Przeskakuj±cy łańcuch w nowym rowerze

Data: 2009-04-07 15:30:50
Autor: menth0l
Przeskakuj±cy łańcuch w nowym rowerze
Witam,

Niedawno na allegro zakupiƂem nowy rower (Kross Stone Horizon). Po kilku jazdach prĂłbnych zauwaĆŒyƂem niepokojącą rzecz. Mianowicie przy podjazdach, tj. w momentach duĆŒego nacisku na pedaƂy ƂaƄcuch ma tendencję do przeskakiwania (trzask, przeskok pedaƂu ~1/5 obrotu). Jest to doƛć gwaƂtowne i obawę czy nie zerwę go w ten sposĂłb. Czasem (rzadko) wiÄ…ĆŒe się to ze spadnięciem ƂaƄcucha z zębatki. Gdzieƛ wyczytaƂem, ĆŒe trzeba trochę pojeĆșdzić, ĆŒeby ƂaƄcuch "dostosowaƂ" się do kasety. Prawda li to? PojeĆșdzić trochę czy od razu Ƃadować z kasetą do serwisu?

--
Pozdrawiam,
Menth0l

Data: 2009-04-07 17:49:24
Autor: Adrian S.
Przeskakuj±cy łańcuch w nowym rowerze
Po około 100-200 km problem powinien znikn±æ. Je¶li tak siê nie stanie to
wtedy do serwisu.
 --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-07 19:26:11
Autor: Solar
Adrian S. pisze:
Po około 100-200 km problem powinien znikn±æ. Je¶li tak siê nie stanie to
wtedy do serwisu.

Do przy dopasowywaniu siê zużytych i nowych składowych. Przy nowych rzeczach nigdy siê mi to nie zdarzyło i zdarzaæ nie powinno.
Według mnie Œle wyregulowana tylna przerzutka albo które¶ ogniwko łańcucha chodzi gorzej - Œle skute.

"Brak wiêc geniuszów u kobiet jest widaæ wła¶ciwo¶ci± ich natury"
                                     ks. Michał Klepacz

Data: 2009-04-07 21:22:36
Autor: Adrian S.
Solar wrote:

Adrian S. pisze:
Po około 100-200 km problem powinien znikn±æ. Je¶li tak siê nie stanie to
wtedy do serwisu.

Do przy dopasowywaniu siê zużytych i nowych składowych.

 Nie, wiele osób tak ma, zwłaszcza je¶li to jest i nowy łańcuch i nowa
kaseta. Naprawdê wiele razy siê z tym spotkałem. Chociaż, po zastanowieniu
przyznam raczej że przeskakiwanie ustêpowało raczej po 100 lub mniej
kilometrach niż po 200.
 --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-07 21:48:15
Autor: Solar
Adrian S. pisze:

[...]

Cóż, kilka razy zdarzyło siê mi zakładaæ nowy łańcuch i kasetê i nigdy nic nie skakało. Co prawda, nigdy nie zakładałem łańcuchów poniżej PC68 lub XT. Może to ma znaczenie...

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocze¶nie z jakiego¶ powodu maj± zwyczaj tłumnego chodzenia do ko¶cioła."
                                   kat. intelektualista. Jerzy Turowicz

Data: 2009-04-20 09:51:28
Autor: R.M.
Przeskakujący ƂaƄcuch w nowym rower ze
Solar wrote:
Adrian S. pisze:

 Nie, wiele osĂłb tak ma, zwƂaszcza jeƛli to jest i nowy ƂaƄcuch i nowa
kaseta. Naprawdę wiele razy się z tym spotkaƂem. ChociaĆŒ, po zastanowieniu
przyznam raczej ĆŒe przeskakiwanie ustępowaƂo raczej po 100 lub mniej
kilometrach niĆŒ po 200.

CĂłĆŒ, kilka razy zdarzyƂo się mi zakƂadać nowy ƂaƄcuch i kasetę i nigdy nic nie skakaƂo. Co prawda, nigdy nie zakƂadaƂem ƂaƄcuchĂłw poniĆŒej PC68 lub XT. MoĆŒe to ma znaczenie...

jesli jest korba markowa np. shimano, to nie powinno przeskakiwac, ale jesli jest korba jakas za 40zl to lancuch/korba sa nie odrazu dopasowane i trzeba je troche "rozjezdzic"

Data: 2009-04-20 11:54:56
Autor: dsoto

Adrian S. napisał(a):
[...]

Nie no, jeszcze nie słyszałem, żeby nowy napêd trzeba było "docieraæ",
powinien chodziæ tip top :)
Moim zdaniem - je¶li nie jest to wada mechaniczna (skrzywienie, b±dż
niedokrêcona kaseta), to stawiam na niedoregulowan± przerzutkê. To już
nawet nie chodzi o pokrêtła baryłkowe, ale o t± malutk± ¶rubkê z tyłu
przerzutki odpowiadaj±c± za odchylenie od haka. Proponujê poluzowaæ j±
o 2, 3 obroty - ona tam nie jest "z darma" ;)

Data: 2009-04-07 19:28:01
Autor: R.M.
Przeskakujący ƂaƄcuch w nowym rower ze
Adrian S. wrote:
Po okoƂo 100-200 km problem powinien zniknąć. Jeƛli tak się nie stanie to
wtedy do serwisu.

dobrze wiedziec :)

Data: 2009-04-07 19:18:57
Autor: Piotr Lewandowski
ïżœ w nowym rowerze
menth0l napisaƂ(a):
[...]

A moĆŒe przerzutka Ćșle wyregulowana?? ƁaƄcuch chodzi po kasecie cicho i pƂynnie, czy sƂychać jak ociera się o zęby?

Piotr

Data: 2009-04-07 19:28:31
Autor: R.M.
menth0l wrote:
[...]

a skad jestes pewien ze to lancuch, a moze bebenek przepuszcza?

Data: 2009-04-08 09:11:55
Autor: Max
Przeskakujący ƂaƄcuch w nowym rower ze

a skad jestes pewien ze to lancuch, a moze bebenek przepuszcza?

No wƂaƛnie tez mi to przyszƂo do gƂowy.
Wg mnie nie zaszkodzi przejƛć sie do serwisu z tym zęby zdiagnozowali.
Ja bym nie czekaƂ. Ostatnio miaƂem problemy przy nowym rowerku delikatne ocieranie jakieƛ piski przy korbie. OkazaƂo sie ze blat jest skrzywiony. Oraz przerzutka sie przesunęƂa. Wszystko zostaƂo zrobione gratis. Zobaczymy w trasie jak się będzie spisywać.

pozdrawiam

MAX

Przeskakuj±cy łańcuch w nowym rowerze