Przeskakiwanie

Data: 2014-04-20 20:36:34
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie
Posiadam rower Stevens z przerzutkami Deore Xt. Ostatnio mam taką przypadłość, że po zmieniam bieg i nie przeskakuje, dopiero zmiana następuje po lekkim wstrząsie roweru, np. przejechaniu do dołku, zjechanie z krawężnika. Co to może być? Linki od przerzutek oliwiłem. Chyba, że mało skutecznie to zrobiłem. Macie jakieś pomysły co to może być?

Data: 2014-04-20 21:11:13
Autor: karbar
Przeskakiwanie
W dniu 2014-04-20 20:36, Jingiel pisze:
Ostatnio mam takÄ…
przypadłość, że po zmieniam bieg i nie przeskakuje, dopiero zmiana
następuje po lekkim wstrząsie roweru, np. przejechaniu do dołku,
zjechanie z krawężnika.

Jeżeli dzieje się tak przy przerzucaniu z większej koronki na mniejszą, obstawiałbym zbyt zagięty ostatni odcinek pancerza - może opór linki w tym miejscu jest silniejszy niż siła sprężyny przerzutki. Uwaga ta dotoczy starszych przerzutek xt. XT Shadow chyba już nie ma tej przypadłości (??). W takim układzie trzeba by wymienić ostatni odcinek pancerza przerzutki. Oczywiście najpierw trzeba sprawdzić, jak linka w nim się porusza - być może winne jest coś innego.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Recon Race

Data: 2014-04-20 22:39:55
Autor: Pszemol
Przeskakiwanie
"Jingiel" <xx@xx.xx> wrote in message news:535413ab$0$2164$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A sam łańcuch i koła zębate są czyste i nasmarowane?

Data: 2014-04-21 07:22:33
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie

A sam łańcuch i koła zębate są czyste i nasmarowane?

Tak, zębatki po zimie gruntownie wyczyszczone i nasmarowane. Faktycznie może być sprawa z tym zagięciem ostatniego odcinka pancerza, bo to stara wersja deore xt, jeśli nie jedna z pierwszych.

Data: 2014-04-21 06:12:43
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 07:22:33 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Łańcuch i kaseta do wymiany już za chwilę.
Nie pytaj mnie ile trwa chwila.

Data: 2014-04-21 16:20:30
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie
W dniu 2014-04-21 15:12, Ignac pisze:
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 07:22:33 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Łańcuch i kaseta do wymiany już za chwilę.
Nie pytaj mnie ile trwa chwila.

To napisz ile taki powinien wytrzymać po wymianie przy spokojnej jeĽdzie.

Data: 2014-04-21 11:57:38
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 16:20:30 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

To napisz ile taki powinien wytrzymać po wymianie przy spokojnej jeĽdzie.

To jest trudne do okre¶lenia ,bo musieliby¶my okre¶lić warunki
spokojnej jazdy.
Objaw który opisałe¶,powstaje podczas falowania zużytego/za długiego
łańcucha,żeby to sprawdzić przełóż go na najmniejsz± koronkę kasety
z tyły i najmniejsz± tarczę z przodu napędu,i zobacz czy mu "zwisa"..
W powyższym położeniu wózek przerzutki i łańcuch powinien mieć takie
wzajemne położenie:
http://www.rower.com/images/bb_l/1459.jpg

Data: 2014-04-22 05:29:52
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie

[...]

Dzi¶ przyjrzę się dokładnie czy mu zwisa:-) Oczywi¶cie chodzi o to, że łańcuch nie przeskakuje na zębatkach, ale po prostu po zaliczeniu dołka zmienia wcze¶niej wrzucony bieg.

Data: 2014-04-22 01:29:44
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 05:29:52 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Dzi¶ przyjrzę się dokładnie czy mu zwisa:-) Oczywi¶cie chodzi o to, że łańcuch nie przeskakuje na zębatkach, ale po prostu po zaliczeniu dołka zmienia wcze¶niej wrzucony bieg.

No to,kolega powinien w miarę precyzyjnie objawy/usterki opisywać.
Teraz to jest nowa jako¶ć w niedomaganiu.
Może więc wystarczy,dostosować długo¶c pancerza przy pomocy pokręła
na jej końcach do długo¶ci linki.

Data: 2014-04-23 07:08:04
Autor: JDX
Przeskakiwanie
On 2014-04-21 15:12, Ignac wrote:
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 07:22:33 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Łańcuch i kaseta do wymiany już za chwilę.
Nie pytaj mnie ile trwa chwila.

Ja jednak proponowałbym najpierw zajęcie się pętl± przy przerzutce. U
mnie wyczyszczenie i nasmarowanie tak raz na pół roku (jedynie) tego
odcinka pancerza/linki zadziwiaj±co poprawia płynno¶ć zmiany biegów.

Data: 2014-04-23 09:18:37
Autor: rmikke
Przeskakiwanie
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 07:08:04 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

Ja jednak proponowałbym najpierw zajęcie się pętl± przy przerzutce. U
mnie wyczyszczenie i nasmarowanie tak raz na pół roku (jedynie) tego
odcinka pancerza/linki zadziwiaj±co poprawia płynno¶ć zmiany biegów.

Co należy odczytywać "przez to smarowanie co pół roku muszę czy¶cić,
bo mi się zacina"... :-P

Data: 2014-04-23 18:55:08
Autor: JDX
Przeskakiwanie
On 2014-04-23 18:18, rmikke wrote:
[...]

Po zakupie roweru pętla nie była smarowana i po pewnym czasie i tak
pojawiły się problemy z przerzucaniem. Natomiast odno¶nie twierdzenia
niektórych, że linek nie należy smarować, to zastanawia mnie dlaczego
Shimano produkuje spray "chain and CABLE lubricant" którego i ja używam.
:-D Konsystencj± i zapachem jest IMO zbliżony do WD40.

Data: 2014-04-22 10:48:08
Autor: qrt
Przeskakiwanie
Dnia Sun, 20 Apr 2014 20:36:34 +0200, Jingiel napisał(a):

Posiadam rower Stevens z przerzutkami Deore Xt. Ostatnio mam tak± przypadło¶ć, że po zmieniam bieg i nie przeskakuje, dopiero zmiana następuje po lekkim wstrz±sie roweru, np. przejechaniu do dołku, zjechanie z krawężnika. Co to może być? Linki od przerzutek oliwiłem. Chyba, że mało skutecznie to zrobiłem.

zasadniczo ja bym linek nie oliwił tylko wymienił linki razem z pancerzami. Oliwienie linek to IMO jak pudrowanie trupa. Niewiele pomaga i szybko
następuje pogorszenie pracy. Na dodatek jesli linka jest tłusta to klei sie
do niej syf który potem może sie dostać do pancerza. W dodatku jesli nacerz jest brudny w ¶rodku czy uszkodzony to też niewiele
to pomoże. Oczywi¶cie sa na grupie ludzie którzy sa innego zdania niż ja i polecaj±
oliwienie linek :)

Data: 2014-04-22 09:14:30
Autor: Rowerex
Przeskakiwanie
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 09:48:08 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

zasadniczo ja bym linek nie oliwił tylko wymienił linki razem z pancerzami.
 Czekałem, aż kto¶ zaproponuje wymianę całego roweru: sztywniejsza rama
 (carbon), sztywniejsza korba, sztywniejsze pancerze (np. Nokon),
 sztywniejsza przerzutka (minimum XTR), ale zaczyna pojawiać się rozs±dek
 w w±tku...

Oczywi¶cie sa na grupie ludzie którzy sa innego zdania niż ja i polecaj±

oliwienie linek :)

Linek się nie smaruje :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-22 22:32:33
Autor: __Maciek
Przeskakiwanie
Sun, 20 Apr 2014 20:36:34 +0200 Jingiel <xx@xx.xx> napisał:

[...]

A może po prostu wystarczy indeksację podregulować? Oczywi¶cie wymiana
linek i pancerzy jest wskazana jeżeli dawno ich nie wymieniałe¶ -
kosztuje to grosze, a może rozwi±zać problem.

Data: 2014-04-23 20:52:44
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie

A może po prostu wystarczy indeksację podregulować?

I to chyba był strzał w dziesi±tkę. Dzięki.

Data: 2014-04-24 08:13:25
Autor: bans
Przeskakiwanie
W dniu 2014-04-23 20:52, Jingiel pisze:

A może po prostu wystarczy indeksację podregulować?

I to chyba był strzał w dziesi±tkę. Dzięki.

LOL.

- "Samochód mi nie chce jechać, próbowałem na pych, ale nie działa"

- "To spróbuj może..." (i tu mnóstwo komicznych rad internetowych rowerzystów)

W końcu jeden m±dry pyta:

- "A paliwo ci się nie skończyło?"

- "I to chyba był strzał w dziesi±tkę. Dzięki."

Ta grupa to już naprawdę jaka¶ karykatura dawnego precla.

--
bans

Data: 2014-04-24 17:26:54
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie

Ta grupa to już naprawdę jaka¶ karykatura dawnego precla.

To się ciesz, bo newsy s± na wymarciu, a na forum będziesz miał lepsze jazdy jak tak strasznie cię to irytuje. Bo widzisz, nie tylko sami wyczynowcy jeżdż± rowerami. To nie jest żaden zakazany sport dla amatorów.

Data: 2014-04-24 11:38:56
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 17:26:54 UTC+2 użytkownik Jingiel Kolega bans martwi się,że to nie on korespondencyjnie komu¶ rower naprawił.Ja mam jedno do¶wiadczenie,takie mianowicie,
że żaden serwis nie naprawi ci sprzętu lepiej niż ty sam.
A forum jest miejscem wymiany pogl±dów i już nie jeden rower t± drog± został naprawiony,ku satysfakcji jego posiadacza.

Data: 2014-04-25 07:46:44
Autor: bans
Przeskakiwanie
W dniu 2014-04-24 17:26, Jingiel pisze:

To się ciesz, bo newsy s± na wymarciu, a na forum będziesz miał lepsze
jazdy jak tak strasznie cię to irytuje. Bo widzisz, nie tylko sami
wyczynowcy jeżdż± rowerami. To nie jest żaden zakazany sport dla amatorów.

Wiem, dlatego jeszcze tu jestem.

Żeby skonfigurować czytnik do newsów to trzeba mieć jaki¶ tam poziom inteligencji, podczas gdy na forach króluj± nierozgarnięte matołki, a moderatorzy to często półgłowki. :)

--
bans

Przeskakiwanie