisał:

Eeee nie przesadzaj :-) Thalia zapakowana na full na wakacje + 2 doroslych + dziecko + wozek i inne
graty i dalo sie dynamicznie jechac a to tylko 1.4 i 75KM + manualna klima nonstop (odczuwalny tylko byml moment wlaczenia sie klimy). Obecnie clio kombi tez bezyna i tez dynamiczna jazda (wiesz jak jedzilismy na zlocie :-) ) silnik 1.2 TCE wiec moc w okolicach 101/106KM 9zaleznie od buta) i tam nawet nie czuc momentu wlaczenia sie klimy tylko klikniecie a podczas jazdy nie czuc spadku mocy. Zreszta na zlocie miales przyklad, choc Ty nie masz CB, jak nieumiejetne obchodzenie sie z autem powoduje narzekanie ze brakuje mocy - octavka zlotowa miala problemy z wyprzedzaniem tam gdzie ja czy nawet stara fela szla jak burza, wiec nie zrzucajmy wszystkiego na klime a raczej na brak umiejetnosci :-)


nie chodzi o umiejętności bo jak depnę do 5k obrótów to moj 2.0l benzyna idzie jak burza
ale bez klimy zbiera sie juz od 3k obrotów
Pewnie masz racje, ja tam nie narzekam na jazde z klima choc zawsze mocy malo jesli ktos kocha auta :-)
Chodzi, bo jesli ktos jedzie nowa octavka (diesel) i ma problem zeby zebrac tylek i wyprzedzic auto jadace przed nia a inni to robia jakos bezstresowo. Wyprzedzajac przy tym i octavke i klienta przed nim jadacego jednoczesnie  to chyba o czym swiadczy. Pomijam fakt, ze to starsze i slabsze auta od octavki :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-07-13 23:10:40
Autor: Cavallino
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i1h1f1
Dieslowi o mocy 115 KM klima problemów z wyprzedzaniem jakoś nie stwarza.

Eeee nie przesadzaj :-) Thalia zapakowana na full na wakacje + 2 doroslych + dziecko + wozek i inne graty i dalo sie dynamicznie jechac a to tylko 1.4 i 75KM + manualna klima nonstop (odczuwalny tylko byml moment wlaczenia sie klimy). Obecnie clio kombi tez bezyna i tez dynamiczna jazda (wiesz jak jedzilismy na zlocie :-) ) silnik 1.2 TCE wiec moc w okolicach 101/106KM 9zaleznie od buta) i tam nawet nie czuc momentu wlaczenia sie klimy tylko klikniecie a podczas jazdy nie czuc spadku mocy. Zreszta na zlocie miales przyklad, choc Ty nie masz CB,

Już mam. ;-)
I nawet w okolicach Dubrownika się przydawała.

A w benzyniaku o takiej samej mocy włączenie klimy czułem.
W dieslu - nic z tych rzeczy.

Data: 2010-07-12 21:16:40
Autor: Tomasz Pyra
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Amir pisze:
A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

escort 1.8l 16v 115ps
z klima tragedia

Mondeo mkII z tym silnikiem i manualną klimą na 100% rozpinał klimatyzację po wciśnięciu gazu do dechy.

Data: 2010-07-12 21:51:47
Autor: Irokez
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik "Amir" <didotom@SPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1f9ic$5cb$1inews.gazeta.pl...


A jaki to samochód, że 90 koni sprawia trudności z poruszaniem ?

escort 1.8l 16v 115ps
z klima tragedia

teraz astra II
2.0l 16V
z klimą tragedia
nie da się wyprzedzac, dopiero na 4-5tys obrotow jedzie


oba manuala maja
nastepne atuo przez kime ze tak zmula chce kupic 3.0l

i teraz mnie zaciekawil temat czy to kwestia
manulanej klimy t ylko ta zmuła?

2.4JTD 136km i 1,5 tony.
Klima automat. Dopuki turbawka nie ruszy to ciężko się rusza z miejsca. Potem ni ma róznicy za dużej. Ale to klekot 5 garów i ponad 300 momentu ma.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-07-12 23:37:47
Autor: Olleo
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
i teraz mnie zaciekawil temat czy to kwestia
manulanej klimy t ylko ta zmuła?

Nie, ale wiekszosc klimatronikow (i czesc manualnych) ma funkcje
wylaczania sprezarki przy gazie w podloge.
--
Olleo

Data: 2010-07-13 09:16:30
Autor: Amir
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Nie, ale wiekszosc klimatronikow (i czesc manualnych) ma funkcje
wylaczania sprezarki przy gazie w podloge.
--

i to jest dobre rozwiązanie, którego brakowało
w autach, które posiadam

pozdrawiam

Data: 2010-07-12 17:04:37
Autor: Jarek Pudelko
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Do pytajacych o spadek mocy :)

Autko Escort 1,6 16v 90KM, roznica przy wlaczonej klimie jest kolosalna...

--
jarek

Data: 2010-07-12 17:21:57
Autor: Brzezi
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
pon, 12 lip 2010 o 17:04 GMT, Jarek Pudelko napisał(a):

Do pytajacych o spadek mocy :)

Autko Escort 1,6 16v 90KM, roznica przy wlaczonej klimie jest kolosalna...

Tez potwierdzam, jezdzilem kiedys takim, i kolosalna roznica, z tego co
widze to moze problem wlasnie scortow? :)

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-12 18:32:00
Autor: to
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Brzezi wrote:

Tez potwierdzam, jezdzilem kiedys takim, i kolosalna roznica, z tego co
widze to moze problem wlasnie scortow? :)

Chyba FordĂłw ogĂłlnie...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-13 09:17:31
Autor: Amir
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Autko Escort 1,6 16v 90KM, roznica przy wlaczonej klimie jest kolosalna...

Tez potwierdzam, jezdzilem kiedys takim, i kolosalna roznica, z tego co
widze to moze problem wlasnie scortow? :)

w eskorcie 1.8 115ps
rowniez ogromna
szacuje nawet spadek mocy byl o 50%
po prostu  jechac sienie dalo, w zasadzie  nie uzywalem klimy

bo w korkach i tak nie dawala rady

Data: 2010-07-13 00:25:39
Autor: Olleo
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
w eskorcie 1.8 115ps
rowniez ogromna
szacuje nawet spadek mocy byl o 50%
po prostu  jechac sienie dalo, w zasadzie  nie uzywalem klimy

Te 10-15KM (przy starej sprezarce z duzymi oporami) przy niskich
obrotach faktycznie moze zabierac blisko 50% mocy ;)
--
Olleo

Data: 2010-07-13 09:27:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-13 09:25, Olleo pisze:
w eskorcie 1.8 115ps
rowniez ogromna
szacuje nawet spadek mocy byl o 50%
po prostu  jechac sienie dalo, w zasadzie  nie uzywalem klimy

Te 10-15KM (przy starej sprezarce z duzymi oporami) przy niskich
obrotach faktycznie moze zabierac blisko 50% mocy ;)

Jak się sprężarka zacierała to i mogła zabierać. W końcu to był tylko Ford. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-07-13 00:45:58
Autor: Olleo
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Jak się sprężarka zacierała to i mogła zabierać. W końcu to był tylko
Ford. :P

Mi bardziej chodzilo o to, ze na niskich obrotach, to taki fordzik
generuje ze 30KM.
--
Olleo

Data: 2010-07-12 20:01:03
Autor: Konrad L
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Mialem manuala, teraz mam klimatronik - w zasadzie przy takiej pogodzie
jedno i drugie caly czas musi dmuchac zimnym chyba, ze masz super
atermiczne szyby :)

Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac, to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

O tym, ze przy wlaczonym manualu w 90 konnym silniku praktycznie nie da
sie jechac to w ogole nie bede wspominal :)

Mam 110 KM i nie czuje najmniejszej roznicy czy klima dziala czy nie, moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w kierunku benzyny.

Pozdr.

Data: 2010-07-12 18:36:12
Autor: to
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Konrad L wrote:

Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie
manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac,
to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima
tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

Ja wielkiej różnicy nie widzę, w manualu po prostu nastawiam wiatrak na "4" jak wsiądę, a jak się ochłodzi to zmieniam na "1". Automat niby sam schładza po ruszeniu, ale zwykle też trzeba coś ustawić, więc wychodzi na to samo. Automat ma tą zaletę, że niby sam trzyma temperaturę, ale w praktyce różnie to bywa i czasami w obu trzeba coś przestawić. Bardzo przydatna jest natomiast klimatyzacja dwu (lub więcej) strefowa w przypadku marudnych pasażerów.

Mam 110 KM i nie czuje najmniejszej roznicy czy klima dziala czy nie,
moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy
dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w
kierunku benzyny.

To pewnie zależy od silnika, od klimy, od jej stanu. U mnie np. bardziej czuć klimę w 200 konnym benzynowym V6 niż w 100 konnym dieslu. Dlaczego? Nie mam pojęcia.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-12 20:18:48
Autor: Cavallino
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Użytkownik "Konrad L" <pix@o2.pl> napisał w wiadomości news:i1fl91$smp$1node2.news.atman.pl...
Mialem manuala, teraz mam klimatronik - w zasadzie przy takiej pogodzie
jedno i drugie caly czas musi dmuchac zimnym chyba, ze masz super
atermiczne szyby :)

Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac, to ciagle zmniejszac nawiew itp...

Jak to zmniejszać?
A po co chcesz dmuchać na maksa ciepłym powietrzem?
Najpierw dać się klimie schłodzić, a później ew. grzebać przy mocy dmuchawy.

Z 2-giej strony podobna sytuacja zima tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

Bo niby nie dmucha jak głupi zimnym powietrzem do gorącego auta?
A w jakim aucie?
S-klasse?

Bo takie zwykłe właśnie tak durnie działają.

Data: 2010-07-12 20:44:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, Konrad L <pix@o2.pl> wrote:

Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac, to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

O tym, ze przy wlaczonym manualu w 90 konnym silniku praktycznie nie da
sie jechac to w ogole nie bede wspominal :)

Mam 110 KM i nie czuje najmniejszej roznicy czy klima dziala czy nie, moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w kierunku benzyny.

To jest kwestia tego na ile wyczuwasz własny samochód. Jeden czuje
różnicę po zatankowaniu, inny nie zauważa czterech pasażerów z bagażami
i włączoną klimą. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 20:51:31
Autor: Grejon
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 20:44, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-07-12, Konrad L<pix@o2.pl>  wrote:

Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie
manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac,
to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima
tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

Etam. Ja naprzemiennie używam auta z ręczną i automatyczną klimą. I śmiem twierdzić że w pewnych sytuacjach ręczna jest wygodniejsza.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-12 23:10:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, Grejon <grejon@interia.pl> wrote:

Domyslam sie ze obie musza dzialac, ale boje sie ze trzeba bedzie
manipulowac przez pierwsze 10 minut, jak sie bedzie stopniowo schladzac,
to ciagle zmniejszac nawiew itp... Z 2-giej strony podobna sytuacja zima
tylko odwrotnie :) Jednak taki klimatronik to wygoda...

Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

Etam. Ja naprzemiennie używam auta z ręczną i automatyczną klimą. I śmiem twierdzić że w pewnych sytuacjach ręczna jest wygodniejsza.

A to są jakieś automatyczne, w którzych nie można wszystkiego przestawić
na ręczne sterowanie? Nie wiedziałem.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 23:15:17
Autor: Grejon
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
W dniu 2010-07-12 23:10, Krzysiek Kielczewski pisze:

A to są jakieś automatyczne, w którzych nie można wszystkiego przestawić
na ręczne sterowanie? Nie wiedziałem.

Nie wiem. Pewnie są.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-12 23:42:43
Autor: jerzu
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 23:15:17 +0200, Grejon <grejon@interia.pl> wrote:

Nie wiem. Pewnie są.

A nawet jak "nie są" to polecam zabawę z klimatyzacją, a zwłaszcza z
przełączaniem nawiewów, w takiej Vectrze C. Po przełączeniu na manual
wszystko robi się w menu na ekraniku. Podczas jazdy idealna sprawa.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-07-13 01:29:58
Autor: Konrad L
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

przez rok? :) tozto 1/3-1/4 sredniego okresu uzytkowania... ;)


To jest kwestia tego na ile wyczuwasz własny samochód. Jeden czuje
różnicę po zatankowaniu, inny nie zauważa czterech pasażerów z bagażami
i włączoną klimą.

bez przesady nie jestem jakis znieczulony :), ale wydaje mi sie ze przynajmniej przy tym silniku takie rzeczy maja w sumie nie za duzy wplyw, moze z racji stosunkowo wysokiego momentu obrotowego?

Data: 2010-07-13 12:10:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On 2010-07-12, Konrad L <pix@o2.pl> wrote:

Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

przez rok? :) tozto 1/3-1/4 sredniego okresu uzytkowania... ;)

Ja tam klimatronika używam cały rok i nie wnikam kiedy grzeje, a kiedy
chłodzi :)

To jest kwestia tego na ile wyczuwasz własny samochód. Jeden czuje
różnicę po zatankowaniu, inny nie zauważa czterech pasażerów z bagażami
i włączoną klimą.

bez przesady nie jestem jakis znieczulony :), ale wydaje mi sie ze przynajmniej przy tym silniku takie rzeczy maja w sumie nie za duzy wplyw, moze z racji stosunkowo wysokiego momentu obrotowego?

To jest zbyt indywidualne odczucie, żeby ktoś Ci powiedział, czy Tobie
będzie to przeszkadzać.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 21:45:49
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Dnia 12.07.2010 Konrad L <pix@o2.pl> napisał/a:

Mam 110 KM i nie czuje najmniejszej roznicy czy klima dziala czy nie, moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w kierunku benzyny.


Ja mam 50% więcej mocy i czuję włączoną klimatyzację. Wiec to nie
reguła. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-07-12 23:40:46
Autor: jerzu
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
On Mon, 12 Jul 2010 21:45:49 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote:

Ja mam 50% więcej mocy i czuję włączoną klimatyzację. Wiec to nie
reguła.

No właśnie, nie jest to reguła. W Masterze 100KM włączenie klimy nie
powoduje jakiegoś zauważalnego spadku mocy.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-07-12 23:41:42
Autor: Olleo
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Mam 110 KM i nie czuje najmniejszej roznicy czy klima dziala czy nie,
moze jak ktos ponizej zauwazyl, to kwestia tego czy to benzyna czy
dizel? To tez ciekawy trop bo teraz dla odmiany sklanialem sie w
kierunku benzyny.

Raczej kwestia rodzaju sprezarki - tloczkowa zdaje sie mniej obciaza,
niz lopatkowa.
--
Olleo

Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona