Przeskakujacy napęd.

Data: 2016-01-19 07:45:10
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Pomyłka, piasta tylna w tym GF to Shimano 8S Parallax (FH-RM60).
http://bike.shimano.com.br/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-RM60-8S-2391A_v1_m56577569830728363.pdf
Czy można kupić sam wolnobieg i wymienić tylko tę czę¶ć (15)?

-- -- -
Tylna o¶ Shimano

Data: 2016-01-19 08:29:41
Autor: JDX
Przeskakujacy napęd.
On 2016-01-19 07:45,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
My¶lałem, że to łańcuch na mrozie łańcuch mi przeskakuje, ale wczoraj
się okazało, że to jednak tylny napęd. Było tak, że kilka obrotów
pedałami kaseta nie łapała
Pod koniec której¶ zimy miałem ten sam problem, z tym samym modelem
piasty. Na szczę¶cie bębenek da się zdj±ć, rozebrać i wyczy¶cić z syfu
który się tam nazbierał. Uwaga - w ¶rodku jest sporo małych kulek.

Czy można kupić sam wolnobieg i wymienić tylko tę czę¶ć (15)?
Na Allegro jest kole¶ który sprzedaje bębenki które podobno pasuj± do
tej piasty, ale maja inny part number. W każdym razie bębenek chodzi po
~40 zł, a cał± now± piastę (leżak magazynowy) da się kupić za ~45 zł.
:-D Tyle tylko, że trudno j± znaleĽć bo prawie na pewno nie jest już
produkowana.

Data: 2016-01-19 10:09:15
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Dasz jaki¶ link do tych zamienników Shimano (bębenków)?
I do nowych kulek?
Wymiana całej piasty to przeplatanie koła, czyli strasznie dużo (jak dla mnie) roboty :-o
Rozważyłbym jeszcze opcję pary kompletnych kół, żebym nie musiał przekładać opon semi-slicków na kolcowane.

Albo zawieĽć do serwisu do przesmarowania piasty, wymiany kulek i ewentualnie konusów(-a) (10 lat swoje robi, ale nie czuje, żeby łożyska były zużyte), do wyboru miałbym przy metrze Bielany (s± chyba ze 3 serwisy), przy Broniewskiego (filia  przy Krasińskiego), u Szurkowskiego lub zaraz obok drugi serwis, albo Ski-Team :-0

-- -- -
Na Allegro jest kole¶ który sprzedaje bębenki które podobno pasuj± do tej piasty, ale maja inny part number.

Data: 2016-01-19 10:53:25
Autor: JDX
Przeskakujacy napęd.
On 2016-01-19 10:09,  ±ćęłń󶼿 wrote:
Dasz jaki¶ link do tych zamienników Shimano (bębenków)?
http://allegro.pl/bebenek-shimano-8-9rz-fh-rm30-rm60-rm65-y3ce98040-i4926149797.html

I do nowych kulek?
Jakich kulek?

Data: 2016-01-19 11:03:52
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
No jakbym chciał rozkręcać tyln± piastę, to warto od razu przesmarować łożysko i wymienić kulki, a może nawet konusy.
Kulki 1/4'' juz zamówiłem.

-- -- -
Jakich kulek?

Przeskakujacy napęd.