Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Data: 2010-07-12 21:07:02
Autor: PB
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Mon, 12 Jul 2010 15:50:29 +0200, na pl.misc.samochody, Konrad L
napisał(a):

W zwiazku z tym mam pytanie do tych co sie uwstecznili :) (klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac przy sile nadmuchu/miejscu nadmuchu/mocy schladzania? Boje sie ze co chwila bedzie albo za zimo albo za cieplo i trzeba bedzie manipulowac bez przerwy.

W Safrane mam dwustrefowego klimatronika a w Clio manuala. W Safrane i
tak czasem zdarza mi się wyłącznie AUTO i manualne wbicie nadmuchu,
ale to w największe upały. W Clio odpalam klimę na 3 biegu dmuchawy i pryz otwartych oknach jak
stalo i sie nagrzalo. I tak sobie to zasuwa przez jakiś czas - nawiew
na paszczę wprost, 3 bieg i maxymalne chlodzenie. Jak zaczyna się
robić miło - zdejmuję na 2 bieg a potem na 1. Jak na zewnątrz jest ok
22-25 st - to czasem musze nawet podkrecic pokretlo na dodanie nieco
ogrzewania, bo z klimy za zimno. Nie jest manual szczegolnie upierdliwy w eksploatacji. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-07-12 23:42:14
Autor: Michał
napisał(a):
> [...]

ogrzewania, bo z klimy za zimno. Nie jest manual szczegolnie upierdliwy w eksploatacji.

Mój komentarz klimatronik lepszy i trochę przeszkadza jak go nie ma. Tz z klimatronikem to sie ustawia 21 i 20 i jeździ cały czas i w zimie lato:)

Ok a o safrane się chciałem zapytać:

Jak to jest w tym nowym klimatroniku (starego bardziej lubiłem ;) ),

-obieg wewnętrzny włącza sam (czasami na chwilę włącza) czujnikami
czystości powietrza ? jak w Vel Satis ?

-jest jakieś triko żeby wymusić nawiew na nogi i na front i górę
jak w safrane ph1 ?

-aha i coś mniej agresywnie działa ten klimatronik z ph2, jedynka wyła
szumiała i dmuchała, ale trzymała co się ustawiło a ten tak leniwie- są
jakieś triki żeby to podbić, żeby precyzyjniej temp trzymał ?

pozdrawiam.

Data: 2010-07-13 17:40:03
Autor: PB
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Mon, 12 Jul 2010 23:42:14 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody,  Michał
napisał(a):

Jak to jest w tym nowym klimatroniku (starego bardziej lubiłem ;) ),

ja tez;-)

-obieg wewnętrzny włącza sam (czasami na chwilę włącza) czujnikami
czystości powietrza ? jak w Vel Satis ?

nie - klimatronik nie steruje obiegiem zamknietym. Jest tak jak w
jedynce.

-jest jakieś triko żeby wymusić nawiew na nogi i na front i górę
jak w safrane ph1 ?

nie udalo mi sie;-(
-aha i coś mniej agresywnie działa ten klimatronik z ph2, jedynka wyła
szumiała i dmuchała, ale trzymała co się ustawiło a ten tak leniwie- są
jakieś triki żeby to podbić, żeby precyzyjniej temp trzymał ?

Niestety mam podobnie - jak czuję że mi za gorąco to ręcznie podbijam
dmuchawę, albo zmieniam kierunek nawiewu. Zauważyłem że latem jak
działa klima to lubi na paszcze wiać. Zimą zaś starannie unika
dmuchania ciepłym powietrzem po kierowcy bezpośrednio. --

Data: 2010-07-13 20:57:22
Autor: Michał
napisał(a):
> [...]

> czystości powietrza ? jak w Vel Satis ?

nie - klimatronik nie steruje obiegiem zamknietym. Jest tak jak w

Steruje sam na 100% i to często, tylko nie obczaiłem czy dlatego że nie wyrabia czy że powietrze brudne, bardzo często jak stoi na chwile włączy zamknięty. - Wersja Alizee

> -jest jakieś triko żeby wymusić nawiew na nogi i na front i górę
> jak w safrane ph1 ?

nie udalo mi sie;-(

Mi tez nie :(, ale po ph1 zostawiłem sobie klimatronik na pamiątkę pierwszego auta :) - może podmienię ? ;)

> [...]

działa klima to lubi na paszcze wiać. Zimą zaś starannie unika
dmuchania ciepłym powietrzem po kierowcy bezpośrednio.

Aż tak nie mam, ale zimą w nowym ustawiam bardziej 23 a latem bardziej 20..21 w starym trzymał lepiej, cały czas 21 i było super,
tez inaczej wiał niż nowy - i był ZNACZNIE głośniejszy.

A to słoneczko czy wiatraczki (guzik) to od czego ? tylko podbicie wiania ?

pozdrawiam.

Data: 2010-07-13 23:40:27
Autor: PB
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Tue, 13 Jul 2010 20:57:22 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody,  Michał
napisał(a):

[...]

U mnie w Initiale nie - jak jest otwarty to otwarty i już. W Versalce
masz dodatkowa diode na guziku obiegów aby potwierdzić czy jest auto
czy nie. W Safrane tego nie ma. Jeżeli Ci przełącza obieg na zamknięty
to może dlatego że włączasz nawiew na przednią szybę ręcznie? Druga
możliwość to taka że masz Safrane młodszą od mojej i może dali już
wypas z Versalki - czyli czujniki powietrza. Nie mam pojęcia...

[...]

słoneczko to szybkie schładzanie wnętrza. Jak fura postała na słońcu
to nadepnij tego guziczka;-)