Data: 2010-07-13 00:06:04 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "Konrad L" <pix@o2.pl> napisał w wiadomości news:i1f6j6$oeg$1node1.news.atman.pl...
(klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja najpierw ustawiam na maksa, potem na połowę, a po ok 10-15 miutach na minimum. Czasem przekręcam też drugie pokrętło, czyli kierunek nawiewu - z nóg na twarz i nogi. Nie jest to uciązliwe ani kłopotliwe, więc nie przejmuj się koniecznością wykonania kilku ruchów, masz za to pełną kontrolę jak dmucha i na co dmucha. No chyba, że projektant miał zajęcia z ergonomii w ramach kursu wieczorowego ;-) Bardziej istotna jest wydajność klimy niż sposób sterowania nią - jeśli jest wydajna i szybko potrafi schłodzić wnętrze, to jej rodzaj jest sprawa drugoplanową, jeżeli zaś "ledwie dmucha", to niezależnie od zasady działania będziesz z niej niezadowolony. -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-13 15:59:18 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 00:06, Yogi(n) wrote:
Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja A po co klima na same nogi? To raczej bezsensowne, skoro zimne powietrze opada. Nawiew na szybe, to juz owszem. Dmuchac na nogi to mozna cieplym powietrzem. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 08:18:51 | |
Autor: Olleo | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
A po co klima na same nogi? To raczej bezsensowne, skoro zimne powietrze Opadac, to ci moze w regularnym pokoju przy ogrzewaniu grawitacyjnym, a nie w samochodzie, gdzie dookola jestes otoczony przez okna walace podczerwienia, do przestrzeni wokol nog masz zwezenie przy dole deski rozdzielczej, a z powietrze z nawiewow wymusza cyrkulacje w zasadzie dookola twojej glowy i torsu. -- Olleo |
|
Data: 2010-07-13 21:27:10 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 17:18, Olleo wrote:
Opadac, to ci moze w regularnym pokoju przy ogrzewaniu grawitacyjnym, Wiec wlasnie dlatego ogrzane powietrze wciaz bedzie utrzymywac sie na gorze, gdyz nagrzewa sie od szyb i dachu. Zatem zgodnie z konwekcja zimne z dolu latwo go nie wyprze. Nawiewem na szybe zmieniasz ta sytuacje i chlodzisz te czesci ciala, zreszta wlasnie z naturalnym rozkladem temperatury ciala (nogi sa cieplejsze, glowa chlodniejsza). Zreszta wychladzanie nog skutkujace obkurczaniem naczyn krwionosnych nie jest chyba najlepsze dla krwioobiegu i pracy serca. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 13:03:09 | |
Autor: Olleo | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Zreszta wychladzanie nog skutkujace obkurczaniem naczyn krwionosnych Calkiem mozliwe, ale ja tez wole miec nawiew na przednia szybe. W Forku to zdaje egzamin, poki nie ma 34stC na zewnatrz (a jeszcze mam czarny samochod bez przyciemnianych szyb), potem trzeba juz na klate. Gorzej jest w zony Bravie - tam krawedz dachu jest tak mocno ponizej krawedzi szyby, ze powietrze zamiast wpadac na twarz, wpada w turbulencje i sie tylko grzeje od szyby. -- Olleo |
|
Data: 2010-07-13 17:51:57 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1hrfo$gvq$1inews.gazeta.pl...
On 2010-07-13 00:06, Yogi(n) wrote: A choćby dlatego, że jak wieziesz pasażerów z tyłu, to właśnie dmuchając na nogi im najszybciej schłodzisz powietrze. O ile oczywiście samochód ma nawiewy na nogi w tylnym rzędzie (mój ma). -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-13 21:12:00 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 17:51, Yogi(n) wrote:
A choćby dlatego, że jak wieziesz pasażerów z tyłu, to właśnie dmuchając No moze akurat Twoj ma :). Poza tym, jednak w (nomen omen) pierwszym rzedzie liczy sie komfort prowadzacego a nie pasazerow. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 22:21:01 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1idq1$ilk$1inews.gazeta.pl...
On 2010-07-13 17:51, Yogi(n) wrote: U mnie nie, ale widac mamy różne priorytety, zwłąszcza że pasażerki mają po pięć i siedem lat ;-) Poza tym, nawiew na nogi to bardzo skuteczny sposób na szybkie względne ochłodzenie, dla kogoś, kto po nadmuchu na twarz choruje na zatoki, w zasadzie jedyne rozsądne rozwiązanie. Gołe nogi (krótkie spodenki), duża powierzchnia, szybkie ochłodzenie. Ja przez pierwsze pare minut po wejściu do nagrzanego auta otwieram okna na maksa, wpuszczam chłodniejsze z zewnątrz i klimę na nogi, po paru minutach dopiero zamykam okna i zmieniam nawiew na nogi+twarz, gdy jest wyjątkowo ciepło zamykam też na chwilę obieg. Po pięciu minutach jest znośnie, po ośmiu chłodno a po dziesięciu zjeżdżam z nadmuchem na minimum i otwieram obieg. -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-13 23:00:39 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 22:21, Yogi(n) wrote:
U mnie nie, ale widac mamy różne priorytety, zwłąszcza że pasażerki mają No i bomba, ale nawiewajac zimnym powietrzem od strony szyby i odbijajacym sie i opadajacym od dachu ochodzi sie skutecznie w koncu wieksza czesc pojazdu przestrzeni pasazerskiej i kierowca wciaz nie bedzie narzekal. W koncu to tez sie przeklada w efekcie na bezpieczenstwo malych pasazerow - wciaz mam na mysli dobre samopoczucie kierowcy. Poza tym, nawiew na nogi to bardzo skuteczny sposób na szybkie względne Ale ja nie mowie o nadmuchu na twarz, tylko na szybe. A jak i od niej ciagnie za chlodnym to wystarczy o oczko zmniejszyc nadmuch albo dodac z czerwonej kreski :). -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 23:49:09 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1ik5o$cj4$1inews.gazeta.pl...
No i bomba, ale nawiewajac zimnym powietrzem od strony szyby i odbijajacym sie i opadajacym od dachu ochodzi sie skutecznie w koncu Można go też, np. okładać lodem. Albo polewać wodą. Tylko po co, skoro jest skuteczna metoda, zwana wietrzeniem. Szybsza, skuteczniejsza i sensowniejsza. Wspomagana nawiewem na nogi. A na szybę nie lubię, jeśli nie jest zaparowana, to praktycznie nie używam nawiewuuna szybę. Dlaczego? Bo na twarz jest skuteczniej i szybciej. Zaraz po tym, jak na nogi. Poza tym, nawiew na nogi to bardzo skuteczny sposób na szybkie względne Jak mówiłem, można tez okładać lodem. Tylko po co? -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-14 10:04:40 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 23:49, Yogi(n) wrote:
Można go też, np. okładać lodem. Albo polewać wodą. Tylko po co, skoro Oczywiscie. Tylko gdzie w pierwszym poscie napisales cos o wietrzeniu? Nie ma slowa o przynajmniej uchylonych oknach. A przy zamknietych to przeciez zadne wietrzenie, jak i sam nawiew na nogi nic nie da wlasnie dlatego ze zimne powietrze bardzo niechetnie utrzymuje sie w gorze. Szczegolnie jesli jest tam powietrze cieple, spod nagrzanego dachu. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-14 21:22:13 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1jr2o$rvn$2inews.gazeta.pl...
On 2010-07-13 23:49, Yogi(n) wrote: Może dlatego, że wątek nie był o wietrzeniu tylko używaniu klimatyzacji ręcznej. To chyba OCZYWISTE dla kazdego użytkownika klimatyzowanego auta, że najprościej osiągnąć pożądaną temperaturę, pozbywając się ogrzanego powietrza. Nie wyobrażam sobie wsiadania do rozpalonego auta i odjeżdżania bez przewietrzenia. Ale ja truskawki cukrem posypuję... ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-15 13:50:17 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-14 21:22, Yogi(n) wrote:
Może dlatego, że wątek nie był o wietrzeniu tylko używaniu klimatyzacji Skoro to wszystko oczywiste, to w ogole po co wymieniac bylo cala reszte "rownie oczywistych" czynnosci? Wiec aby unikac tego typu "nieporozumien" proponuje komponowac bardziej kompletne wpisy ;) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-15 16:28:55 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1mslq$md$1inews.gazeta.pl...
On 2010-07-14 21:22, Yogi(n) wrote: OK, nastepnym razem zacznę od tego, jak otwieram drzwi, sadowię tyłek na fotelu, wsadzam kluczyk, przekręcam go itd. Tylko trochę przydługie będzie ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-13 18:49:12 | |
Autor: 'Tom N' | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
elmer radi radisson w <news:i1hrfo$gvq$1inews.gazeta.pl>:
On 2010-07-13 00:06, Yogi(n) wrote: Manualna jest w porz±dku, trzeba tylko opanowaæ jej obs³ugê - ja A po co klima na same nogi? To raczej bezsensowne, skoro zimne powietrze opada. Nawiew na szybe, to juz owszem. Dmuchac na nogi Szybciej mi siê wnêtrze sch³adza przy nawiewie puszczonym tylko na nogi i otwartych oknach, ni¿ przy nawiewie puszczonym inaczej i otwartych lub zamkniêtych oknach. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-07-13 21:33:36 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 18:49, 'Tom N' wrote:
Szybciej mi siê wnêtrze sch³adza przy nawiewie puszczonym tylko na nogi i Bo wymuszasz dodatkowo obieg powietrza 'zewnetrznymi srodkami'. Ale nie zawsze chodzi o to by jezdzic z otwartymi oknami i wlaczona klima, szczegolnie jesli sie nie ma owiewek (a zazwyczaj tak jest). Z zamknietymi oknami, przy nominalnej pracy obiegu wentylacji juz takiego efektu nie bedzie. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 21:56:54 | |
Autor: 'Tom N' | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
elmer radi radisson w <news:i1if2g$n72$1inews.gazeta.pl>:
On 2010-07-13 18:49, 'Tom N' wrote: Szybciej mi siê wnêtrze sch³adza przy nawiewie puszczonym tylko na nogi i Bo wymuszasz dodatkowo obieg powietrza 'zewnetrznymi srodkami'. Taki mam cel, jak najszybciej sch³odziæ Ale nie Czy ja co¶ o je¿d¿eniu pisa³em? Z zamknietymi oknami, przy nominalnej pracy obiegu wentylacji juz takiego Czyli przyznajesz, ¿e efektywniej jest pu¶ciæ "na nogi" i wykorzystaæ sterowanie bia³kowe -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-07-13 23:17:46 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 21:56, 'Tom N' wrote:
Czy ja co¶ o je¿d¿eniu pisa³em? A do czego sluza samochody, do siedzenia w nich pod blokiem? ;) Chyba wiadomo ze mowa o uzywaniu klimatyzacji w przecietnych warunkach jej pracy, a zwyczajowymi warunkami uzywania klimatyzacji sa: pojazd w ruchu i z zazwyczaj zamknietymi oknami aby nie bylo glosno i nie wyciagac na zewnatrz na sile powietrza tak pracowicie schlodzonego przez klimmatyzacje, tylko przez jakis czas utrzymac je wewnatrz pojazdu. Natomiast samo schlodzenie po postoju wymaga otwartych okien, ale to wiadomo ze trudno siedziec w zamknietej puszce i czekac az AC zacznie mieszac zimnym powietrzem, bo to daremne. A przy otwartych oknach normalnym bedzie, ze ped powietrza najkrotsza droga od podszybia wyjdzie sobie na zewnatrz. Ale generalnie watek zgodnie z pytaniem jego tworcy traktuje o tym jak korzystac z manualnej klimy podczas jazdy, a nie 'jak najskuteczniej wywietrzyc pojazd po postoju'. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 22:24:13 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
U¿ytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:i1if2g$n72$1inews.gazeta.pl...
On 2010-07-13 18:49, 'Tom N' wrote: Parê minut za³atwia sprawê, no chyba, ¿e to¶ zaraz po ruszeniu musi staæ w korku. Ja mam korek przy wyje¿d¿aniu z pracy dopiero po paru minutach, gdy przedostanê siê do "arterii miejskiej", wcze¶niej otwarte okna i nadmuch na nogi najszybciech sch³adza wnêtrze. Kiedy zaczyna sie korek, zamykam okna i dmucham na nogi+twarz. Po paru kolejnych minutach jest ju¿ ca³kiem zno¶nie. -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-07-13 23:12:25 | |
Autor: Cavallino | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1hrfo$gvq$1inews.gazeta.pl...
On 2010-07-13 00:06, Yogi(n) wrote: A gdzie przeczytałeś słowo "same"? |
|
Data: 2010-07-13 23:18:48 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 23:12, Cavallino wrote:
Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja Niech pomysle, w slowach "z nóg na twarz i nogi" ? -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2010-07-13 23:23:28 | |
Autor: Cavallino | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:i1il7o$f7m$2inews.gazeta.pl...
On 2010-07-13 23:12, Cavallino wrote: Czyli nie na same nogi, tylko na twarz i nogi, wyraźnie co innego napisał niż przeczytałeś. Osobiście tak (niestety) obecnie najczęściej ustawiam - twarz z okazji chłodzenia się schowka w tej pozycji, a na nogi z okazji chłodzenia się pasażerów z tyłu - wylotami pod fotelami. |
|
Data: 2010-07-14 10:01:27 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. | |
On 2010-07-13 23:23, Cavallino wrote:
Czyli nie na same nogi, tylko na twarz i nogi, wyraźnie co innego Nie, bo potwierdzil to kolejnym wpisem. -- memento lorem ipsum |
|