Przeskakujący łańcuch, pomiary i zużycie napędu

Data: 2011-01-06 10:40:04
Autor: Bukol
Przeskakujący łańcuch, pomiary i zużycie napędu
W dniu 2011-01-06 01:29, Pr0NET pisze:
Dzisiaj zaczął mi przeskakiwać łańcuch, tym razem nie doczekał
kwietnia kiedy to zawsze oddawałem rower do przeglądu. Ponieważ serwis
w sezonie zimowym przerzucił się na narty postanowiłem sam zająć się
sprawą.

Poczytałem i mam kilka pytań, ponieważ informacje w necie są
sprzeczne:

1. Czy przeskakiwanie łańcuch oznacza konieczność wymiany całego
napędu, czy może pomóc wymiana łańcucha?
2. Czy przerwa w jeżdżeniu dopóki nie usunę przyczyny ma sens i
zatrzyma dalsze zużywanie napędu?
3. Czy kupowania specjalnego przyrządu do pomiaru zużycia ma sens?
(używają tego w serwisie), czy może lepiej kupić suwmiarkę (http://
www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=4458)
4. Czy pomiar suwmiarką wykonuje się na zdjętym, czy założonym
łańcuchu?
5. Czy 2100 km jednym łańcuchu CN-HG93 bez wymiany (bezstresowa jazda)
to dużo czy nie? Gdzieś koło 1800 km łańcuch się zerwał w serwisie
założyli mi spinkę, pomiar wyszedł pozytywnie, czyli jeszcze łańcuch
się niby nadawał :)

Mi swego czasu jak zaczął łańcuch przeskakiwać (duży dystans przejechany na napędzie) wymieniłem łańcuch, niestety przeskakiwał dalej - wymieniłem kasetę, ale dalej to samo - wymieniłem blaty i było ok:) Kiedyś z kolei urwałem łańcuch i kupiłem nowy - założyłem nie wymieniając kasety ani blatów - i przeskakiwał od czasu do czasu, ale się dotarł i jest ok.

--
admin@smnw.pl
admin@rowerowepodhale.eu

Przeskakujący łańcuch, pomiary i zużycie napędu