Przeskakujacy napęd.

Data: 2016-01-19 19:25:20
Autor: PeJot
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 07:15,  ąćęłńóśźż pisze:
Myślałem, że to łańcuch na mrozie łańcuch mi przeskakuje, ale wczoraj się okazało, że to jednak tylny napęd. Było tak, że kilka obrotów pedałami kaseta nie łapała, a przy ruszaniu spod świateł to niebezpieczne. Czy to kwestia mrozu minus 5 stopni (jeździłem i przy większych jak rower był nowszy), czy po prostu zużytego tylnego napędu? Warto naprawiać / smarować, czy odżałować na nowe? Tylna oś Shimano C201 hub, 32°, i kaseta  SRAM PG850 11-32, 8spd mają już od nowosci roweru ok. 10 lat, nie wiem, co konkretnie byłoby do wymiany, koła na nowo zaplatać (płacić za usługę) nie bardzo chcę.

Po kolei. Bębenki ( sprzęgła ) są dostępne jako cz. zamienne, ale skośnookie, celem utrudnienia serwisu wprowadziły drobne różnice wymiarowe, rzutujące na kompatybilność części. Tu jest poważna mina sprzętowa. Stąd lepiej przeserwisować to co jest, albo zastanowić się jednak nad nową piastą, względnie całym kołem. W przypadku nowej piasty masz załatwiony temat zużytych konusów. Ceny całych nowych kół zniechęcają do budowy ze starych części.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Przeskakujacy napęd.