Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.

Data: 2010-07-12 21:23:42
Autor: Tomasz Pyra
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Konrad L pisze:
Prawdopodobnie niedlugo bede zmienial samochod, obecnie mam klimatronik i... podoba mi sie :) Bede kupowal prawdopodobnie nowy samochod i neistety czasem jest tak ze opcja klimatronika nie jest dostepna nawet za doplata przy jakims pakiecie czy konkretnej wersii wyposazenia.

W zwiazku z tym mam pytanie do tych co sie uwstecznili :) (klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac przy sile nadmuchu/miejscu nadmuchu/mocy schladzania? Boje sie ze co chwila bedzie albo za zimo albo za cieplo i trzeba bedzie manipulowac bez przerwy.

Jeździłem kilkoma samochodami gdzie klimę trzeba było ustawiać ręcznie i kilkoma z klimatyzacją automagiczną.
W zasadzie to wolę te ręczne :)
W automatach wkurza mnie to, że po osiągnięciu założonej temperatury prawie przestają dmuchać, a ja lubię jak dmucha. A jak sam sobie mam kręcić kółkiem od nadmuchu, to co to za automat? :)

Co do różnic, to w manualu wsiadasz do samochodu, włączasz mocny nadmuch i jak najzimniej. Jak już zwalczysz pierwsze gorąco to zmniejszasz stopniowo nadmuch, aż osiągniesz odpowiadającą Ci siłę wiania.
Jak się zacznie robić za chłodno, to po kawałeczku przekręcasz regulację temperatury w stronę ciepłego powietrza aż będzie taka temperatura jak lubisz.

Dalej to już jak w automacie - jak za zimno, to przekręcasz o ząbek w stronę ciepłego. Jak za ciepło to o ząbek w stronę zimnego.

Jeżeli chodzi o kierunki chłodzenia, to ja jeżdżę w zasadzie zawsze w trybie szyba+nogi. Chyba że chcę sobie dmuchnąć zimnym prosto w twarz, no to przekręcam na twarz.

Data: 2010-07-12 16:58:42
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4c3b6bbc$0$17100$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mam ten sam dokładnie problem.

Data: 2010-07-12 23:57:41
Autor: Micha³
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a):
> [...]
> W automatach wkurza mnie to, że po osiągnięciu założonej temperatury > prawie przestają dmuchać, a ja lubię jak dmucha. A jak sam sobie mam > kręcić kółkiem od nadmuchu, to co to za automat? :)

rozwi±zanie problemu:
to na lewo dajesz inn± na prawo inn± i dmucha bardziej :)

pozdrawiam.

Data: 2010-07-14 07:36:31
Autor: Pszemol
" Micha³" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:i1ga5l$lq4$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a):

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message
> JeździÅ,em kilkoma samochodami gdzie klimÄT trzeba byÅ,o ustawiaÄ? > rÄTcznie
> kilkoma z klimatyzacjÄ. automagicznÄ..
> W zasadzie to wolÄT te rÄTczne :)
> W automatach wkurza mnie to, że po osiÄ.gniÄTciu zaÅ,ożonej > temperatury
> prawie przestajÄ. dmuchaÄ?, a ja lubiÄT jak dmucha. A jak sam sobie mam
> krÄTciÄ? kóÅ,kiem od nadmuchu, to co to za automat? :)

Mam ten sam dokÅ,adnie problem.

rozwi±zanie problemu:
to na lewo dajesz inn± na prawo inn± i dmucha bardziej :)

A... i klima walczy sama ze sob±? :-) Dobre. Nie pomy¶la³em o tym.

Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.