Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

Data: 2017-02-11 22:30:58
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Mia³em dzisiaj fantazjê odmówiæ poddania siê kontroli trze¼wo¶ci.

Jadê se drog± i widzê, ¿e kontroluj±. Co który¶ samochód. No i oczywi¶cie "pad³o" na mnie.

Tradycyjnie, policjant nie przedstawi³ siê i za¿±da³ dmuchania. Na moj± odmowê za¿±da³ zjechania, ¿e bêd± zabierali na badanie krwi. Zjecha³em, wskaza³em brak podstawy do przeprowadzania tej kontroli. To ¿ebym dmuchn±³ i mogê jechaæ. Maj± dzisiaj badanie przesiewowe. No ale co mnie to, ponownie odmówi³em, spiszmy protokó³. Nie ma protoko³u, i tak go nie dostanê. To jak nie ma to trudno. W pracy te¿ jestem taki problemowy ? To pan jest problemowy zatrzymuj±c mnie tutaj. "Jak ty tak to dokumenty". Oj, biorê do rêki komórkê i zaczynam nagrywaæ bo mi jako¶ nie pasuje by kto¶ do mnie mówi³ per "ty" kto nawet nie by³ ³askawy przedstawiæ siê. Odt±d jest nagranie ...

Data: 2017-02-11 23:00:33
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik re re@re.invalid ...

[...]

No i? Duzo czasu tam spedzi³es? Przetrzepali ci bagaznik? Dosz³o w koncu do kontroli trzezwo¶ci czy pu¶cili cie?
Zreszta - dawaj to nagranie :) --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
....i to by by³o na tyle
Jan T. Stanis³awski

Data: 2017-02-12 18:10:28
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Budzik"

[...]

-- -
Dam nagranie, ale najpierw podyskutujmy trochê

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

dawaj :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie maj± argumentów"
Jan Jakub Rousseau

Data: 2017-02-12 21:16:51
Autor: re
[...]

Czego siê po tym nagraniu spodziewasz ?

Data: 2017-02-13 04:00:49
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik re re@re.invalid ...

dawaj :)
-- -
Czego siê po tym nagraniu spodziewasz ?

Uslyszeæ kto by³ tak naprawde bucem w tej sytuacji...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Chyba mam zdolno¶ci prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmuj±c resztki
mizernej pensji z bankomatu, powiedzia³em do siebie: "Chyba siê ur¿nê".
No i proszê!

Data: 2017-02-13 14:40:52
Autor: re
[...]

To podyskutujmy, wyjdzie co ma wyj¶æ.

Data: 2017-02-11 23:18:46
Autor: ToMasz
W dniu 11.02.2017 o 22:30, re pisze:
[...]

no i masz w 100% racje. teraz naucz wszystkich ¿e tak nale¿y robiæ. Nastêpnie Twój sposób zaczn± stosowaæ nietrze¼wi kierowcy. potem taki na podwójnym gazie rozjedzie Twoj± córkê. a syn jak osi±gnie pe³noletnio¶æ odwa¿y siê zapytaæ, tato dlaczego to zrobi³e¶? To sugeruje odpwiedzieæ mu cytuj±c klasyka "  w imiê zasad s...."
Nie bierz tego do Siebie, bo napewno masz powód. ja na ten przyk³ad wogóle nie pijê, a chêtnie dmucham ("w balonik"). Dlaczego? Bo jak ka¿dy bêdzie dmucha³, i zgodzi sie, to wy³apiemy tych nieodpowiedzialnych. jak ka¿dy bêdzie rezygnowa³ z 1% swoich praw to jako spo³eczeñstwo zyskamy bardzo bardzo du¿o. Co¶ mi siê wydaje ¿e w³a¶nie japoñczycy to taki narodek, który potrafi co¶ dac z  siebie....

ToMasz

Data: 2017-02-12 00:34:43
Autor: PlaMa
W dniu 2017-02-11 o 23:18, ToMasz pisze:

Nie bierz tego do Siebie, bo napewno masz powód. ja na ten przyk³ad
wogóle nie pijê, a chêtnie dmucham ("w balonik"). Dlaczego? Bo jak ka¿dy
bêdzie dmucha³, i zgodzi sie, to wy³apiemy tych nieodpowiedzialnych.

Spoko, na pewno te¿ nie kradniesz, wiêc regularne odwiedziny o 6 rano by przeszukaæ mieszkanie, nie bêd± ci przeszkadza³y.

Data: 2017-02-11 16:58:36
Autor: Zenek Kapelinder
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Napisz PlaMa czy jestes za tym zeby dotrzymywac umow?

Data: 2017-02-12 02:16:02
Autor: PlaMa
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

Napisz PlaMa czy jestes za tym zeby dotrzymywac umow?

Z nikim siê nie umawia³em na odwiedziny o 6 rano ani na powodowanie spó¼nieñ do pracy z powodu testowania ludzi "na wszelki wypadek".

Data: 2017-02-11 17:43:54
Autor: Zenek Kapelinder
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Nie o to mi chodzi. Jak sie umowisz to jestes za tym zeby strony dotrzymaly umowy?

Data: 2017-02-12 08:47:58
Autor: Shrek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Nie o to mi chodzi. Jak sie umowisz to jestes za tym zeby strony dotrzymaly umowy?

Problem w tym, ¿e siê nie umawaia³.

Ja w kwestii rutynowych kontroli mam mieszane zdanie. Generalnie jestem za, je¶li bêdzie jak w Europie - 0,5 promila. Jak jest 0,2 to uwa¿am to za represjê ze strony okupanta.

Shrek

Data: 2017-02-12 09:01:00
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ano w³asnie, tez nie mam nic przeciw ale nie rozumiem tego dlaczego u nas 0,2, dlaczego jak tylko z jazdy powyzej 0,2 zrobili przestepstwo to policja rzucila sie na rowerzystów w imie reperowania statystyk etc.
No i jeszcze jedno ale - takie przesiewowe badania nie moga powodowaæ korków - zatrzymaæ siê na minute to nie problem, ale jak nie wyrabiaja sie z iloscia samochodów i robi sie korek to na to sie nie zgadzam.
A przedstawiæ rzeczywiscie panowie by sie mogli - ze zwyk³ej kultury osobistej...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Moi ludzie pracuj± na okr±g³o! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobê!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia W³oska/Allo, Allo

Data: 2017-02-12 10:44:59
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 10:01, Budzik pisze:

Ano w³asnie, tez nie mam nic przeciw ale nie rozumiem tego dlaczego u nas
0,2, dlaczego jak tylko z jazdy powyzej 0,2 zrobili przestepstwo to policja
rzucila sie na rowerzystów w imie reperowania statystyk etc.

Dlatego, ¿e statystyki siê same nie wyrobi± - a czemu akurat "pijacy". No tak historycznie wysz³o - kied¶ nikt togo powa¿nie nie traktowa³, wiêc zapisali jak zapisali (pamiêtam, ze w dawnych czasach na usenecie kto¶ napisa³, ¿e chyba sobie nie my¶lê, ¿e policja nie ma lepszych rzeczy do roboty ni¿ ¶ciganie rowerzystów po piwku - wtedy nikomu siê to w g³owie nie mie¶ci³o). I co minê³y dwie dekady i wszystkim od tej wolno¶ci odpierdoli³o;)

No i jeszcze jedno ale - takie przesiewowe badania nie moga powodowaæ
korków - zatrzymaæ siê na minute to nie problem, ale jak nie wyrabiaja sie
z iloscia samochodów i robi sie korek to na to sie nie zgadzam.

Zwykle nie robi± - jak siê wyrabiaj±, to zganiaj± wszystkich, jak nie to nastêpnego jak poprzedni odje¿dza - nigdy nie czeka³em d³u¿ej ni¿ minutê, zwykle od rêki obs³uguj±. Raz wpadli na pomys³ zrobienia na A2 na nieu¿ywanych bramkach, ale im to na szczê¶cie przesz³o.

A przedstawiæ rzeczywiscie panowie by sie mogli - ze zwyk³ej kultury
osobistej...

Zwykle siê przedstawiaj± i s± kulturalni, tylko raz siê nie przedstawili, ale to prewencja by³a. Jak wsz³a zielona lampka, to sobie swobonie pogadali¶my i okaza³o siê, ¿e ci akurat mieli powód - przejecha³em przez skrzy¿owanie 20@50 i rzeczyuwi¶cie nikt normalny tego tak nie robi. To czego nie wiedzieli, to staruszka przechodz±ca przez jezdniê. Ale w sumie mieli plus - widzieli co¶ podejrzanego, to zareagowali. Wiêcej w tym sensu ni¿ w polowaniu na zerodwójkowców w poniedzia³ek rano.

Shrek

Data: 2017-02-12 12:00:50
Autor: Budzik
[...]

Stwierdzenie "nie rozumiem" by³o tylko figur± retoryczn±.
Rozumiem, po prostu mi siê to nie podoba i swiadczy to bardzo zle o wiarygodnosci osób które tak postepuj±.

[...]

Róznie bywa.
W ciagu ostatnich dwóch lat dmucha³em chyba z 3 razy, z czego raz bez korka, raz przed zamknietymi rogatkami wiec tez bez korka a trzeci raz niestety zrobili bajzel.

[...]

Ja im braku kultury w rozmowie nie zarzucam, rzeczywi¶cie jest ca³kiem ok, ale z tym przedstawianiem to bywa róznie.
Tak jakby sami nie traktowali tego jako pe³nej interwencji.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa siê my¶l,
 ¿e dla unikniêcia publicznego zgorszenia trzeba unikaæ prawdy"

Data: 2017-02-12 13:46:23
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 13:00, Budzik pisze:

Ja im braku kultury w rozmowie nie zarzucam, rzeczywi¶cie jest ca³kiem ok,
ale z tym przedstawianiem to bywa róznie.

Mi siê raz na pewnie kilkana¶cie razy nie przedstawili.

Tak jakby sami nie traktowali tego jako pe³nej interwencji.

Bo i to ¿adna interwencja.

Shrek

Data: 2017-02-12 17:00:51
Autor: Budzik
[...]

Przy badaniu swieczk±?
To co¶ pechowy jestes ze tak czesto jestes badany :)

Tak jakby sami nie traktowali tego jako pe³nej interwencji.

Bo i to ¿adna interwencja.

Tak samo jak przedstawienie sie to zadna wielka sprawa...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Ka¿de dziecko jest poniek±d geniuszem w oczach swych rodziców,
a ka¿dy geniusz dzieckiem."  Artur Schopenhauer

Data: 2017-02-12 18:27:54
Autor: re
[...]

Nie, mnie te¿ tak czêsto badaj±. Ostatnio mniej, ale kiedy¶ to ... zdarzy³o siê i 12km, 3 kontrole. Ale pisa³em ju¿ o tym tutaj, powtarzamy siê. Nie o to w tym momencie chodzi jaka jest statystyka, ale oddaje jak ta kontrola w ogóle wygl±da³a.

Otó¿ to :-)

Data: 2017-02-12 18:56:48
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 18:00, Budzik pisze:

Mi siê raz na pewnie kilkana¶cie razy nie przedstawili.

Wróæ - chcia³em naoisaæ, ¿e zawsze siê przedstawiali. Podwójne przeczenie wyci±³em;)

Przy badaniu swieczk±?
To co¶ pechowy jestes ze tak czesto jestes badany :)

Ja wiem czy tak bardzo - jak sobie nakupowali tych ¶wieczek, to na pocz±tku przynajmniej w Warszawie pierdolca dostawiali. Nie by³o niczym nazdwyczajnym wyhaczyæ dwie kontrole na miesi±c. Mi siê uda³o dwie w 5 minut;)

Shrek

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Mi siê raz na pewnie kilkana¶cie razy nie przedstawili.

Wróæ - chcia³em naoisaæ, ¿e zawsze siê przedstawiali. Podwójne przeczenie wyci±³em;)

Tak, zrozumia³em.

[...]

Jezdze bardzo duzo (do 100kkm rocznie) i 2-3 kontrole rocznie to maks, chociaz oczywi¶cie moze sie tak zdarzyc ze bedziesz mia³ 2 w ciagu paru minut, zw³aszcza jak wystawia sie na wylotach z miasta a ty akurat przelatujesz przez nie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Nawet najd³u¿sza droga zaczyna siê zawsze od pierwszego kroku.
(M±dro¶æ Wschodu)

Data: 2017-02-12 21:43:06
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 21:00, Budzik pisze:

[...]

Tak jak pisa³em - jak dostali ¶wieczki to na pocz±tku dostawali pierdolca jak koty w marcu;)

Shrek

Data: 2017-02-12 18:25:18
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Shrek"

Ja im braku kultury w rozmowie nie zarzucam, rzeczywi¶cie jest ca³kiem ok,
ale z tym przedstawianiem to bywa róznie.

Mi siê raz na pewnie kilkana¶cie razy nie przedstawili.
-- -
Móg³by¶ mi to kiedy¶ nagraæ ?

Tak jakby sami nie traktowali tego jako pe³nej interwencji.

Bo i to ¿adna interwencja.
-- -
To niech sobie j± odpuszcz±.

Data: 2017-02-12 18:58:07
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 18:25, re pisze:

[...]

Niemóg³bym, bo b³ednie napisa³em - przedstawiaj± siê zawsze (z jednym wyj±tkiem.

Sorry za wrowadzenie w b³±d.

Shrek

Data: 2017-02-12 20:31:49
Autor: re
[...]

Przecie¿ to powy¿ej piszesz, przecinków albo nawiasu co najwy¿ej brakuje dla u³atwienia. Chcia³bym us³yszeæ jak siê przedstawiaj± bo jak to mo¿liwe, ¿e mnie siê nigdy nie przedstawiaj±. Móg³bym sobie to np wgraæ do samochodu i odtworzyæ przy kontroli bo tak to nie mam z czego :-)

Data: 2017-02-12 21:44:11
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 20:31, re pisze:

[...]

Jak mnie bêdê dmuchaæ i nie zapomnê, to ci podrzucê;)

Shrek

Data: 2017-02-12 18:09:24
Autor: re
[...]

No w³a¶nie zwykle nie :-) Konkretnie jeszcze mi siê nie zdarzy³o by siê przedstawili.

i s± kulturalni, ...
-- -
¯eby byæ kulturalnym to trzeba chocia¿ przedstawiæ siê. A tutaj na mnie policjant wrêcz napad³. Wydziera³ siê, wk³ada³ rêce do samochodu, zarzuca³ mi problemowo¶æ, w koñcu zszed³ na poziom jakiego¶ gnojka, który do mnie "per ty" mówi. I to nie jest pierwszy taki przypadek. Opisywa³em tutaj inne.

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

No to trafi³es na buca i w takiej sytuacji rozumiem twoje zdenerwowanie i postawienie siê okoniem.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Istota, która przez ca³e ¿ycie tworzy³a pewne okre¶lone wyobra¿enie
swojej osoby, zginie raczej, ni¿ stanie siê antytez± tego wyobra¿enia."
Frank Herbert

Data: 2017-02-12 21:12:32
Autor: re
[...]

Co¶ przeinaczasz. Kontrole s± bezprawne.

Data: 2017-02-12 18:03:49
Autor: re
[...]

Nie nie nie. To jest problem bo "ja chcê przejechaæ przez miasto nieniepokojony".  Nie jeste¶my w stanie wojennym, by naruszanie praw obywatelskich by³o dopuszczalne. Gadanie o tym ile % nie ma kompletnie sensu wobec braku podstaw tych kontroli.

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

Mam tu bardzo mieszane uczucia.
Z czesci swoich praw zrezygnowalismy w³asnie dlatego, zeby ktos nas chroni³.
To nie jest przeciez tak ze mozna wszystko i wszedzie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Wolno¶æ to tylko jeszcze jedno s³owo dla tych,
którzy nie maj± ju¿ nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-02-13 04:00:49
Autor: Budzik
[...]

No chyba ze tak...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssaæ i ssaæ... raz szybciej, raz wolniej. Tak w³a¶nie je siê raki.

Data: 2017-02-12 12:32:05
Autor: ToMasz
Przesiewowa kontrola trzeźwości
W dniu 12.02.2017 o 08:47, Shrek pisze:
[...]

to ja powtórze to co zawsze. ja spoko przejadê przez miasto 90 na godzinê. Tomasz Pyra napewno szybciej. znam go¶cia który ca³kiem stabilnie dzia³a jak ma grubo powy¿ej promila. ale zgadzaj±c siê na podwy¿szenie dozwolonych poziomów, DAJEMY to samo prawo, ludziom o zdecydowanie ni¿szej kulturze osobistej i zdecydowanie ni¿szej inteligencji. Czy wola³by¶ powierzyæ los swoich dzieci na tylnym siedzeniu, kierowcy z IQ=70, jednym promilem i jad±cemu do 90 km/h czy temu samemu ale  z zero promili i grzeczniutko 50?.

Gówniani prawnicy u¶wiadomili kierowców, ¿e mo¿na do s±du i¶æ z p³aczem ¿e jak mam auto rozbite to do pracy chcê zastêpczym, ¿e taka mi siê krzywda sta³a. który z nas tak jêcza³? nikt? jeden dwóch? Ale w spo³eczeñstwie takich cebulaków by³o do¶æ du¿o, wiêc teraz solidarnie siê na wy¿sze sk³adki zrzucamy. Takie s± efekty dzia³ania wed³ug schematów przedstawionych przez w±tkotwórce
ToMasz

Data: 2017-02-12 12:21:19
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

Ale kto pisa³ o promilu?
Bo zgubi³em siê...

Chodzi w³asnie o to, zeby takich promilowców skutecznie ³apaæ.
A nie tak jak teraz, ze patrol ³apie takiego co ma 0,2, ktory nic z³ego nie robi, nikomu nie przeszkadza, jedzie bezpiecznie etc.
³apie go i ma pol dnia z g³owy bo musi papierki obrobiæ, auto zabezpieczyc etc.
A w tym czasie taki patrol mog³by przebadac 100 innych kierowców i z³apaæ takiego ktory jest rzeczywi¶cie pijany i rzeczywi¶cie powoduje zagrozenie...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Tylko niekiedy szczê¶cie bywa darem, najczê¶ciej trzeba o nie walczyæ."
Paulo Coelho

Data: 2017-02-12 18:18:29
Autor: re
[...]

A móg³by osiedle patrolowaæ a nie drogê. I by Ci samochodu nie ukradli z³odzieje.

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

To tez!
Chodzi mi w³asnie o to, ze zamiast wykonywac nic nie dajaca prace, mogliby robiæ co¶ pozyteczniejszego.
Ró¿nica miedzy nami polega tylko na tym, ze ja wy³apywanie takich co maja promil uwazam za cos pozytecznego. Ale tracenie czasu na tych co maja 0,2 absolutnie nie. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2017-02-12 13:51:28
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 12:32, ToMasz pisze:

[...]

<cut>

To ja te¿ to co zawsze - w cywilizowanej czê¶ci naszej bia³ej cywilizacji jest pó³ promila albo wiêcej. Zero-dwa czy zero-zero, jest charakterystyczne g³ównie dla by³ych demoludów.

Shrek

Data: 2017-02-12 15:46:16
Autor: LinFanQri
[...]

Dzisiaj mamy tyleeeeee wolno¶ci, ¿e nie wiemy co z ni± zrobiæ. Po ma³u obserwujê, ¿e odpierdala wszystkim po kolei.

Ten nie dmuchnie bo siê naczyta³ w internecie, ¿e nie mog± nas gnoiæ to on nie bêdzie dmucha³. Uwielbiam takich je³opów co chyba przez ¿ycie id± lekk± stop± i wymy¶laj± sobie problemy. Na takich to powinna byæ jaka¶ specjalna procedura... nie wiem, ¶ci±gamy ITD i niech mu przepierdol± auto wzd³u¿ i wszerz albo niech sprawdzaj± rutynowo 1h czy aby telefon nie jest kradziony... ja pierdole.

Dzi¶ jeden 'pod-lud¼' to ju¿ pobi³ chyba wszystkich. Ja sta³em grzecznie w kolejce do kompresora a on, ¿e by³ w ruchu to mnie wyprzedzi³. Szczena mi opad³a... cieszy³ siê jakby "3" w totka wygra³. Co siê dzieje z tym narodem do kurwy nêdzy...

Data: 2017-02-12 18:22:46
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "LinFanQri"

[...]

Wracamy do czasów stanu wojennego, gdzie ograniczano swobody obywatelskie. To jest syndrom "Roku 1984", spo³eczeñstwa totalitarnego ze sztucznym wrogiem.

Ten nie dmuchnie bo siê naczyta³ w internecie, ¿e nie mog± nas gnoiæ to
on nie bêdzie dmucha³.
-- -
Ty siê naczyta³e¶ tego, co ja pisa³em.

[...]
Majtki, niech sprawdzaj± majtki.

[...]
To samo co z Tob±, durniejesz, nie odró¿niasz dobra od z³a :-)

Data: 2017-02-12 16:28:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Hello ToMasz,

Sunday, February 12, 2017, 12:32:05 PM, you wrote:

[...]

Sorry, nie têdy droga. Mia³em okazjê poznaæ kilku kierowców du¿ych
samochodów. G³±by straszne. Ale zawróc± TIRem z d³uga naczep± tam,
gdzie ja siê bym zesra³ osobówk± z ma³± przyczepk± kempingow±.

Miliony kilometrów bez obcierki nawet. Ja co¶ nawywijam ¶rednio co 50
kkm. I co mi po IQ i tym, ¿e nie tykam alkoholu ju¿ od ponad 35 lat?
Wystarczy dekoncentracja i za³atwione.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-02-12 18:16:23
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "ToMasz"

[...]
Cebulaków ? Sam jeste¶ cebulakiem jak uwa¿asz, ¿e do otrzymania auta zastêpczego trzeba wielkiej szkody. To jest to, co siê nam nale¿y jak psu buda. A ¿e sk³adki od rozszczeñ dro¿ej± ? Nie, nie od tego dro¿ej±, tylko od tego, ¿e wcze¶niej byli¶my takimi cebulakami jak Ty.

Data: 2017-02-12 17:59:38
Autor: re
[...]

Ale tu nie chodzi o to czy kto¶ jest za czy przeciw tylko o to, ¿e te kontrole s± bezprawne.

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

Nie jestes na biez±co.
Wola suwerena jest najwazniejsza! ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"...kobiety tak dalece szanowaæ nale¿y, jak dalece
same siebie szanowaæ umiej±." Wojciech Bogus³awski

Data: 2017-02-13 11:08:48
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o7p3vc$gqq$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale przeciez jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
Czym innym sa "rutynowe kontrole" i ich legalnosc prawna, a czym innym ustalony limit.

J.

Data: 2017-02-13 14:47:08
Autor: Shrek
W dniu 13.02.2017 o 11:08, J.F. pisze:

[...]

No niezupe³nie. Bo ja na przyk³ad uwa¿am, ¿e pijaków nale¿y eliminowaæ z ruchu i gdyby to chodzi³o o eliminacjê pijaków to by³bym za kontrolami w obecnym kszta³cie. A tak jestem przeciw. Wiêc jednak co¶ tam wspólnego ma.

Shrek

Data: 2017-02-12 14:41:26
Autor: PlaMa
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Nie o to mi chodzi. Jak sie umowisz to jestes za tym zeby strony dotrzymaly umowy?

Ale napisz pe³nym zdaniem o co ci chodzi albo przestañ zawracaæ mi dupê. Bo ja siê nie piszê do odgrywania roli w dialogu, który u³o¿y³e¶ sobie ju¿ w g³ówce. Napisz sobie go sam, z podzia³em na osoby i nie marnuj mi czasu.

Albo jeste¶ powa¿ny, albo nie.

Data: 2017-02-13 11:12:12
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "PlaMa"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:589fb753$0$15206$65785112@news.neostrada.pl...
Napisz PlaMa czy jestes za tym zeby dotrzymywac umow?

Z nikim siê nie umawia³em na odwiedziny o 6 rano ani na powodowanie spó¼nieñ do pracy z powodu testowania ludzi "na wszelki wypadek".

Sie umawiales, to taka umowa obowiazkowa.
Nie podoba sie - to mozesz wyjechac do Rosji czy Meksyku :-)

Z tym, ze spoznienia do pracy, to osobne zagadnienie - wydaje sie, ze policja, nawet wypelniajac swoje obowiazki, nie powinna takch blokad robic.
Co to za roznica, czy sie sprawdzic 1000 samochodow w 2h, czy 1000 samochodow w 10 dni, zatrzymujac na 15s, albo i korzystajac z czerwonego swiatla.

J.

Data: 2017-02-13 15:17:57
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "J.F."

[...]

To tak jak ze z³odziejami umówi³ siê, ¿e mu samochód ukradn± :-)

Data: 2017-02-13 08:06:31
Autor: quent
On 12.02.2017 00:34, PlaMa wrote:
[...]

To s± typowi urodzeni niewolnicy. Jak bêd± czipowaæ to pierwsi ustawi± siê w kolejce.
Gardzê czym¶ takim.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-12 17:57:18
Autor: re
[...]

Ty, ale stan wojenny ju¿ siê skoñczy³. Nie dokonujemy ju¿ bezpodstawnych kontroli obywateli. Jak masz problem z wrogiem to przeczytaj sobie "Rok 1984" Orwella.

Data: 2017-02-12 23:36:54
Autor: Uzytkownik
[...]

"Pierdolenie kotka za pom±c± m³otka"

Odró¿niasz przypadkowe kontrole bez powodu od kontroli, kiedy wystêpuje UZASADNIONE PODEJRZENIE prowadzenia pod wp³ywem alkoholu?

Oto odpowiedni zapis z PoRD:

DZIA£ V
Kontrola ruchu drogowego
Rozdzia³ 1
Uprawnienia Policji i innych organów

Art. 129.

2. Policjant, w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci okre¶lonych w ust. 1, jest uprawniony do:
3) ¿±dania poddania siê przez kieruj±cego pojazdem lub przez inn± osobê, w stosunku do której zachodzi uzasadnione
podejrzenie, ¿e mog³a kierowaæ pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawarto¶ci w organizmie alkoholu lub ¶rodka
dzia³aj±cego podobnie do alkoholu;

Je¿eli bêdziemy siê godziæ na takie kontrole to nastêpne w kolejno¶ci s± prewencyjne rewizje w domach o trzeciej w nocy, albo prewencyjnie aresztowania, no bo przecie¿ ka¿dy obywatel mo¿e byæ zamachowcem czy morderc±. A mo¿e od razu wprowadziæ prewencyjne mandaty, prewencyjne kary za przestêpstwa gospodarcze czy te¿ prewencyjne kary wiêzienia?

Dlaczego by nie zrezygnowaæ i z tych kolejnych % praw, aby wy³apaæ prewencyjnie potencjalnych przestêpców?

Kiedy¶ spó¼ni³em siê przez takich debili do pracy, bo sobie wymy¶lili akcjê prewencyjn± powoduj±c korek samochodów na d³ugo¶ci ponad 1km i blokowanie jednego z najruchliwszych w okolicy skrzy¿owañ. Powoduj±c jednocze¶nie du¿e zagro¿enie na drodze.

Jako uczciwy obywatel nie godzê siê na takie traktowanie, tak samo jak jak nie godzê siê na rewizje czy aresztowania bez uzasadnienia!

Je¿eli chodzi o pijanych za kierownic± to oczywi¶cie nale¿y kontrolowaæ, ale tylko wtedy, kiedy zajdzie UZASADNIONE PODEJRZENIE, czyli kierowca spowoduje wypadek czy wykroczenie drogowe lub zachowuje siê na drodze nieodpowiedzialnie lub te¿ w sposób odbiegaj±cy od zasad. Nie widzê potrzeby zatrzymywania kierowców, nawet gdyby byli pod wp³ywem alkoholu o ile prowadz± bezpiecznie i nie stwarzaj± zagro¿enia. Osobi¶cie my¶lê, ¿e zdarzy³o mi siê kilka razy prowadziæ po alkoholu tzn. po imprezie dnia poprzedniego i my¶lê, ¿e mog³em w nastêpnym dniu mieæ jeszcze wiêcej jak 0,2 promila. Wiem jednak, ¿e by³em wtedy wyj±tkowo ostro¿ny i prowadzi³em o wiele bezpieczniej ni¿ w trakcie zwyk³ej grypy czy te¿ po nieprzespanej nocy lub bêd±c zestresowanym czy zdenerwowanym.

Osobi¶cie jestem za niekaraniem ludzi kieruj±cych pod wp³ywem alkoholu, ale za wielokrotnie wy¿szymi wymiarami kar za spowodowanie wypadku lub wykroczenia pod wp³ywem alkoholu.

Jestem te¿ zdecydowanie za podwy¿szeniem granicy trze¼wo¶ci tak, aby mo¿na by³o wypiæ piwo, drinka czy lampkê koniaku. Alkohol w ma³ych ilo¶ciach pobudza organizm i niweluje zmêczenie. W wielu krajach na ¶wiecie warto¶æ ta to 0,5 czy nawet 0,8 promila. Tylko u nas qwa sami ¶wiêci, bo 0,2 promila to mo¿na mieæ w wydychanym powietrzu wdychaj±c przez chwilê alkohol zawarty w zimowym p³ynie do spryskiwacza. Ilu z Was u¿ywa takiego p³ynu? Ilu z Was po spryskaniu szyby zatrzymuje samochód, aby odczekaæ na pozbycie siê alkoholu z krwi?

Data: 2017-02-13 16:36:00
Autor: Gregtek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.
U¿ytkownik "Uzytkownik" <adres@serwer.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Zapis "uzasadnione podejrzenie" dotyczy kontrolowania osoby
co do której policjant ma uzasadnione podejrzenie, ¿e mog³a kierowaæ
pojazdem.
Tu nie chodzi o uzasadnione podejrzenie bycia pod wp³ywem alkoholu.

Co do kieruj±cego pojazdem, policjant ma zawsze prawo ¿±daæ, aby kieruj±cy
podda³ siê badaniu. Prawnie nie ma znaczenia "podejrzenie" w przypadku
kieruj±cego.

Data: 2017-02-13 17:50:31
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.

U¿ytkownik "Gregtek"

[...]

"
Co do zasady policja ma prawo ¿±daæ od kieruj±cego poddania siê badaniu na zawarto¶æ alkoholu w organizmie. Stanowi o tym art. 129 ust. 2 pkt 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.). O tym, w jakim to odbywa siê trybie, mówi za¶ art. 129i, wprowadzony do kodeksu drogowego 19 stycznia 2013 r.: odsy³a on jednak do ustawy o wychowaniu w trze¼wo¶ci i przeciwdzia³aniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2007 r. nr 70, poz. 473 ze zm.). I tu zaczynaj± siê schody, ustawa antyalkoholowa przewiduje bowiem badanie trze¼wo¶ci jedynie w dwóch przypadkach:

? w my¶l art. 401 ust. 1 i 2 - przed przyjêciem do izby wytrze¼wieñ,

? w my¶l art. 47 - w razie podejrzenia, ¿e przestêpstwo zosta³o pope³nione po spo¿yciu alkoholu.
"

i dalej

"... na gruncie obowi±zuj±cych przepisów policji wolno badaæ trze¼wo¶æ tylko wtedy, je¶li zachodzi uzasadnione podejrzenie co do tego, ¿e kierowca jedzie po u¿yciu lub pod wp³ywem alkoholu."

http://niusy.pl/@prawo.gazetaprawna.pl/9xa

Kierowca ma równie¿ prawo za¿±daæ spisania protoko³u, czego odmówiono.

Data: 2017-02-13 19:37:04
Autor: Gregtek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.
U¿ytkownik "re" <re@re.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "Gregtek"

[...]

Art. 129i PoRD dotyczy warunków oraz sposobu przeprowadzenia badañ.
Nic nie pisze o tym czy mozna kontrolowaæ, czy nie i kiedy mo¿na.

Art. 129 PoRD Policja ma prawo ¿±daæ, aby kieruj±cy
 podda³ siê badaniu. Nie ma warunków, dotyczy ka¿dego kierujacego
pojazdem.

Podaj przepisy, ze policja mo¿e badac trze¼wo¶æ tylko przy podejrzeniu.

Data: 2017-02-14 00:00:53
Autor: spider
W dniu 2017-02-13 o 19:37, Gregtek pisze:

[...]

A nie jest tak ¿e aby Policja ciê zatrzyma³a musi mieæ powód?
Nie mo¿e sobie chyba ot tak robiæ ³apanek, równie dobrze mog³aby zatrzymywaæ ka¿dego i sprawdzaæ czy ma ga¶nicê, czy wa¿ne badanie techniczne.

Data: 2017-02-13 16:03:13
Autor: Zenek Kapelinder
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.
Jak ktos chce psa uderzyc to kij sie znajdzie. Zatrzymuja i grzecznie informuja ze wydawalo im sie ze kierowca bez pasow jechal. A kierowca w pasach. Przepraszja i pytaja czy jak juz sie zatrzymal to moze by dmuchnal w swieczke. Kierowca dmucha i jak ok to jedzie dalej. Ale jak nie chce to policjant ma uzasadnione podejrzenie. Dupa zawsze z tylu. Dlatego lepiej  od razu wyjsc z inicjatywa i poprosic o mozliwosc dmuchniecia w swieczke. W takiej sytuacji ma sie spora szanse zeby nie dmuchac.

Data: 2017-02-14 14:45:32
Autor: spider
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.
Zatrzymuja i grzecznie informuja ze wydawalo im sie ze kierowca bez pasow jechal.

Tak na zdaje siê to ja nie mogê siê opieraæ ;)
https://www.youtube.com/watch?v=qOt46l_IC2A&feature=youtu.be&t=6454

A kierowca w pasach. Przepraszja i pytaja czy jak juz sie zatrzymal to moze by dmuchnal w swieczke.

Skoro powodem zatrzymania siê by³o podejrzenie o jazdê bez zapiêtych pasów, okaza³o siê nies³uszne, pan przeprosi³, nie mam ¿alu, dziêkujê
i do widzenia :)
Jak mnie pan zatrzyma w zwi±zku z podejrzeniem, ¿e jadê pod wp³ywem to wtedy panu dmuchnê :P
Oczywi¶cie wiadomo ¿e Policjant mo¿e powiedzieæ ¿e "oczy siê co¶ panu ¶wiec±" mam podejrzenie i dmuchaj mi tu pan, co oczywi¶cie bêdzie naci±gane, ale mi¶ki lubi± sobie interpretowaæ prawo po swojemu, bo przyzwyczaili¶my ich do naginania prawa, bo w wiêkszo¶ci przypadków nikt nie reagowa³. (Anacron chyba im trochê zalaz³ im za skórê i dobrze, niech wiedz± ¿e nie s± ¶wiêtymi krowami)

Data: 2017-02-14 23:36:54
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.

U¿ytkownik "spider"

[...]

To zamiast jednego zmy¶lonego podejrzenia dwa ?

Data: 2017-02-21 12:43:40
Autor: Miroo
W dniu 2017-02-14 o 14:45, spider pisze:
nie reagowa³. (Anacron chyba im trochê zalaz³ im za skórê i dobrze,
niech wiedz± ¿e nie s± ¶wiêtymi krowami)

ATPO, gdzie on siê podziewa? Od kilkunastu miesiêcy cisza.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-14 23:27:30
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.

U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
Ale, ¿e ma prawo prosiæ ? Sk±d czerpie to prawo ?

Data: 2017-02-14 23:18:50
Autor: re
[...]

Ale daj spokój, ju¿ wiadomo, ¿e nie mo¿na i nie ma sensu aby to ka¿demu wyk³adaæ

Data: 2017-02-13 19:45:37
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.
U¿ytkownik "Gregtek"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Komendant powiedzial, ze dzisiaj podejrzewamy wszystkich, bo wczoraj bylo Jana :-)

Co do kieruj±cego pojazdem, policjant ma zawsze prawo ¿±daæ, aby kieruj±cy
podda³ siê badaniu. Prawnie nie ma znaczenia "podejrzenie" w przypadku
kieruj±cego.

eee ... na podstawie ?

J.

Data: 2017-02-13 19:59:07
Autor: Gregtek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci. podejrzenie.
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

W³a¶nie powy¿ej art. 129  to nic innego nie pisze.

Data: 2017-02-13 18:00:11
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Uzytkownik"

[...]

Dok³adnie. Sam alkohol moim zdaniem nie jest problemem a reakcja na jego spo¿ycie. Osobniczo ró¿na.

Osobi¶cie jestem za niekaraniem ludzi kieruj±cych pod wp³ywem alkoholu,
ale za wielokrotnie wy¿szymi wymiarami kar za spowodowanie wypadku lub
wykroczenia pod wp³ywem alkoholu.
-- -
A nie s± ju¿ wysokie ? :-)

[...]
Dok³adnie. Jak mo¿na dopuszczaæ w ogóle metodê pomiaru w której zak³ócenie robi p³yn do spryskiwacza. To jest to samo co dopuszczenie Iskry, która mierzy prêdko¶æ wentylatora ch³odnicy nieruchomego pojazdu.

Data: 2017-02-14 11:21:38
Autor: robot
[...]

Nie becz mi ju¿, tylko k±paæ siê i spaæ!

Data: 2017-02-12 08:57:12
Autor: Crimi
W dniu 2017-02-11 o 22:30, re pisze:
Mia³em dzisiaj fantazjê odmówiæ poddania siê kontroli trze¼wo¶ci.

Jadê se drog± i widzê, ¿e kontroluj±. Co który¶ samochód. No i
oczywi¶cie "pad³o" na mnie.
======================
Bardzo dobrze zrobi³e¶,
jakby pad³o na mnie te¿ bym robi³ misiowi k³opoty.
Policyjna republika bananowa.

Data: 2017-02-12 11:08:43
Autor: Fredkow
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "Crimi" <robertsad@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:o7p4go$hcu$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie ty jemu,tylko on tobie zrobi k³opoty.
Policja ma to przeæwiczone.
Od czasu do czasu spotykaj± g³upków.
Takiego bior± na komisariat, wyznaczaj± najg³upszego
policjanta i g³upek z g³upkiem rozmawia.

Data: 2017-02-12 20:00:05
Autor: Crimi
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
I tak krok po kroku zabieraj± Nam wolno¶æ:
dmuchaæ, trzepaæ baga¿nik, zwa¿yæ, ¶wiat³a, spaliny, pasy, opony, telefon, nie taka elektronika w samochodzie, kwit na OC, kwit na przegl±d, za szybko, za wolno, ga¶nica, tablice brudne ...
A ci±gle g³odna biurwa ro¶nie i wymy¶la co rusz nowe k³ody.
A ja mam siê u¶miechaæ i zgadzaæ na to wszystko ?

Data: 2017-02-12 20:00:49
Autor: Budzik
[...]

Wydaje sie ze naleza³oby wymagac tego co rozsadne.
Czyli np. wymog posiadania kwitka od OC mogliby sobie darowaæ skoro dane sa w necie.
Mogliby zmienic sposób rejestracji (osobiste stawiennictwo, odkrecanie tablic, wymiana tablic! etc)
Ale akurat wy³apywanie pijanych? Tyle tylko zeby wy³apywali tych naprawde pijanych a nie 0,2...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja siê zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
mo¿na je¶æ w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

Data: 2017-02-12 22:19:43
Autor: LinFanQri
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu 12.02.2017 o 21:00, Budzik pisze:

Ale akurat wy³apywanie pijanych? Tyle tylko zeby wy³apywali tych naprawde
pijanych a nie 0,2...

S³ucham. Jaki masz pomys³? Czy maj± ³apaæ wszystkich tych co na drzewie wyl±dowali czy jeszcze kogo¶ extra?

¯eby zapobiegaæ pewnym skutkom nale¿y dzia³aæ w³a¶nie zapobiegawczo. Rozumiem, ¿e jakby straszna dentystka-higienistka przesiewowo fluoryzowa³a wszystkim dzieciakom zêby to Ty by¶ swojego berbecia wyci±gn±³ z szeregu pokaza³ jej 'fuck'a i powiedzia³, ¿e szczoteczkê masz, na pastê równie¿ ciebie staæ a tak w ogóle to nie godzisz siê na oralne molestowanie syna/córki? Brawo.

Data: 2017-02-12 22:49:58
Autor: Shrek
W dniu 12.02.2017 o 22:19, LinFanQri pisze:
[...]

Przecie¿ napisa³ - czego nie rozumiesz? £apaæ tych pijanych a nie 0,21.

Shrek

Data: 2017-02-12 16:44:30
Autor: Zenek Kapelinder
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
A jak ma 0,19 to puscic czy kazac mu poczekac zeby sprawdzic czy spada czy rosnie? Rosjanie znalezli metode na pijanych. Potrafia ocenic czy w kabinie jest w powietrzu alkohol. Cos jak fotoradar. Bez zatrzymywania w momencie pomiaru. Wypadalo by zeby nasza wladza kupila od nich pare sztuk.

Data: 2017-02-13 04:00:49
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

A jak ma 0,19 to puscic czy kazac mu poczekac zeby sprawdzic czy spada
czy rosnie?

A na co chcesz czekac? Zeby meteoryt uderzy³ w auto?

Data: 2017-02-13 07:43:57
Autor: Shrek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
A jak ma 0,19 to puscic czy kazac mu poczekac zeby sprawdzic czy spada czy rosnie?

Pu¶ciæ - tak jak teraz puszczaj± 0,1.

Rosjanie znalezli metode na pijanych. Potrafia ocenic czy w kabinie jest w powietrzu alkohol. Cos jak fotoradar. Bez zatrzymywania w momencie pomiaru. Wypadalo by zeby nasza wladza kupila od nich pare sztuk.

Iskrê ju¿ od nich kupili¶my. I chwatit;)

Data: 2017-02-15 19:40:20
Autor: Poldek
W dniu 2017-02-13 o 07:43, Shrek pisze:
A jak ma 0,19 to puscic czy kazac mu poczekac zeby sprawdzic czy spada
czy rosnie?

Pu¶ciæ - tak jak teraz puszczaj± 0,1.

Czyli nie masz nic przeciwko temu, ¿eby twoja ¿ona wioz±c twoje dziecko spotka³a siê ze mn± na jednej drodze, jak bêdê jecha³ maj±c 0,19 - ?

Data: 2017-02-15 20:10:24
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o827al$r8l$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A po innych krajach czasem jezdzisz ?
To przestan, tam sie mozesz spotkac z takim co ma 0.49.

Ba - alkomatow nie maja, to sie mozesz spotkac z takim co ma 0.6, w razie kontroli wielkiej krzywdy mu nie zrobia, to w koncu znikome przekroczenie, nie to co u nas za 0.24 ...

A co najciekawsze - u nich na drogach bezpieczniej.
Choc to w sumie wcale nie dziwne - przeciez juz ustalilismy, ze najwiecej wypadkow powoduja trzezwi :-)

J.

Data: 2017-02-20 23:45:19
Autor: Poldek
W dniu 2017-02-15 o 20:10, J.F. pisze:
[...]

Raz na ruski rok.
Po Polsce je¿d¿ê 300 dni w roku.

To przestan, tam sie mozesz spotkac z takim co ma 0.49.

W innych krajach nie mam wp³ywu na to, jakie sobie przepisy ustanawiaj±. Ich cyrk, ich ma³py. Jestem w go¶ciach i muszê siê dostosowaæ, albo nie muszê ich wcale odwiedzaæ.
W Polsce jestem u siebie i mogê zag³osowaæ na takich, którzy s± za piciem i je¿d¿eniem, albo przeciw.

Ba - alkomatow nie maja,

Jasne, istne Eldorado.

> to sie mozesz spotkac z takim co ma 0.6, w
razie kontroli wielkiej krzywdy mu nie zrobia, to w koncu znikome
przekroczenie, nie to co u nas za 0.24 ...

Nie zrobi± krzywdy najebanemu. Przecie¿ swój ch³op.

A co najciekawsze - u nich na drogach bezpieczniej.

I wszystko jasne.
Ja te¿ po dobrej wódzie, lepszy jestem w d¿udzie.

Data: 2017-02-21 01:12:59
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Dnia Mon, 20 Feb 2017 23:45:19 +0100, Poldek napisa³(a):
[...]

Mozesz, ale warto wiedziec co znaczy 0.2 promila i kto ci taka glupote
wmowil.

Ba - alkomatow nie maja,
Jasne, istne Eldorado.

Kierowcy nie maja. Policja ma (albo i nie)

to sie mozesz spotkac z takim co ma 0.6, w
razie kontroli wielkiej krzywdy mu nie zrobia, to w koncu znikome
przekroczenie, nie to co u nas za 0.24 ...

Nie zrobi± krzywdy najebanemu. Przecie¿ swój ch³op.

A tam od razu najebanemu. Tylko ciut wiecej niz limit pozwala.

A co najciekawsze - u nich na drogach bezpieczniej.
I wszystko jasne.
Ja te¿ po dobrej wódzie, lepszy jestem w d¿udzie.

No ba - znakominta wiekszosc wypadkow powoduja trzezwi :-)

J.

Data: 2017-02-21 08:03:00
Autor: Gregtek
[...]

Spróbuj, zaproponuj PiSlamistom, mo¿e obecna g³upawa zmiana
 uchwali limit 0,5.
Jak dot±d to g³upawa zmiana nie mówi, ¿e 0,2 to g³upota.

Data: 2017-02-21 09:11:39
Autor: Shrek
W dniu 20.02.2017 o 23:45, Poldek pisze:

A co najciekawsze - u nich na drogach bezpieczniej.

I wszystko jasne.
Ja te¿ po dobrej wódzie, lepszy jestem w d¿udzie.

No widzisz - nie mierz innych swoj± miark±. Znakomitej wiêkszo¶ci ludzi po jednym piwie (bo o tym mówimy) nie odpierdala i agresor siê nie w³±cza.

Jak ci po jednym browarku palma odbija, to lepiej nie pij - ju¿ nawet nie chodzi o je¼dzenie, ale znajdzie siê jeszcze lepszy w "d¿udzie" i bêdziesz potem marudzi³, ¿e wpierdol dostale¶;)

Shrek

Data: 2017-02-21 10:13:06
Autor: Gregtek
Przesiewowa dla wszystkich.
U¿ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Z tego co napisa³e¶  wynika, ¿e tej znakomitej mniejszo¶ci to odpierdala
i w³±cza siê agresor.

Znakomita wiêkszo¶æ ludzi wie kiedy w³±czaæ ¶wiat³a samochodu,
a jednak jest obowi±zek jazdy na ¶wiat³ach dla wszystkich.

Data: 2017-02-21 10:21:35
Autor: Shrek
W dniu 21.02.2017 o 10:13, Gregtek pisze:

[...]

No w³a¶nie jako¶ tak. Nie znam osobi¶cie nikogo, komu by siê agresor w³±cza³ od jednego piwa. Ale skoro ty robisz siê lepszy w judzie, to lepiej rzeczywi¶cie nie pij, bo siê kiedy¶ doigrasz:P

Znakomita wiêkszo¶æ ludzi wie kiedy w³±czaæ ¶wiat³a samochodu,
a jednak jest obowi±zek jazdy na ¶wiat³ach dla wszystkich.

No i ró¿ni ludzie maj± na ten temat ró¿ne zdanie. Prawdê mówi±c te¿ mam mocno mieszane. Ale przede wszystkim jest zasadnicza ró¿nica - niemanie ¶wiate³ nie czyni z ciebie przestêpcy, za niemanie ¶wiate³ nie ma regresu z OC i nie grozi utrat± prawka. Za niemanie ¶wiate³ jest z tego co pamiêtam 50PLN i 2 punkty. Nie rób pewexu.

Shrek

Data: 2017-02-21 10:27:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-21 o 10:21, Shrek pisze:
Z tego co napisa³e¶  wynika, ¿e tej znakomitej mniejszo¶ci to odpierdala
i w³±cza siê agresor.

No w³a¶nie jako¶ tak. Nie znam osobi¶cie nikogo, komu by siê agresor

Nie znasz? A dlaczego ma³a liczba twoich znajomych mia³aby byæ argumentem w dyskusji?

w³±cza³ od jednego piwa. Ale skoro ty robisz siê lepszy w judzie, to
lepiej rzeczywi¶cie nie pij, bo siê kiedy¶ doigrasz:P

Czy z faktu, ¿e nie znasz nikogo, kto móg³by zabiæ cz³owieka, ma wynikaæ, ¿e nie jeste¶ za karaniem morderstw?

--
Liwiusz

Data: 2017-02-21 11:47:31
Autor: re
Przesiewowa dla wszystkich.

U¿ytkownik "Liwiusz"

[...]

To nie by³o o karaniu za morderstwa tylko za jedzenie chleba, którym karmi± siê tak¿e mordercy

Data: 2017-02-21 13:12:24
Autor: Shrek
W dniu 21.02.2017 o 10:27, Liwiusz pisze:

No w³a¶nie jako¶ tak. Nie znam osobi¶cie nikogo, komu by siê agresor

Nie znasz? A dlaczego ma³a liczba twoich znajomych mia³aby byæ
argumentem w dyskusji?

A ty masz znajomych, co im po jednym piwie agresor siê w³±cza? Gratulujê znajomych.

[...]

Z faktu, ¿e kto¶ móg³by potencjalnie kogo¶ zabiæ chcesz karaæ wszystkich za samo istnienie?

Shrek

Data: 2017-02-21 11:01:04
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Ale to chyba dobry pomys³ kopiowaæ z zagranicy rozwiazania ktore dzia³aj±?

Ustanawianie takiego czy innego limitu to nie jest argument za piciem i jezdzeniem tylko za rozsadnym ustaleniem granicy.
Gdyby by³o inaczej to musia³by¶, bedac konsekwentnym, argumentowaæ za ustanowieniem granicy na poziomie 0,00...
Bo jak pewnie pamietasz (?), celem nie jest to zeby nikt nie jecha³ po piwie, celem jest po³±czenie swobody z bezpieczenstwem.
Dlatego nikt nie postuluje limitu predkosci na poziomie 5km/h chociaz zapewne wtedy ilosc ofiar na drogach równa³by sie 0.

A co najciekawsze - u nich na drogach bezpieczniej.

I wszystko jasne.
Ja te¿ po dobrej wódzie, lepszy jestem w d¿udzie.

A umia³by¶ sie odnie¶c merytorycznie do argumentu J.F.?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Mi³osierdzie jest pocz±tkiem okrucieñstwa.
Frank Herbert

Data: 2017-02-15 20:59:20
Autor: Shrek
W dniu 15.02.2017 o 19:40, Poldek pisze:

Czyli nie masz nic przeciwko temu, ¿eby twoja ¿ona wioz±c twoje dziecko
spotka³a siê ze mn± na jednej drodze, jak bêdê jecha³ maj±c 0,19 - ?

W ¿yciu bym nie wpu¶ci³ dziecka do samochodu prowadzonego przez ¿onê:P Przynajmniej na razie. Prawdê mówi±c wola³bym ¿eby prowadzi³ mój brat czy ja z 0,5 promila.

No wiêc w³a¶nie - nie masz nic przeciwko, ¿eby twoja ¿ona z dzieckiem spotka³a na drodze moj± trze¼w± ¿onê? :P

PS - ogólnie wola³bym sam je¼dziæ po drodze, a inni ¿eby od biedy mogli przechodziæ tylko w wyznaczonych miejscach jak mi ust±pi±. Ale poniewa¿ siê tak nie da, to liczê siê z tym, ze s± tam inni urzytkownicy. mniej lub bardziej niebezpieczni. Akurat ci z 0,19 u mnie w rankingu najbardziej niebezpiecznych stoj± nisko - wiêc nie - nie maia³bym nic _szczególnie_ przeciwko, ¿eby moja ¿ona spotka³a ciê na drodze jak masz 0,19. A co dostajesz ma³piego rozumu po jednym piwie?

Shrek

Data: 2017-02-13 04:00:49
Autor: Budzik
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik LinFanQri xwindowsmenDELUN@gmail.com ...

[...]

Nie manipuluj, bo to nei moja wina ze czytasz jednego posta w dyskusji i wyci±gasz b³êdne wnioski.
Pisa³em wielokrotnie ze to absurd, zeby u nas cz³owiek majacy 0,2 by³ winny a magicznie w wielu krajach ma 0,4 i jest normalnym bezpiecznym kierowca.

Konsekwencja tego jest to ze patrol ³apie takiego, ma pol dnia z g³owy, traci czas i nie szuka i nie ³apie tych rzeczywi¶cie niebezpiecznych czyli takich ktorzy maja powyzej 0,5 a czasami duzo wiecej. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodziæ w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2017-02-12 20:34:00
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Crimi"

[...]
No w³a¶nie, to nie jest tylko kontrola trze¼wo¶ci.

Data: 2017-02-13 18:02:26
Autor: Jacek Maciejewski
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
Dnia Sun, 12 Feb 2017 20:00:05 +0100, Crimi napisa³(a):

[...]

O jaki ty biedny. Na szczê¶cie je¼dziæ samochodem nie ma obowi±zku, wiêc
mo¿esz tym z Brukseli pokazaæ wa³a :) --
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-13 18:11:02
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"

[...]

Chyba wo³a, niech wo³ami je¿d¿± jak nie umiej± uprzywilejowanymi :-)

Data: 2017-02-14 07:57:27
Autor: quent
On 13.02.2017 18:02, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Pomyli³e¶ wszystko jak ka¿dy lewak.
To powinno byæ prawo ka¿dego.
W praktyce, faszyzuj±ce pañstwo, próbuje je ograniczaæ.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 02:47:23
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 07:57:29 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Pomyli³e¶ wszystko jak ka¿dy lewak.
To powinno byæ prawo ka¿dego.
W praktyce, faszyzuj±ce pañstwo, próbuje je ograniczaæ.

A jakie¶ rozwi±zanie nielewackie podasz?
Kiedy policja powinna badaæ trze¼wo¶æ- po fakcie, czyli jak taki nawalony kogo¶ rozjedzie?
Mo¿e jakie¶ inne pomys³y masz? Dawaj podyskutujemy

Data: 2017-02-14 13:22:46
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 11:47, Kris pisze:

A jakie¶ rozwi±zanie nielewackie podasz?
Kiedy policja powinna badaæ trze¼wo¶æ- po fakcie, czyli jak taki nawalony kogo¶ rozjedzie?
Mo¿e jakie¶ inne pomys³y masz? Dawaj podyskutujemy

Jak widaæ, ¿e jako¶ nie tak jedzie? Skoro jedzie poprawnie, to w sumie w czym problem?

Shrek

Data: 2017-02-14 05:20:23
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 13:22:47 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:

Jak widaæ, ¿e jako¶ nie tak jedzie? Skoro jedzie poprawnie, to w sumie w czym problem?

Bo mo¿e i w danym momencie jedzie poprawnie ale jak bêdzie konieczno¶æ nag³ego hamowania to hamulec wci¶nie sekundê pó¼niej jak trze¼wy kierowca
I zamiast wyhamowaæ przed przej¶ciem dla p[pieszych wyhamuje na przej¶ciu trafiaj±c kogo¶
ALe zgodnie z Twoj± logik± powy¿ej to i ograniczenia prêdko¶ci zlikwidowaæ w mie¶cie chocia¿by
Bo jak komu¶ siê uda przez miasto 120 km/h przejechaæ to w sumie dobrze i czego go niepokoiæ kontrol± radarow±. Jak siê nie uda i trafi w przystanek pe³en ludzi to wtedy karaæ. Przecie¿ rodziny tych ofiar odszkodowanie mog± uzyskaæ, renty itp;)
Generalnie jestem zdania ¿e pijanych kierowców nale¿y ³apaæ i karaæ.
A póki co nie ma lepszej opcji jak wyrywkowe kontrole
No chyba ¿e masz jakies inne propozycje

Pewnie gdzie¶ pracujesz- po pijaku do pracy nie bardzo przychodziæ ale z drugiej strony "Skoro pracuje poprawnie, to w sumie w czym problem?"

Data: 2017-02-14 14:52:24
Autor: quent
On 14.02.2017 14:20, Kris wrote:
[...]

Jak jest pijany to widaæ jak jedzie.
Jak jest po np. 2 piwach i obiedzie to bêdzie jecha³ najpewniej ostro¿niej ni¿ trze¼wy.

Pewnie gdzie¶ pracujesz- po pijaku do pracy nie bardzo przychodziæ ale z drugiej strony "Skoro pracuje poprawnie, to w sumie w czym problem?"

To chyba od w³a¶ciciela firmy powinno zale¿eæ, co nie?
Je¶li nie to jak w domu dziecko widzi, ¿e pijany to mamerê za³o¿yæ i mandat w razie czego.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 06:06:01
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:52:25 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Jak jest pijany to widaæ jak jedzie.
Jak jest po np. 2 piwach i obiedzie to bêdzie jecha³ najpewniej ostro¿niej ni¿ trze¼wy.

Wsadzi³by¶ dzieciaka do autobusu widz±c ¿e kierowca w³asnie drugie piwo koñczy? W sumie statystycznie pewnie niewiele ryzykowa³by¶. Podj±³by¶ takie ryzyko?
A po 4 piwach?
A po pó³litrze wódy na ³eb?
Jaka¶ granica jest? Czy mo¿e tylko faszystowskie ograniczanie swobód i gardziæ tym trzeba

To chyba od w³a¶ciciela firmy powinno zale¿eæ, co nie?

I taki w³a¶ciciel jak faszysta ma ograniczaæ prawa pracownika?;)

Data: 2017-02-14 15:17:01
Autor: quent
On 14.02.2017 15:06, Kris wrote:
Wsadzi³by¶ dzieciaka do autobusu widz±c ¿e kierowca w³asnie drugie piwo koñczy?

Nie ale co to ma do rzeczy?

I taki w³a¶ciciel jak faszysta ma ograniczaæ prawa pracownika?;)

Nie ma czego¶ takiego jak prawo do pracy.
Mam wra¿enie, ¿e wszystko Ci siê miesza.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 06:55:01
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:17:02 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:
On 14.02.2017 15:06, Kris wrote:
> Wsadzi³by¶ dzieciaka do autobusu widz±c ¿e kierowca w³asnie drugie piwo koñczy?

Nie ale co to ma do rzeczy?

To ma do rzeczy ¿e taki po 2 piwach wg Ciebie "Jak jest po np. 2 piwach i obiedzie to bêdzie jecha³ najpewniej ostro¿niej ni¿ trze¼wy."
Wiêc lepiej takie mu dzieciaka powierzyæ ni¿ trze¼wemu;)

> I taki w³a¶ciciel jak faszysta ma ograniczaæ prawa pracownika?;)

Nie ma czego¶ takiego jak prawo do pracy.

Ale czemu zabraniac pracowaæ pijanym;)

Mam wra¿enie, ¿e wszystko Ci siê miesza.

Mnie siê miesza?
To Ty uwa¿asz ¿e profilaktyczne kontrole trze¼wo¶ci to faszyzm(co¶ tam by³o ¿e gardzisz tym) a jednocze¶nie piszesz ¿e pijanemu kierowcy dzieciaka do autobusu nie wsadzisz.
Do tego brak odpowiedzi jak wyeliminowaæ tych pijanych- bo ¿eby go wyeliminowaæ trzeba go zbadaæ na zawarto¶æ alkoholu a badania to ograniczenie wolno¶ci, faszyzm, lewactwo. Cos tam jeszcze by³o
To ty pisa³e¶ ¿e po dwóch piwach to bezpieczniej kierowca jedzie jak trze¼wy jednocze¶nie chwile pó¼niej napisa³e¶ ze dzieciaka do takiego autobusu by¶ nie wsadzi³.

Data: 2017-02-14 17:48:53
Autor: quent
On 14.02.2017 15:55, Kris wrote:
To ma do rzeczy ¿e taki po 2 piwach wg Ciebie "Jak jest po np. 2 piwach i obiedzie to bêdzie jecha³ najpewniej ostro¿niej ni¿ trze¼wy."
Wiêc lepiej takie mu dzieciaka powierzyæ ni¿ trze¼wemu;)

To "wiêc" jest tu nie na miejscu.
Wyci±³e¶ jakie¶ zdanie i bezrefleksyjnie tu wklejasz.

I taki w³a¶ciciel jak faszysta ma ograniczaæ prawa pracownika?;)

Nie ma czego¶ takiego jak prawo do pracy.

Ale czemu zabraniac pracowaæ pijanym;)

Zapytaj tego kto zabrania, pewnie ma powody.

To Ty uwa¿asz ¿e profilaktyczne kontrole trze¼wo¶ci to faszyzm
(co¶ tam by³o ¿e gardzisz tym) a jednocze¶nie piszesz ¿e pijanemu kierowcy dzieciaka do autobusu nie wsadzisz.

No i gdzie tu co¶ pomieszane?
Analogicznie - profilaktyczne rewizje w domach to faszyzm a jednocze¶nie z³odziejowi nie da³bym potrzymaæ z³otego ³añcuszka.
Mo¿a jeszcze inne jakie¶ prostsze analogie ale nie chcia³bym obra¿aæ Twojej inteligencji.

Do tego brak odpowiedzi jak wyeliminowaæ tych pijanych- bo ¿eby go wyeliminowaæ trzeba go zbadaæ na zawarto¶æ alkoholu

Represj±, ju¿ pisa³em przecie¿.
Tak samo "eliminuje siê" np. rzeczonych z³odziei. Tzn taka jest idea.

To ty pisa³e¶ ¿e po dwóch piwach to bezpieczniej kierowca jedzie

No wiem po sobie.
A napisa³em to w kontek¶cie Twoich s³ów, ¿e po alkoholu pó¼niej zareaguje - tyle, ¿e mo¿liwe, ¿e po niewielkim alkoholu bêdzie jecha³ ostro¿niej... wolniej...
Dopiero jak pijany to traci ¶wiadomo¶æ i staje siê bardziej pewny siebie ni¿ jak jest trze¼wy ;-)

> jak trze¼wy jednocze¶nie chwile pó¼niej napisa³e¶ ze dzieciaka do takiego autobusu by¶ nie wsadzi³.

Nie wsadzi³.
Potwierdzam, choæ zwi±zku tu nie ma.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 20:15:10
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "quent"

[...]

Nie o to chodzi. Niektórym (a innym nie) odwala po alkoholu.

Data: 2017-02-15 07:50:44
Autor: quent
Przesiewowa kontrola trzeźwości
On 14.02.2017 20:15, re wrote:

U¿ytkownik "quent"

[...]

Po 2 piwach?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 15:59:10
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 15:06, Kris pisze:

Jaka¶ granica jest? Czy mo¿e tylko faszystowskie ograniczanie swobód i gardziæ tym trzeba

Jaka¶ jest. I generalnie wynosi ona 0,5 w cywilizowanym ¶wiecie (albo miejscami 0.8) i 0,0 albo 0,2 w by³ych demoludach. Masz ambicje do porównania siê z cywilizowan± czê¶ci± bia³ej cywilizacji czy postsowieckimi Ka³mukami? Gdzie jest na drogach bezpieczniej to przez lito¶æ nie wspomnê.

Shrek

Data: 2017-02-14 07:20:57
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:59:10 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:

[...]

Ma to jaki¶ zwi±zek z przesiewowymi kontrolami prêdko¶ci i ich rzekom± uci±¿liwo¶ci±?

Data: 2017-02-14 16:28:23
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 16:20, Kris pisze:

Ma to jaki¶ zwi±zek z przesiewowymi kontrolami prêdko¶ci i ich rzekom± uci±¿liwo¶ci±?

Prêdko¶ci - raczej nie wielki:)

Mysla³em, ¿e my o promilach.

Shrek

Data: 2017-02-14 09:44:45
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 16:28:23 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:

Mysla³em, ¿e my o promilach.

Przesiewowe kontrole ³ysych opon mia³em na my¶li
Bo tym przeca w±tek jest;)

Data: 2017-02-14 16:37:01
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:d330c806-daf4-49c6-9d32-1575a8a90716@googlegroups.com...
[...]

Rzekoma jak rzekoma - gdzieniegdzie ze policja upiera, ze "dzis skontrolujemy wszystkich", a korki ich nie obchodza.
Powinni tego zabronic.

A Shrek sie juz przeciez zdeklarowal - jak beda lapac na tych kontrolach takich co maja ponad promil to popiera, jak 0.2 promila, to jest przeciw :)

J.

Data: 2017-02-14 16:59:02
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 16:37, J.F. pisze:

A Shrek sie juz przeciez zdeklarowal - jak beda lapac na tych kontrolach
takich co maja ponad promil to popiera, jak 0.2 promila, to jest przeciw :)

Konkretnie to ponad pó³ promila;) Wydaje mi siê to rozs±dn± granic±. To ¿e tak jest w krajach do których chcieliby¶my siê porównywaæ jest dodatkowym argumentem.

Shrek

Data: 2017-02-14 08:18:26
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 16:59:05 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:

Konkretnie to ponad pó³ promila;) Wydaje mi siê to rozs±dn± granic±. To ¿e tak jest w krajach do których chcieliby¶my siê porównywaæ jest dodatkowym argumentem.
Szwecja, Norwegia ma podobnie jak my, Holandia chyba te¿, by³e "demoludy" maja najczê¶ciej zerowy limit.
Zreszt± ró¿nie to jest
http://www.alkohit.pl/e/pl/limity.html
Z rok temu w Polsce by³ projekt ¿eby limity zwiêkszyæ ale chyba w szufladach utkn±³

Data: 2017-02-14 17:26:31
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 17:18, Kris pisze:

[...]

Holandia ma z tego co wiem 0,5. Skandynawowie to wogóle s± por±bani je¶l chodzi o polityke alkoholow±;) Jak ju¿ powo³ywaæ siê na wyj±tki skandynawskie, to s± i wyj±tki w druga stronê - i to nie tak ma³o. Choæ zdaje siê w GB te¿ wracaj± do 0,5.

Tu do¶æ dobrze widaæ granice

https://en.wikipedia.org/wiki/Hindustan_Motors#/media/File:20150704Ambassador.jpg

Widaæ to z grubsza tak samo dok³adnie jak granice zaborów w kontek¶cie sieci drogowej, kolejowej czy preferencji wyborczych.

Wiêc jak mam do wyboru mentalno¶æ by³ych demoludów czy starej Europy to wybór wydaje siê oczywisty.

Z rok temu w Polsce by³ projekt ¿eby limity zwiêkszyæ ale chyba w szufladach utkn±³

I oczywiste, ¿e siê nie zmieni. Przecie¿ tylu obywateli pieje z zachwytu, ¿e siê igrzyska urz±dza i s±siadom prawka zabiera. Nic tak nie cieszy Polaka jak krzywda s±saiada;)

Shrek

Data: 2017-02-14 17:27:55
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 17:26, Shrek pisze:

Tu do¶æ dobrze widaæ granice

https://en.wikipedia.org/wiki/Hindustan_Motors#/media/File:20150704Ambassador.jpg

Stop, stop -nie te ujêcie;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawarto%C5%9B%C4%87_alkoholu_we_krwi#/media/File:Map_of_European_countries_by_maximum_blood_alcohol_level.svg

Data: 2017-02-14 18:00:08
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o7vb3m$r71$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Bo ... mieli z tym problem :-)

Teraz moga miec drugi - jak sie chce miec "vision zero", predkosc na autostradach ograniczy do 90, mandaty wysrubuje, to sie moze okazac, ze trzeba walczyc pilnie z pijanymi ...

J.

Data: 2017-02-14 18:09:01
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 18:00, J.F. pisze:

Bo ... mieli z tym problem :-)

Teraz moga miec drugi - jak sie chce miec "vision zero", predkosc na
autostradach ograniczy do 90, mandaty wysrubuje, to sie moze okazac, ze
trzeba walczyc pilnie z pijanymi ...

Powiedzmy, ¿e oni akurat s± ma³o reprezentatywni. Ale jak ju¿ koniecznie chcesz dyskutowac na temat wyj±tków to tu i ówdzie jest 0,8:P

Shrek

Data: 2017-02-14 17:44:26
Autor: Shrek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu 14.02.2017 o 17:18, Kris pisze:

http://www.alkohit.pl/e/pl/limity.html

Zwoj± drog± rzuæ okiem na wykres "Wypadki drogowe z udzia³em nietrze¼wych w latach 2004-2014"

Rok 2013 - 4028.

Pod tym jest tabelka "przyczyny wypadków z winy nietrze¼wych kieruj±cych" - policz sobie tych sprawców - mnie siê nie chce, ale na oko tych sprawców bêdzie co¶ kó³o 2100 . Niez³a manipulacja - co.

A teraz hit - je¶li wypadków "z udzia³em" by³o powy¿ej 4000, a pijanych sprawcow poni¿ej 2100, to... no kurwa wychodzi, ¿e... pijani je¿dz± praktycznie tak samo (nie)bezpeiecznie. gdy¿ jak dochodzi do wypadku z udzia³em pijanego, to w niewiel ponad po³owie przypadków jest on sprawc± - czyli w równie¿... w niemal po³owie wypadkó sprawc± jest trze¿wy:P

Shrek

Data: 2017-02-14 17:57:28
Autor: J.F.
[...]

kierowcy samochodow osobowych -1617, ciezarowych 43, rowerzysci 206, motorowerzysci 153 ...

[...]

Cos tu chyba naciagasz.

IMO - lepiej spojrzec na wypadki ogolem.
Z winy kierujacych bylo 29 tys wypadkow, z tym z winy kierowcow samochodow osobowych 22 tys.

Wiekszosc wypadkow powoduja wiec trzezwi kierowcy ... ale 1.6/22 = 7%.
7% kierowcow jezdzi po pijaku ?
Raczej nie, widac ten alkohol mocno wplywa na sprawnosc.

J.

Data: 2017-02-14 18:17:18
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 17:57, J.F. pisze:

[...]

No i sam widzisz - na wykresie ponad 4000 "zamieszanych" a okazuje siê ¿e tak naprawdê to nieca³e 2 tysie - ju¿ na pocz±tku dwukrotne oszustwo;)

[...]

Nie - nie ja naci±gn±³em - to 4000 na pocz±tku jest naci±gniête i nie ja je naci±gn±³em:P To tak dla tych co siê liczb± "wypadków z udzia³em" podpieraj± - jak widaæ jest z dupy wzieta.

Wiekszosc wypadkow powoduja wiec trzezwi kierowcy ... ale 1.6/22 = 7%.
7% kierowcow jezdzi po pijaku ?

O - zaczynasz dobrze kombinowaæ - wczyta³e¶ siê poza to 4k "z udzia³em nietrze¼wych"

Raczej nie, widac ten alkohol mocno wplywa na sprawnosc.

No to jeszcze poszukaj ilu mia³o 0,2-0,5 i ju¿ bêdziemy wszystko wiedziec. A... nie ma danych. No wiêc sorry, ale ja twierdzê, ¿e nie ma dowodów na to, ¿e w jakikolwiek sposób to wp³ywa. Ty twierdzisz, ¿e wp³ywa - no to szoruj po dane:P Powinny gdzie¶ byæ, ale nie ma... Ciekwawe.

Shrek

Data: 2017-02-14 23:12:27
Autor: re
[...]

U sprawców wypadków ?

Data: 2017-02-15 10:07:24
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "re"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o7vvcc$o24$1@mx1.internetia.pl...
U¿ytkownik "J.F."
[...]

U sprawcow kierujacych samochodami osobowymi.

Jest jeszcze niuans, ze czasem takiego latwiej skazac ... no ale to ciagle nie ten %, aby zrzucic w calosci na to.

J.

Data: 2017-02-14 20:19:02
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Kris"

[...]

Problemem tych kontroli jest, ¿e s± bezprawne. £ami± domniemanie niewinno¶ci i swobody obywatelskie. "Ja chcê przez miasto przejechaæ nieniepokojony"

Data: 2017-02-14 16:13:54
Autor: Gregtek
Przesiewowa lobby.

Masz ambicje do porównania siê z cywilizowan± czê¶ci± bia³ej cywilizacji
czy postsowieckimi Ka³mukami?
Shrek

Nie trzeba z nikim siê porównywaæ.
Wystarczy zobaczyæ ile jest wypadków na polskich drogach
i ilu kierowców uczestniczacych by³o pod wp³ywem.
Jeszcze ilu kierowców ucieka z miejsca wypadku.

Powolaj lobby lubi±cych je¼dziæ pod wp³ywem
i udowodnijcie, ¿e kierowcy z 0,4 prom. nikomu nie zagra¿aj±.
Nastêpny krok to zmiana prawa.

Data: 2017-02-14 16:18:30
Autor: Shrek
Przesiewowa lobby.
W dniu 14.02.2017 o 16:13, Gregtek pisze:

[...]

No ilu - dawaj porównanie trze¼wi vs 0,2-0,5. Ponadto nie kombinuj nie z uczestników, a sprawców, bo tak sprytnie podaj±c, jak praworz±dny obywatel wraca po dwóch browarach taksówk±, która bierze udzia³ w wypadku, to jest... tak, tak - wypadek z udzia³em nietrze¼wwgo uczestnika ruchu:P

Powolaj lobby lubi±cych je¼dziæ pod wp³ywem
i udowodnijcie, ¿e kierowcy z 0,4 prom. nikomu nie zagra¿aj±.
Nastêpny krok to zmiana prawa.

Masz mentalno¶c bolszewika. Charakterystyczne jest to ¿e u postbolszewików jest limit 0,2:P

Shrek

Data: 2017-02-14 15:55:50
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 14:20, Kris pisze:

Bo mo¿e i w danym momencie jedzie poprawnie ale jak bêdzie konieczno¶æ nag³ego hamowania to hamulec wci¶nie sekundê pó¼niej jak trze¼wy kierowca

O mo¿e taki z 0,21 (przypominam, ¿e w bardziej cywilizowanej czê¶ci Europy, trze¼wy jak ¶winia) zahamuje znacznie lepiej od dziadka w deklach, niewyspanego przedstawiciela handlowego, wiecznie spiesz±cego siê i szukaj±cego adresu dostawcy pizzy, czy pana Krzysztofa z BORu?

Generalnie jestem zdania ¿e pijanych kierowców nale¿y ³apaæ i karaæ.

A karajcie sobie - tylko ¿e pijanych kierowców, a nie "pijanych kierowców". Do niedawna ponad 50% "pijanych kierowców" by³oby zupe³nie trze¼wych pod drugiej stronie Odry. I ju¿ nie pierdolcie, ¿e tam inne promile maj±. Jakby to mia³o zwi±zek z bezpieczeñstwem to sobie lapcie i karajcie. £apanki na zerodwójkowców nic wspólnego z bezpieczeñstwem nie maj± i s± tylko elementem trzymania spo³eczeñstwa za ryj. Jak widaæ niektórym siê to podoba.

Pewnie gdzie¶ pracujesz- po pijaku do pracy nie bardzo przychodziæ ale z drugiej strony "Skoro pracuje poprawnie, to w sumie w czym problem?"

Jako ¿e pracuje u siebie, to tak, zdarzy³o mi siê z promilami na przyk³ad maile pisaæ. Mo¿esz mi skoczyæ:P

Shrek

Data: 2017-02-14 07:18:28
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:55:51 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:

O mo¿e taki z 0,21

a taki z 0,51?
Wsadzi³by¶ dzieciaka do autobusu w którym kierowca ma 0,21?
(przypominam, ¿e w bardziej cywilizowanej czê¶ci
Europy, trze¼wy jak ¶winia)

Jak powinna byæ granica to temat na inn± dyskusjê- my tu nie o tym
Wg mnie powinno byæ 0,00 ale to temat na inn± dyskusjê
Ustal± ¿e granica jest 0,5 to nagle przesiewowe badania trze¼wo¶ci bêd± ok? Nie bêd± niczyich swobód ograniczaæ itp. Przecie¿ nawet wtedy "re" napisze ¿e on chce tylko spokojnie przez miasto przejechaæ, pewnie nawet wtedy Quent napisze co¶ o pogardzie, lewactwu i faszyzmie.

[...]

Ale dyskusja jest nie o ilo¶ci promili tylko o tym jaka to ucia¿liwo¶æ i ³amanie praw obywatelskich te przesiewowoe kontrole. Jak limit bêdzie 0,8 to kontrole bêd± mniej uci±zliwe?

Jako ¿e pracuje u siebie, to tak, zdarzy³o mi siê z promilami na przyk³ad maile pisaæ. Mo¿esz mi skoczyæ:P

Je¶li masz pracowników to powierzysz im swoje auto jak bêd± po "dwóch piwkach"? Mo¿e zlecisz takiemu ¿eby Twojego dzieciaka do szko³y podrzuci³?

Data: 2017-02-14 16:27:11
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 16:18, Kris pisze:

O mo¿e taki z 0,21

a taki z 0,51?
Wsadzi³by¶ dzieciaka do autobusu w którym kierowca ma 0,21?

Pewnie bym wsadzi³. A wsadzi³by¶ z takim co ma 67 lat?

(przypominam, ¿e w bardziej cywilizowanej czê¶ci
Europy, trze¼wy jak ¶winia)

Jak powinna byæ granica to temat na inn± dyskusjê- my tu nie o tym

Ale¿ nie - bo je¶li maj± ¶cigaæ pijanych dla bezpieczeñstwa, to maj± moje poparcie. A jak maj± ¶cigaæ "pijanych kierowców" (rownie¿ rowerów) to niech spierdalaj± - jest to dzia³anie pozorne i robienie na si³y przestêpców ze spo³eczeñstwa. Wiec nie, to nie s± dwie ró¿ne dyskusjê.

Wg mnie powinno byæ 0,00 ale to temat na inn± dyskusjê

Odpowied¼ uzasadnij - naprawdê jestyem ciekawy.

Ustal± ¿e granica jest 0,5 to nagle przesiewowe badania trze¼wo¶ci bêd± ok?

Dla mnie ok.

Nie bêd± niczyich swobód ograniczaæ itp.

Pewnie bêd± - trudno. Jak bêd± wygl±daæ jak teraz, to "jest to po¶wiêcenie na które jestem gotów"')

Przecie¿ nawet wtedy "re" napisze ¿e on chce tylko spokojnie przez miasto przejechaæ, pewnie nawet wtedy Quent napisze co¶ o pogardzie, lewactwu i faszyzmie.

To z nimi dyskutuj. Dla mnie problem le¿y nie w tym, ¿e kontroluj±, ale w tym, ¿e te kontrole nie s³u¿± bezpieczeñstwu a po prostu trzymniu spo³eczeñstwa za ryj.

Ale dyskusja jest nie o ilo¶ci promili tylko o tym jaka to ucia¿liwo¶æ i ³amanie praw obywatelskich te przesiewowoe kontrole. Jak limit bêdzie 0,8 to kontrole bêd± mniej uci±zliwe?

Znacznie mniej. Bo na przyk³ad nie zrobi± ze mnie przestêpcy za jedno piwo na rowerze w niedzieln± przeja¿dzkê. Musisz przyznaæ, ¿e zabranie prawka, grzywna kilka tysi i wyrok w zawiasach stanowi pewn± uci±¿liwo¶æ? ;)

Jako ¿e pracuje u siebie, to tak, zdarzy³o mi siê z promilami na
przyk³ad maile pisaæ. Mo¿esz mi skoczyæ:P

Je¶li masz pracowników to powierzysz im swoje auto jak bêd± po "dwóch piwkach"?

Nie mam pracowników. Na razie mnie nie staæ. A czy bym im da³ - no jakby by³o wolno to bym da³.

Mo¿e zlecisz takiemu ¿eby Twojego dzieciaka do szko³y podrzuci³?

Podrzucanie dziecka do szko³y raczej nie mie¶ci siê w zakresie obowi±zków moich potencjalnych pracowników.

Shrek

Data: 2017-02-14 16:04:58
Autor: Gregtek
Przesiewowa
U¿ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:o7v5pl$n2h$1node2.news.atman.pl...

zdarzy³o mi siê z promilami na przyk³ad maile pisaæ.

Shrek

Teraz wiem dlaczego pisa³e¶ g³upoty.

Data: 2017-02-14 20:12:08
Autor: re
[...]

To chyba dobrze a nie ¼le. Naturalna selekcja zadzia³a.

I zamiast wyhamowaæ przed przej¶ciem dla p[pieszych wyhamuje na przej¶ciu trafiaj±c kogo¶
-- -
Jejku, to czemu nie postulujesz zbudowania automatycznych systemów hamuj±cych samochody przed przej¶ciami ?

ALe zgodnie z Twoj± logik± powy¿ej to i ograniczenia prêdko¶ci zlikwidowaæ w mie¶cie chocia¿by
-- -
A do czego te ograniczenia s± w mie¶cie poza ³apaniem kierowców w odludnych miejscach miasta, na wjazdach czy wyjazdach ? No k.. powiedz, dosta³e¶ kiedy¶ mandat w mie¶cie ? Bo ja dosta³em kiedy¶ dwa zdjêcia: jedno na wje¼dzie do wsi jak jecha³em nad morze a drugie jak kilka dni pó¼niej z niej wyje¿d¿a³em wracaj±c z tego morza. Tysi±ce ludzi tam z³apano na niefrasobliwo¶ci. Nic nie zmienia, ¿e robi³y to rozbite dzisiaj stra¿e miejskie, gminne czy miêdzygminne.

[...]
Ale, ¿e przystanek pojedzie tak szybko ? Co ma szybka jazda do przystanku ?

Generalnie jestem zdania ¿e pijanych kierowców nale¿y ³apaæ i karaæ.
A póki co nie ma lepszej opcji jak wyrywkowe kontrole
No chyba ¿e masz jakies inne propozycje
-- -
Normalnie, przeprowadzasz kontrolê jak masz uzasadnione podejrzenie a nie dlatego, ¿e masz obsesjê. ¯e te¿ normalnie siê ich nie boisz tylko na drodze. Mo¿e Ty nie rozumiesz, ¿e jeste¶ frajerem.

Pewnie gdzie¶ pracujesz- po pijaku do pracy nie bardzo przychodziæ ale z drugiej strony "Skoro pracuje poprawnie, to w sumie w czym problem?"
-- -
"W pracy te¿ jest pan taki problemowy ?". Cytat z uzasadniania ¿±dania poddania siê do kontroli.

Data: 2017-02-14 14:02:44
Autor: Gregtek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:o7usql$ggr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie wiesz czy pojedzie poprawnie, gdy pojawi siê kolumna
z Kaczyñskim.
Trzeba dmuchaæ na zimne i niedopitych eliminowaæ.

Data: 2017-02-14 14:10:29
Autor: quent
On 14.02.2017 11:47, Kris wrote:
[...]

Dlaczego mia³aby w ogóle robiæ coklwiek profilaktycznie?
Nie ¿yczê sobie.
Jasne?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 05:32:38
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:10:30 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Dlaczego mia³aby w ogóle robiæ coklwiek profilaktycznie?
Nie ¿yczê sobie.
Jasne?

A ja nie ¿yczê sobie ¿eby pijany móg³ prowadziæ auto.
Jasne?
Piszesz trochê jak Korwin- dyzo niby prostych, populistyczne ³adnie brzmi±cych hase³ a konkretnych rozwi±zañ ¿adnych
No chyba ¿e uwa¿asz ¿e zaden problem ¿eby pijanui mogli autami je¿dziæ?
Je¶li tak to ok.
W sumie mo¿e i masz racje- w korwinowskim matrixie s±dy s± szybkie, skuteczne i kary nieuchronne i wysokie, wiec nawet jak taki pijak za kó³kiem Tobie dziaciaka zabije to szybko wysokie odszkodowanie uzyskasz, go¶cia i jego rodzinê na dwa pokolenia do przodu z torbami pu¶cisz.
Ja niekoniecznie siê z tym zgadzam.
Wolê zdrowego dzieciaka w domu ni¿ rentê i odszkodowanie po nim

Data: 2017-02-14 14:48:05
Autor: quent
On 14.02.2017 14:32, Kris wrote:
[...]

To mu kluczyków nie dawaj.
A jak zobaczysz kogo¶ kto wsiada co cudzego to go zatrzymaj, zadzwoñ po pomoc...

Jasne?

Ja te¿ bym sobie tego nie ¿yczy³. Nie wiem w czym problem.

Piszesz trochê jak Korwin- dyzo niby prostych, populistyczne ³adnie brzmi±cych hase³ a konkretnych rozwi±zañ ¿adnych

?

No chyba ¿e uwa¿asz ¿e zaden problem ¿eby pijanui mogli autami je¿dziæ?

??

Wolê zdrowego dzieciaka w domu ni¿ rentê i odszkodowanie po nim

Kto¶ tu ju¿ kiedy¶ napisa³, ¿e to trze¼wi kierowcy robi± startystykê wypadków.
Skoro tak to mo¿e sprawdzaæ zawczasu czy aby nie s± niedospani albo na co¶ wkurwieni? Cokolwiek!
No co¶ musi byæ powodem przecie¿.
Przemy¶l to - dla zdrowia Twojego dziecka ;-)

Je¶li pañstwo ma byæ przyjazne doros³ym odpowiedzialnym ludziom, czyli traktowaæ ich jak doros³ych a nie jak dzieci, to powinno byæ to pañstwo represji a nie prewencji.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 05:56:35
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:48:07 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Kto¶ tu ju¿ kiedy¶ napisa³, ¿e to trze¼wi kierowcy robi± startystykê wypadków.

A ch³op z krow± to statystycznie po 3 nogi maja

Skoro tak to mo¿e sprawdzaæ zawczasu czy aby nie s± niedospani albo na co¶ wkurwieni? Cokolwiek!
No co¶ musi byæ powodem przecie¿.
Przemy¶l to - dla zdrowia Twojego dziecka ;-)

Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta.

Data: 2017-02-14 14:58:18
Autor: quent
On 14.02.2017 14:56, Kris wrote:
Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta.

Oj mylisz siê.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 06:09:23
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:58:20 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:
On 14.02.2017 14:56, Kris wrote:
> Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta.

Oj mylisz siê.

Ma czy nie ma ten alkohol wp³yw na kierowanie?

Data: 2017-02-14 15:18:11
Autor: quent
On 14.02.2017 14:56, Kris wrote:
Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta.

Oj mylisz siê.

Ma czy nie ma ten alkohol wp³yw na kierowanie?

Twierdzisz, ¿e nie ma.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 06:58:37
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:18:12 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

> Ma czy nie ma ten alkohol wp³yw na kierowanie?

Twierdzisz, ¿e nie ma.

Ja tak twierdzi³em?
Co prawda napisa³em "Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta" ale to mia³a byæ ironia, przekra itp. Je¶li ¼le to zrozumia³e¶ to ju¿ prostujê- uwa¿am ¿e pijany jest bardziej niebezpieczny na drodze jak trze¼wy. Na tyle niebezpieczny ze jestem za eliminowaniem z ruchu takich kierowców.

Data: 2017-02-14 19:48:36
Autor: re
> [...]

Co prawda napisa³em "Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta" ale to mia³a byæ ironia, przekra itp. Je¶li ¼le to zrozumia³e¶ to ju¿ prostujê- uwa¿am ¿e pijany jest bardziej niebezpieczny na drodze jak trze¼wy. Na tyle niebezpieczny ze jestem za eliminowaniem z ruchu takich kierowców.
A trze¼wych ? Trze¼wi powoduj± wiêkszo¶æ wypadków...

Data: 2017-02-14 16:09:15
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 14:56, Kris pisze:

Tak, tak, ilo¶æ wypitego alkohol nie ma ¿adnego znaczenia przy prowadzeniu auta.

Anegdotka zwi±zana z alkogoglami - takie okulary z napisem 0,5 promila, po którch siê przewracasz, nie dajesz rady prosto i¶æ o kierowaniu nie wspomnê.

Ko³o mnie robili drogê. Ju¿ zrobili, ale jeszcze nie oddali. Okoliczna szko³a jazdy zrobi³a "performance" wspólnymi si³ami z policj±. Dawali te pijane okulary i jed¼ sobie cz³owieku zobacz jak to siê jedzie z pól promila - no kurwa siê po prostu nie da.

A na koñcu w czê¶ci nieoficjalnej dwóch instruktrów z jednym policjantem wzi±³ waln±li pó³ litra na trzech i ponoæ ca³kiem prosto pojechali (poza drog± publiczn±, dla tych co siê oburzaj±) - "zeznania" instruktora.

Dla dociekliwych proponujê znale¼æ w statystykach (jest ca³y rozdzia³ po¶wiêcony alko) o ile wiêksze jest ryzyko spowodowania wypadku przez trze¼wego w stosunku do "pijanego kierowcy" 0,2-0,5 promila. Nie tylko samej informacji nie znajd±, ale wszelkie dane mog±ce prowadziæ do rozwi±zania tej zagadki sprawiaj± wra¿eni informacji niejawnej o stopniu poufno¶ci co najmniej poufne. A przecie¿ powinny to reklamach puszczaæ. Wiêc czemu nie ma? Bo zapewne wychodzi tam, ¿e to jedna wielka ¶ciema z tym 0,2-0,5.

Shrek

Data: 2017-02-14 17:02:41
Autor: J.F.
[...]

Niekoniecznie - moze byc po prostu brak danych - prosze dmuchnac, 0.49, trzezwy.

No i jak chcesz zbadac ryzyko wypadku ?
Trzeba by duzo kontroli robic, zeby ustalic jaki % kierowcow jedzie z jakim %.

P.S. tak sie jedzie z 3 promilami
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-mial-3-promile-i-jechal-ciezarowka-probowal-zatrzymac-go-inn,nId,2352398

to jak sie jedzie z 0.3 ?
Ale niektorym nie wytlumaczysz, "pijany" i tyle :-)

P.S. czy on wam wyglada na 2.6m wysokosci ?
Bo pod koniec wjedza w taki wiadukt ... i jak tu wierzyc znakom.
Albo jak pomstowac na pijanych kierowcow, jesli potrafia tak precyzyjnie przejechac :-)

J.

Data: 2017-02-14 09:44:24
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 17:02:47 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:

P.S. czy on wam wyglada na 2.6m wysokosci ?
Bo pod koniec wjedza w taki wiadukt ... i jak tu wierzyc znakom.
2,5 na znaku;)

Data: 2017-02-14 17:13:57
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 17:02, J.F. pisze:

[...]

Nie, nie, nie. U nas to 0,49 jest karalne, wiêc dane s±. Nawet s± to ró¿ne paragrafy, wiêc dane s± do dyspozycji policji wprost ze statystyk. A jednak masz podane tylko ile procent wypadków to wypadki "z udzia³em nietrze¼wych uczestników" (na przyk³ad pasa¿erów;), jak g³êbiej poszukasz, to ile procent to "pijani sprawcy" - (ale to ju¿ dla uwa¿nego czytelnika, dla przeciêtnych jest informacja w nag³ówku o nietrze¼wych uczestnikach). Nigdzie nie ma o tym ile procent sprawców ma 0,2-0,5 i kieruje samochodem a nie rowerem albo piechotronem, czyli "trze¼wych na zachód od Polski". Dlaczego, skoro to jest wprost w statystykach pod ró¿nymi paragrafami, a mamy ca³y d³ugi rozdzia³ o nietrze¿wych uczestnikach ruchu? Sk±d takie przypadkowe niedopatrzenie? Zapewne dlatego, ¿e wtedy wszyscy zorientowaliby siê ¿e to bez sensu. Zreszt± zdaje siê ju¿ ró¿ni o to pytali - odpowied¼ "plicja nie dysponuje tego typu danymi". I tak od lat - czyli nie dysponuj± danymi, ale wiedz± ¿e to "pijani mordercy". Ot tak.

No i jak chcesz zbadac ryzyko wypadku ?
Trzeba by duzo kontroli robic, zeby ustalic jaki % kierowcow jedzie z
jakim %.

Przecie¿ siê robi - ¶rednio wychodzi chyba, ¿e 1 na 400, aczkolwiek to te¿ siê zmienia - raz jest jeden na 100 raz nie z³api± ¿adnego.

Shrek

Data: 2017-02-14 19:03:22
Autor: Shrek
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu 14.02.2017 o 17:02, J.F. pisze:

P.S. czy on wam wyglada na 2.6m wysokosci ?
Bo pod koniec wjedza w taki wiadukt ... i jak tu wierzyc znakom.

W rozporz±dzeniu jest wpisane jaki ma byæ zapas - nie pamiêtam, ale z granicy 0,4 do 0,6 metra.

W s³ynnym tunelu na Rondzie Zes³añców w Warszawie notorycznie je¼dzili, bo wiedzieli, ¿e siê zmieszcz±. I w sumie skoro siê mie¶cili, to w czym problem, ale... zrobili sprytn± sygnalizacjê. Jak kto¶ wjecha³ "gabarytem" to siê w³±cza³o czerwone - ju¿ za nim. Czyli on przejecha³... a reszta te¿ jecha³a, tyle ¿e na czerwonym.

Tak rozwi±zano nieistniej±cy problem. Na szczê¶cie wszyscy mieli to rozwi±zanie w dupie.

Shrek

Data: 2017-02-14 05:59:39
Autor: Kris
[...]

A co ja faszysta jaki¶ zêby ograniczaæ ich prawa?;)

Data: 2017-02-14 15:05:47
Autor: quent
On 14.02.2017 14:59, Kris wrote:
[...]

Czyli w Twoim kodeksie pijani maj± prawo je¼dziæ?
W moim nie.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 06:14:14
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:05:48 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

> A co ja faszysta jaki¶ zêby ograniczaæ ich prawa?;)

Czyli w Twoim kodeksie pijani maj± prawo je¼dziæ?

;)- taki znaczek tam wstawi³em nieprzypadkiem.

W moim nie.

Jak wiêc ich wyeliminowaæ? Jak sprawiæ ¿eby nie je¼dzili?

Data: 2017-02-14 15:20:37
Autor: quent
On 14.02.2017 15:14, Kris wrote:
[...]

Tak samo jak z³odziei, morderców ect.
S± tacy ludzie co siê na tym znaj±, róznie im to wychodzi ale nie mnie to oceniaæ.
W ka¿dym razie nie zgadzam siê na profilaktyczn± rewizjê w moim domu bo a nu¿ co¶ nakrad³em.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 07:06:59
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 15:20:38 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Tak samo jak z³odziei, morderców ect.
S± tacy ludzie co siê na tym znaj±, róznie im to wychodzi ale nie mnie to oceniaæ.

I ci co siê na tym znaj± zaproponowali przesiewowe badania kierowców. W celu w³a¶nie wyeliminowania pijanych. A Ty siê na to nie zgadzasz równocze¶nie nie maj±c do zaproponowania lepszego rozwi±zania/

W ka¿dym razie nie zgadzam siê na profilaktyczn± rewizjê w moim domu >bo a nu¿ co¶ nakrad³em.

To troszkê co¶ innego- nakrad³e¶ to moze i zrewiduj±(jak samochód i chyba mieszkanie te¿ jakiego¶ sêdziego niedawno.
Ale to ¿e potencjalnie masz w domu kradzione pendrivy nie zagra¿a np mojemu dziecku
A jak zechcesz pijany do auta wsi±¶æ to potencjalne zagro¿enie dla innych jest.
Rozumiem ¿e nie mia³by¶ nic przeciwko temu ¿eby Twój s±siad na dzia³ce sobie granty i inne bomby czy chocia¿ beczki z chemikaliami trzyma³? Bo przecie¿ dopóki granat nie wybuchnie, dopóki beczka szczelnie zamkniêta bêdzie to nic Tobie nie zagra¿a.
A zakazywaæ cz³owiekowi na w³asnej ziemi beczki z chemikaliami trzymaæ to faszyzm i lewactwo przecie¿.;)

Data: 2017-02-14 18:33:56
Autor: quent
On 14.02.2017 16:06, Kris wrote:
I ci co siê na tym znaj± zaproponowali przesiewowe badania kierowców.

Jak jest takie prawo to daj link do tego przepisu albo zacytuj go proszê.

[...]

Ale mo¿e maj± tam gdzie¶ moje radio!!

A jak zechcesz pijany do auta wsi±¶æ to potencjalne zagro¿enie dla innych jest.

Potencjalne zagro¿enie jest na ka¿dym kroku. ¯ycie jest niebezpieczne.

Rozumiem ¿e nie mia³by¶ nic przeciwko temu ¿eby Twój s±siad na dzia³ce sobie granty

Jestem za represj± a nie prewencj±, nie pytaj ju¿ mnie poraz który¶ bo to ju¿ nudne jest.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 09:48:21
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 18:33:45 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Jestem za represj± a nie prewencj±, nie pytaj ju¿ mnie poraz który¶ bo to ju¿ nudne jest.

Co mi po represji jak mi pijaczyna dzieciaka rozjedzie.
Czy sasiadowi beczki z chemikaliami przerdzewiej±

Data: 2017-02-14 19:40:39
Autor: quent
On 14.02.2017 18:48, Kris wrote:
[...]

My¶lisz jak wiêkszo¶æ niestety. Twoja perspektywa nie siêga dalej jak do czubka w³asnego nosa.
Wydaje Ci siê, ¿e prewencj± poprawisz sytuacjê.
Sêk w tym, ¿e "pañstwo prewencji" traktuje obywateli jak dzieci, nie mo¿na wiêc wymagaæ aby Ci zachowywali siê jak doro¶li.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 09:51:06
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 18:33:45 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Jestem za represj± a nie prewencj±, nie pytaj ju¿ mnie poraz który¶ bo to ju¿ nudne jest.

Co mi po represji jak pijaczyna dzieciaka rozjedzie

Data: 2017-02-14 19:04:15
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 18:51, Kris pisze:

Co mi po represji jak pijaczyna dzieciaka rozjedzie

A jak rozjedzie pan Kazimierz z Boru?

Shrek

Data: 2017-02-14 19:29:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-14 o 19:04, Shrek pisze:

Co mi po represji jak pijaczyna dzieciaka rozjedzie

A jak rozjedzie pan Kazimierz z Boru?

Bêdzie dumny ¿e nawi±za³ wspó³pracê z nied¼wiedziem, tfu BORem
znaczy siê.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-14 23:09:10
Autor: re
[...]

Przecie¿ wiesz, ¿e nie.

Data: 2017-02-14 19:47:20
Autor: re
[...]

Ale¿ ... policjanci maj± prawo kontrolowaæ trze¼wo¶æ, ale ... nie profilaktycznie. Wiêc o co chodzi ?

Data: 2017-02-14 19:50:14
Autor: re
[...]

Jak istnieje uzasadnione podejrzenie, ¿e jest pod wp³ywem

Data: 2017-02-14 13:24:31
Autor: Crimi
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Brukselê i ka¿d± biurwê mam daleko, daleko ...
Na co dzieñ poruszam siê rowerem a samochodem od wielkiego dzwonu.
Tylko patrzeæ jak biurwa wprowadzi OC i tablice rej. na rowery,
ju¿ o tym tu i tam siê o tym przeb±kuje.
Jakiej Ty chcesz dyskusji? Kierowców nale¿y zostawiæ w ¶wiêtym spokoju
a nie wtykaæ ³apy we wszystko co chory czerep biurwy wymy¶li.
¯r± tylko z moich i Twoich za darmo. Nie widzisz tego ?
Z jazdy autem przywilej zrobili debile.

Data: 2017-02-14 05:21:19
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 13:24:37 UTC+1 u¿ytkownik Crimi napisa³:
Kierowców nale¿y zostawiæ w ¶wiêtym spokoju

Tych pijanych te¿?

Data: 2017-02-14 18:29:07
Autor: quent
On 14.02.2017 14:21, Kris wrote:
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 13:24:37 UTC+1 u¿ytkownik Crimi napisa³:
Kierowców nale¿y zostawiæ w ¶wiêtym spokoju

Tych pijanych te¿?

Nikt tu nie napisa³ chyba, ¿eby nie karaæ pijanych kierowców.
Chodzi o sposób wykrywania.
Zdaje siê, ¿e profilaktyczne kontrole s± u nas nielegalne.
Policja powinna mieæ powód aby skontrolowaæ.
Mylê siê?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 14:09:42
Autor: Gregtek

Z jazdy autem przywilej zrobili debile.

Przywilej dla m±drych.
Debil ma przywilej chodzenia na piechotê
i je¿d¿enie komunikacj± publiczn±.

Data: 2017-02-14 14:12:55
Autor: quent
On 14.02.2017 14:09, Gregtek wrote:
U¿ytkownik "Crimi" <robertsad@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Z jazdy autem przywilej zrobili debile.

Przywilej dla m±drych.
Debil ma przywilej chodzenia na piechotê
i je¿d¿enie komunikacj± publiczn±.

Gregtek pewnie chcia³by siedzieæ w takiej komisji co to okre¶la kto debil.
To jest w³a¶nie faszyzm w swojej czystej postaci.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 05:35:05
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:12:56 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Gregtek pewnie chcia³by siedzieæ w takiej komisji co to okre¶la kto debil.
To jest w³a¶nie faszyzm w swojej czystej postaci.

Wg Ciebie nachlany cz³owiek powinien mieæ prawo kierowaæ autem?
Pijany kierowca autobusu ze szkolna wycieczka to ¿aden problem?

Data: 2017-02-14 14:39:04
Autor: quent
On 14.02.2017 14:35, Kris wrote:
[...]

To co piszesz jest dosyæ typowe.
Zawsze wtedy zastanawia mnie jaki tok rozumowania prowadzi do takich wniosków z mojej wypowiedzi.
Mam nadziej, ¿e to nie ten sam Kris co z budowaniu.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 05:48:14
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:39:05 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:
To co piszesz jest dosyæ typowe.
Zawsze wtedy zastanawia mnie jaki tok rozumowania prowadzi do takich wniosków z mojej wypowiedzi.

A jakie ja wnioski wyci±gne³em?
Zada³em dwa pytania.
1. Wg Ciebie nachlany cz³owiek powinien mieæ prawo kierowaæ autem? 2.Pijany kierowca autobusu ze szkolna wycieczka to ¿aden problem?
Obowi±zku odpowiadania nie ma.

Bo tak sobie gdybam ¿e nawalony kierowca autobusu którego policjant che poddac badaniu trze¿wo¶ci tez móg³by powiedzieæ:

"Dlaczego mia³aby w ogóle robiæ coklwiek profilaktycznie? Nie ¿yczê sobie. Jasne? "

A np zgodnie z tym co Shrek wy¿ej napisa³ to "skoro jedzie poprawnie to w sumie w czym problem" Ja problem widzê w tym ¿e taki nawalony poprawnie jedzie do czasu.. Czêsto jednak koñczy jazdê na drzewie, przystanku autobusowym czy czo³owo na innym aucie. Co niekoniecznie mia³oby miejsce gdyby nie by³ nawalony.

Data: 2017-02-14 14:57:05
Autor: quent
On 14.02.2017 14:48, Kris wrote:
[...]

Nie powinien. Tyle, ¿e to nie ma zwi±zku.

Pedofil nie powinien mieæ prawa kontaktu z dzieæmi a jednak nie montujemy ludziom w domach kamer, czy¿ nie?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 06:08:34
Autor: Kris
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 14:57:07 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Nie powinien. Tyle, ¿e to nie ma zwi±zku.

Ale je¿d¿±. Jak ich wyeliminowaæ?
Co zrobiæ ¿eby nie je¼dzili?

Data: 2017-02-14 23:05:33
Autor: re
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci

U¿ytkownik "Kris"

Nie powinien. Tyle, ¿e to nie ma zwi±zku.

Ale je¿d¿±.
-- -
Twierdzisz, ¿e ka¿dy kierowca jest pijany ?

Data: 2017-02-14 15:41:01
Autor: J.F.
Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci
U¿ytkownik "quent"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o7v284$thg$1@dont-email.me...
On 14.02.2017 14:48, Kris wrote:
1. Wg Ciebie nachlany cz³owiek powinien mieæ prawo kierowaæ autem?

Nie powinien. Tyle, ¿e to nie ma zwi±zku.
Pedofil nie powinien mieæ prawa kontaktu z dzieæmi a jednak nie montujemy ludziom w domach kamer, czy¿ nie?

A obowiazkowy alkomat w samochodzie bedzie OK ?
Automatyczny - nie dmuchniesz trzezwo, to silnika nie uruchomisz :-)

J.

Data: 2017-02-14 17:29:01
Autor: Shrek
W dniu 14.02.2017 o 15:41, J.F. pisze:

A obowiazkowy alkomat w samochodzie bedzie OK ?
Automatyczny - nie dmuchniesz trzezwo, to silnika nie uruchomisz :-)

A zak³ad, ze uruchomiê?

Shrek.

Data: 2017-02-14 18:25:25
Autor: quent
On 14.02.2017 14:48, Kris wrote:
[...]

Automatyczny... hoho...
Anio³y z nieba by³yby tañsze ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-02-14 23:01:39
Autor: re
[...]

Nachlany nie jedzie bo nie jest w stanie

Data: 2017-02-14 23:00:17
Autor: re
[...]

Aha aha

Przesiewowa kontrola trze¼wo¶ci