Przeskakiwanie

Data: 2014-04-20 22:39:55
Autor: Pszemol
Przeskakiwanie
"Jingiel" <xx@xx.xx> wrote in message news:535413ab$0$2164$65785112news.neostrada.pl...
Posiadam rower Stevens z przerzutkami Deore Xt. Ostatnio mam taką przypadłość, że po zmieniam bieg i nie przeskakuje, dopiero zmiana następuje po lekkim wstrząsie roweru, np. przejechaniu do dołku, zjechanie z krawężnika. Co to może być? Linki od przerzutek oliwiłem. Chyba, że mało skutecznie to zrobiłem. Macie jakieś pomysły co to może być?

A sam łańcuch i koła zębate są czyste i nasmarowane?

Data: 2014-04-21 07:22:33
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie

A sam łańcuch i koła zębate są czyste i nasmarowane?

Tak, zębatki po zimie gruntownie wyczyszczone i nasmarowane. Faktycznie może być sprawa z tym zagięciem ostatniego odcinka pancerza, bo to stara wersja deore xt, jeśli nie jedna z pierwszych.

Data: 2014-04-21 06:12:43
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 07:22:33 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Łańcuch i kaseta do wymiany już za chwilę.
Nie pytaj mnie ile trwa chwila.

Data: 2014-04-21 16:20:30
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie
W dniu 2014-04-21 15:12, Ignac pisze:
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 07:22:33 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Łańcuch i kaseta do wymiany już za chwilę.
Nie pytaj mnie ile trwa chwila.

To napisz ile taki powinien wytrzymać po wymianie przy spokojnej jeździe.

Data: 2014-04-21 11:57:38
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 16:20:30 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

To napisz ile taki powinien wytrzymać po wymianie przy spokojnej jeździe.

To jest trudne do określenia ,bo musielibyśmy określić warunki
spokojnej jazdy.
Objaw który opisałeś,powstaje podczas falowania zużytego/za długiego
łańcucha,żeby to sprawdzić przełóż go na najmniejszą koronkę kasety
z tyły i najmniejszą tarczę z przodu napędu,i zobacz czy mu "zwisa"..
W powyższym położeniu wózek przerzutki i łańcuch powinien mieć takie
wzajemne położenie:
http://www.rower.com/images/bb_l/1459.jpg

Data: 2014-04-22 05:29:52
Autor: Jingiel
Przeskakiwanie

[...]

Dziś przyjrzę się dokładnie czy mu zwisa:-) Oczywiście chodzi o to, że łańcuch nie przeskakuje na zębatkach, ale po prostu po zaliczeniu dołka zmienia wcześniej wrzucony bieg.

Data: 2014-04-22 01:29:44
Autor: Ignac
Przeskakiwanie
W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 05:29:52 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Dziś przyjrzę się dokładnie czy mu zwisa:-) Oczywiście chodzi o to, że łańcuch nie przeskakuje na zębatkach, ale po prostu po zaliczeniu dołka zmienia wcześniej wrzucony bieg.

No to,kolega powinien w miarę precyzyjnie objawy/usterki opisywać.
Teraz to jest nowa jakość w niedomaganiu.
Może więc wystarczy,dostosować długośc pancerza przy pomocy pokręła
na jej końcach do długości linki.

Data: 2014-04-23 07:08:04
Autor: JDX
Przeskakiwanie
On 2014-04-21 15:12, Ignac wrote:
W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 07:22:33 UTC+2 użytkownik Jingiel napisał:

Łańcuch i kaseta do wymiany już za chwilę.
Nie pytaj mnie ile trwa chwila.

Ja jednak proponowałbym najpierw zajęcie się pętlą przy przerzutce. U
mnie wyczyszczenie i nasmarowanie tak raz na pół roku (jedynie) tego
odcinka pancerza/linki zadziwiająco poprawia płynność zmiany biegów.

Data: 2014-04-23 09:18:37
Autor: rmikke
Przeskakiwanie
W dniu środa, 23 kwietnia 2014 07:08:04 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

Ja jednak proponowałbym najpierw zajęcie się pętlą przy przerzutce. U
mnie wyczyszczenie i nasmarowanie tak raz na pół roku (jedynie) tego
odcinka pancerza/linki zadziwiająco poprawia płynność zmiany biegów.

Co należy odczytywać "przez to smarowanie co pół roku muszę czyścić,
bo mi się zacina"... :-P

Data: 2014-04-23 18:55:08
Autor: JDX
Przeskakiwanie
On 2014-04-23 18:18, rmikke wrote:
[...]

Po zakupie roweru pętla nie była smarowana i po pewnym czasie i tak
pojawiły się problemy z przerzucaniem. Natomiast odnośnie twierdzenia
niektórych, że linek nie należy smarować, to zastanawia mnie dlaczego
Shimano produkuje spray "chain and CABLE lubricant" którego i ja używam.
:-D Konsystencją i zapachem jest IMO zbliżony do WD40.

Przeskakiwanie