Przeskakujacy napęd.

Data: 2016-01-19 07:15:25
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
My¶lałem, że to łańcuch na mrozie łańcuch mi przeskakuje, ale wczoraj się okazało, że to jednak tylny napęd. Było tak, że kilka obrotów pedałami kaseta nie łapała, a przy ruszaniu spod ¶wiateł to niebezpieczne. Czy to kwestia mrozu minus 5 stopni (jeĽdziłem i przy większych jak rower był nowszy), czy po prostu zużytego tylnego napędu? Warto naprawiać / smarować, czy odżałować na nowe? Tylna o¶ Shimano C201 hub, 32°, i kaseta  SRAM PG850 11-32, 8spd maj± już od nowosci roweru ok. 10 lat, nie wiem, co konkretnie byłoby do wymiany, koła na nowo zaplatać (płacić za usługę) nie bardzo chcę.

Data: 2016-01-19 00:29:51
Autor: Ignac
Przeskakujacy napęd.
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 07:15:29 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Czy to kwestia mrozu minus 5 stopni (jeĽdziłem i przy większych jak rower był nowszy), czy po prostu zużytego tylnego napędu? Warto naprawiać / smarować, czy odżałować na nowe?

Dokładnie, kwestia mrozu, pieski na sworzniach się usztywniaj± pod wpływem
¶rodka smaruj±cego i produktów współpracy z bębenkiem, w ciepłym pomieszczeniu
problem znika, je¶li pieski, bieżnia wewn±trz bębenka nie s± zużyte.
Zrobić jak zaleca przedmówca, lub poczekać do wiosny.
Rozkręcanie bębenka to precyzyjna robota - gwinty drobnozwojne, potrzeba kluczy do odkręcenia: bębenka piasty - imbus 9mm i jej bieżni- foto 2 i 1,
https://goo.gl/TDer2d

Data: 2016-01-19 09:59:56
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Nie mogę czekać, jeżdżę cały rok, a tylko ten rower mam na zimę (innych nie chcę narażać na sól).

-- -- -
poczekać do wiosny.

Data: 2016-01-19 07:28:18
Autor: Ignac
Przeskakujacy napęd.
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 09:59:38 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Nie mogę czekać, jeżdżę cały rok, a tylko ten rower mam na zimę (innych nie chcę narażać na sól).

> poczekać do wiosny.

Je¶li ewidentnie przeskakuje i ma 10 lat, to wymiana, ale i tak bębenek
trzeba odkręcić imbusem i z nim udać się do stacjonarnego sklepu i kupić
taki jak trzeba, lub udać się do serwisu i problem rozwi±zać. Lub próbować tego:
http://blog.bosorowerem.pl/?p=1472

Data: 2016-01-19 07:38:52
Autor: Ignac
Przeskakujacy napęd.
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 16:28:20 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Życie potrafi się nieoczekiwanie skomplikować.
Może załamanie r±k co¶ pomoże, nie próbowałe¶?

Data: 2016-01-19 17:14:46
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Data: 2016-01-19 10:12:34
Autor: Andrzej Ozieblo
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 09:59,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Nie mogę czekać, jeżdżę cały rok, a tylko ten rower mam na zimę (innych nie chcę narażać na sól).

Od biedy mozesz psiknac do srodka jakis WD40 i zakrecic do tylu.

Data: 2016-01-19 10:17:08
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
OK (raczej silikon), którędy konkretnie psikn±ć?

Nigdy nie serwisowałem kasety, jedynie wolnobiegi Romet ;-)

-- -- -
Od biedy mozesz psiknac do srodka jakis WD40 i zakrecic do tylu.

Data: 2016-01-19 10:35:11
Autor: Andrzej Ozieblo
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 10:17,  ±ćęłń󶼿 pisze:
OK (raczej silikon), którędy konkretnie psikn±ć?

O ile dobrze rozumiem, to wolnobieg. Moze byc i silikon. Chodzi o jakis lekki smar. Krecisz pedalami do tylu i psikasz na styku nieruchomego srodka i krecacych sie koronek.

Data: 2016-01-19 11:06:00
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
No nie, piasta 8 rzędów, seria Parallax czyli Acera, pod kasetę 8 rz.
Nie widzę miejsca, gdzie mógłbym psikn±ć do wnętrza.
Może po zdjęciu kasety?

-- -- -
O ile dobrze rozumiem, to wolnobieg.

Data: 2016-01-19 12:34:16
Autor: Andrzej Ozieblo
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 11:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:
No nie, piasta 8 rzędów, seria Parallax czyli Acera, pod kasetę 8 rz.
Nie widzę miejsca, gdzie mógłbym psikn±ć do wnętrza.
Może po zdjęciu kasety?

Da sie. Nie trzeba zdejmowac kasety. Musisz sie dobrze przygladnac w trakcie krecenia do tylu i psikac z zalozonego na sprey wezyka. Nie wiem czy to cos pomoze.

Data: 2016-01-19 07:45:10
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Pomyłka, piasta tylna w tym GF to Shimano 8S Parallax (FH-RM60).
http://bike.shimano.com.br/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-RM60-8S-2391A_v1_m56577569830728363.pdf
Czy można kupić sam wolnobieg i wymienić tylko tę czę¶ć (15)?

-- -- -
Tylna o¶ Shimano

Data: 2016-01-19 08:29:41
Autor: JDX
Przeskakujacy napęd.
On 2016-01-19 07:45,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
My¶lałem, że to łańcuch na mrozie łańcuch mi przeskakuje, ale wczoraj
się okazało, że to jednak tylny napęd. Było tak, że kilka obrotów
pedałami kaseta nie łapała
Pod koniec której¶ zimy miałem ten sam problem, z tym samym modelem
piasty. Na szczę¶cie bębenek da się zdj±ć, rozebrać i wyczy¶cić z syfu
który się tam nazbierał. Uwaga - w ¶rodku jest sporo małych kulek.

Czy można kupić sam wolnobieg i wymienić tylko tę czę¶ć (15)?
Na Allegro jest kole¶ który sprzedaje bębenki które podobno pasuj± do
tej piasty, ale maja inny part number. W każdym razie bębenek chodzi po
~40 zł, a cał± now± piastę (leżak magazynowy) da się kupić za ~45 zł.
:-D Tyle tylko, że trudno j± znaleĽć bo prawie na pewno nie jest już
produkowana.

Data: 2016-01-19 10:09:15
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Dasz jaki¶ link do tych zamienników Shimano (bębenków)?
I do nowych kulek?
Wymiana całej piasty to przeplatanie koła, czyli strasznie dużo (jak dla mnie) roboty :-o
Rozważyłbym jeszcze opcję pary kompletnych kół, żebym nie musiał przekładać opon semi-slicków na kolcowane.

Albo zawieĽć do serwisu do przesmarowania piasty, wymiany kulek i ewentualnie konusów(-a) (10 lat swoje robi, ale nie czuje, żeby łożyska były zużyte), do wyboru miałbym przy metrze Bielany (s± chyba ze 3 serwisy), przy Broniewskiego (filia  przy Krasińskiego), u Szurkowskiego lub zaraz obok drugi serwis, albo Ski-Team :-0

-- -- -
Na Allegro jest kole¶ który sprzedaje bębenki które podobno pasuj± do tej piasty, ale maja inny part number.

Data: 2016-01-19 10:53:25
Autor: JDX
Przeskakujacy napęd.
On 2016-01-19 10:09,  ±ćęłń󶼿 wrote:
Dasz jaki¶ link do tych zamienników Shimano (bębenków)?
http://allegro.pl/bebenek-shimano-8-9rz-fh-rm30-rm60-rm65-y3ce98040-i4926149797.html

I do nowych kulek?
Jakich kulek?

Data: 2016-01-19 11:03:52
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
No jakbym chciał rozkręcać tyln± piastę, to warto od razu przesmarować łożysko i wymienić kulki, a może nawet konusy.
Kulki 1/4'' juz zamówiłem.

-- -- -
Jakich kulek?

Data: 2016-01-19 19:25:20
Autor: PeJot
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 07:15,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Po kolei. Bębenki ( sprzęgła ) s± dostępne jako cz. zamienne, ale sko¶nookie, celem utrudnienia serwisu wprowadziły drobne różnice wymiarowe, rzutuj±ce na kompatybilno¶ć czę¶ci. Tu jest poważna mina sprzętowa. St±d lepiej przeserwisować to co jest, albo zastanowić się jednak nad now± piast±, względnie całym kołem. W przypadku nowej piasty masz załatwiony temat zużytych konusów. Ceny całych nowych kół zniechęcaj± do budowy ze starych czę¶ci.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Przeskakujacy napęd.