Przeskakujący łańcuch

Data: 2009-07-14 12:17:51
Autor: Mariusz
Przeskakujący łańcuch
Witam,
Może ktoś doradzi co może być przyczyną przeskakującego łańcucha.
Problem pojawił się nagle, nie narastał. Dotyczy wszystkich biegów, dlatego
wykluczam zjechane zębatki.
Przerzutka jest wyregulowana, całość nasmarowana.
Nie miałem wywrotki, nic się nie zgieło.
Mam wrażenie, że łańcuch "podskakuje" na kasecie, ale nie spada na inną zębatkę. Dzieje się to zarówno przy powolnym kręceniu, jak i mocnym.
Jakieś rady co sprawdzić?

M.

Data: 2009-07-14 14:19:41
Autor: PeJot
Przeskakujący łańcuch
Mariusz pisze:
[...]

Geometrię haka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-14 15:00:40
Autor: Kuba Stasiak
Przeskakujący łańcuch
Kaseta nie zjechana (jeszcze) ale łańcuch już za długi. Sprawdź przymiarem bądź suwmiarką czy czasem już nie trzeba go zmienić.

--
http://inimicus.bikestats.pl/

Data: 2009-07-14 15:01:32
Autor: drill
Przeskakujący łańcuch
pokrec barylka na tylnej przerzutce (jesli jest akurat w Twoim modelu) tak zeby odsunac troche przerzutke od ramy...

sprawdz tez czy hak nie jest skrzywiony...

pzdr

Data: 2009-07-14 20:00:40
Autor: Wojtek B
Przeskakujący łańcuch

Użytkownik "Mariusz" <rocco@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h3ht1f$7uu$1inews.gazeta.pl...
[...]

A może "pieski" w bębenku piasty?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4240 (20090713) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-15 11:55:00
Autor: Jan Cytawa
Przeskakujący łańcuch
Mariusz napisał:

CZy lancuch przeskakuje przy kazdym nacisnieciu na pedal czy np. co 3
obroty korby.?

Jesli przy kazdym lub prawie kazdym to najprawdopodobniej jest
niedopasowanie lancucha do trybu.
Jesli co kilka to sprawdz na poczatek, czy jakies ogniwko lancucha sie
nie usztywnilo.

Jan Cytawa

Data: 2009-07-18 12:42:55
Autor: Mieczys¸a
_Przeskakujˆcy_¸aÄcuch

Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Mariusz napisa¸:

[...]

sprawdz dokładnie ogniwka czy nie są zatarte, i sprawdz czy
łańcuch nie za bardzo wyciągniety

Data: 2009-07-18 12:46:15
Autor: Jan Srzednicki
Przeskakujˆcy ¸aÄcuch
On 2009-07-18, Mieczys¸aw wrote:

sprawdz dokładnie ogniwka czy nie są zatarte, i sprawdz czy
łańcuch nie za bardzo wyciągniety

A Ty popraw sobie deklarację kodowania.

Data: 2009-07-15 12:59:48
Autor: cynamoon
Przeskakującyłańcuch
[...]

a gdy pokręcisz ostro kilkanaście obrotów korbą do tyłu to łańcuch gładko przewija się przez kasetę i przerzutkę czy podskakuje, zacina się itp.?
Marek

Data: 2009-07-15 04:49:40
Autor: Szprota aka Stefandora
Przeskakującyłańcuch
On 15 Lip, 12:59, "cynamoon" <pul...@poczta.onet.pl> wrote:
a gdy pokręcisz ostro kilkanaście obrotów korbą do tyłu to łańcuch gładko
przewija się przez kasetę i przerzutkę czy podskakuje, zacina się itp.?

A jak tak, to co?

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-07-15 11:52:29
Autor: Jan Srzednicki
Przeskakującyłańcuch
On 2009-07-15, Szprota aka Stefandora wrote:
[...]

Rozregulowana przerzutka, na ten przykład.

Data: 2009-07-15 14:50:47
Autor: cynamoon
Przeskakującyłańcuch
> [...]
> a gdy pokręcisz ostro kilkanaście obrotów korbą do tyłu to łańcuch gładko
> przewija się przez kasetę i przerzutkę czy podskakuje, zacina się itp.?

a jak tak to....
....trzeba wygodnie usiąść koło rowerka (najlepiej na taborecie a gdy ktoś nie ma to może pupą na ziemi),delikatnie obracać korbą do tyłu, bacznie obserwoawać poczynania łańcucha, wyciągnąć z tych poczynań stosowne wnioski i wdrożyć odpowiednie procedury coby problem rozwiązać ;-)
Przyczyn może być wiele ale najbardziej prawdopodobnesą są te o których Janowie pisali Marek  --

Przeskakujący łańcuch