Data: 2011-01-06 02:01:07 | |
Autor: tadek | |
Przeskakujący łańcuch, pomiary i zużycie napędu | |
On 6 Sty, 01:29, Pr0NET <bol...@gmail.com> wrote:
Dzisiaj zaczął mi przeskakiwać łańcuch, tym razem nie doczekał 5. Czy 2100 km jednym łańcuchu CN-HG93 bez wymiany (bezstresowa jazda) |
|
Data: 2011-01-06 02:12:35 | |
Autor: tadek | |
Przeskakujący łańcuch, pomiary i zużycie napędu | |
On 6 Sty, 11:01, tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:
On 6 Sty, 01:29, Pr0NET <bol...@gmail.com> wrote: nieopatrznie nacisnąłem wyślij i ..wysłałem. Teraz konkrety: jeżdżę na CN7701 i mam następujące obserwacje: 1/ w "góralu" łańcuch wytrzymuje średnio ok. 2500 km z odchyłką +- 200-300km w zależności od tego czy dużo jeżdżę po błocie. 2/ w trekingu łańcuch wytrzymał tylko 1500 km mimo że jeździłem w lepszych warunkach. Zdziwiło to mnie i mechanika serwisującego moje rowery. Czyszczę i smaruję łańcuch co jakiś czas ale bez specjalnej troski o niego. Mierzę zużycie łańcucha i wymieniam go jak miernik "każe" dlatego tylko raz musiałem szlifować kasetę /ale wtedy z oszczędności jeździłem zimą na wyciągniętym łańcuchu bo żal mi było go wymieniać na zimę i to był błąd.Nigdy nie musiałem wymieniać zębatek z przodu lub kasety z powodu ich zużycia przez wyciągnięty łańcuch. Wymiany napędu były spowodowane chęcią założenia nowszego modelu /fanaberia raczej niż konieczność/ W rowerze żony stosuję podobną procedurę. |
|
Data: 2011-01-06 11:47:04 | |
Autor: Ignac | |
Przeskakujący łańcuch, pomiary i zużycie napędu | |
Aby sprawdzić gdzie łańcuch przeskakuje należy: -stać z lewej strony roweru -zacisnąć oba hamulce (przedni i tylny) - pochylić nieco rower na lewy bok tak żeby widzieć tarcze korb i zębatki kasety -lewą korbę ustawić w poziomie -lewą nogą naciskać powoli wspomnianą korbę coraz mocniej i obserwować na których zębach łańcuch się podnosi aż do przeskoczenia czy na zębach korb czy zębach kasety W ten sposób można sprawdzić przeskakiwnie łańcucha na wszystkich przełożeniach szczególnie na tych które przeskakują podczas jazdy - dobrze jest skorzystać z pomocy obserwatora który obserwował by przeskakiwanie łańcucha. ... i na koniec dodam że ciągle jeżdzicie (z przyzwyczajenia lub niewiedzy) na jednych tylko przełożeniach i zajeżdzacie niektóre tylko tarecze korb lub zębatki kasety...stąd te niskie przebiegi na napędzie-uwaga dotyczy tylko niektórych. Napęd jest wtedy dobrze "wyjeżdzony" jeżeli na tzw.oko nie potraficie wskazać które zęby kasety czy korb są najbardziej zużyte... a jeżdzi się na wszystkich przełożeniach bo się powtarzają niektóre typowe aż 3 razy. Oczywiście najistotniejsze wg. mnie jest smarowanie łańcucha niż jego czyszczenie przy jeżdzie poza terenem. Ignac -- |
|